PDA

View Full Version : haar op gezicht


anoniem2008
30 januari 2008, 22:11
Ik ben een jongen, 17 jaar.
En ik zie sinds kort haartjes onder mijn ogen staan, zo naast mijn neus, vroeger waren dat gewoon donshaartjes, maar nu zijn die al wat donkerder (heb zelf ook donker haar) en heb ook al 1 donker haartje op mijn neus gezien( misschien van de puistjes) maar zit er wel mee in en vraag mij af of er geen manier is om die haartjes onder mijn ogen en op mijn neus weg te halen, ze zijn wel nog niet van ver zicht baar maar het stoort mij echt.

mvg

Hanna
30 januari 2008, 22:32
Waarschijnlijk is jouw hormoonhuishouding op jouw leeftijd nog niet helemaal in balans en komt dat later allemaal wel goed.

Pak gewoon een pincet en trek de haartjes er uit met een korte snelle ruk.

anoniem2008
24 maart 2008, 22:15
Ik heb tot nu toe het alleen geprobeert met haartjes op één plek zodat ik zeker zou zijn dat ze niet dikker terugkomen, maar ze komen altijd maar sneller terug en worden dikker :s
Dus wat moet ik nu doen? Wil niet dat ze allemaal dikekr worden want dat is geen zicht, stoppels onder je ogen en naast je neus :s

(Sorry voor de late reactie)

Marte
25 maart 2008, 10:59
dag anoniem2008,

Kan het zijn dat je ouders ook behaard zijn? Vaak is zoiets erfelijk.
Het nadeel van haartjes tijdens je groeiperiode eruit te trekken, is dat ze idd, onder invloed van hormonen, sneller ontwikkelen tot blijvende en dikkere haren. Daarom kun je het beste zo min mogelijk haren eruit trekken en er zoveel mogelijk vanaf blijven. Als je er echt last van hebt, zou je eventueel in de toekomst(maar het beste pas nadat je volledig volgroeid bent en je hormonen wat gestabiliseerd) die stukken kunnen laten laseren.

ik weet niet of je hier iets mee bent. Probeer je er in ieder geval niet al te veel blind op te staren, want op den duur lijkt het alleen al maar meer en erger te worden, door het staren, en gaat het je leven sterk beheersen, waar je neits mee opschiet.

Heel veel sterkte anoniem2008!!!

xxx marte