PDA

View Full Version : Neoral of afwachten?


Miss V.
6 februari 2008, 15:52
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier, sinds december is er AA bij mij geconstateerd.
De plek zit recht op mijn achterhoofd (onderaan 3,5cm bij 4cm)
Ik wil graag weten of er mensen zijn bij wie het terug gegroeid is en bij mensen die het nog steeds hebben hoe het ''proces'' is verlopen.

Nu heb ik ook over het medicijn Neoral gehoord, de meningen van artsen zijn hierover behoorlijk verschillend. Ik heb binnenkort een afspraak gepland staan bij doker Boersma. Zijn er mensen die mij uit ervaring kunnen vertellen dit wel of niet te doen?

Greetz!
Miss V.

*Liejvurd*
6 februari 2008, 18:32
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier, sinds december is er AA bij mij geconstateerd.
De plek zit recht op mijn achterhoofd (onderaan 3,5cm bij 4cm)
Ik wil graag weten of er mensen zijn bij wie het terug gegroeid is en bij mensen die het nog steeds hebben hoe het ''proces'' is verlopen.

Nu heb ik ook over het medicijn Neoral gehoord, de meningen van artsen zijn hierover behoorlijk verschillend. Ik heb binnenkort een afspraak gepland staan bij doker Boersma. Zijn er mensen die mij uit ervaring kunnen vertellen dit wel of niet te doen?

Greetz!
Miss V.

Hoi!
welkom hier!
ik heb ook by dokter Boersma gelopen. Ik denk zo'n 2.5 jaar geleden!
Ik heb toen ook Neoral voorgeschreven gekregen en ze hebben helaas niet gewerkt. Dat betekent echter niet dat het voor jou niet werkt he! elk lichaam is weer anders.
Het zijn wel erg zware medicijnen waarmee je echt moet opletten. Bloeddruk, hartkloppingen, letten op allerlei signalen en zo nodig mee stoppen. Maar daar zal dokter Boersma waarschijnlijk ook wel opletten.
Ik weet niet of het je moet doen.. je kunt het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis. je kunt er wel dingen aan overhouden, dus zet alle plus en min - punten op een rijtje!
Succes er in ieder geval mee

groetjes

Miss V.
7 februari 2008, 13:13
Nee, het groeit niet langzaam terug, t wordt eigenlijk alleen maar groter.
Hoe waren jou ervaringen met dokter Boersma?
Hier op het forum heb ik behoorlijk wat slechte teksten over hem gelezen.
Ook een verhaal van een meisje dat toen de behandeling stopte haar volledige haar uitviel..
Heb jij ook alleen plekken of totalis?

Greetz!!

*Liejvurd*
8 februari 2008, 12:42
Nee, het groeit niet langzaam terug, t wordt eigenlijk alleen maar groter.
Hoe waren jou ervaringen met dokter Boersma?
Hier op het forum heb ik behoorlijk wat slechte teksten over hem gelezen.
Ook een verhaal van een meisje dat toen de behandeling stopte haar volledige haar uitviel..
Heb jij ook alleen plekken of totalis?

Greetz!!

Ja, er staan hier heel wat slechte teksten over hem.
Persoonlijk vind ik het een aardige man by wie ik me goed voelde.
daarnaast zet hy zich in ieder geval in om alopecia te proberen te genezen,
ookal let hy daarby niet altijd goed op de gevoelens van de patienten(niet mijn ervaring trouwens)
ik heb totalis. sinds mn 14e alopecia gekregen(nu 18) en in het eerste jaar bezig geweest met de behandeling. in het begin groeide het een beetje terug, wat helaas ook snel weer uitviel. op een gegeven moment kwam ik voor controle by Boersma met een byna volledig kaal hoofd. daar schrok Boersma zelf ook van en hy heeft toen gezegd dat hy mij waarschijnlijk niet kan helpen.
ik ben toen onder behandeling in het ziekenhuis in Breda geweest, zodat ik de medicijnen allemaal vergoed kreeg. Ook op aanraden van Boersma. dus wat my betreft ben ik prima geholpen.
kut dat het haar niet teruggroeit. het is een grillige ziekte. by mij groeit mijn haar weer wel, terwijl ik niets doe behalve genieten van het leven.
ik wens je nog heel veel succes
groetjes