PDA

View Full Version : Tips voor gezond haar en hoofdhuid uit modeblad


ibbi
18 februari 2008, 20:53
Ik was laatst in een wachtkamer door een modeblad aan het bladeren. Ze hadden daarin een special over haar, met een lijst van 10 tips voor gezond haar en gezond hoofdhuid. Volgens het blad zijn het tips die in de mode branche volop worden toegepast. Ik heb er 3 geselecteerd waarvan ik denk dat ze echt effect kunnen hebben:

1. Hoofdhuid regelmatig masseren - Stimuleert de doorbloeding.
2. Iedere wasbeurt van de haren afsluiten met koud water.
3. Je haren met mineraalwater wassen in plaats van kraanwater - Aangezien kraanwater een aantal stoffen bevat die je haren in negatieve zin aantasten, waaronder chloor.

Die eerste is vaak besproken hier op het forum en lijkt me verder niet discuseerbaar. Heeft iemand van 2. en 3. eerder gehoord of zelfs uitgeprobeerd?

Ryan R
18 februari 2008, 23:53
3. Je haren met mineraalwater wassen in plaats van kraanwater - Aangezien kraanwater een aantal stoffen bevat die je haren in negatieve zin aantasten, waaronder chloor.

Lijkt me een btje naar als je je wasbak vol moet gaan zitten gooien met Evian!:P

Guoy
19 februari 2008, 00:09
Ik was laatst in een wachtkamer door een modeblad aan het bladeren. Ze hadden daarin een special over haar, met een lijst van 10 tips voor gezond haar en gezond hoofdhuid. Volgens het blad zijn het tips die in de mode branche volop worden toegepast. Ik heb er 3 geselecteerd waarvan ik denk dat ze echt effect kunnen hebben:

1. Hoofdhuid regelmatig masseren - Stimuleert de doorbloeding.
2. Iedere wasbeurt van de haren afsluiten met koud water.
3. Je haren met mineraalwater wassen in plaats van kraanwater - Aangezien kraanwater een aantal stoffen bevat die je haren in negatieve zin aantasten, waaronder chloor.

Die eerste is vaak besproken hier op het forum en lijkt me verder niet discuseerbaar. Heeft iemand van 2. en 3. eerder gehoord of zelfs uitgeprobeerd?

Ik heb van alle drie gehoord. Nummer 1 en 2 pas ik ook wel toe. Nummer 3 niet. Ik denk trouwens dat ze bij nummer 3 gedestilleerd water bedoelen i.p.v. mineraalwater. Kraanwater en mineraalwater verschillen niet enorm veel en in kraanwater zal denk ik niet veel meer mineralen zitten dan in mineraalwater. In gedestilleerd water zitten die mineralen niet. Ik denk dat ze dat bedoelen.

Hanna
19 februari 2008, 01:21
Als het waar is dat je je haar niet met kraanwater zou mogen wassen vanwege de chloor die er in zit, zou je dus absoluut nooit in een chloorzwembad mogen duiken.

ibbi
19 februari 2008, 11:01
Als het waar is dat je je haar niet met kraanwater zou mogen wassen vanwege de chloor die er in zit, zou je dus absoluut nooit in een chloorzwembad mogen duiken.

Klopt niet helemaal. Je wast je haren (vrijwel) elke dag, maar hoe vaak spring je het zwembad in? 3x per jaar? Bovendien blijven de resten van de kraanwater in zitten na een douchebeurt, terwijl je van het chloor in het zwembad ontdoet na ieder zwembeurt (evt. ook met mineraalwater :))

thermaltaker
19 februari 2008, 22:16
hmmz, dan vind ik 't toch op z'n minst een beetje vreemd dat Pieter van den Hoogenband zo'n ontzettend mooie glanzende bos haar heeft altijd, ondanks het feit dat ie nagenoeg altijd met een badmuts zal zwemmen...

Josie
19 februari 2008, 22:37
Je haar wassen met mineraalwater...het moet niet gekker worden zeg.

We wassen ons haar met DRINKWATER VAN ZEER HOGE KWALITEIT. En dan zou je haar er slecht van worden......
Tuurlijk niet!!

Hanna
19 februari 2008, 22:47
Klopt niet helemaal. Je wast je haren (vrijwel) elke dag, maar hoe vaak spring je het zwembad in? 3x per jaar?

Ik spring helemaal nooit in een chloorbak, alleen in zout water of in zoetwater. Anderen zwemmen dagelijks in chloor.
Alleen iemand die zich iedere dag te pletter transpireert of last heeft van sebor. eczeem of dagelijks in een chloorbak spartelt, moet zijn haar iedere dag wassen; alle anderen niet.

donniedarko
28 februari 2008, 13:38
even een vraag over punt 1, ik zoek nog steeds naar zo'n masseer 'spin' voor over je hoofd weet iemand waar ze die te koop hebben?.

)Remco
28 februari 2008, 17:08
even een vraag over punt 1, ik zoek nog steeds naar zo'n masseer 'spin' voor over je hoofd weet iemand waar ze die te koop hebben?.

Wat doen pompoenpitten eigenlijk voor je haar?

Oftewel wat kunnen ze doen tegen haaruitval?

lekkerding
28 februari 2008, 19:34
Wat doen pompoenpitten eigenlijk voor je haar?

Oftewel wat kunnen ze doen tegen haaruitval?
Pompoenpitten hebben een anti androgene werking (verlagen het dht) net als saw palmetto.

kas
1 maart 2008, 18:43
even een vraag over punt 1, ik zoek nog steeds naar zo'n masseer 'spin' voor over je hoofd weet iemand waar ze die te koop hebben?.

Volgens mij heb ik die bij blokker gezien

haargek
2 maart 2008, 09:42
Bij de Action liggen die dingen ook :)