PDA

View Full Version : haarimplantatie


couvre
22 maart 2003, 19:47
Hallo lotgenoten,

Ik heb een vraag aan mensen die ervaring hebben met een haarimplantatie. Ik wil binnenkort een implantatie laten doen maar ik twijfel tussen laser-aesthetic en transhair. Wie kan mij hier wat meer over zeggen?. Ik zou het heel fijn vinden.

Bij voorbaat dank,

Mark

harley
27 maart 2003, 21:03
Als ik je een tip mag geven ga bij Transhair ik heb daar een transplantatie laten uitvoeren begin December. (1300 crafts)
Nu beginnen de haartjes goed te groeien en het litteken is (bijna) niet meer te zien alleen als je weet waar het was en je heel goed kijkt kun je het zien, tenminste mijn vrouw en kapper zeggen dit.
Ook kan ik nu gewoon mijn haren laten opscheren zonder vrees dat het litteken gezien wordt.

OK het eind resultaat is pas over een maand of twee goed te beoordelen maar nu al ziet het er goed uit. Overigens gebruik ik wel Nihafor ipv Viviscal. (simpelweg omdat het goedkoper is)

Ik ben ook op consult geweest bij laser easthetic in Maastricht maar ik moet zeggen dat men daar dingen belooft die gewoon niet kunnen tenminste bij mij. Het is onmogelijk om 2400 crafts te transplanteren simpelweg omdat er niet zoveel haar voorhanden was.

Ook prijstechnisch ligt Transhair goedkoper.

Groet.

Alonso
27 maart 2003, 22:44
Originally posted by harley
en het litteken is (bijna) niet meer te zien alleen als je weet waar het was en je heel goed kijkt kun je het zien, tenminste mijn vrouw en kapper zeggen dit....
Ook kan ik nu gewoon mijn haren laten opscheren zonder vrees dat het litteken gezien wordt...


Hoi Harley,

Ik begrijp dat het lidteken bij jou van oor tot oor is. Kun je het lidteken voelen als je met je vingertoppen over het donorgebied gaat?

Alonso

harley
28 maart 2003, 14:21
Hallo Alonso,

Als ik met de vingertoppen over het lidteken ga kan ik het niet voelen.

Dat was in het begin wel (lees December, januari daarna niet meer) omdat het nog gevoelig was.

Het is nu 4 maanden geleden dat ik het heb laten uitvoeren.

Als je overweegt een transplantatie te ondergaan adviseer ik je om de haren achter op je hoofd tenminste 4 centimeter lang te laten. Niet voor het lidteken maar voor het strookje wat kaal geschoren is.

Overigens kan het geen kwaad om 3 weken uit te trekken alvorens je je weer toont aan de buiten wereld tenzij je het gewoon open communiceert.

Gr,

Alonso
28 maart 2003, 17:19
Hoi Harley,

Dan heb jij erg veel geluk gehad. Jij hebt een lidteken van oor tot oor. Je kunt je lidteken niet voelen en je kunt je kaalscheren, zonder dat iemand het ziet.

Ik heb ook een HT gedaan in oktober 2001. Het lidteken is van oor tot oor. Met mijn vingertoppen kan ik exact het lidteken voelen. Bovendien heb ik soms irritaties bij het donorgebied en soms nog steeds een trekkerig gevoel. Als ik me kaal zou scheren, dan weet ik 100 % zeker dat het lidteken zichtbaar zal zijn voor iedereen.

Alonso

Henk
28 maart 2003, 18:02
hoi Harley,

Je bent een van de weinigen die het litteken niet meer kan voelen, ik heb heel wat verhalen over ht's gehoord (ook die van bij transhair), ik heb er zelf ook één laten doen en tot nu toe ben jij de enige waarvan ik dat hoor.
Maar hoe weet je dat 2400 crafts niet mogelijk was en 1300 niet.
(ik bedoel bij laser easthetics is dat toch hun werk om dat te weten).
Hier nog een mooie link over haartransplantaties
http://home1.gte.net/dschrode/newtransplant-tales.htm

harley
29 maart 2003, 15:08
Beste Henk,

Je zult het waarschijnlijk een beetje vreemd vinden maar mijn vrouw heeft meegekeken toen ze het lapje huid met haartjes weggesneden hebben.

De planning was 900 crafts daar er waarschijnlijk niet meer uit het donor gebied te halen zou zijn. Tijdens de behandeling merkte de arts dat ik dit waarschijnlijk bij nader inzien nooit meer had gedaan. Vandaar dat ze zoveel mogelijk bij deze keer wilde doen.

Tijdens het versnijden hebben ze toen 1300 crafts eruit gehaald ook dat heeft mijn vrouw bijgewoond. (ik zou waarschijnlijk bij deze wetenschap nooit meer met haar getrouwd zijn, maar ja het is nu al 14 jaar te laat)

Voor het implanteren heeft de arts mij via een spiegeltje (moet zeggen dat de hechting er toen netjes uitzag) laten zien dat een tweede en laatste transplantatie in de toekomst wellicht max. 300-400 crafts zou kunnen opleveren maar dan was het ook op.
Op de vraag waarom niet nu al zei ze dat meer transplantaties dan nu gepland niet verantwoordelijk was i.v.m. slagings kans, men moet blijkbaar binen een bepaald tijdsbestek de zaak voor elkaar hebben anders lukt het niet helemaal.

Wel moet ik zeggen dat ik een toekomstige transplantatie wellicht gezien het geringe aantal wat nog mogelijk zou zijn waarschijnlijk laat uitvoeren bij GHO kliniek in Maastricht. Want dan hoef je je niet druk te maken om een lidteken daar men daar de crafts met een holle naalt verwijderd en weer transplanteert.

Overigens was ik niet geheel kaal maar de laatste jaren dun van haar en heeft men de tranplantaties met een holle naalt uitgevoerd en niet met de laser. Let wel ook dan vallen de bestaande haren voor een groot gedeelte uit maar goed die komen terug.

Zoals je merkt ben ik niet geheel ontevreden vermits het huidige resultaat zich verder positief ontwikkeld. Men zegt dat het volledige resultaat pas na 8 tot 12 maanden te zien is.

Gr,

mark77
29 maart 2003, 20:21
Hey Mark,

Een vijftal jaar geleden heb ik ook een haartransplantatie ondergaan. Daarvoor ben ik in Duitsland geweest, bij de Moser Medical Group. Ben er tevreden over en heb er nooit last van gehad. Mijn litteken is ook perfect genezen. Bedenk goed wat je wilt, een transplantatie of een haarstuk. Ik zou nu niet meer voor een transplantatie kiezen. De hoeveelheid haren krijg je nooit meer terug. Ik wens je veel succes en kijk eerst goed rond voordat je beslist.


Mark!

ton 2
19 april 2003, 16:32
jorn,

waaraan ligt het dat er verschil is tussen het litteken van alonso en harley? komt het misschien omdat ze bij transhair bijvoorbeeld nu anders hechten dan anderhalf jaar geleden? of kan het ook nog aan de chirurg liggen?

ton

ton 2
19 april 2003, 16:33
harley,

wat is Nihafor en Viviscal?

ton

harley
1 mei 2003, 10:18
Hallo Ton 2,

In principe zijn dat beide haar producten waarbij Viviscal in principe duurder is dan Nihafor.

Voor mij werkten beide producten.

Nihafor kun je haarlab.nl nalezen wat het is.

Gr, Con.

couvre
1 mei 2003, 18:31
Vraagje aan Jorn,


Hi Jorn,

Ik heb op de site van Transhair gekeken en mijn situatie is te vergelijken met dhr. H. van Aa. Jammergenoeg staat er niet bij hoeveel transplantaties hij heeft laten doen. Kun jij mij mischien vertellen in hoeveel transplantaties dit te bereiken is?

Er van uitgaande dat mijn donorgebied goed is en ik dik haar heb achter.

Bij voorbaat dank,

Mark

ton 2
2 mei 2003, 00:20
dank voor je reaktie harley

ton

jornkielman
3 mei 2003, 22:14
Hello,

betreft Menere van der Aa:

2100 transplantaten. Je moet op de naam klikken.

GRoeten Jorn

couvre
3 mei 2003, 23:10
Jorn,

Bedankt voor je zoveelste reactie!!!!!!!!

Groeten Mark

reneRUDI
16 augustus 2004, 19:56
Hallo lotgenoten,

Ik heb een vraag aan mensen die ervaring hebben met een haarimplantatie. Ik wil binnenkort een implantatie laten doen maar ik twijfel tussen laser-aesthetic en transhair. Wie kan mij hier wat meer over zeggen?. Ik zou het heel fijn vinden.

Bij voorbaat dank,

Mark
ik zou het niet doen
ik zelf heb een haarstuk er op staan en kan er ook alles mee doen
heb er ook veel navraag op gedaan denk er geen minuut niet meer aan voor mijn hoofd vol littekens te zetten de resultaten zijn echt heel slecht ik zou de eerste eens willen zien waar het echt goed is gedaan
nu kan ik geregeld van lock veranderen
dus denk er maar een goed over na voor je de stap zet
rene

Colm
17 augustus 2004, 00:32
Je quote nu op een bericht van Maart 2003! Ik denk dat ie het nu wel besloten heeft wat ie doet!

neike
17 augustus 2004, 12:30
ik snap niet dat er mensen nog kiezen voor een striptransplantatie als er zoiets als FUE bestaat.

Als je zegt dat jij een bijna nuiet zichtbaar littekenb hebt overgehouden aan je HT heb je geluk gehad, want ik heb namelijk al andere foto's gezien van lelijke litteken tot soms meer dan 1cm breed.

neike