PDA

View Full Version : Sedinal


MissVirusje
6 maart 2008, 13:27
Mijn nichtje van 11 heeft TTM,
Nu las ik een stukje over Sedinal, zou dit werken?
Wat voor homeopatische middelen gebruiken jullie?

bolleke
7 maart 2008, 11:28
Hallo,
Sedinal kan een hulpmiddel zijn om rustig te slapen. Voor ttm zal het - volgens mij - weinig effect hebben. Ttm is iets te hardnekkig om door dit simpel middeltje 'uitgeroeid' te worden...
Zelf heb ik - voor wat ttm betreft - nooit enige baat gehad bij homeopathie, wel door acupunctuur (maar ook dat was slechts tijdelijk).
Het kan echter zijn dat acupunctuur voor jouw nichtje wel helpt omdat de gewoonte er misschien nog niet zo lang ingebakken zit.
De hamvraag is echter: heeft jouw nichtje zèlf last van haar gedrag?

Succes!

MissVirusje
7 maart 2008, 12:24
Hallo,
Sedinal kan een hulpmiddel zijn om rustig te slapen. Voor ttm zal het - volgens mij - weinig effect hebben. Ttm is iets te hardnekkig om door dit simpel middeltje 'uitgeroeid' te worden...
Zelf heb ik - voor wat ttm betreft - nooit enige baat gehad bij homeopathie, wel door acupunctuur (maar ook dat was slechts tijdelijk).
Het kan echter zijn dat acupunctuur voor jouw nichtje wel helpt omdat de gewoonte er misschien nog niet zo lang ingebakken zit.
De hamvraag is echter: heeft jouw nichtje zèlf last van haar gedrag?

Succes!

Ik weet niet hoelang ze het al heeft maar het is gekomen op d'r school, ze heeft heel blond haar en 1 vriendinnetje ging steeds uit haar haar de donkere haren eruit trekken. dit vond mn nichtje een fijn gevoel en is er toch zelf meebegonnen.
het is nog niet zo erg, in hoeverre ik het weet..
Ik ben kapster en informeer natuurlijk graag hoe het allemaal zit etc en heb er heel veel over gelezen.
We hebben gisteren berkenwater gehaald en ze vond dit heel erg verkoelend zelfde de volgende ochtend had ze nog een "koud hoofd" hoe ze dat noemt.

Lila
9 maart 2008, 18:56
Goed slapen kan een positief effect hebben op TTM. Dus als Sedinal daarbij helpt kan het indirect van invloed zijn op TTM.