PDA

View Full Version : M5 laser


marc_05
20 maart 2008, 10:57
Heeft iemand voor mij meer info. over de M5 laser, is dit b.v. ook een diode laser?

Ik ben tot nu 10 keer behandeld met een diode laser, daarna heb ik nog eens een poging gedaan met nog een andere diode laser... dit zou de beste zijn. Bij mij was ook deze laser geen succes, maar ik ben nog steeds wanhopig op zoek naar andere lasers.

Zo kwam ik nu op de M5 laser uit.

Ik wil blijven zoeken naar een oplossing voor mijn ongewenste haargroei.

Mvg, Marc

Marte
21 maart 2008, 20:13
Marc mss moet je eens een pm sturen naar Hannakr en laservrouw, mss dat zij meer info hierover hebben. Als je iets gevonden hebt, kun je dan mss iets laten weten, want ben zelf ook erg benieuwd(en ook interessant vr andere leden). Zal zelf ook op zoek gaan.

Hopelijk vind je hoe dan ook een oplossing!!! Heel veel succes!!!!

Marte
21 maart 2008, 20:53
Dit vind ik op de site van de Velthuiskliniek, natuurlijk is dit wel reclame, dus of dit zo nauwkeurig en correct is is nog maar de vraag.

"de nieuwste generatie huidlaser die vele malen krachtiger is dan zijn voorganger. Dit apparaat heeft een golflengte van 1064 nanometer, waardoor de laser dieper in de huid kan komen dan andere lasers en dus meer effect heeft. Ook de snelheid van de M5 laser is een groot pluspunt: hij geeft twee lichtimpulsen per seconde zodat bijvoorbeeld beide oksels in tien minuten kunnen worden onthaard.
Laserontharing wordt ook wel permanente ontharing genoemd, maar er is echter geen garantie dat er helemaal geen haartjes meer terugkomen. Meestal zijn zes tot acht behandelingen nodig om 60 tot 70% van de beharing voor meerdere jaren te verwijderen."


Hannakr, wat is jouw visie hierop??

Laser vrouw
27 maart 2008, 15:22
Heeft iemand voor mij meer info. over de M5 laser, is dit b.v. ook een diode laser?

Ik ben tot nu 10 keer behandeld met een diode laser, daarna heb ik nog eens een poging gedaan met nog een andere diode laser... dit zou de beste zijn. Bij mij was ook deze laser geen succes, maar ik ben nog steeds wanhopig op zoek naar andere lasers.

Zo kwam ik nu op de M5 laser uit.

Ik wil blijven zoeken naar een oplossing voor mijn ongewenste haargroei.

Mvg, Marc

Beste Marc,

Dit is geen diodelaser maar een Yag laser met een langepuls.

Wij hebben ook een dergelijke laser maar is voor ons niet de eerst keuze om daarmee te ontharen (wij doen daar voornamelijk couperose mee verwijderen) maar voor kleine probleem gebieden bijv. een haarlijn of bovenlip bied deze laser zeker een uitkomst.

Marte
28 maart 2008, 13:04
Dag laservrouw; ik kende deze lasersoort ook niet, en daarom een vraagje, waarom enkel voor kleine gebieden, is de mond kleiner? Of is deze geschikter, maar arbeidsintensiever?? Wat is eigenlijk het verschil dan tss deze en de andere, dat maakt dat je deze keuze maakt? Waarom wel voor kleine gebieden interessant?

(Sorry vr mijn vraag, maar daar ikzelf niets van lasers afweet, vind ik dit zeer interessant, vandaar...)

Laser vrouw
31 maart 2008, 16:20
Dag laservrouw; ik kende deze lasersoort ook niet, en daarom een vraagje, waarom enkel voor kleine gebieden, is de mond kleiner? Of is deze geschikter, maar arbeidsintensiever?? Wat is eigenlijk het verschil dan tss deze en de andere, dat maakt dat je deze keuze maakt? Waarom wel voor kleine gebieden interessant?

(Sorry vr mijn vraag, maar daar ikzelf niets van lasers afweet, vind ik dit zeer interessant, vandaar...)


Vragen staat vrij en daar ik kan zal ik altijd helpen.

Het werken met deze laser is inderdaad arbeidsintensiever vandaar niet onze eerste keus maar voor gebieden die wat minder goed reageren op de lighsheer diodelaser (komt zelden voor) kunnen we onze klanten wel een goed alternatief bieden, het is namelijk een erg krachtige laser 75J cm2.

lanny
20 april 2008, 23:44
Kracht is niet de enige variabele die telt ook de pulsduur!

marsmannetje
1 juni 2008, 20:31
Inderdaad, vaak is de long pulsed 1064nm nd:yag laser niet de eerste keus bij mensen met een lichte huidtypen. De effectiviteit van deze laser ligt vooral bij mensen met een donker huidskleur. In de VS staan er redelijk veel van deze lasers. In NL een stuk minder. Misschien nog onvoldoende klandizie? Dit terwijl juist negroide mensen met kroeshaar veel last kunnen hebben van ingegroeide haren.