PDA

View Full Version : Laseren tepelhaartje gevaarlijk voor melkklieren o.i.d.?


N!cole
25 maart 2008, 00:37
Hallo, ik ben Nicole ik ben 23 jaar en heb last van overbeharing. Via de dermatoloog ben ik doorverwezen naar een huidtherapeute die mij zal gaan laseren met de lightsheer diode laser. Ik ga mijn snor, kinharen, mijn tepels, mijn navelstreek, bikinilijn en bovenbenen laten laseren.

Ik vind dit heel erg eng, en er is een hele hoop geld mee gemoeid en ik vraag me een aantal dingen af. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

1. kan het laseren van de tepel negatieve gevolgen hebben op de melkklieren i.v.m. borstvoeding (voor later)

2. als ik mijn gezichthaar laat laseren, bestaat er een grote kans dat ik de volgende dag nog een geirriteerde rode huid heb?

3. mijn huidtherapeute schreef mij voor elke dag mijn gezicht in te smeren met zonnebrand creme factor 40? Heeft iemand hier positieve ervaringen mee?

4. ik heb gelezen dat sommige behandelaars vragen om de haren de dag van de behandeling te scheren, terwijl mijn huidtherapeute adviseert dit enkele dagen voor de behandeling zodat er lichte stoppeltjes zijn. Waarom deze verschillen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Groetjes Nicole

Marte
25 maart 2008, 10:53
Dag Nicole,

Allereerst is het vooral belangrijk denk ik een goede behandelaar te vinden. Zoals je al gezien hebt op het forum is vaak, door onkunde en onervarenheid snel een fout gemaakt en huid verbrand. Let er dus vooral op dat, als je naar een behandelcentrum gaat, je iemand krijgt die verstand van zaken heeft!(zie bv het lijstje dat leden hier op het forum al gemaakt hebben van goede behandelcentra).

Wat het laseren betreft op het tepelhof, ik denk van niet aangezien het tenslotte ook geen effect heeft op de vruchtbaarheid als de buik gelaserd wordt. Toch zeker neit bij een veilige gekeurde laser. (Nog een reden waarom je best bij een professioneel en goed centrum gaat?)

De roodheid kan idd een paar dagen aanhouden. Een goede smoes voor collega's of zo, is eventueel te zeggen dat je een allergische reactie hebt op iets, mocht je het hele verhaal niet willen doen.
De reden dat je met factor 40 (of een hele hoge factor ) moet smeren heeft te maken met het feit dat hoe meer pigment er in je huid geactiveerd is, hoe meer schade je er ook aan kunt oplopen(pigment dat beschadigd en vernietigd wordt door de laser). Om dit zoveel mogelijk te vermijden moet je idd met een zeer hoge factor smeren, wordt afgeraden dit in de zomer te doen en zo min mogelijk zon op de te behandelen plaatsen laten komen.

Wat vreemd, ik heb zelf altijd begrepen dat je idd net ervoor moet scheren, enerzijds omdat, als er stoppels zijn, en die uitsteken, geleiden ze vrij veel van de laser in de omringende huid, gaat er dus veel van de energie verloren en heb je dus ook meer kans op brandwonden. Maar goed, ik kan natuurlijk mis zijn. Vraag dit eens na via pm bij hannakr of laservrouw.

Probeer dus ook wat centra uit via een intakegesprek en proefstukje, dan kun je zelf ervaren welke je het fijnste vindt, professioneel is(wat heel belangrijk is, om brandwonden en blijvendenegatieve gevolgen zo veel mogelijk te minimaliseren!), en de prijzen vergelijken.

Het feit dat je dan moet scheren is idd niet zo leuk, probeer jezelf gewoon voortdurend voor te houden dat het tijdelijk is en je erdoor moet, om uberhaupt effect te kunnen krijgen achteraf. Zie ook dat je goede scheermesjes (scherp) gebruikt om zo min mogelijk irritaties op te lopen, en reinig je gezicht goed.

Probeer je niet te veel zorgen te maken, heel veel mensen maken zich in het begin zorgen, maar op zich valt het allemaal wel mee. Wel moet je er rekening mee houden dat het pijn kan doen.

Heel veel succes, en ik hoop echt dat je hier resultaten mee behaalt.

Nog een klein vraagje, gebruik je ook medicatie om je hormoonspiegel te normaliseren of is dat niet nodig gebleken?

xxx marte

N!cole
26 maart 2008, 21:32
Hey Marte,

Bedankt voor je reactie! IK gebruik alleen de diane 35 pil, (cyproteronacetaat/ethinylestradiol 2mg/0.035mg). Er is nooit echt onderzoek gedaan wat mijn hormonen betreft. Ik ben vrij vroeg aan de pil gegaan. Maar zoals ik al zei, ik ben via de dermatoloog doorverwezen naar de huidterapeute. Zij werkt samen met de dermataloog.
Zij heeft meer dan 1000 mensen succesvol behandeld met de lightsheer diode laser. Dat geeft me wel wat vertrouwen. Maar bij iedereen reageert natuurlijk anders op laser behandelingen, ivm met huid-en haartype.

Ik wil het gewoon heel snel achter me brengen, het duurt zowiezo al lang, omdat er zo'n lange tussenpperiodes tussen de behandelingen zitten ivm de verschillende groeifasen van het haar.

Groetjes Nicole