PDA

View Full Version : vraagje aan Boes


Priya
27 maart 2003, 18:12
ik las ergens een berichtje van jou waarin je schreef dat je een haarafwijking hebt dat 'pilibifurcatie' heet, kun je me daar iets meer over vertellen?
't klinkt me namelijk heel bekent, bij mij breken/spijten de haren vaak doormidden en worden daardoor minder lang dan zou moeten, denk ik. ik zie ook bij veel haren een soort breukvlak (ik weet niet precies hoe ik 't moet beschrijven) zitten. als ik er zachtjes aan trek breekt zo'n haar op die plek door.

boes
28 maart 2003, 14:48
Hoi, ja dat heb ik en nog een moeilijke naam. bij mij zit er een gat in het haar of een splitsing waardoor het afbreekt. Het is nooit langer geworden dan een kort kapsel. Is jouw haar ook nooit langer geweest? Het is wel naar mate ik ouder werd beter geworden. toen ik klein was is er een onderzoek geweest in een genetisch centrum. Hiervan is een rapport opgesteld. Destijds was ook bekend dat er maar een paar van over de hele wereld zijn. Dat is lekker frustrerend doch nu heb ik prachtig haar van een ander. Ben daar erg gelukkig mee. VErtel eens iets meer over jouw haar?

groetjes


Originally posted by Priya
ik las ergens een berichtje van jou waarin je schreef dat je een haarafwijking hebt dat 'pilibifurcatie' heet, kun je me daar iets meer over vertellen?
't klinkt me namelijk heel bekent, bij mij breken/spijten de haren vaak doormidden en worden daardoor minder lang dan zou moeten, denk ik. ik zie ook bij veel haren een soort breukvlak (ik weet niet precies hoe ik 't moet beschrijven) zitten. als ik er zachtjes aan trek breekt zo'n haar op die plek door.

Priya
28 maart 2003, 16:51
ik heb als kind wel mooi haar gehad dat ook heel lang werd (ik kon erop zitten). ik heb het op m'n 12de afgeknipt (nog steeds spijt van, want ik deed dat omdat m'n ouders kort leuk vonden:( ). toen ik het weer wilde laten groeien, ik was toen 16, bleek het niet langer dan 5 cm over m'n schouders te kunnen worden. het brak gewoon af. het lijkt heel erg op jouw beschrijving, dat er ergens in de haren gaten vallen en het daar afbreekt.
nu gaat het een stuk beter, m'n haar is weinig maar wel tot over m'n middel (als ik die 3 haren mee mag tellen:D ). dus ik vul het gewoon op met een weaving, een super oplossing want iedereen denkt dat ik fantastisch haar heb;).
weet je wat het mafste is? dat m'n haar beter werd toen ik het ging verven, idioot he? doe ik nog steeds en het werkt kennelijk. een kapster zei dat dat kan omdat als je je haar verft er pigmenten worden toegevoegd, daardoor wordt het iets steviger.
maar of dat waar is?