PDA

View Full Version : ben ik hier de jongste met AA?


jetty
29 maart 2003, 15:01
ik lees al een tijdje berichten hier op het forum, heb alleen nog nooit iets gepost. ik ben 21 jaar oud en heb AA. ik zou heel graag met iemand willen emailen om ervaringen/problemen etc uit te wisselen. ik heb soms gewoon huilbuien, omdat ik weet dat ik over ene tijdje ook een haarwerk aan zal " moeten" schaffen...
groetjes jetty

jetty
29 maart 2003, 15:12
ik ben weer lekker duidelijk geweest in mijn vorige berichtje geloof ik...ik bedoel met AA dus alopecia androgenetica. denken jullie dat het altijd zin heeft om de dianepil te gebruiken?? mijn arts (plinck, rotterdam. ik weet het, het is een erg vervende kerel) heeft het daar nooit echt over gehad namelijk... ik gebruik wel minoxidil, maar of het nou echt helpt? daar ben ik nog niet over uit. ik heb overigens zon anderhalf jaar last van haaruitval.
groetjes jetty

tamara
29 maart 2003, 17:54
Hoi Jetty

Nee Hoor jij bent niet de jongste die alopecia androgenetica heeft.
Ik ben ook 21 jaar en ga ook één keer in het half jaar ga ik naar een kliniek in Rotterdam. Naar dhr. plinck.
Het is een vreemde man vindt ik, maar hij heeft mij wel geholpen door deze diagnose te vast te stellen, want andere doktoren konden nooit iets bij mij vinden.
Ik gebruik minoxidil in combinatie met de diane pil en bij mij werkt het gelukkig.
Dhr. plinck heeft ook niet tegen mij gezegt dat ik ook de diane pil erbij kon gaan gebruiken, dat heeft mijn huisarts mij aangeraden.
misschien dat het bij jouw in combinatie met de minoxidil ook helpt. je weet maar nooit!

groetjes Tamara

ikke
1 april 2003, 15:51
18 jaar ben ik, en ik ben er vrij zeker van dat ik het ook heb.

Ik had me voorgenomen dat ik het me allemaal maar verbeeldde en niet terug naar de huisarts zou gaan voordat anderen er iets van gingen zeggen.

Heel toevallig hoorde ik vandaag van een klasgenoot dat m'n haar uitvalt. Dus, ik verbeeld het me echt niet en ik ga bellen voor een afspraak.

Ik zit in een klas vol jongens van 16, geen pretje als ze allemaal commentaar gaan leveren...:(

Overigens de eerste keer dat ik vermoedde dat m'n haar dunner werd was zo'n 2 jaar geleden.

Ik hoop van harte dat bij mij die middeltjes werken. Ik hoop alleen dat ik het enigszins kan betalen (ben maar een arme student he..)

Hoe ervaren jullie dit allemaal vanwege de jonge leeftijd? Zijn de mensen begripvol? Wordt je raar aangekeken?

jetty
1 april 2003, 17:11
hoi ikke,
opzich wordt ik nog steeds niet echt raar aangekeken door mensen. sommigen vinden wel dat mijn haar dunner is geworden en zien ook wel dat ik altijd veel haren op mijn kleren heb, maar omdat ik krullen heb valt het (nog) niet heel erg op. je ziet het eigenlijk alleen als je heel dicht bij me staat.
ik denk dat ik het er zelf het moelijkst mee heb. anderen tonen veel begrip als ik het ze vertel. dat is wel fijn.
groetjes jetty

JustIlse
26 augustus 2003, 23:48
Hoi,

Je bent echt niet de jongste..ik zelf ben 16 en heb AA alvanaf mijn 7de ongeveer..elke keer als ik weer een plek ondek ben ik zooo bang..dan blijf ik het liefst binne tot het over is..natuurlijk kan het niet..het is elke keer hopen dat het terug komt..dat is totnutoe elke keer nog gebeurd..ik zou graag mailen met jullie miss?!

Liefs,

Ilse