PDA

View Full Version : Boek & Zelfdiscipline


Lila
16 mei 2008, 17:46
Zoals sommigen misschien wel weten ben ik nu een half jaar helemaal trekvrij. Helemaal drangvrij ook.
Natuurlijk krijg ik vaak de vraag hoe ik dat gedaan heb. Omdat dat een nogal ingewikkeld verhaal is, ben ik er een boek over aan het schrijven.
Nou schiet dat alleen totaal niet op, omdat ik nog steeds slechte zelfdiscipline heb. Wat dat betreft ben ik nog niet van TTM af :D.

Ik zou willen vragen of jullie mij willen helpen met mijn discipline. Des te eerder is het boek af.
Ik ben nu bezig om datgene wat ik met de hand geschreven heb, in te typen. Ik wil een pagina per dag doen (en zelfs dat lukt me dus niet). Ik ga hier elke dag melden wat ik gedaan heb. Steeds als ik toe ben aan een nieuwe fase, zal ik aangeven wat ik dan per dag wil doen. Zouden jullie in de gaten willen houden of ik niet smokkel? Ik hoop dat het op die manier beter gaat.

Als jullie nog andere ideeën hebben, hoor ik het natuurlijk ook graag.

Stefke
16 mei 2008, 18:19
Goed idee voor het boek. :D
Succes met schrijven/over typen



Ik wil eigenlijk nog een exemplaar van Daniëla's boek ;)

Lila
17 mei 2008, 23:10
Oke, ik heb nu 26 handgeschreven pagina's. Daarvan heb ik er 9 ingetypt. En vandaag dus nummer 10.

Lila
19 mei 2008, 17:47
Vandaag 11/26 (van gister) en 12/26.

Stefke
19 mei 2008, 19:18
Het gaat gestaag.
Je bent bijna halverwege :D

_rainbow_
26 mei 2008, 23:57
Zoals sommigen misschien wel weten ben ik nu een half jaar helemaal trekvrij. Helemaal drangvrij ook.
Natuurlijk krijg ik vaak de vraag hoe ik dat gedaan heb. Omdat dat een nogal ingewikkeld verhaal is, ben ik er een boek over aan het schrijven.
Nou schiet dat alleen totaal niet op, omdat ik nog steeds slechte zelfdiscipline heb. Wat dat betreft ben ik nog niet van TTM af :D.

Ik zou willen vragen of jullie mij willen helpen met mijn discipline. Des te eerder is het boek af.
Ik ben nu bezig om datgene wat ik met de hand geschreven heb, in te typen. Ik wil een pagina per dag doen (en zelfs dat lukt me dus niet). Ik ga hier elke dag melden wat ik gedaan heb. Steeds als ik toe ben aan een nieuwe fase, zal ik aangeven wat ik dan per dag wil doen. Zouden jullie in de gaten willen houden of ik niet smokkel? Ik hoop dat het op die manier beter gaat.

Als jullie nog andere ideeën hebben, hoor ik het natuurlijk ook graag.

Hey Lila!

Ik vraag mij af hoe jij ineens bent gestopt met trekken en wat je trok wimpers, wenkbrauwen of hoofdhaar en hoe lang jij hebt geplukt????

LIefs Rainbow

Lila
30 mei 2008, 22:56
Nou, het gaat dus alweer verschrikkelijk met mijn discipline. Ik had een goede smoes, want ik heb vorige week mijn linker wijsvinger een stuk afgescheurd. Daardoor kon ik moeilijk typen. Maar het gaat nu best weer, en toch doe ik niks...

@Rainbow
Hoe ik gestopt ben kan ik niet in een paar zinnen zeggen. Het is de bedoeling dat ik dat in mijn boek uitleg. Dat jij er benieuwd naar bent is voor mij een stimulans om er harder aan te werken. Ik kan wel alvast zeggen dat het in ieder geen zelfdiscipline is geweest, want dat heb ik niet :D.
Ik heb ongeveer 15 jaar geplukt, met name mijn hoofdhaar.

Lila
1 juni 2008, 22:50
En daar issie dan toch... 13/26.

Lila
2 juni 2008, 16:37
en 14/26.

Stefke
2 juni 2008, 18:05
Het gaat alweer wat beter zie ik :D

Goed zo, nu dit proberen vol te houden.

Dis
3 juni 2008, 13:34
Ik ben echt zo benieuwd naar je boek!!
Veel succes met het schrijven. ik kom je af en toe wel even aanmoedigen!

Lila
3 juni 2008, 19:49
15/26

Dat is fijn om te horen Dis. Ik doe mijn best!

Lila
6 juni 2008, 00:48
16/26

miejefke
6 juni 2008, 07:51
Lila,

Goed hé, alweer enkele pagina's erbij, ik kijk al uit naar de publicatie van uw werk !
Doe zo verder.

Miejefke

Nickytje
8 juni 2008, 19:34
dat boek wil ik wel onmiddelijk lezen :D

Lila
8 juni 2008, 22:45
17/26

Alvast bedankt voor alle support.

Hebben jullie ook zo'n last van uitstelgedrag, en wat doen jullie ertegen? Ik heb nu wel een aantal strategieën, maar het blijft moeizaam.

Nickytje
8 juni 2008, 23:34
ik heb vreselijke last vn uitstelgedrag! vooral qua studeren, ik wil er wel aan beginnen.. maar stel het tog steeds uit, endan zit ik op de laatste moment midden in de nacht nog doodmoe te blokken

Stefke
9 juni 2008, 09:03
ik heb vreselijke last vn uitstelgedrag! vooral qua studeren, ik wil er wel aan beginnen.. maar stel het tog steeds uit, endan zit ik op de laatste moment midden in de nacht nog doodmoe te blokken
Precies dit, owww hoe herkenbaar zeg :eek:

Lila
9 juni 2008, 18:42
18/26

Lila
11 juni 2008, 20:35
19 en 20/26

Lila
12 juni 2008, 21:48
21 en 22/26
Jaja, ik ben actief geweest vandaag! :P

Stefke
12 juni 2008, 22:28
Zo, het gaat nu wel rap :D


Ik ben erg benieuwd als het klaar is ..... :)

Lila
13 juni 2008, 23:16
23 en 24/26

Dis
15 juni 2008, 01:59
Oh!!
Goed zeg, je bent er echt bijna!

Lila
15 juni 2008, 21:40
ennn... 25 en 26 !!! *zoekt een cheerleader smilie*

De tekst is in getypte vorm gekrompen tot 10 pagina's. Die ga ik nu stylistisch aanpassen zodat het wat prettiger leest. Dan zal het aantal wel weer stijgen, want ik schrijf van mezelf nogal beknopt.

Ik moet even kijken wat realistisch is om per dag te doen.

Daarna moet ik nog:
- Illustraties toevoegen
- Bronvermelding
- Voorwoord/Inleiding

Stefke
15 juni 2008, 22:15
:worship:

Proficiat :D

Nu de vormgeving nog, maar dat is vaak het plezierigst om te doen.

Nickytje
18 juni 2008, 11:49
ga je het echt uitbrengen als boek? ben ik de eerste die klaarstaat om het boek te ontvangen :D
of ga je het op de site zetten?

Lila
18 juni 2008, 21:53
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik zit eraan te denken om het in pdf te maken, zodat je het kunt downloaden en zelf uit kunt printen. Dan kan de prijs laag blijven. Als ik het laat drukken met een ISBN-nummer enzo, dan wordt het allemaal veel duurder. Dat kan eventueel later nog wel, als daar behoefte aan is.

Lila
25 juni 2008, 21:40
Zo, ook weer klaar.
Ik heb dingen toegevoegd en weggehaald en spellingfoutjes verbeterd. Ik zal nog wel een keer zo'n rondje moeten doen, maar dat komt later wel weer.
Het zijn inmiddels 12 pagina's.

Nu een paar grafiekjes erbij maken...

Lila
1 juli 2008, 18:21
De grafiekjes zijn ook klaar. Het zijn nu totaal 14 pagina's.
Nu de bronvermelding...

Als de lotgenotenmeeting doorgaat, dan zou ik daar wel een presentatie kunnen doen ofzo. Kan ik gelijk kijken of het allemaal een beetje begrijpelijk is.

Stefke
2 juli 2008, 09:40
Dat zou wel heel erg leuk zijn :D

jolien
3 juli 2008, 11:39
Ook ik kijk uit naar je boek Lila. Als de meeting in België doorgaat, ga ik mijn best doen om te komen! En dan zou ook ik jouw presentatie appreciëren! Doe zo voort!

Groetjes

Lila
31 augustus 2008, 02:54
Even een update.
Na een vakantietje ben ik verder gegaan met de bronvermelding. Echt een rotklusje, vooral omdat ik nog veel meer dingen tegen kwam die ik ook nog wel zou willen lezen en gebruiken. Maarja, je moet ergens een grens trekken, anders blijf je bezig.

Verder ben ik bezig geweest met het polijsten van de tekst, maar dat zal nog wel een keer moeten gebeuren. Nu moet ik eerst een inleiding maken...

Het einde is in zicht (of het begin :D).

lotte
12 september 2008, 18:25
Ik ben zeer benieuwd!!!!!!!!!!!!!!

Lila
25 september 2008, 23:56
Het is in principe af. Mijn broer is nu aan het proeflezen.

Lila
29 oktober 2008, 00:17
Hij is af en ik wil er heel graag meer over zeggen, maar ik wacht nog steeds op groen licht van de webmaster. Het is toch een vorm van reclame namelijk...

Patricia85
10 november 2008, 22:39
Wij willen het lezen! :) Wij willen het lezen! :) Super knap van je!

Patricia85
15 november 2008, 19:41
Wauw! Wat een goed boekje hee! Ik heb hem in 1 adem uitgelezen en ik vind het erg interessant. Ik zal niks verklappen, maar mijn kijk op TTM wordt steeds breder en ik ben er trots op dat Lila zich hier helemaal in heeft verdiept. Ik hoop ook voor de toekomst dat er meer en meer artsen zich in TTM gaan verdiepen, dat we wellicht nog ergens komen met onze harenbende. :shiny:

Groetjes,
Patricia.

Lila
22 november 2008, 20:28
Zoals jullie misschien gezien hebben, is mijn e-book eindelijk af. Hier (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14421) kun je er meer over lezen.
Ik wil iedereen bedanken voor hun moral support in dit topic. Ik heb hier regelmatig even gekeken om de moed er in te houden.
Dank u :worship: