PDA

View Full Version : niet alleen overbeharing


karap
29 mei 2008, 15:58
hoi,

zoals ik eerder al had geschreven vermoed ik dat ik hirsutisme heb, ik ben trouwens vandaag naar de dokter geweest voor onderzoek hiernaar want ik wil het nu echt wel weten wat ik precies heb waardoor ik overbeharing heb. maar het is niet alleen overbeharing, ik vind me de laatste tijd ook minder vrouwelijk uitzien... ik vind me een beetje te mannelijke voorkomen hebben..dus een groot voorhoofd, dunne huid enz....

weten jullie of je ook door te veel mannelijke hormonen in je lichaam ook mannelijker uit gaat zien???

zijn er buiten androcur en lazer ook andere alterniatieven ter bestrijding van mannelijke hormonen in de lichaam?

victor
29 mei 2008, 17:58
Dag,

Misschien is het vreemd voor je om te horen dat overbeharing bij een vrouw mij juist erotisch stimuleert.Ben benieuwd wat je hier van denkt.

Hartelijke groet,

Victor.

lanny
31 mei 2008, 16:53
Hallo Karab,

Je kunt ook serums gebruiken die na bijvoorbeeld een ipl/vpl/cmp/laser behandeling de haargroei remmen.

gr

Lanny

hoi,

zoals ik eerder al had geschreven vermoed ik dat ik hirsutisme heb, ik ben trouwens vandaag naar de dokter geweest voor onderzoek hiernaar want ik wil het nu echt wel weten wat ik precies heb waardoor ik overbeharing heb. maar het is niet alleen overbeharing, ik vind me de laatste tijd ook minder vrouwelijk uitzien... ik vind me een beetje te mannelijke voorkomen hebben..dus een groot voorhoofd, dunne huid enz....

weten jullie of je ook door te veel mannelijke hormonen in je lichaam ook mannelijker uit gaat zien???

zijn er buiten androcur en lazer ook andere alterniatieven ter bestrijding van mannelijke hormonen in de lichaam?

Marte
1 juni 2008, 13:03
dag karap, ik weet het niet, ikzelf heb dit ook altijd gedacht en moet wel zeggen dat het me midner vrouwelijk doet voelen, heb ook een dunnere huid, couperose, maar tegelijkertijd wel typische vrouwelijke rondingen en een flinke cup. DUs ik weet het niet, misschien is het tevens afhankelijk van wanneer de overbeharing begon, en of je tijdens de puberteit al vrij veel mannelijke hormonen in je lichaam had?? Ik meot eerlijk zeggen dat ik dat ook neit weet, en denk dat veel dingen eerder erfelijk zijn en gedeeltelijk tussen de oren zitten, waarmee ik bedoel dat je op den duur enkel dingen in een bepaald verlenge gaat zien; je hebt overbeharing, je voelt je daardoor minder vrouw, doordat je zo met je lichaam bezig bent vallen andere dingen ook meer op, en op den duur is het nog moeilijk uit te maken wat er het eerst was, het kip of het ei. Maar op zich zou het natuurlijk wel kunnen, tenslotte hebben androgenen niet alleen op de overbeharing een invloed maar op het gehele lichaam, dus theoretisch gezien zou dit ook kunnen resulteren in andere veranderingen van het lichaam.

Probeer, naast eventuele behandelingen, ook uit te zoeken of er specifiek uitlokkende elementen zijn die bij jou overbeharing stimuleren. Erfelijkheid, Stress en op korte tijd zeer veel afvallen kunnen dit zeer sterk stimuleren als je hiervoor gevoelig bent, tekort aan slaap, te weinig gezonde cholesterol(dan heb ik het dus over vis en kokosvet, en van tijd tot tijd een eitje, niet over friet, of andere ongezonde vetten),tekort aan vitamines kunnen er ook voor zorgen dat je hormonen uit disbalans geraken. Meestal is het een samenhang van factoren en elementen.

heel veel succes, en probeer je niet te veel blind te staren en jezelf stress aan te jagen, want ook dat heeft een stimulerende invloed op je overbeharing! Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer toch zo min mogelijk gestresseerd te zijn en er zo min mogelijk last van te hebben, en bekijk de mogelijkheden (om het probleem aan te pakken)voor de toekomst eens...

heel veel succes en sterkte!!!!