PDA

View Full Version : Haren Op Mijn Buik


veetstrip
2 juni 2008, 19:17
Ik heb haren op mijn buik ik schaam me erg voor wat kan ik er het beste aan doen hoe moet het nou straks als ik zwanger wordt en met een behaarde buik op de ligstoel lig bij de verloskundige ik schaam me dood

wie heeft die weleens meegemaakt

please help :(

Wendy79
3 juni 2008, 22:09
Ik heb dat meegemaakt.
Niet leuk, maar ja. Vond het toen een waar drama, zeker omdat het ook nog eens dubbel zo erg was geworden tijdens de zwangerschap.

Schijnt heel veel voor te komen, hoorde van sommige meiden dat ze hun buik onthaarden met ontharingscreme, maar dat durfde ik niet. Was bang dat het erdoor zou verergeren, en niet meer weg zou gaan. Haalde dus de meest opvallende haren weg, en liet de rest gewoon zitten. Zo'n verloskundige ziet heeeeel wat buiken en daardoor ook behaarde buiken.
Vond het toen een big issue, terwijl ik er nu amper nog aan terug denk. Haren zijn op de buik trouwens ook weer grotendeels weggegaan.

Tja, wat doe je eraan? Donkere haartjes op een lichte huid zijn vaak goed te laseren.

veetstrip
5 juni 2008, 20:35
Ik heb dat meegemaakt.
Niet leuk, maar ja. Vond het toen een waar drama, zeker omdat het ook nog eens dubbel zo erg was geworden tijdens de zwangerschap.

Schijnt heel veel voor te komen, hoorde van sommige meiden dat ze hun buik onthaarden met ontharingscreme, maar dat durfde ik niet. Was bang dat het erdoor zou verergeren, en niet meer weg zou gaan. Haalde dus de meest opvallende haren weg, en liet de rest gewoon zitten. Zo'n verloskundige ziet heeeeel wat buiken en daardoor ook behaarde buiken.
Vond het toen een big issue, terwijl ik er nu amper nog aan terug denk. Haren zijn op de buik trouwens ook weer grotendeels weggegaan.

Tja, wat doe je eraan? Donkere haartjes op een lichte huid zijn vaak goed te laseren.

ik durf het ook niet te verwijderen ben bang dat het erger word
of dat ik stopels krijg

ik ben nog niet getrouwd laat staan zwanger ik zou me ook dood schamen voor mijn mijn als ie mee zou gaan naar de verloskundige en hij ziet mijn behaarde buik dat is toch erg moet er neit aan denken dat maakt mij zo onzeker zo denk ik dat ik nooit zal trouwen of zwanger zal wroden vanwege mijn behaarde buik :(

*Luna
9 juni 2008, 10:38
ik durf het ook niet te verwijderen ben bang dat het erger word
of dat ik stopels krijg

ik ben nog niet getrouwd laat staan zwanger ik zou me ook dood schamen voor mijn mijn als ie mee zou gaan naar de verloskundige en hij ziet mijn behaarde buik dat is toch erg moet er neit aan denken dat maakt mij zo onzeker zo denk ik dat ik nooit zal trouwen of zwanger zal wroden vanwege mijn behaarde buik :(
Ik heb echt precies hetzelfde, ik zou me echt doodschamen .. ze ziet misschien veel buiken denk ik dan , maar dat neemt niet weg dat ze het persoonlijk misschien nog steeds raar vindt ofzo ...
Maar dat gaat ze natuurlijk niet zeggen,omdat ze proffesioneel moet blijven ..

ik heb allerlei scenario's in me hoofd over hoe ik dat later ga doen .. als ik al ooit ga trouwen ..

Groetjes,
Luna

veetstrip
9 juni 2008, 20:57
Ik heb echt precies hetzelfde, ik zou me echt doodschamen .. ze ziet misschien veel buiken denk ik dan , maar dat neemt niet weg dat ze het persoonlijk misschien nog steeds raar vindt ofzo ...
Maar dat gaat ze natuurlijk niet zeggen,omdat ze proffesioneel moet blijven ..

ik heb allerlei scenario's in me hoofd over hoe ik dat later ga doen .. als ik al ooit ga trouwen ..

Groetjes,
Luna

ja precies zo denk ik er ook over

gelukkig dat ik niet de enige ben

nou hoe gaan we dat later doen misschien een laken derover heen ik bedoel ze voelt toch alleen maar ?
en zeggen dat ik heel preuts ben

ONZEKER
11 juni 2008, 22:15
Ik heb haren op mijn buik ik schaam me erg voor wat kan ik er het beste aan doen hoe moet het nou straks als ik zwanger wordt en met een behaarde buik op de ligstoel lig bij de verloskundige ik schaam me dood

wie heeft die weleens meegemaakt

please help :(


Hoi veetstrip

ik begrijp jou situatie zo goed omdat ik zelf ook erg last heb van overbeharing op mijn buik tepelhof kin
elke dag kijk ik naar andere meisjes en vraag me af waarom moet mij dit overkomen als iemand tegen mij praat kijk ik altijd omlaag ik durf geen kort topje te dragen omdat de haren op mijn buik heel zichtbaar zijn weet egt niet wat ik eraan moet doen wil binnenkort met de laser beginnen
ik heb een blanke huid met zwarte stugge haren hoopt dat dit helpt heeft iemand ervaring met diodelaser??

wie kan mijn helpen

voel me egt heel onzeker door die haren
heb soms zelfs de neiging om zelfmoord te plegen

Marte
12 juni 2008, 14:39
dag veetstrip, luna en onzeker,

mijn hart breekt werkelijk wanneer ik jullie berichten lees. Ik, en waarschijnlijk het grootste gedeelte van het forum hier met mij, begrijp zo goed wat jullie bedoelen, hoe jullie je nu voelen, en hoe frustrerend en onmachtig je situatie en gevoel nu is. Leuk is het allerminst, overbeharing hebben, en daarmee geconfronteerd worden al evenmin.

ALs jer er zoveel last van hebt, probeer dan allereerst eens langs een gynecologe of dermatologe te gaan, zij kunnen in ieder geval mogelijke oorzaken uitsluiten, eventueel een behandeling, indien nodig opstarten en je doorverwijzen. Zo kun je op lichamelijk vlak in ieder geval al een aantal dingen uitsluiten.

Daarnaast, als je merkt dat het je leven zo sterk beheerst dat je het leven niet meer ziet zitten, zou je misschien eens kunnen kijken of je er eens met een psychologe of sociaal assistent of hulpverlener(ik weet niet hoe jullie dit in Nederland noemen), over wilt praten. Soms blijf je je namelijk blind staren op een bepaald probleem, zonder dat je al die andere aspecten ziet, en soms helpt het om daar eens met iemand ander over te praten om dit inzicht te krijgen, of er minder last van te ervaren. Daar is absoluut niets mis mee, en maar heel normaal. Tenslotte gaat het erom dat je ergens last van hebt, nl overbeharing, en van die last zo graag mogelijk af wil, of het in ieder geval leefbaar wil maken, door er met iemand anders, een hulpverlener, over te prakten, kun je het in ieder geval voor jezelf wat minder zwaar maken, en daarnaast eventueel gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om de plaatsen die je het meest storen, weg te halen, of te accepteren. Maar blijven zitten met een probleem, of ergens in dermate last van hebben is nergens goed voor en absoluut niet nodig.

Geloof me vrij, jullie zijn echt niet de enigen die er zo over denken(dachten) en die er zoveel last van hebben (hadden), ..., het komt er alleen op aan voor jezelf een oplossing hiervoor te zoeken(zoals ik trouwens al eerder hier op dit forum gezegd heb).

Wat jullie nu doormaken heeft het grootste gedeelte hier doorgemaakt, alleen op een bepaald moment moet je verder, anders ga je ten onder aan je schaamte en onzekerheid voor je overbeharing, en daar is werkelijk niemand en zeker niet jijzelf, mee gebaat...

En je bent veel meer dan enkel je lichaam en die bossen ongewenste, op je lichaam teveel zittende haren. Ik begrijp en snap ook wel dat je, wanneer je het neit meer ziet zitten, alles negatief is, en je alles in twijfel begint te trekken, ik kan alleen maar hopen dat je ziet dat je dan niet helder en realistisch kijkt en gewoonweg alles gekleurd is door die schaamte en onzekerheid.

Probeer dus een oplossing voor je probleem te zoeken, en als ik, wij (forumleden), op welke manier dan ook kunnen helpen, dan laat maar weten hoe!!!

heel veel sterkte en succes!!!!!!!

(ik heb geen ervaring met diodelaser, want heb zelf blonde overbeharing, waar geen enkele laser of IPl-vorm enige grip op heeft, maar mss andere leden???)

xxx marte

Be_Beauty
15 juni 2008, 18:49
Hoi lieve veetstrip.

Ik vind het heel erg om te lezen dat je zo met de haartjes op je buik zit.
Ik heb ook haartjes op mijn buik, en die epileerde ik altijd weg met zo'n elektrisch ding. Het leek alleen altijd of er toch wat meer terugkwamen, of misschien komt dit omdat ik er steeds meer op ging letten.

In ieder geval, ik heb het geluk dat m'n zus een ontharingskliniek gaat openen (kun je het geloven!?) en ik mocht proefpersoon zijn. Ze heeft m'n oksels gedaan en ik heb gevraagd of ze de haartjes op mijn buik wilde doen. Nou, dat heeft ze dus gedaan. Het deed geen pijn, en het is helemaal veilig! Dus ik dacht dat dit misschien een oplossing voor jou is.

Kus en heel veel succes!

P.s. Trouwens, de verloskundige ziet volgens mij heel vaak behaarde buiken hoor. Ze zal het vast niet vreemd vinden. Als je je wilt ontharen, dan zou ik het doen omdat je je er zelf fijn bij voelt. En m'n eigen vriend merkt m'n haartjes niet eens op, terwijl ik ze zelf toch echt heel aanwezig vindt!

lanny
16 juni 2008, 23:25
Vrouwen krijggen vaker haar op de buik als ze zwanger zijn. Artsen zijn wel wat gewend en hebben alles al gezien dus schaam je niet er is maar een ding wat belangrijk is je baby en dat hij gezond is de rest is bijzaak. Overigens als je haar pigment heeft is het prima te behandelen

Lanny

nevermind
29 juni 2008, 22:13
Hallo dames,

net zoals in alle reacties duidelijk is, begrijpen we jullie gevoelens en schaamte rond dit probleem. Sterker nog, we zitten of zater er zelf mee.

ik herken mezelf in je verhaal veetstrip. ik wilde door mijn beharingsprobleem ook geen man in mijn leven, maar je hart kan je niet tegenhouden. ik werd verliefd op de geweldigste man die er bestaat. natuurlijk bleven die haartjes een grens voor mij, maar dat heb ik met hem besproken en tot mijn grote verbazing toen (want mannen zijn niet altijd van die rare monsters die een perfecte vrouw willen die niet bestaat) was hij heel erg begripvol daarover. hij begreep hoe ik me voelde en opperde me bij te staan bij eender welke beslissing ik daarrond zou nemen, en hij verzekerde me dat ik me daarover bij hem niet hoefde te schamen.

natuurlijk betekende dat veel voor me, ben ook met hem getrouwd. ik heb eerlijk gezegd een erg moeilijke tijd achter de rug daarrond. die beharing werkt erg remmend namelijk. je kan niet dragen wat je wil, je kan niet intiem zijn wanneer je wil, alles moet uitgerekend en berekend worden. vreselijk is dat. Het heeft me tijd gekost om echt te beseffen dat het probleem bij mij ligt:ik moet mezelf leren accepteren.

De volgende stap is natuurlijk zwangerschap. ik wilde niet zwanger worden omdat ik als de dood ben voor het bevallen met mijn lelijke behaarde benen! mijn man wilde graag kinderen, dus ben ik begonnen aan een behandeling voor permanente ontharing. ik zou dat doen tot ik zwanger word. het is zo vreemd, maar na een jaar wachten ben ik nu eindelijk zwanger, waar we erg blij om zijn uiteraard. maar ik heb pas 2 volledige behandelingen achter de rug. dus de haartjes zijn weer serieus in de groei en ik weet dat er nog meer bij komen door de zwangerschap...

mijn buik, ja, ik schoor de haartjes weg, nu epileer ik ze met een pincetje. ik vond het moeilijk om mijn man naar mijn buik te laten kijken, je ziet geen buik, je ziet alleen haartjes en een deel weggeschoren stoppels.... maar weet je, ik zag dat het belangrijk was voor hem, en ik ga er niet dood van als hij mijn buik zo ziet.

de beharing wil ik wel met mn vroedvrouw bespreken. zodat ze voorbereid is daarop en zodat ik me ook niet te verlegen hoef te voelen. ik denk dat praten over je probleem, het voor jou voor een groot deel al verlicht. voor jezelf moet je ook even nagaat wat belangrijker is, je geluk, of verdriet je leven lang?

een partner in je leven, een kind of kinderen, allemaal opgeven voor een behaard buikje, is dat het waard? Het is niet gemakkelijk, maar het is de moeite waard om die grens die je voor jezelf hebt gemaakt, te doorbreken en je leven niet te laten leiden door die haartjes.

ik zit zelf ook met angsten, maar ik heb het aangedurfd om de stap te nemen, op zo een manier dat er voor mij geen weg terug is en ik dus echt gewoon vooruit moet.


ik wens je veel sterkte toe. en veel drurf! dat is nodig in zo een geval.

ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.. alles kan.


Groetjes


Nevermind

Marte
30 juni 2008, 15:25
dag nevermind,

bedankt voor je waardevolle reactie!!!
je haalt me de woorden uit mijn mond.


Heel veel succes en plezier met je zwangerschap!!!!

xxx marte

Pam
17 november 2011, 18:29
Hey,
Persoonlijk vind ik het dom voor zoiets zelfmoord te plegen aangezien er wat mogelijkheden zijn om je behaarde buik te behandelen. Je kunt bijvoorbeeld u behaarde buik laten laseren en mocht je er geen geld voor hebben zou ik voor het allternatief kiezen waarbij je geen stopels, geen zwarte haren noch lelijk groei achter laat nl. uw haartjes ontkleuren, nadeel is wel dat je er zeker om de maand of twee moet herdoen maar dat is volgens me de beste oplossing. Daarmee heb je ook geen last meer van zichtbare haartjes en verberg je die door ze te ontkleuren :D Ontkleuring kunnen jullie zowel bij de Afrikaanse winkels als bij de apotheek kopen, in Antw kost dit bij de Afrikaan 3.90euro en bij de apotheek rond 10 euro denk ik:D. SUCCES
Hoi veetstrip

ik begrijp jou situatie zo goed omdat ik zelf ook erg last heb van overbeharing op mijn buik tepelhof kin
elke dag kijk ik naar andere meisjes en vraag me af waarom moet mij dit overkomen als iemand tegen mij praat kijk ik altijd omlaag ik durf geen kort topje te dragen omdat de haren op mijn buik heel zichtbaar zijn weet egt niet wat ik eraan moet doen wil binnenkort met de laser beginnen
ik heb een blanke huid met zwarte stugge haren hoopt dat dit helpt heeft iemand ervaring met diodelaser??

wie kan mijn helpen

voel me egt heel onzeker door die haren
heb soms zelfs de neiging om zelfmoord te plegen