PDA

View Full Version : Misschien geen nieuws meer...


wavyhair
2 juni 2008, 20:40
Zie deze video: http://www.youtube.com/watch?v=ODgjlIw585s&feature=related

Nog een paar jaar en dit forum kan zichzelf opheffen :D

mlsbutt
3 juni 2008, 00:44
Zie deze video: http://www.youtube.com/watch?v=ODgjlIw585s&feature=related

Nog een paar jaar en dit forum kan zichzelf opheffen :D

Bedankt voor het filmpje!
Moge deze dag OOIT/SNEL komen! that will be FANTASTIC!!

ray
3 juni 2008, 12:49
als het binnen 5 jaar komt ....

maar er komen wel steeds meer van dit soort berichten.

hopenlijk zijn een paar bedrijven flink aan het concurreren met elkaar wie als eerste de oplossing vind voor kaalheid....

pfff, als ze eens wisten hoeveel geld ze kunnen verdienen dan.
ik betaal zo 1000 euro als ik en behandeling krijg wat mijn haar terug geeft voor x aantal jaar zonder dat ik nog iets hoef te slikken of te snijden :P

Steven76
3 juni 2008, 16:14
Ik ben al aan het sparen of ik leen het van iemand :P.

millie
4 juni 2008, 10:26
tjee het zou echt een doorbraak tegen kaalheid betekenen!!
nog een vraag,mijn engels is helaas niet al te best.
is het nu zo dat ze een haarstamcel gaan klonen en dan met 1 of met een paar injecties de nieuwe haarstamcellen terug spuiten ,of doen ze het stamcel voor stamcel terugplaatsen,wat zal betekenen dat je 1000enden prikken krijgt??
snap het niet zo ,hoe het terug geplaats zal worden??

Strider
9 juni 2008, 00:33
als het binnen 5 jaar komt ....

maar er komen wel steeds meer van dit soort berichten.

hopenlijk zijn een paar bedrijven flink aan het concurreren met elkaar wie als eerste de oplossing vind voor kaalheid....

pfff, als ze eens wisten hoeveel geld ze kunnen verdienen dan.
ik betaal zo 1000 euro als ik en behandeling krijg wat mijn haar terug geeft voor x aantal jaar zonder dat ik nog iets hoef te slikken of te snijden :P

Ik denk dat ze dat wel weten :P

AnthonieH
9 juni 2008, 06:22
Ik denk dat ze dat wel weten :PVoor 1000 euro per patient zullen ze zich niet al te veel haasten :cool:

ray
9 juni 2008, 09:37
Voor 1000 euro per patient zullen ze zich niet al te veel haasten :cool:


mwah ligt aan de behandeling he.
ik ben nu wel benieuwd hoe het in zijn werk gaat.

zouden ze inderdaad een paar prikjes doen, precies 1 cel per haarzaakje of gewoon een heleboel kleine prikjes lukraak geautomatiseerd zodat je binnen 30 minuten klaar bent.

ik hoop het laatste want dan zullen de kosten ook laag zijn en kan een kliniek extreem veel mensen behandelen. :P

Ed rakket
10 juni 2008, 00:02
ja eerst maar is afwachten. heb wel vaker van dit soort cowboyverhalen gehoord

ray
10 juni 2008, 00:27
ja eerst maar is afwachten. heb wel vaker van dit soort cowboyverhalen gehoord
het positieve is dat deze technieken ook succesvol voor andere doeleinden worden gebruikt.

als we geen bush hadden of andere religieuze gekken dan waren we al veel verder met stamcel technologie.

:P

Roy789
17 juni 2008, 12:18
Eindelijk, dit zal waarschijnlijk de oplossing worden !

haar
17 juni 2008, 16:02
Eindelijk, dit zal waarschijnlijk de oplossing worden !

Ik geloof er helemaal niets van...

Jaapie
17 juni 2008, 17:02
het positieve is dat deze technieken ook succesvol voor andere doeleinden worden gebruikt.

als we geen bush hadden of andere religieuze gekken dan waren we al veel verder met stamcel technologie.

:P

Inderdaad, de oplossing (ook voor "ongeneeslijke" ziektes) ligt bij een vorm van celtherapie. Maar daar kunnen we nog lang op wachten dankzij christelijke :puke: en andere religieuze mafketels die hun waarden en normen aan anderen willen opdringen. Gelovigen hebben te veel macht in de wereld, ook in ons kabinet.

MGREEN
17 juni 2008, 19:09
Ik geloof er helemaal niets van...

Lekker nuttige reactie, waar baseer je dat op?

haar
18 juni 2008, 15:43
Lekker nuttige reactie, waar baseer je dat op?

Ik denk dat de belangrijkste factor hier wordt vergeten nl. de HORMONEN.

Ik las niet zo lang geleden dat wetenschappers er in zijn geslaagd om een AGA vellushaartje te implanteren bij een muis. Dit haartje groeide 'gewoon' mee en werd terminaal. Dit verklaart waarom onderzoeken die bij muizen succesvol blijken te zijn nooit bij mensen werken.

Alle mensen hebben ongeveer evenveel haar. Ook diegenen met een NW 7. Je lichaam is bezaait met haren. Alleen op je voetzolen en handpalmen zit geen haar. Sommige van die haren groeien 4 jaar (hoofd) andere slechts een paar maanden (armen, benen, oksel enz.) Je gaat immers nooi naar de kapper voor je benen.

De sleutel tot dit alles, ik blijf het herhalen, zijn de HORMONEN. Deze kunnen kennelijk vellus omzetten in terminaal en jammergenoeg ook terminaal omzetten in vellus. Voordat dat proces volledig is vegrepen zal er geen oplossing komen. Als die zgn groeifactoren/proteinen,wnt weet ik veel ten spijt.

Deze techniek zal dus bij een NW 1 dus een NW 1 teruggroeien en bij een NW 7 een NW 7. Het lichaam hersteld zich op de manier waarop het door moeder natuur genetisch voorgeprogrammeerd is en hormonen spelen daarin de sleutelrol.

Er moet een manier gevonden worden om de hoofdharen zo te manipuileren dat ze zich gaan gedragen als baardharen en dus DHT ze laat groeien als een gek. Aan de andere kant sluit ik niet uit dat daardoor de andere haren (hoefijzer) zullen uitvallen aangezien hel menselijk lichaam bijzonder ingewikkeld is en elke verandering weer verassende bijeffecten heeft.

Ik hoop dat dit een wat meer nuttige bijdrage is geweest.

Ed rakket
18 juni 2008, 22:52
Ik denk dat de belangrijkste factor hier wordt vergeten nl. de HORMONEN.

Ik las niet zo lang geleden dat wetenschappers er in zijn geslaagd om een AGA vellushaartje te implanteren bij een muis. Dit haartje groeide 'gewoon' mee en werd terminaal. Dit verklaart waarom onderzoeken die bij muizen succesvol blijken te zijn nooit bij mensen werken.

Alle mensen hebben ongeveer evenveel haar. Ook diegenen met een NW 7. Je lichaam is bezaait met haren. Alleen op je voetzolen en handpalmen zit geen haar. Sommige van die haren groeien 4 jaar (hoofd) andere slechts een paar maanden (armen, benen, oksel enz.) Je gaat immers nooi naar de kapper voor je benen.

De sleutel tot dit alles, ik blijf het herhalen, zijn de HORMONEN. Deze kunnen kennelijk vellus omzetten in terminaal en jammergenoeg ook terminaal omzetten in vellus. Voordat dat proces volledig is vegrepen zal er geen oplossing komen. Als die zgn groeifactoren/proteinen,wnt weet ik veel ten spijt.

Deze techniek zal dus bij een NW 1 dus een NW 1 teruggroeien en bij een NW 7 een NW 7. Het lichaam hersteld zich op de manier waarop het door moeder natuur genetisch voorgeprogrammeerd is en hormonen spelen daarin de sleutelrol.

Er moet een manier gevonden worden om de hoofdharen zo te manipuileren dat ze zich gaan gedragen als baardharen en dus DHT ze laat groeien als een gek. Aan de andere kant sluit ik niet uit dat daardoor de andere haren (hoefijzer) zullen uitvallen aangezien hel menselijk lichaam bijzonder ingewikkeld is en elke verandering weer verassende bijeffecten heeft.

Ik hoop dat dit een wat meer nuttige bijdrage is geweest.
Nee!! Ik wil gewoon weer heel veel haar op mijn kop

MGREEN
21 juni 2008, 16:33
Ik hoop dat dit een wat meer nuttige bijdrage is geweest.

Ja, bedankt voor je toelichting :)

De dingen die je zegt klinken logisch, maar volgens mij laten ze een nieuwe haar groeien dmv stamcellen. Ze pakken dan de stamcellen van de haren achter op je hoofd die DHT resistent zijn lijkt mij. In dat geval hebben hormonen geen invloed op deze haren.

haar
22 juni 2008, 14:17
Ja, bedankt voor je toelichting :)

De dingen die je zegt klinken logisch, maar volgens mij laten ze een nieuwe haar groeien dmv stamcellen. Ze pakken dan de stamcellen van de haren achter op je hoofd die DHT resistent zijn lijkt mij. In dat geval hebben hormonen geen invloed op deze haren.

Dat is de cosmetische oplossing die Intercytex aan het ontwikkelen is. Ook daar heb ik mijn twijfels bij maar dat zal ongetwijfeld veel mensen kunnen helpen.

Deze techniek, waar wij hier over praten gaat uit van het "verwonden" van de hoofdhuid in de hoop dat ie zich hersteld met haar. Bij muizen is dat gelukt omdat die geen AGA hebben.

Daarbij zeg ik juist dat hormonen juist WEL invloed moeten hebben op haren. Haren worden gestuurd door hormonen. Een oplossing waarbij hormonen mondsdood worden gemaakt is in mijn ogen geen echte oplossing.

Het zou mij zelfs niets verbazen dat hormonen ook bij mensen zonder AGA een rol spelen. Dan kan die onzin van DHT-gevoelig versus DHT-ongevoelig ook de prullenbak in. Je ziet vaak de haren van iemand na de pubertijd veranderen in structuur zonder dat ze uitvallen. Dat is ook het werk van hormonen. Hormonen doen dus meer dan alleen AGA.

ray
23 juni 2008, 18:20
dat deze techniek in de trials al heeft gewerkt bij mensen, dus geen muizen, negeren we maar Haar?

anders ff beter de vele links bekijken.

Spiderman
23 juni 2008, 18:34
Het zou mij zelfs niets verbazen dat hormonen ook bij mensen zonder AGA een rol spelen. Dan kan die onzin van DHT-gevoelig versus DHT-ongevoelig ook de prullenbak in. Je ziet vaak de haren van iemand na de pubertijd veranderen in structuur zonder dat ze uitvallen. Dat is ook het werk van hormonen. Hormonen doen dus meer dan alleen AGA.

Onzin? Dit is wetenschappelijk bewezen! Op mij komt dit hele verhaal erg zwak over, eerlijk gezegd.

haar
23 juni 2008, 23:39
dat deze techniek in de trials al heeft gewerkt bij mensen, dus geen muizen, negeren we maar Haar?

anders ff beter de vele links bekijken.

Ik heb het hele internet afgezoch maar de trials bij mensen moeten nog beginnen hoor volgens mij.

Misschien kom ik wast pessimistisch over maar ik ben nu eenmaal gewoon kritisch geworden over de jarene n laat mij niet meer blij maken met dingen zoals we al vele jaren hebben gehad van Fluridil tot en met Sonic Hedgehog

Onzin? Dit is wetenschappelijk bewezen! Op mij komt dit hele verhaal erg zwak over, eerlijk gezegd.

het hoefijzere kransje is niet gevoelig voor DHT zoals de rest van het haar wel is. Ben ik met je eens.

Ik had het over dat mensen die niet kaal worden ook gevoelig kunnen zijn voor hormonale veranderingen die ook in hun haar doorwerkt. Zij worden dan niet kaal maar hormonen spelen ook bij hun haar een rol van betekenis die minder zichtbaar is.

Ik vraag mij af of dit ooit wel onderzocht is. Zolang niet duidelijk is wat de exacte processen zijn waardoor het haar miniaturiseerd bij DHT kun je dus blijven gissen naar een oplossing. Theorien als opoptose door cellen als gevolg van auto imuun reactie zijn weinig wetenschappelijk en zeer dubieus wat mij betreft.

Roy789
25 juni 2008, 00:15
Volgens mij zit Haar steeds haren te vergelijken die niet AGA resistent zijn, de haren achterop vallen nooit uit, hooguit verliezen zij pigment. Indien die cellen worden gekloond en boven het hoofd worden geplaatst, zullen ze reageren als de haren achterop. Of zie ik het nu verkeerd ?

Spiderman
25 juni 2008, 00:17
Volgens mij zit Haar steeds haren te vergelijken die niet AGA resistent zijn, de haren achterop vallen nooit uit, hooguit verliezen zij pigment. Indien die cellen worden gekloond en boven het hoofd worden geplaatst, zullen ze reageren als de haren achterop. Of zie ik het nu verkeerd ?

Volgens mij niet.

Roy789
25 juni 2008, 10:51
Bij resistente haren, speelt de hormoonhuishouding dus uiteindelijk geen rol meer. En ik denk dat dit probleem wel degelijk hormonaal gerelateerd is, aangezien de middelen als finasteride anders geen optie meer zou zijn.

haar
25 juni 2008, 13:53
Volgens mij zit Haar steeds haren te vergelijken die niet AGA resistent zijn, de haren achterop vallen nooit uit, hooguit verliezen zij pigment. Indien die cellen worden gekloond en boven het hoofd worden geplaatst, zullen ze reageren als de haren achterop. Of zie ik het nu verkeerd ?

Ik heb het dus NIET over de DHT resistentie van het hoefijzeren krans. Slechts over de vergelijking tussen mensen die wel en niet kaal worden/zijn. En dan hun beiden DHT gevoelig haren gebied. Het is niet duidelijk wat de exacte processen zijn die bij DHT leiden tot haaruitval. Zolang dat niet bekend is is er wat mij betreft geen hoop.

Dit middel waar wij in dit topic over spreken gaat uit van wondgenezing als eventueel middel tegen kaalheid (uitgaande van de video). Dit suggereerd dat kaalheid een soort wond is en geen natuurlijk proces.

Echter denk ik dat kaalheid een natuurlijk proces is en vandaar mijn scepsis. Bij de een zal het haar teruggroeien maar bij de meeste van ons slechts gedeeltelijk of helemaal niet.

Roy789
28 juni 2008, 10:03
Ik heb het dus NIET over de DHT resistentie van het hoefijzeren krans. Slechts over de vergelijking tussen mensen die wel en niet kaal worden/zijn. En dan hun beiden DHT gevoelig haren gebied. Het is niet duidelijk wat de exacte processen zijn die bij DHT leiden tot haaruitval. Zolang dat niet bekend is is er wat mij betreft geen hoop.

Dit middel waar wij in dit topic over spreken gaat uit van wondgenezing als eventueel middel tegen kaalheid (uitgaande van de video). Dit suggereerd dat kaalheid een soort wond is en geen natuurlijk proces.

Echter denk ik dat kaalheid een natuurlijk proces is en vandaar mijn scepsis. Bij de een zal het haar teruggroeien maar bij de meeste van ons slechts gedeeltelijk of helemaal niet.
Naar mijn mening doet het er niet meer toe wat de werkelijk oorzaak is van haaruitval, indien men instaat is de resistente haarfollikels te klonen, dan gaat het om het eindresultaat, dus voldoende haren die niet meer uitvallen. Daar gaan de laatste ontwikkelingen over.

haar
28 juni 2008, 12:33
Naar mijn mening doet het er niet meer toe wat de werkelijk oorzaak is van haaruitval, indien men instaat is de resistente haarfollikels te klonen, dan gaat het om het eindresultaat, dus voldoende haren die niet meer uitvallen. Daar gaan de laatste ontwikkelingen over.

Dit zijn ontwikkelingen waar veel mensen bij gebaat zijn. Maar ik denk niet allemaal. Zeker bij NW7. Je kunt haren klonen wat je wilt maar dan moeten ze één voor één in exact de juiste groeirichting worden ingeplant zodat het geheel natuurlijk oogt.

Haren laten groeien is niet zo moeilijk uiteindeijk maar het geheel zo laten groeien dat het natuurlijk oogt en dat je niet met een pleeborstel op je hoofd loopt is vrees ik anders. Daar zijn die hormonen weer van groot belang.

Deze ontwikkelingen gaan dus verder op plastische chiuirgische wegen. Ik ben bang dat je dus de hoofdprijs moet betalen voor een namaakcoupe. Zoiemand die elke dag eenzelfde kapsel heeft. Ik vind dat als je al de hoofdprij betaals dat je dan ook weer terug moet kunnen naar de status van vroeger.

Haar groei is ingewikkelder dan een kwestie van eindeloos klonen en inplanten.

Overigens denk ik dat jullie in die materie beter zijn ingevoerd dus als ik ergens foute assumpties heb gemaakt lees ik dat tzt wel.

Ryan R
28 juni 2008, 15:53
Zoiemand die elke dag eenzelfde kapsel heeft.


Mij zal je niet horen klagen, mits het een goed kapsel is!

millie
29 juni 2008, 22:24
Zoiemand die elke dag eenzelfde kapsel heeft.


Mij zal je niet horen klagen, mits het een goed kapsel is!
hier nog een!:D

MGREEN
30 juni 2008, 00:06
Deze ontwikkelingen gaan dus verder op plastische chiuirgische wegen. Ik ben bang dat je dus de hoofdprijs moet betalen voor een namaakcoupe. Zoiemand die elke dag eenzelfde kapsel heeft. Ik vind dat als je al de hoofdprij betaals dat je dan ook weer terug moet kunnen naar de status van vroeger.

Haar groei is ingewikkelder dan een kwestie van eindeloos klonen en inplanten.

Overigens denk ik dat jullie in die materie beter zijn ingevoerd dus als ik ergens foute assumpties heb gemaakt lees ik dat tzt wel.

Bij een haartransplantie wordt er juist goed gelet op de richting van de haren. Als het mogelijk is haren te klonen dan is het simpelweg gewoon een hele grote haartransplantatie.

Hanna
30 juni 2008, 00:46
Zoiemand die elke dag eenzelfde kapsel heeft. .

Ik heb al jaren lang iedere dag hetzelfde kapsel, maar ik ben blij überhaupt nog iets op mijn hoofd te hebben.

haar
6 juli 2008, 21:00
Ik ben van mening dat als je de hoofdprijs betaald dat je niet voor minder moet gaan dan de perfecte oplossing. Ik hoef dat geeneens NW1 te hebben maar iets wat in elk geval dezelfde haardichtheid heeft als iemand die geen AGA heeft.

Bij chirurchische methodes zul je dus altijd de hoofdprijs moeten betalen omdat als je de groeirichting één voor één bepaalt dat een hoop tijd en dus geld kost/ Zeker wanneer je veel haren moet inplanten

AnthonieH
6 juli 2008, 21:34
Ik ben van mening dat als je de hoofdprijs betaald dat je niet voor minder moet gaan dan de perfecte oplossing. Ik hoef dat geeneens NW1 te hebben maar iets wat in elk geval dezelfde haardichtheid heeft als iemand die geen AGA heeft.

Bij chirurchische methodes zul je dus altijd de hoofdprijs moeten betalen omdat als je de groeirichting één voor één bepaalt dat een hoop tijd en dus geld kost/ Zeker wanneer je veel haren moet inplantenGelijk heb je, Haar, alleen bestaat de perfecte oplossing helaas nog niet. Terwijl je daarop wacht gaat moeder natuur rustig door en wordt je alleen maar kaler.

Omdat ik dat niet wilde heb ik zelf dus noodgedwongen gekozen voor de best mogelijke oplossing van dit moment, een combinatie van vertragen met medicatie en het verlies in ieder geval voor het oog terugdraaien met een flinke haartransplantatie met dichte inplant.

Maar mocht het klonen van haar mogelijk worden en mocht ik op dat moment behoefte hebben aan een verdere verbetering van mijn toestand, dan heb ik er ook best de hoofdprijs voor over!

Roy789
6 juli 2008, 23:53
Ik denk dat iedereen op Haarweb wel de hoofdprijs ervoor over heeft.