PDA

View Full Version : Brief gehad van Theo Zantman


Priya
16 april 2003, 10:48
dit bericht hoort eigenlijk bij mededelingen, maar daar lukt het mij niet een nieuw bericht te plaatsen om de een of andere reden.

ik heb net een brief gehad van Theo Zantman dat hij en zijn dochter een nieuw bedrijf zijn begonnen (zoon is out of the picture?). en ja hoor het is dat bedrijf in Schiedam. ik ben uitgenodingd voor de opening:eek: , wat moet ik daar nu mee? persoonlijk denk ik echt niet dat dat verschil gaat maken dat ze een nieuw bedrijf zijn gestart. trouwens er wordt met geen woord gerept over hun fallissement.
ik hoop dat er nu voor hun klanten de mogelijkheid is de kwijtgeraakte haarwerken weer terug te krijgen. je kunt ze nu bellen:
010-2731007

JaRule17
12 mei 2003, 10:42
wie is theo van zantman????

Priya
12 mei 2003, 11:05
Theo Zantman, daar kan je veel over lezen bij 'mededelingen'. Dit bericht hoort ook bij mededelingen, maar leden kunnen daar zelf niet plaatsen, vandaar dat het hier staat.

Annelies
21 mei 2003, 22:47
Heej Priya,

Ik heb die brief ook gehad. Ik wist het ook niet. Aan de ene kant was ik wel nieuwsgierig, maar aan de andere kant ik moet helemaal uit Brabant komen. Tevens vond ik dat ze de klanten wel fatsoenlijk hadden kunnen laten weten dat ze ermee gingen stoppen. Dus ik was eigenlijk ook gepikeerd.
Dus dan maar niet.
Kreeg jij ook 10% korting??

groetjes Annelies

jose
22 mei 2003, 09:44
Ik zie dat jij ook uit Brabant komt.
Mag ik vragen waar jij naar toe gaat voor een haarwerk.

groetjes,
JOSE

Priya
24 mei 2003, 22:19
Hoi Annelies,

Ja ik kreeg ook die 10% korting, maar ik ga nooit meer terug. Ze hebben me een keer 2 uur laten wachten terwijl ik een afspraak had, wat bleek ze waren vergeten m'n weaving te verven, dat hebben ze in die 2 uur zitten doen, vervolgens was die helemaal verpest.
Ik heb toen direct ook een brief van een ander bedrijf gekregen dat helemaal niks met Zantman te maken heeft. Waarschijnlijk heeft een van Zantmans ex-medewerkers de adressenlijst doorverkocht.

Groetjes,
Priya

Do
25 juni 2003, 17:26
Nou nog meer Zandtman nieuws!!!!!!

Haarhoeve Vermaat schijnt Zandtman Groningen te hebben overgenomen, of we daar nu zo blij mee moeten zijn laat ik maar even in het midden

Do

Chantaldg
27 juni 2003, 06:37
Beste lezers,

Hallo , ik ben nieuw op dit forum , maar ik draag al heel lang een haarwerk en ik vind het heel goed dat er op deze manier ervaringen kunnen worden gedeeld.
Nou , ik ben dus al sinds het begin van mijn kaalheid klant bij Zantman,altijd naar volle tevredenheid. Hoewel , op een gegeven moment was Theo zelf minder aanwezig en was de bedrijfsleiding in handen van een hele kille mevrouw die zich nauwelijks leek te kunnen verplaatsen in de achtergronden van mensen met een haarprobleem. Toen voelde ik me daar steeds minder op mijn gemak,de harmonieuze sfeer leek helemaal verdwenen. De manier waarop ik werd benaderd vond ik niet prettig meer , dus toen ben ik maar 'ns verder gaan kijken...... nou , dat viel niet mee... maar uiteindelijk kon ik redelijk terrecht op een adres in vlaardingen , maar dat bedrijf ging binnen vrij korte termijn ter ziele... dus wat nu ? , dacht ik Toen ben ik het maar eens gaan proberen bij Hairconsultancy..... wel een hele reis iedere keer , maar enfin ik werd er niet slecht geholpen , maar ik vond het nog steeds een surrogaat voor wat ik vroeger gewend was. Op een gegeven moment heb ik een oud haarwerk wat ik niet vaak meer droeg laten bijwerken bij Zantman , een beetje onwennig was het wel , omdat ik bang was dat het tegen zou vallen, maar dat ging al gauw over ... na m'n derde onderhoud voelde ik me weer nagenoeg als vanouds , de sfeer was goed, ik werd begrepen en dat nare mens van toen bleek er niet meer te werken... dus ik weer blij....... totdat ....... ik met Zantman geen contact meer kon krijgen .... en er al gauw achter kwam dat ze gesloten waren , paniek!!!! toen ik geruchten over een faillissement hoorde.... en m'n bijgewerkte haarwerk dat ik daar als reserve in bewaring had dan ? Wat dat betreft stelde mijn man , die jurist is , me al snel gerust , want zo legde hij uit , het is jouw eigendom en bij een faillissement behoort de curator de eigendommen van klanten te retourneren....... dus ik gebeld met ene Van Kooy , maar ik kreeg nul op rekest !! Tot mijn verbazing ontving ik ook een schrijven van Zantman Schiedam en kort daarop een brief van een zekere Vermaat ... ik wist even niet goed wat ik ermee aan moest . Ik heb contact opgenomen met Zantman in Schiedam, zij waren overigens heel vriendelijk en vertelde mij hetzelfde als wat mijn man me had uitgelegd m.b.t mijn oude haarwerk..... Kort daarop kreeg ik een telefoontje van die Vermaat , erg opdringerig..... als ik klant zou worden en een nieuw haarwerk zou bestellen dan kon mijn oude terugkrijgen, mijn man vond dit ronduit crimineel, maar uiteindelijk zijn we samen naar Vermaat gegaan....... er werd erg opdringerig en agressief op me ingepraat. Toen ik voorwendde om een nieuw haarwerk te bestellen , veranderde dat enigszins... , maar toen ik vroeg naar mijn oude haarwerk , ik kan het nog steeds niet geloven... werd ik verwezen naar een grote bak die in de zaak stond opgesteld met allemaal haarwerken erin , door elkaar en in de war......... " Zoekt u maar uit , mevrouwtje ... 400 euro! " , ik kon mijn emoties niet meer bedwingen en heb het pand verlaten , het was ronduit onmenselijk wat hier gebeurde.
Dat er zo wordt omgegaan met mensen die een toch heel gevoelig probleem hebben..... jullie mogen best weten dat ik er niet goed van heb kunnen slapen.
Twee dagen later heb ik toch weer 'ns met Zantman in Schiedam contact opgenomen...... zij reageerden heel begrijpend en nodigden mij uit om een en ander te bespreken. Toen ik mijn verhaal deed werd ik weer emotioneel , maar Sharon , de dochter van Theo , heeft me helemaal op mijn gemak gesteld en geholpen , we zijn er samen goed uitgekomen gelukkig en ik ben blij dat ik mijn plek weer gevonden heb.

Liefs, Chantal de Geus

Priya
1 juli 2003, 13:44
Hoi Chantal,

wat vreselijk, ik zou er helemaal gek van worden. Gelukkig is het opgelost. Ik ben ook blij te horen dat Sharon zo aardig is geweest. Ik denk dat ze geleerd heeft van het faillissement. Tegen mij heeft ze vroeger namelijk gelogen en me 2 uur laten wachten terwijl ik een afspraak had. eerlijk gezegd denk ik ook dat ze daarom falliet zijn gegaan doordat ze hun klanten zo slecht hebben behandeld. Erg jammer vond ik dat want ik kwam er graag. Helaas hebben ze het personeel ook slecht behandeld want elke keer dat ik kwam was er weer een kapster weggegaan. Eigenlijk zou het bedrijf door iemand anders overgenomen worden, maar via mijn kapster heb ik gehoord dat die persoon eruit is gewerkt zodat de kinderen van Zantman het bedrijf over konden nemen. Ik baalde er erg van want ik ging al lange tijd tevreden daarheen. Ook bij Hairconcultancy geweest maar dat viel tegen. nu ben ik bij een ander, maar ik heb ze wel zelf moeten leren hoe ze m'n weaving in moesten zetten, want dat konden ze nog niet, maar ze hebben het snel geleerd:P

Ik heb toevallig vandaag Vermaat opgebelt en die zegt inderdaat alle haarwerken te hebben. maar ik wist niet dat het zo erg was! ik heb ze opgebeld omdat ik het erg vreemd vind dat als Zantman in schiedam een nieuw bedrijf heeft dan zou hij toch nooit zijn adressenlijst hebben doorgegeven aan Vermaat? Ik had zo'n vermoeden dat een medewerker die stiekum had verkocht, maar ja als al die haarwerken daar ook zijn. Blijft heel vreemd.
Heb je je oude haarwerk nou wel trerug gekregen of ligt dat nog in die bak?

Groetjes,
Priya

Do
1 juli 2003, 15:40
Wat ontzettend jammer dat Menno zich niet aan de afspraken heeft gehouden (zie mededelingen). Hij zou achter die haarwerken aangaan en ze retour doen naar de klant. Ook de curator heeft ons toendertijd verzekerd dat die haarwerken naar de eigenaar teruggezonden zouden worden ( kostenloos). Vind het dan ook onbegrijpelijk dat van al die mooie beloftes niets terecht is gekomen en dat Vermaat er als de kippen bij is om iedere euro te pakken die hij krijgen kan. Ongelooflijk wat een instelling en karakter kunnen sommige mensen bezitten.

Dat een adressenbestand in Vermaat zijn handen is gevallen is op zich niet zo vreemd. Het adressenbestand zou doorverkocht worden omdat dit het enige was wat nog waarde had volgens de curator.

Chantal: Wat een ontzettende rotsituatie, heb hier geen woorden voor. Weet niet of je de moed op kunt brengen maar ik zou het er zeer zeker niet bij laten zitten. Sterkte!

Gr. Do.

Priya
1 juli 2003, 19:19
Hoi Do,

Ik blijf toch nieuwsgierig naar de reden van het falliessement. Zantman was toch een goedlopend bedrijf jarenlang. Persoonlijk denk ik dat ze hun eigen klanten hebben weggejaagd, zoals ze mij behandeld hebben, geen woorden voor.

Groetjes,
Priya

Do
1 juli 2003, 19:51
Tja heb meerdere dingen gehoord, wat waar en niet waar is wil ik niet eens weten.
Weet wel dat er veel haarwerkers zijn die lopen te genieten van dit faillisement, terwijl ze zelf de grootste troep leveren die er maar te krijgen is.
Vind het ontzettend jammer dat de goede naam die Zandtman altijd heeft gehad (en toendertijd terecht naar mijn mening) door een aantal factoren zo naar de afgrond is afgegleden.
Sharon zal er hard aan moeten trekken om dit weer recht te breien helemaal nu er weer postings verschijnen van mensen die hun haarwerken terug kunnen krijgen tegen een vergoeding van 400 euro bij een specialist die deze heeft weten te bemachtigen.

Hoop dat Menno nog eens een reactie hierop wil geven als hij dit leest.

Gr. Do

Priya
1 juli 2003, 20:04
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eerst ook erg geniepig zat te genieten van hun falliessement, gewoon omdat zij me slecht behandeld had (haar broer was trouwens nog schofteriger helaas). Aan de andere kant vind ik het wel heel treurig voor hun vader die heeft zijn levenswerk zo de goot in zien gaan en dat is wel heel naar voor hem.
Andere bedrijven vinden dit natuurlijk prachtig want het betekend dat er weer klanten zijn die nieuwe bedrijven zoeken, maar voor de klanten is het echt niet leuk, ik baal er ook van.

Webmaster
26 januari 2004, 16:28
Originally posted by Chantaldg
Beste lezers,

Hallo , ik ben nieuw op dit forum , maar ik draag al heel lang een haarwerk en ik vind het heel goed dat er op deze manier ervaringen kunnen worden gedeeld.

..... totdat ....... ik met Zantman geen contact meer kon krijgen .... en er al gauw achter kwam dat ze gesloten waren , paniek!!!! toen ik geruchten over een faillissement hoorde.... en m'n bijgewerkte haarwerk dat ik daar als reserve in bewaring had dan ? Wat dat betreft stelde mijn man , die jurist is , me al snel gerust , want zo legde hij uit , het is jouw eigendom en bij een faillissement behoort de curator de eigendommen van klanten te retourneren....... dus ik gebeld met ene Van Kooy , maar ik kreeg nul op rekest !! Tot mijn verbazing ontving ik ook een schrijven van Zantman Schiedam en kort daarop een brief van een zekere Vermaat ... ik wist even niet goed wat ik ermee aan moest . Ik heb contact opgenomen met Zantman in Schiedam, zij waren overigens heel vriendelijk en vertelde mij hetzelfde als wat mijn man me had uitgelegd m.b.t mijn oude haarwerk..... Kort daarop kreeg ik een telefoontje van die Vermaat , erg opdringerig..... als ik klant zou worden en een nieuw haarwerk zou bestellen dan kon mijn oude terugkrijgen, mijn man vond dit ronduit crimineel, maar uiteindelijk zijn we samen naar Vermaat gegaan....... er werd erg opdringerig en agressief op me ingepraat. Toen ik voorwendde om een nieuw haarwerk te bestellen , veranderde dat enigszins... , maar toen ik vroeg naar mijn oude haarwerk , ik kan het nog steeds niet geloven... werd ik verwezen naar een grote bak die in de zaak stond opgesteld met allemaal haarwerken erin , door elkaar en in de war......... " Zoekt u maar uit , mevrouwtje ... 400 euro! " , ik kon mijn emoties niet meer bedwingen en heb het pand verlaten , het was ronduit onmenselijk wat hier gebeurde.
Dat er zo wordt omgegaan met mensen die een toch heel gevoelig probleem hebben..... jullie mogen best weten dat ik er niet goed van heb kunnen slapen.
Twee dagen later heb ik toch weer 'ns met Zantman in Schiedam contact opgenomen...... zij reageerden heel begrijpend en nodigden mij uit om een en ander te bespreken. Toen ik mijn verhaal deed werd ik weer emotioneel , maar Sharon , de dochter van Theo , heeft me helemaal op mijn gemak gesteld en geholpen , we zijn er samen goed uitgekomen gelukkig en ik ben blij dat ik mijn plek weer gevonden heb.

Liefs, Chantal de Geus

Beste Chantal,

Er is een reactie op jouw verhaal van de betreffende haarwerkspecialist geplaatst op het HaarWeb Forum. Het antwoord is niet onderaan deze thread geplaatst, vandaar dat ik er bij deze naar verwijs. Zie : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?threadid=2522