PDA

View Full Version : therapie


Nora
20 april 2003, 00:11
Hoi allemaal,


Ik zoek professionele hulp voor mijn 14-jarige dochter.
Een psycholoog ofzo met kennis van ttm.
De beste in 't land !! ach, liefst een goede in 't oosten van 't land.

Ttm met ups en downs al zo'n 7 jaar.
Nu zeer slechte periode.

Ik kan dit niet langer aanzien,
ik weet voor mijn dochter is 't oneindig veel moeilijker,
heb alle wijze raad, verzameld via 't www, opgevolgd,
en zal vooral ook steun voor mijn dochter blijven,
maar toch - professionele hulp -
dat wil ze nu zelf ook.

Waar kunnen we terecht ?

Nora.

monique3
20 april 2003, 10:55
Dag Nora, heb je onder mededelingen de oproep gezien van het Ambulantorium te Nijmegen?

Kijk op deze thread:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=947

Daar kun je misschien terecht voor je dochter, of in ieder geval vragen of zij iemand weten in het oosten des lands.

Mocht dat niets uithalen, dan moet je me maar even een Private Message sturen, misschien dat mijn therapeut je verder kan helpen.

Succes en sterkte in deze moeilijke tijd,
Monique3.

Nora
23 april 2003, 00:02
Hoi Monique,


Ik heb vandaag Nijmegen gebeld, ze kunnen me daar niet verder helpen. Gaat pas vanaf 17.
Hun advies : zoek een GZ-psycholoog en die kan dan hun protocol nalezen en opvolgen. Verdere info heb ik niet gekregen.
Ik twijfel weer eens.
Slechte ervaringen tot nu toe en nog één slechte ervaring en mijn dochter zet wederom de hakken in 't zand (sluit zich af van de rest van de wereld). Ze heeft, na lange tijd, gevraagd of ik wil zoeken naar iemand die haar kan helpen. Zomaar weer 'n sprong in 't diepe ??
Dit is geen private-message, maar toch, weet jij iemand of weet jouw therapeut iemand die en van ttm weet en goed met tieners overweg kan dan hoor ik 't graag.
Puberen met ttm valt niet mee.

Nora.

Diable
23 april 2003, 12:15
ga eens op zoek nar de site van de vereniging van gedragspsychologen. daarop staat uitgebreide info en je kunt er een adressenlijst opvragen van mensen bij jou in de buurt. (dan moet je ze even mailen)

Je kunt dan zelf nagaan of zo'n psych iets van ttm weet (staat op de lijst) en je kunt ook gewoon met ze bellen en het vragen. gedragstherapie is de beste therapie tegen ttm, als de psycholoog bij een vakvereniging zit weet je zeker dat hij z'n vak bijhoudt. Ik zou wel bellen/zoeken tot je iemand gevonden hebt waarmee het klikt. Als het goed is denkt de psych daar net zo over, als hij er niet zo over denkt zou ik hem sowieso niet "kiezen." dan is het gedoemd te mislukken. bij mij klikte het meteen bij de eerste wel.

monique3
23 april 2003, 13:28
Hoi Nora, ik vind dat Diable een hele goeie tip heeft gegeven, ik denk dat je daar wel iets mee kunt.

En Diable, bedankt voor de tip.
Ik heb de link even opgezocht.
kijk hier: http://www.vgt-gedragstherapie.nl/

groetjes en succes, Monique3.

monique3
23 april 2003, 21:37
Hoi Nora, kijk ook nog eens op deze link:

http://www.pvp.nl/jeugd.htm

Daar tref je academische centrums aan door het hele land.

succes, Monique3.