PDA

View Full Version : Zwemmen?


Anjo
23 april 2003, 00:27
Hoi,

Graag zou ik willen weten of je met een haarwerk kan zwemmen, duiken, onder water kan gaan, de zee in of een wildwaterbaan kan doorkomen zonder problemen.

Groetjes van een waterratje....

marianneke
23 april 2003, 21:11
Hoi,

Als je de blauwe tape gebruikt, kun je dit allemaal. Ik houd mijn pruik een hele week op. Zonder dat hij loslaat. Je kunt er gewoon mee zwemmen, duiken, sauna, sporten. Tja wat je maar wilt. Hij is super sterk en gaat steeds sterker vast zitten.

Groetjes Marianneke

Anjo
23 april 2003, 22:59
Hoi Marianneke,

Wat fantastisch om te horen, ik had er zo'n negatief beeld van! Ik ben nog niemand tegengekomen die onder water durfde te zwemmen. Super. Hoe zit het eigenlijk met de sauna, daar heb ik ook aan gedacht. Is dat niet superheet op je bolletje?

Groetjes,

Anjo

marianneke
24 april 2003, 20:31
Hoi Anjo,

ja, het is wel heet op je bolletje, maar dat is het ook zonder pruik. Ik kan niet zo heel veel verschil merken. Je moet trouwens niet al te vaak naar de sauna gaan, want het is volgens mij niet zo heel goed voor de haren. Maar dat weet ik niet zeker hoor...

Groetjes Marianne

Anjo
7 mei 2003, 00:22
Voorlopig ga ik niet naar de sauna, door die rotharen heb ik ook nog eens vreetbuien (oh wat zijn we zielig) en zal ik eerst wat aan mijn figuur moeten doen. Maar toch is het fijn dat het kan. Gaaf trouwens, dat je lekker naar Pinkpop gaat. Ik probeer het dit jaar ook weer. Je herkent me aan een piratendoekje. Hahaha.

Groetjes,

Anjo

mmmboyyy
14 mei 2003, 17:44
Hello,

Naar de sauna kan, maar dan wel met enige voorzorg maatregelen.
Ik doe er heel veel wetlook gel in mijn haar. En kam mijn haar strak naar achteren. Zo droogt je haar minder snel uit in de sauna. Gebruik wel gel op waterbasis. Maar als je echt heel lang haarwerk draag, raad ik het je wel af!!!

Succes,
mmmboyyy

Do
25 juni 2003, 17:08
Hai,

Je kunt rustig naar de sauna gaan als je een haarwerk hebt van echt haar. Heb je een synthetisch of gemengd haarwerk dan word het wat ingewikkelder. Sommige synthetische vezels kunnen niet tegen de hitte en vervormen van structuur. Dus 1 keer je hand door je synthetische haarwerk halen en je haar vervormt op die plaats. Oppassen dus.

Mocht je een haarwerk hebben van echt haar kijk dan wel uit met chloorwater (opbleken), vooral bewerkt haar kan gigantisch verkleuren (wit, rood of zelfs groen).

Of het haarwerk blijft zitten heeft natuurlijk ook met je bevestiging te maken. Met kamklemmen kun je er zeker van zijn dat het niet blijft zitten, met tape ligt het eraan wat voor tape je gebruikt en met ringen of een andere vorm van puntbevestiging hoef je je niet druk te maken dat blijft zitten als een huis. Of het haarwerk zichtbaar is ligt helemaal aan het soort haarwerk wat je draagt. Ik zelf heb b.v. een gedeeltelijk stuk, als ik wil kan ik ermee zwemmen maar zodra ik weer met mijn koppie boven water zou komen zou ik het wel direct op een bepaalde manier achterover moeten slaan zodat het niet zichtbaar is.
Probeer het gewoon eens uit onder de douche zou ik zeggen :D

Groetjes en sucses Do.

sves4
28 februari 2005, 09:25
Mijn moeder draagt een pruik en wil daarom liever niet zwemmen omdat ze bang is dat hij losgaat. Ze wil niet met een kaal hoofd zwemmen dus ik heb gezegd dat ze misschien een leuke badmuts kan kopen. Nu lees ik hier iets over tape. Kun je een pruik ook op een of andere manier vasttapen?

*arend*
13 april 2005, 10:52
nou ik ga zo af en toe eens zwemmen en inderdaad als je goede tape gebruikt kan je gewoon heerlijk je gang gaan ik houdt het wel altijd in de gaten of ie niet los laat ineens heb het zelf pas 1 keer gehad en dat was jaja in de wildwaterbaan in centerparcs en dat was eigelijk me eigen schuld ik was vergeten er nieuwe strips in te doen voor dat ik ging zwemmen en zeker de wildwater baan heb toen gelijk nieuwe strips erin gedaan en toen hup gewoon weer de wildwater baan in en nergens last meer van gehad en als je helemaal zeker wilt zijn even :D :o wat bij lijmen kan je zeker niks gebeuren

Salvamia
14 april 2005, 17:38
Met de blauwe tape kan je niets gebeuren, ik ga gewoon van de wildwaterbaan af en hoef me niet druk te maken.

boes
24 april 2005, 17:27
hello folks,

tis voor mij al zeker een ruim jaar geleden dat ik op dit haarweb zat. Schandalig. maar ik legde mijn prioriteiten -mede ter compensatie van mijn haarprobleem- elders-
Do, nu lees ik dat haarklemmen/kammetjes niet gegarandeerd zijn bij zwemmen en of sauna? Dit ivm met loszweten ofzo? Ik zelf heb gewoon haar van mij zelf dat door afwijking dus niet doorgroeit en dun blijft. Ik spuit er haarlak in. En kan zo aardig goed mijn haarwerk fixeren. Met 2 klemen boven haarlijn en 2 onder. Ik merk dat ik heden ten dage meer onzekerheden ervaar met mijn haarwerk. Waar ik voorheen minder krampachtig in was maak ik me nu weer zorgen over. maar het zwemmen is dus niet te doen met haarklemmen? Dat zijn van die momenten dat je helaas je weer erg beperkt voelt idd. Dit is tevens een vraag en een opmerking omdat ik het kwijt wilde. Liefs van mij.
d

Salvamia
24 april 2005, 17:37
Hallo Boes,

Helaas is Do er al een hele lange tijd niet meer, en heb jij gelijk met zwemmen met klemmen.
Ik raad dan ook iedereen aan als ie wil zwemmen om dit met de No-residue, blauwe of lijm te doen.

Salvatore

*Liejvurd*
30 mei 2005, 13:50
Wat Do zei over dat wanneer je met echt haar in chloorwater gaat zwemmen het dan groen, of rood ofzo kan worden, is dit echt heel erg serieus? want dat betekend dus, dat ik ondanks blauwe tape nog niet kan zwemmen onder water..met mn haarwerk van echt haar :confused:

Balen :(

Salvamia
30 mei 2005, 18:45
Da's onzin ik zwem regelmatig in chloor water en ik heb er geen last van.