PDA

View Full Version : klachten ?


Bernou1
24 juli 2008, 18:12
Ik ben benieuwd naar reacties van vrouwen die te maken hebben met overbeharing hetzij erfelijk bepaald/ziekte/gevoelige haarzakjes voor androgenen etc. iedereen eigen die strijd tegen haar harige lijf.
Merken jullie dat jullie veel mannelijke trekken hebben? zoals: aggressie, veel zin hebben in sex, gesloten zijn van emoties, vette huid (veel pukkels/puistjes/olieachtige huid?) enz.

Graag een reactie

SatouSei
24 juli 2008, 20:16
Vanwaar deze vragen, puur uit nieuwsgierigheid of iets anders?

Afijn, ik heb geen last aggressie, buitensporig veel zin in seks (tenzij buitensporig veel zin in knuffelen daarbij hoort :p), vette huid, of iets dergelijks. Wel val ik op vrouwen en speel ik 'mannelijke' computerspelletjes. :P Maar of dat op de een of andere manier een relatie heeft met overbeharing weet ik niet. Wie weet hebben lesbische vrouwen in verhouding wel meer last van overbeharing, maar zoiets heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.

Marte
26 juli 2008, 15:11
dag bernou, idd vanwaar de vraag?? Merk je bij jezelf dan dergelijke dingen op? Of heb je schrik dat je dergelijke dingen ontwikkelt?

bij veel mensen met overbeharing is het niet per se door te hoge testosteronwaarden maar door hoge androgenen of overgevoeligheid aan normale waarden van androgenen. Je hebt dit al eens eerder gevraagd, ook aan mij, en opnieuw, ik sta bekend om het feit dat ik nooit boos ben of agressief, heb typisch vrouwelijke vormen, geen vette huid, eerder droog, heb geen typisch mannelijke kenmerken.

Enfin, nu twee reacties, en jij??? hoe zit dit bij jou?
Tenzij er een bepaald (erfelijk)syndroom aan de oorzaak ligt van de overbeharing, of tenzij het om extreem hoge waarden van testosteron gaat, denk ik niet dat een vrouw onmiddellijk ook lichamelijke of gedragsmatige mannelijke kenmerken zal uiten(overigens is dat ook gedeeltelijk cultureel bepaald).

Bernou1
27 juli 2008, 20:43
Hallo
Marte heb ik dat al eens eerder gevraagd? Nou ik weet er eigenlijk niks meer vanaf.. maar kan zo zijn, sorry dan.
Ik ben gewoon nieuwsgierig omdat ikzelf last heb van een vette huid en tijdens de menstruatie ben ik niet te genieten (veel agressie vooral). De weken na de (soms tijdens)de menstruatie voel ik dat ik zin heb in veel sex alhoewel ik daar geen gehoor aan geef. En wat ik merk is dat tijdens de menstruatie er echt grote puistjes op mijn gezicht ontstaan die erg pijnlijk zijn en de haartjes (overal op mijn lijf) groeien veel sneller. In het dagelijk leven ben ik gewoon vrouwelijk hoor met gewone emoties en vormen enz. Maar ik ben gewoon benieuwd naar de reacties..
bernou

padje
28 juli 2008, 08:52
Hoi Bernou1,

Ik heb geen last van echt mannelijke kenmerken, maar ik vind de dingen die jij opnoemt eigenlijk ook niet typerend voor de man.

Alles wat je opnoemt vind ik meer algemene dingen die zowel bij mannen en vrouwen kunnen voorkomen, op de stemming tijdens je menstruatie na..

carollsummer
28 juli 2008, 13:30
Hallo Bernou,

Ik ben een vrouw en ik heb genoeg vriendinnen om te weten dat zin in sex niets iets is wat voorbehouden is aan mannen volgens mij lopen er genoeg vrouwen rond die zin in sex hebben alleen mannen komen er sneller voor uit of het is beter geaccepteerd door de maatschappij dat mannen sex hebben.....waarvoor ze dan weer een vrouw nodig hebben.:rolleyes:

Ik ben benieuwd naar reacties van vrouwen die te maken hebben met overbeharing hetzij erfelijk bepaald/ziekte/gevoelige haarzakjes voor androgenen etc. iedereen eigen die strijd tegen haar harige lijf.
Merken jullie dat jullie veel mannelijke trekken hebben? zoals: aggressie, veel zin hebben in sex, gesloten zijn van emoties, vette huid (veel pukkels/puistjes/olieachtige huid?) enz.

Graag een reactie

Moii.
30 juli 2008, 23:02
Ik heb een heel vette huid en best veel last van puistjes, en ik vind ook dat mijn gezicht en mijn benen er niet vrouwelijk uitzien... maar voor de rest heb ik geen andere mannelijke kenmerken. Ik ben ook wel gesloten van emoties, maar dat is omdat ik te verlegen ben en geen emoties durf tonen, volgens mijn ouders door een te laag zelfbeeld. :$

En is het echt waar dat een vette huid een typisch mannelijk kenmerk is?

padje
31 juli 2008, 08:46
Ik vraag me af of een vette huid en puistjes nou persee typisch mannelijk zijn?
Als je een willekeurige drogist inloopt heb je genoeg dagcremes en dergelijke voor vrouwen voor de vette huid of juist een droge huid.

En sowieso de sexdrive is gewoon universeel. Bij de een ligt die hoger dan de ander, maar het is zeker niet altijd zo dat deze bij de vrouw lager ligt. Misschien dat mannen er altijd meer mee bezig lijken te zijn.

En Moii, ik geloof dat je nu in de puberteit zit? Dus dan is het heel normaal als je last hebt van puistjes. Als je op school om je heen kijkt zul je dat zelf ook zien!

En emotie tonen.. Ik heb (mannelijke) vrienden die toch veel makkelijker over emoties praten dan ik. Maar ik vind niet dat dit mij een mannelijk trekje geeft.

Bernou1
1 augustus 2008, 17:21
Vet haar wordt veroorzaakt door een hoge productie van talg (vet) door de talgklier, die uitmondt in het haarzakje. De talg verspreidt zich als een film langs de haarschacht. De uitscheiding van talg wordt gestimuleerd door mannelijk hor­moon, maar de veranderingen van huid en haar tijdens de men­struele cyclus zijn ook sterk afhankelijk van erfelijke facto­ren.

en

Ook de lagere doses androgenen (‘mannelijke’ hormonen) kunnen hun gevolgen hebben. Van deze hormonen wordt namelijk steeds vaker aangenomen dat ze bij vrouwen een libidoverhogend effect hebben. Neemt de hoeveelheid androgenen in het bloed af, dan zou dat dus gevolgen kunnen hebben voor de zin in seks. (van: http://www.vitaal.nl/content.jsp?objectid=2078)

nougoed 2 voorbeelden waarom het eigenlijk mannelijk is..
padje.. Het smeren van cremes doet geen wonderen bij mij. Ik heb echt al zoveel cremes gebruikt (varierend van 2,00 euro potjes tot 200,00)
en kwa psyche gaat mij er niet om wat écht werkelijk de kenmerken zijn of dat er in jou vriendenkring/omgeving mannen zijn die veel opener zijn, maar meer het feit dat het alegmeen bekend is dat DE MEESTE mannen agressiever zijn dan vrouwen en ook veel moeite hebben om zich opener op te stellen als het om emoties gaat. Natuurlijk zijn Niet alle mannen dat..maar algemeen gezien

Marte
9 augustus 2008, 15:10
dag bernou, wat dat niet te genieten betreft rond je cyclus, ik denk dat dat eerder met het PMS syndroom te maken heeft dan met mannelijke hormonen. Ikzelf heb, sinds het slikken van hormonen ook erg veel last van PMS, en mijn dokter heeft daarvoor teunisbloemolie(in capsules) voorgeschreven, is werkelijk een wondermiddel hiervoor (vanaf de 15de dag van je cyclus slikken), je kunt het bij het kruidvat of de apotheek krijgen.

Ik zou persoonlijk geen schrik hebben dat je echt karakteriele veranderingen overgaat die typisch mannelijk zijn door de eigen hormonen, er zijn nl nog zoveel andere aspecten die hier een invloed op hebben, vooral erfelijkheid speelt hierbij een rol. Bovendien, de goesting in seks, heeft idd vaak te maken met je hormonale cyclus, en de ene vrouw heeft al meer goesting dan de andere.

Niets dus, denk ik, om jezelf schrik mee aan te jagen. Als je echt twijfelt, kun je altijd eens bij een dokter je androgene waarden laten meten, kan nooit kwaad. Maar probeer geen spoken te zien, dat is neit zo bevorderljk voor je eigen welbevinden, en stress verhoogt alleen maar de kans op overbeharing.

xx marte

zilverspar
23 september 2008, 12:06
dag bernou, wat dat niet te genieten betreft rond je cyclus, ik denk dat dat eerder met het PMS syndroom te maken heeft dan met mannelijke hormonen. Ikzelf heb, sinds het slikken van hormonen ook erg veel last van PMS, en mijn dokter heeft daarvoor teunisbloemolie(in capsules) voorgeschreven, is werkelijk een wondermiddel hiervoor (vanaf de 15de dag van je cyclus slikken), je kunt het bij het kruidvat of de apotheek krijgen.

Ik zou persoonlijk geen schrik hebben dat je echt karakteriele veranderingen overgaat die typisch mannelijk zijn door de eigen hormonen, er zijn nl nog zoveel andere aspecten die hier een invloed op hebben, vooral erfelijkheid speelt hierbij een rol. Bovendien, de goesting in seks, heeft idd vaak te maken met je hormonale cyclus, en de ene vrouw heeft al meer goesting dan de andere.

Niets dus, denk ik, om jezelf schrik mee aan te jagen. Als je echt twijfelt, kun je altijd eens bij een dokter je androgene waarden laten meten, kan nooit kwaad. Maar probeer geen spoken te zien, dat is neit zo bevorderljk voor je eigen welbevinden, en stress verhoogt alleen maar de kans op overbeharing.

xx marte

Dag Marte,

Goh van die teunisbloem dat wist ik niet......ga ik eens even proberen want ik heb veel last van PMS in erge mate. Nu heb ik van de huisarts al eens een medicijn voorgeschreven gekregen maar daar werd ik zo mat van pffff.
Even over die mannelijke trekjes, tja wat is mannelijk he....ik sleutel bijvoorbeeld veel aan mijn oude auto's maar of dat nu ook mijn overbeharing veroorzaakt, dat hoop ik toch niet:crybaby:, alhoewel ik die hobby al 20 jaar heb en de overbeharing nu sinds 5 jaar dus zal wel niet.....

De overmatige lust zo'n week na de menstruatie is niks meer dan een eisprong die dan plaatsvindt.

SatouSei
23 september 2008, 15:14
Als sleutelen aan je auto overbeharing veroorzaakt dan is er wel iets heeeeel vreemds aan de hand :P. Lijkt me niet, haha.

zilverspar
23 september 2008, 15:40
Had al wel bedackt om wat remolie over mijn behaarde delen te gooien maar ja voor mijn huid niet zo gezond, of wat accuzuur.....:D

Bernou1
26 september 2008, 21:18
Marte
Ik heb teunisbloemolie nooit geprobeerd. Pas geleden heb ik http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/Menstruasan.php Menstruasan ontdekt van A. vogel en het helpt wel :) 2 keer per dag (elke dag ook tijden je menstruatie) moet je een tablet slikken.

Meer homeopathie & Menstruatie

Pms: http://www.avogel.nl/Indicaties/Pms.php
pijnlijke menstruatie:http://www.avogel.nl/Indicaties/Pijnlijkemenstruatie.php
zwakke menstruatie: http://www.avogel.nl/Indicaties/Zwakkemenstruatie.php
sterke menstruatie:

http://www.avogel.nl/Indicaties/Sterkemenstruatie.php

onregelmatige menstruatie:
http://www.avogel.nl/Indicaties/Onregelmatigemenstruatie.php

Ik heb al mijn bloed laten onderzoeken en ik had geen verhoogde androgenen ofzo.. Maar mijn haarzakjes zijn erg gevoelig voor androgenen en idd stress is ook een factor wat meespeelt.

van de site van A.vogeL':

Voor het regelen van de menstruatiecyclus zijn hormonen verantwoordelijk, zoals oestrogeen en progesteron. PMS-klachten blijken vooral te ontstaan door een verstoord evenwicht tussen deze hormonen. Vaak is er een relatief teveel aan oestrogeen ten opzichte van progesteron. Voor de aanmaak van progesteron zijn onverzadigde vetzuren, vitamine B6 alsook de spoorelementen zink en magnesium nodig. Gebruik daarom geregeld koudgeperste, plantaardige oliën. De olie van tarwekiemen, saffloer, teunisbloem en zonnebloem is rijk aan onverzadigde vetzuren. Vitaminen uit de B-groep vindt u volop in volkorenproducten, roggebrood en gist.

Ik vraag me af of ik een veel oestrogenen heb.. dan zouden die haartjes er niet zijn neem ik aan.. maar als die die producten ga eten dan krijg ik dus progesteron en dat kan dus meer haartjes leveren?

Marte
2 oktober 2008, 20:50
overbeharing ligt helaas wel wat ingewikkelder dan dit. het ligt meestal neit per se aan een teveel of te weinig van het ene of het ander, maar aan idd een bepaald evenwicht, aan overgevoeligheid, ...., etc etc. het enige wat je eigenlijk kunt doen is zo gezond en evenwichtig mogelijk leven en eten, en proberen zo min mogelijk (lichamelijke en metale) stress te hebben, meer kun je eigenlijk niet doen. maar dit is , merk ik zelf, al heel wat, vooral die lichamelijke stress is voor mij een sterke veroorzaker van overbeharing(zeker in combi met mentale stres) dus hoe meer ik die vermijd, hoe minder kans over verergering. mr goed, dergleijke edingen zijn natuurlijk ook nogal persoons- en lichaamsgebonden, dus ja... , hoe dan ook, laat de moed niet hangen, bernou, ooit komt er voor ons ook nog wel eens een oplossing.

carollsummer
4 oktober 2008, 23:04
Misschien is die oplossing er al maar heb je hem nog niet gevonden

Marte
5 oktober 2008, 12:29
dag carollsummer, vr bernou mss wel, ik heb inmiddels alles wat er op de markt is uitgeprobeerd (of overwogen en is me dan afgeraden om allerhande redenen). dus voor mij kan dat enkel als er nog iets nieuws zou komen dat WEL effectief zou zijn.

lanny
11 oktober 2008, 12:06
Hallo Marte,

Maak eens een lijstje van de machines waar jij mee bent behandeld.

groet

Lanny

Marte
11 oktober 2008, 19:53
Hallo Marte,

Maak eens een lijstje van de machines waar jij mee bent behandeld.

groet

Lanny

dag lanny, ik heb geen idee welke de eerste was, dat is zo'n 9 jaar geleden geweest, een laser in ieder geval, die hij indertijd op de hoogste stand zette bij mij(omdat het na een paar keer nog steeds geen resultaat had), zonder resultaat, IPL hebben ze me afgeraden wegens te weinig pigment in alle haren(op zo goed als alle plaatsen), evenals elke lasersoort(ik ben in verschillende centra geweest, vraag me niet meer welke lasersoorten, want dat weet ik niet meer, maar het waren alleszins een paar lasers en een paar IPLsoorten), vanwege die reden, het heeft gewoonweg echt te weinig pigment. In bepaald licht ziet het er zwart uit, maar in zonlicht of ander bepaald licht is het gewoonweg wit( blijvende elektrische ontharing is me afgeraden wegens couperose, te dunne huid, ontstekingsgevoelig en daardoor meer kans op littekens en blijvende bschadigingen, bovendien veel te dicht behaar en te groot oppervlak, waardoor het te arbeidsintensief zou zijn en niet zou opwegen tegen de resultaten(inclusief littekens). Epilar system heeft na 10 behandelingen geen enkel resultaat gegeven, buiten de littekens vanwege het feit dat bij het harsen vaak de huid mee losliet en afgetrokken werd.

sorry dat ik niet precies kan zijn, maar dit is al een aantal jaar geleden, en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar sindsdien niet meer mee bezig ben, omdat ik toch geen enkele behandeling kan ondergaan, en me hierbij heb neergelegd.

lanny
18 oktober 2008, 20:53
Hallo Marte,

In 10 jaar kan heel veel veranderd zijn, overigens aan couperose, zolang het geen spier coupererose is valt best wat te doen.

Groet,

Lanny

Marte
20 oktober 2008, 12:47
de laatste adviezen zijn van een paar maanden geleden(het gaat niet allemaal over 10 jaar geleden, de eerste keer was idd 10 jaar geleden(in totaal 8 behandelingen), maar over die 10 jaar verspreid ben ik nog regelmatig bij verschillende centra adviezen in gaan winnen), met huidige lasersoorten(het was een vernieuwde IPLvorm) Wat de couperose betreft, ik weet niet wat spiercouperose is, maar mijn vorm is helaas erfelijk en in een erge graad(met sterk hormonale stimulans), waardoor, zelfs na behandelingen het een jaarlijkse, levenslang zijnde, terugkerende behandelingserie vergt, ik heb het laten uitrekenen en kwam op 2000 euro om het gehele gebied te laten doen(ergste plaatsen), maal ruim elk jaar, ... Gezien het feit dat ik op de moment twee opleidingen volg, halftijds daarnaast werk en volgend jaar met mijn derde begin is dit verre toekomstmuziek. zelfs indien ik de couperse zou laten behandelen neemt dat al de andere aspecten neit weg die een tegenindicatie waren voor blijvende eletrische epilatie.

lanny
29 oktober 2008, 23:51
Ik neem aan dat je ook alle cremes en zo al heb geprobeerd?

zilverspar
3 november 2008, 15:28
dag bernou, wat dat niet te genieten betreft rond je cyclus, ik denk dat dat eerder met het PMS syndroom te maken heeft dan met mannelijke hormonen. Ikzelf heb, sinds het slikken van hormonen ook erg veel last van PMS, en mijn dokter heeft daarvoor teunisbloemolie(in capsules) voorgeschreven, is werkelijk een wondermiddel hiervoor (vanaf de 15de dag van je cyclus slikken), je kunt het bij het kruidvat of de apotheek krijgen.

Ik zou persoonlijk geen schrik hebben dat je echt karakteriele veranderingen overgaat die typisch mannelijk zijn door de eigen hormonen, er zijn nl nog zoveel andere aspecten die hier een invloed op hebben, vooral erfelijkheid speelt hierbij een rol. Bovendien, de goesting in seks, heeft idd vaak te maken met je hormonale cyclus, en de ene vrouw heeft al meer goesting dan de andere.

Niets dus, denk ik, om jezelf schrik mee aan te jagen. Als je echt twijfelt, kun je altijd eens bij een dokter je androgene waarden laten meten, kan nooit kwaad. Maar probeer geen spoken te zien, dat is neit zo bevorderljk voor je eigen welbevinden, en stress verhoogt alleen maar de kans op overbeharing.

xx marte

Ben ook aan de Teunisbloemolie gegaan na het lezen van jouw tip. Het bevalt me enorm goed moet ik zeggen. Het enige nadeel is dat er gelatine inzit wat ik liever niet eet, ik heb ze nog niet kunnen vinden zonder helaas......

Thanxxx Marte

Inge

Marte
10 november 2008, 22:13
Inge, ik ook niet helaas, en als vegetariër zijnde heb ik me daar dus echt overheen moeten zetten. Mr goed, zonder deze capsules ging de laatste tijd echt niet meer. Dus dan maar zo...

zilverspar
13 november 2008, 19:59
Inge, ik ook niet helaas, en als vegetariër zijnde heb ik me daar dus echt overheen moeten zetten. Mr goed, zonder deze capsules ging de laatste tijd echt niet meer. Dus dan maar zo...


Ik zag wel dat er ook druppels in de handel zijn dus hoogstwaarschijnlijk zijn deze zonder gelatine. Dan wil ik daar liever op overstappen.
Heb jij deze al gespot? Ik heb gisteren Teunisbloemolie aan mijn vriendin aanbevolen, ook zij zit met problemen rondom haar menstruatie. Ze gaat het ook proberen. Ik ben iig enthousiast.

Marte
14 november 2008, 14:20
nee, de druppels ken ik niet, en zijn die ook wat budgetvriendelijk?? Want het blijft toch wel wat kostelijk, alles bij elkaar opgeteld. en die van het kruidvat zijn ook al niet zo goedkoop, toch weer 14 euro voort de hele periode(uitgeteld per maandperiode), op zich natuurlijk niet per se zoveel, maar opgeteld bij alle andere dingen die erbij komen, is dit toch weer een extra bedrag dat erbij komt.


Dag lanny, ik zie je reactie nu pas; ja, alle creme's al uitgeprobeerd,(tuurlijk, is het eerste wat je doet en kunt doen).

zilverspar
14 november 2008, 22:13
http://www.cruydhof.nl/europrijsl.htm

http://www.cruydhof.nl/teunisbl.htm

Ik zag hier de druppels staan. 10 a 20 druppels per dag, ik kan alleen niet uitrekenen hoeveel dat nu in ml is per dag.

Ik heb ze van de DA, 4 capsules per dag nemen, er zitten er 60 in voor 5,95. Ik begin met innemen net na mijn eisprong en dat doe ik dan tot de laatste menstruatiedag. Dus ik neem ze niet gehele maand, dat doe jij dus wel begrijp ik?

Ik zal die druppels eens bestellen en kijken of dat bevalt.

Inge

Marte
15 november 2008, 16:15
,nee, ik slik niet de gehele maand(gehele cyclus), maar mijn cyclus telt geen drie weken, maar bijna 5, dus vanaf mid tweede week slik ik ze, tot en met mijn regels. (bijna 4 weken dus ja.)

lanny
30 november 2008, 20:56
Hallo Marte,

Ik ben een tijdje niet op haarweb geweest en heb een rustig de tijd genomen op deze regenachtige koude zondag om het een en ander te lezen. Volgen mijn bescheiden mening wordt het eens tijd dat je uit Belgie weggaat je eens flink laat verwennen door een G!@#$ (zelf censuur) wees eens opgewekt laat je weer eens behandelen voor overbeharing en beter neem eerst een hot stone massage. Wees niet zo een depri belg durf te leven:D

Marte
1 december 2008, 12:04
Oei??? De reden dat ik hier nog op dit forum zit en de vraag voor mod nog aangenomen heb, is omdat ik vind dat overbeharing je leven niet mag beheersen, je eroverheen moet kunnen zetten, en vooral het leven niet moet lijden maar leiden. Dat neemt natuurlijk niet weg dat overbeharing altijd een gedeelte in je leven zal blijven bepalen of een rol zal blijven spelen, maar ik ben van mening dat het vooral belangrijk is dat je ondanks overbeharing of welke vorm van ongewenste aspecten dan ook die een rol spelen in je leven, dit zo min mogelijk het plezier in het leven te laten vergallen. Het blijft natuurlijk zo dat het met momenten bij sommige mensen de kop zal opsteken, of je in een dipje zit, maar goed, op zich is dat allemaal nog vrij gezond, zolang het tenminste niet overheersend en beheersend wordt, hetgeen bij veel mensen, zeker in een beginfase, het geval is. Daarbij vind ik het gewoon belangrijk om realistisch te zijn, je kunt niet van iemand die op dit moment in de eerste fase zit van acute stress vanwege overbeharing, dat deze persoon ook onmiddellijk zz kan aanvaarden en alles over de boeg kan gooien, van schaamte en onzekerheid. Zoiets vergt tijd. Los van het feit of je al dan niet behandeld kunt worden. Ik vind het belangrijk dat mensen beseffen dat ze hoe dan ook zz dienen te accepteren, het heft zelf in handen nemen, maar wel realistisch blijven kijken, en niet zz opsluiten, in schaamte en onzekerheid gehuld.


de reden dat ik me(nogmaals), niet laat behandelen is omdat ik bij vooralsnog zoveel verschillende centra geweest ben met verschillende lasers, IPLsoorten, elektrische ontharing, epilar, het of geen effect had, of me simpelweg gezegd werd dat het geen effect zou hebben omdat de beharing te blond is, er zit te weinig pigment in.
Maar goed, deze uitwerking heeft het dus blijkbaar niet???