PDA

View Full Version : cortisonespuitjes


loutjepetoetje
13 augustus 2008, 11:47
Hoihoi,

Ik heb al meer dan 10 jaar alopecia areata, en ging hiervoor naar een dermatologe. Ik kreeg cortisonespuitjes totdat de kale plekken weer gestabiliseerd waren.
Sinds een jaar probeer ik zonder de cortisonespuitjes en ik moet zeggen dat de toestand verergerd. nu duurt het maanden eer er terug haargroei begint en de kale plekjes schieten overal terug uit :mad:.
Ik heb nog maar weinig positiefs gehoord hier op het forum over deze behandeling maar wou toch ff zeggen dat bij mij er toch héél goede resultaten mee zijn behaald

groetjes

penake
13 augustus 2008, 12:17
ja, bij mij uiteindelijk ook hoor! maar het worden er weer te veel, dus moet er iets anders gebeuren. vanaf vandaag methotrexaat. ervaringen iemand?

TinneV
13 augustus 2008, 12:24
Hallo!

Ik ben ook bezig met de behandeling met cortizonespuitjes. Om de zes à acht weken worden de kale plekjes ingespoten. Mijn dermatologe twijfelt wel of ze het over zes weken nog gaat inspuiten omdat ik twee plekjes bij heb gekregen en ze anders twee spuiten nodig ga hebben en dat doet ze niet. Dan moeten we overschakelen naar een andere behandeling.

Maar ik ben best tevreden over deze behandeling, bij mij had deze meestal positief resultaat...

Lieve groetjes...
Tinne

thedutchlaw
21 augustus 2008, 16:15
Die spuiten ze in op de kale plekken?

Wordt dit ook bij wenkbrauwen gedaan? Waar kan ik lezen wat dit precies inhoudt en waar dit mogelijk is?

TinneV
21 augustus 2008, 23:11
Die spuiten ze in op de kale plekken?

Wordt dit ook bij wenkbrauwen gedaan? Waar kan ik lezen wat dit precies inhoudt en waar dit mogelijk is?

Hey!

Bij mij spuiten ze die in op de kale plekjes. Op de kleine plekjes 1 of 2 prikjes, op de grotere zijn er dit wel wat meer. Mijn dermatologe gebruikt dit enkel wanneer er niet te veel plekjes zijn, zodat ze met één spuitje toekomt. Het product dat erin wordt gespoten blijft een zestal weken werken en dan wordt er weer opnieuw ingespoten.

Of ze dit op wenkbrauwen gebruiken weet ik eigenlijk niet...

Lieve groeten,
Tinne
x

Jolande
23 augustus 2008, 11:02
Hoi,


Ik heb een achttal jaar geleden mijn wenkbrauw laten inspuiten met cortisone en dit had een zeer goed resultaat. Tot nu toe is deze steeds intact gebleven. Voor de rest spoten ze bij mij daarvoor ook al eens op een plek achter mijn oor. Dan spoten ze zo rondom de plek hier en daar een beetje...Daar was de hergroei eigenlijk veel minder positief...
Dus ja...het valt altijd wat af te wachten.

Intraveneus cortisone voor als je bv. te veel kale plekken hebt, heb ik ook gehad omdat ik diffuse haaruitval had maar daar ben ik veel veel minder positief over..


In ieder geval, wat jullie ook doen, ik hoop voor jullie dat het werkt...


Groetjes,


Jolande

loutjepetoetje
5 september 2008, 10:20
Bij mij werden de spuitjes met een soort luchtdrukstift ingespoten, 3-4 prikjes per plek. om de 2-3 weken, wel niet zo'n fijn gevoel maar enkele weken later stabiliseerd die plek en begint de haargroei.
Als ik zo hoor "1 spuitje" dan neem ik aan dat jullie met een gewone spuit die prikjes kregen? :eek: lijkt me nog erger dan de luchtdrukspuitjes.
Of ze ook de wenkbrouwen zo behandelen weet ik niet, moet je eens aan je dermatologe vragen.

groetjes
Karen

RobertR
15 september 2008, 12:51
Mijn dermatoloog vertelde dat injecties in de wenkbrauwen littekens geeft. Klopt het dat dit gebeurd?

Jolande
15 september 2008, 20:02
hey RobertR,

Bij mij heeft het in ieder geval geen littekens nagelaten.

En is ze zeer snel terug bijgegroeid. Volgens mij was het ook

met een gewone spuit en in één prikje.


mvg,

Jolande

Jami
20 september 2008, 09:36
Hier ook cortisonespuiten én baxters gekregen, niets heeft geholpen. Ook allerlei andere middeltjes gepakt maar ook geen resultaat, spijtig genoeg.