PDA

View Full Version : Vitamine C


henk1106
30 augustus 2008, 19:13
Hier een artikel wat ik gelezen heb over extra inname Vitame C. Hoe kijken jullie hier tegen aan.


Groet Henk







Helpen vitaminen om je haar te laten groeten? Ja, maar niet de vitamines die je denkt.
Is het waar dat vitaminen helpen om je haar te laten groeien? Nee en ja. Laat het me uitleggen…………

Veel mensen denken dat vitamine B, meer speciaal Biotine, de haargroei bevordert. Ik moet je zeggen dat daar
weinig geloofwaardig bewijs voor is om deze veronderstelling te ondersteunen – of je moet een ernstig Biotin tekort hebben. In dat geval zal Biotine je haar laten groeien.
Maar er is goed nieuws voor een groot aantal supplementen die wel de haargroei bevorderen.
We zullen ze allen de revue laten passeren.
Uitleg: vitaminen en mineralen, die je in je multi-vitaminen krijgt, zijn belangrijk voor haargroei en vele andere vitale lichaamsprocessen. Je gezondheid, en je haargroei, zullen schade ondervinden bij gebrek aan vitaminen en mineralen.
Het belangrijkste is dat je geen tekort hebt aan vitaminen en mineralen. Een tekort aan ijzer bijvoorbeeld, zal
haargroei en nagelgroei vertragen. Maar een teveel aan ijzer is giftig voor cellen en weefsel, veroorzaakt schade aan wortels en je haar valt uit.
Er is niets verkeerds aan om meer vitamine B te nemen. Dit is erg gezond voor je. Zij zijn oplosbaar in water en
hebben een lage giftigheid. Maar ze zullen geen grote veranderingen geven in je haargroei.
Gebaseerd op de huidige wetenschap adviseer ik om dagelijks multi-vitaminen te nemen om je lichaam te voorzien
van de basis bouwstoffen van huid, bloed, weefsel en haar.
De beste vitaminen voor je haar, zal je verrassen.
Nu je de regels kent van vitaminen voor haarverlies, is hier de uitzondering. Het RDA van vitamine C is absurd laag.
60 mg per dag is genoeg om je in leven te houden en om scheurbuik te voorkomen. Als je doel is om in leven te blijven is 60 mg. Vitamine C genoeg om dat doel te bereiken. Maar 50 tot 100 keer deze hoeveelheid zal veel meer
goed doen. Ook zou het de follikels kunnen stimuleren en de haargroei doen toenemen.
Het afgelopen jaar zijn de eerste rapporten over de potentiële haargroei effecten van vitamine C gepubliceerd. Wetenschappers uit Korea en Japan hebben afzonderlijk gerapporteerd dat ascorbic zuur 2-phospaat, een lang
werkzame afleiding van vitamine C, haargroei bevorderende effecten heeft.
Op dit moment ben ik op zoek naar bronnen voor de correcte formule van synthetishe Acs 2-P. Totdat er meer
informatie bekend is, kan je de dosis van de normale vitamine C verhogen. Waarom? Omdat ascorbine zuur
e-phospaat een metabolisme is van ascorbic zuur. Je lichaam maakt dit aan wanneer je genoeg vitamine C hebt.
Dit kwalificeert zich daadwerkelijk als nieuwe wetenschap. Er zijn nog geen proeven op mensen of dieren gedaan.
Maar het is intrigerend om verschillende redenen.

In de biochemie is het begrijpelijk m.b.t. proteïne synthesis. Ascorbic zuur is belangrijk in proteïne synthesis en collageen productie wat weer belangrijk is in huid en haar metabolisme.
In de moleculaire scheikunde is het begrijpelijk. Vitamine C is een vrij sterke anti-oxidant. De laatste wetenschap indiceert dat anti-oxidanten de impact beïnvloed van androgenen (DHT) op de follikel.
Het is goed wat betreft de veiligheid. Vitamine C is het minst giftige mengsel onder de medicijnen. Het is een van de weinige vitaminen die veilig is in extreem hoge doses.

Het is goed in ondergeschikte effecten. Vitamine C is heel goed bestudeerd inzake gezondheidseffecten in verschillende organen in het lichaam. Wat de gezondheid bevordert in het ene systeem heeft waarschijnlijk eenzelfde effect in een ander systeem.
Het kan dat het haargroei effect van Asc 2-P klein is, maar ik geloof het tegenovergestelde. Gebaseerd op de
bekende effecten in het lichaam is het volkomen begrijpelijk dat een afgeleid middel van vitamine C een positief effect heeft op de haargroei.
Mijn resultaten in zoektochten om potentiële haargroeimiddelen te vinden voordat iemand ander ze vindt, is vrij goed.
En ik vind niets leuker dan je nieuwe effectieve therapieën aan te bieden “voordat iemand anders dat doet”.
Raad ik het goed? Dan profiteer je van deze nieuwe wetenschap lang voordat iemand anders dat doet.
Zo niet, dan is het ergste wat je kan overkomen dat je gezonder bent, je huid is beter en het risico van een andere
ziekte zal verminderen omdat je een hoge inname van vitamine C hebt.
(Ander nieuw onderzoek toont aan dat onderdelen van Niacin (vitamine B3) en analogon van vitamine D ook de
haargroei stimuleert. Echter zijn dit speciale afleidingen en formules die niet in je multi-vitaminen zitten.
Ik adviseer dan ook om hiermee te wachten tot er meer onderzoek is gedaan.)
Wat te doen vandaag.
Zoek een goede, natuurlijk absorberende multi-vitamine en slik deze elke dag. Start nu! Dit geeft je de verzekering
dat je geen verborgen gebreken hebt wat een oorzaak is of bijdraagt aan je haarverlies. Je lichaam heeft alle basis
elementen wat het nodig heeft om nieuwe cellen en weefsel, inclusief haar, aan te maken.
Wanneer je wilt gaan beginnen met een megadosis vitamine C, doe dit dan geleidelijk aan. Verdeel de dosis over de gehele dag. Hoeveel is genoeg? Dr. Linus Pauling, nobel prijswinnaar, adviseert dat 18 gram vitamine C de optimale
dosis is voor je gezondheid. BEGIN NIET OP DIT NIVEAU. Het is niet gevaarlijk maar het is niet comfortabel omdat deze dosis in een keer diaree veroorzaakt. De meeste mensen verdragen 2 gram absorbic zuur per dag goed. Bouw je dosis geleidelijk op vanaf deze 2 gram. Wanneer je last krijgt van diarree, verminder de dosis en bouw langzamer op.

Hanna
31 augustus 2008, 03:18
Hoge doseringen vitamine C kunnen nierstenen veroorzaken en ze verdrijven ijzer en koper uit het lichaam met o.a. als gevolg: haaruitval.
Multi-vitaminen-preparaten(die meestal ook mineralen bevatten) gaan slikken als er helemaal geen tekorten in het bloed zijn vastgesteld, kan gevaarlijk worden.

Dermatoloog en AGA-patiënt Dr. K. Venneman heeft met al zijn jaren praktijkervaring een heel boek volgeschreven over de risico's van te hoge doses vitaminen en mineralen en concluderend schrijft hij tenslotte:
"Met innemen van vitaminensupplementen moet men dus terughoudend zijn.
Zo nodig, dan preparaten met een lage vitamineconcentratie kiezen, dan is het gevaar voor overdosering niet zo groot. Bovendien moet men erop letten, dat die vitaminenpillen bestaan uit natuurlijk extract uit vruchten, natuurlijke olie en vetten."
Hij noemt als uitzondering Biotine (ook wel vitamine H of B7 of B8 genoemd) Daarvan mogen AGA-patiënten 2,5mg per dag een jaar(of langer)slikken met als resultaat: hergroei en betere haarstructuur, maar ook een mooiere huid en sterkere nagels. Bij alopecia areata en totalis kan al na een half jaar resultaat gezien worden, is zijn ervaring; succes met biotine bij seborroisch eczeem valt echter tegen.

henk1106
31 augustus 2008, 09:58
Wat ik altijd frappant vind: is dat deskundigen, professoren, artsen en nobel prijswinnaars en onderzoeksrapporten elkaar altijd tegen spreken.

Onafhankelijk om wat voor onderwerp of onderzoek het gaat. Daarom is het ook goed dat zulke onderwerpen hier op het forum gepost kunnen worden, zodat we met ons allen hier naar kunnen kijken.

Er zijn natuurlijk in de geschiedenis van het forum heel veel producten de revue gepasseerd. Daarom ook wilde ik dit onderwerp posten, temeer ook dat het voor een ieder (op het moment dat het werkt) niet veel moeite en geld hoeft te kosten, om enigszins resultaat en/of behoud te behalen.

Misschien dat één van jullie er eens in wil duiken met zijn of haar kennis van vitaminen.

Adios