PDA

View Full Version : Acceptatie


zilverspar
28 september 2008, 17:03
Nadat ik eventjes meelees op dit forum vraag ik mij toch wel wat af? Waarom zou haargroei bij vrouwen zo slecht geaccepteerd worden? Het zit er bij zoveel vrouwen en toch wordt het vaak als afzichtelijk/afstotelijk beschouwd. Het zou toch zoveel makkelijker zijn dat het gewoon was.....

Vraag mij af wie het bedacht heeft dat vrouwenlichamen zo haarloos mogelijk horen te zijn terwijl dit in de praktijk helemaal niet zo is.
Best wel vreemd eigenlijk....

Ik had ooit een collega die haar benen nooit scheerde en lekker in een korte broek kwam. Ze had er lak aan en iedereen sprak er schande van. Ze had ook nog een hele vacht ook nog in het pikzwart. Ze stoorde zich er absoluut niet aan en ik vond dat zo bijzonder. Eigenlijk wel raar dat mensen in de omgeving er zich aan storen......het zit er nu 1 maal niet dan?:confused:

Maar hoe zou dat modebeeld nu eigenlijk zijn ontstaan van de haarloze benen, buik, bilnaad, oksels, venusgebied, gelaat, buik, borsten, rug.........?

Inge

Argamemnon
28 september 2008, 20:56
Ik denk dat er niets mis is als mensen hun lichaam verzorgen en er beter uit proberen te zien, maar dit zou dan in dezelfde mate moeten gelden voor mannen..

lanny
30 september 2008, 20:36
Ik heb me laten vertellen dat een beetje haar op de juiste plaats geen kwaat kan om de man wat te stimuleren de haartjes stimuleren zijn helm waardoor hij beter functioneert. Maar ja als je wilt dat hij ook lief voor jou is en hij niet zo een flosser is dan is kaal toch het beste. Het is allemaal mode en nu is het hoe kaler hoe beter. Vroeger waren dikke vrouwen beter dan dunne kijk maar naar de Rubens periode. Wat is goed het maakt niet uit zolang je maar plezier hebt en tevreden met je zelf bent. Ik ben nu tenminste haarvrij en ben blij!:D

Marte
2 oktober 2008, 20:04
ik heb begrepen, als antropoloog zijnde, maar goed, mss dat dat ook een verhaal is dat enkel bij ons circuleert, dat dit vooral te maken heeft met het feit dat de mens zich toch wat probeert te distantiëren van de dierenwereld en haar vroegere afstamming, hoe kaler, hoe beschaafder, bijgevolg. (dit terzijde om de theorie maar zo eens heel cru en heel simplistisch uit te leggen)

carollsummer
2 oktober 2008, 20:49
Hallo Marte,

Maar volgens mij gedragen wij ons daar toch niet echt na getuigen alle oorlogshandelingen waar iedereen zich tegenwoordig weer schuldig aan maakt?

Caroll

Marte
2 oktober 2008, 20:57
ja, daar heb ik ook zo mijn meningen over, mr goed, die worden klaarblijkelijk niet gedeeld door alle mensen die, om welke reden dan ook en op welke manier dan ook, anderen tot slachtoffer maken. En ach, wat zij in het groot doen, doen veel mensen in het klein, in hun eigen omgeving, een mens(in het algemeen, ik ook niet) is niet perfect, het enige wat je kunt doen, is proberen zoveel mogelijk zelf te streven naar, hoe klein ook en hoe beperkt, verdraagzaamheid en respect.

tjonge jonge, en ik die dacht dat ik toch al mijn idealisme verloren had. Sorry hoor voor mijn gepreek en idealistisch gewauwel...

carollsummer
4 oktober 2008, 22:56
Blijf positief denken, het wordt alleen nog veel erger de komende jaren er moet nog energie worden getrokken uit de mensheid....