PDA

View Full Version : kan het hormoon storing zijn?


cartel1905
12 oktober 2008, 10:50
ik heb last van ongewenste haargroei ben zelf niet zo behaard,maar ik krijg op me boven arm steeds ongewenste haar groei tussen al die kleine zachte haartjes zie ik in eens een 3cm zwart dik haar verschijnen op meerdere plekken,is het door hormonen die niet goed zijn?,kan ik hier iets aan gedaan worden???

Marte
12 oktober 2008, 13:06
ik heb last van ongewenste haargroei ben zelf niet zo behaard,maar ik krijg op me boven arm steeds ongewenste haar groei tussen al die kleine zachte haartjes zie ik in eens een 3cm zwart dik haar verschijnen op meerdere plekken,is het door hormonen die niet goed zijn?,kan ik hier iets aan gedaan worden???


dag cartel,

zoals ik al op je andere discussies heb geantwoord; neen ,als man zijnde kun je daar niets aan doen(buiten geen producten gebruiken met cortisone, ook geen astmapompjes, geen drugs(sommige pillen worden wel eens vermengd met testosteron, geen andere sterk opwekkende middelen, gezond eten, voldoende slapen, voldoende bewegen), tenzij je diane wilt slikken en daar dan bij neemt dat je borsten ontwikkelt, een hogere stem krijgt, ..., en dan nog is maar de vraag of het effect zal hebben, want zodra je stopt kan het zich normalisereN.

Zoals ik al zei cartel, stress en onrust zorgen voor een stimulerend effect op de overbeharing, omdat bij stress veel meer androgenen worden aangemaakt door het lichaam en die stimuleren juist de overbeharing. Als jij jezelf nu zit op te vreten vanwege je overbeharing, bekom je eigenlijk het omgekeerde effect. Probeer dus gewoon rustig te blijven, en als je echt twijfelt, kun je altijd een dermatoloog raadplegen, maar als man zijnde kun je aan je hormonenspiegel niets doen met medicatie, wel zou je laser kunnen overwegen.

cartel1905
12 oktober 2008, 13:38
als me stres voorbij is gaan die haren dan weg denk je?ziet er ongeveer zo eruit die haartjes<<<<<
daar boven krijg ik langzamerhand dikkere en langere haargroei ten opzichte van pols is gewoon kut..
beste is gewoon dat ik rechstreeks morgen afspraak met dermatholoog maak via ziekenhuis kan dat???of moet dat perse via huisarts

Marte
12 oktober 2008, 18:10
neen, over het algemeen is mijn ervaring dat wat er zit er blijft zitten, hoewel na verloop van jaren er wel wat haren kunnen verminderen, maar je kunt hierdoor wel erger voorkomen.

Ik zie het niet op de foto, maar sowieso is het dat de haargroei op de onderarm en begin bovenarm altijd erger is dan rond de pols. nogmaals cartel, ik denk gewoon dat je jezelf aan het opvreten bent, dus vraag wat de dermatoloog ervan vind, of het normaal is, en als hij/zij dat zegt, dan denk ik dat je ook mag aannemen dat dat zo is, en je moet proberen de zaken wat rustiger te bekijken. je hebt gewoon ook de leeftijd waarop dat begin,t en bij de een is dat al op 17 jaar, bij de ander een paar jaar later, maar er zijn maar weinig mannen die daar geen last van gaan krijgen.

en ik denk niet dat je perse langs de huisarts moet, ik weet natuurlijk niet hoe dat in nederland zit, maar in belgië toch niet.

cartel1905
12 oktober 2008, 20:13
ik heb vandaag ook gemerkt op me rechterarm tussen die haartjes ,,een witte haar ondekt zal ik die eruit plukken