PDA

View Full Version : Latisse/lumigan - Het nieuwe haargroeimiddel?


wboy
1 november 2008, 09:59
Latisse, een medicijn dat ook de oogziekte glaucoom behandelt, geeft de gebruikers langere, vollere en zwartere wimpers. Het bedrijf Allergan, producent van het medicijn, onderzoekt nu hoe het product het beste op de markt gebracht kan worden.

Allergan heeft nadat het nieuws bekend raakte zijn product meteen onder bescherming geplaatst. Volgens de Briste professor Valerie Randall zou het bedrijf wel eens een goudmijn ontdekt kunnen hebben. "Er is een ontzettende grote markt voor deze pil. Het bedrijf onderzoekt nu de neveneffecten van deze medische behandeling. Eens we de werking ervan beter begrijpen, kunnen we het gebruiken bij de behandeling van alopecia, een vorm van haarverlies en andere haarproblemen."

De pil zou vanaf volgend jaar op de markt gebracht worden..:D

magnetron01
4 november 2008, 17:57
wat doet dit precies voor je hoofdhaar? en hoe zou het werken?

Lani
14 november 2008, 22:59
Kreeg dit bericht door van een collega van me (hoe attent van haar!). Maar volgens mij kan het dan alleen aangebracht worden op de wimpers en wellicht de wenkbrauwen maar volgens mij nog niet echt voor het hoofdhaar. Maar ik ben ook wel benieuwd, zou het ook graag willen proberen want dan krijg ik mijn wimpers en wenkbrauwen wellicht ooit nog terug.

Ineke80
18 juni 2009, 22:58
er is nu een oogdruppelproduct verkrijgbaar dat wimpers doet donkerder, dikker en steviger groeien.
Natuurlijk moet dat dan ook op andere plaatsen werken, maar de flesjes zijn zo klein dat je er onmogelijk een hele hoofd kunt mee bewerken.

Ik heb zeer lichtblond rossig en zeer dun haar en zou het zonder verven donkerder en dikker willen.

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en of je het eventueel kan oplossen in een soort lotion zodat het toch nog werkzaam is.

weet iemand trouwens nog andere manieren om haar van binnenuit te verdonkeren zodat het donker groeit en dus niet uitgroeit. Ik had elders gelezen dat dingen die tyrosine bevatten de pigmentatie helpen.

AnthonieH
19 juni 2009, 06:30
er is nu een oogdruppelproduct verkrijgbaar dat wimpers doet donkerder, dikker en steviger groeien.
Natuurlijk moet dat dan ook op andere plaatsen werken, maar de flesjes zijn zo klein dat je er onmogelijk een hele hoofd kunt mee bewerken.

Ik heb zeer lichtblond rossig en zeer dun haar en zou het zonder verven donkerder en dikker willen.

Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en of je het eventueel kan oplossen in een soort lotion zodat het toch nog werkzaam is.

weet iemand trouwens nog andere manieren om haar van binnenuit te verdonkeren zodat het donker groeit en dus niet uitgroeit. Ik had elders gelezen dat dingen die tyrosine bevatten de pigmentatie helpen.Er is een discussie (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8155&highlight=melanotan) over het middel melanotan en zelf heb ik de ervaring dat pillen met betacaroteen mijn haar donkerder maakten. Maar je huid wordt dus ook donkerder.

Ik ben trouwens nieuwsgierig naar dat oogdruppelproduct. Hoe heet het precies en waar koop je het? En zou het helpen om je wenkbrauwen dikker te maken?

Ineke80
19 juni 2009, 21:10
Er is een discussie (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8155&highlight=melanotan) over het middel melanotan en zelf heb ik de ervaring dat pillen met betacaroteen mijn haar donkerder maakten. Maar je huid wordt dus ook donkerder.

Ik ben trouwens nieuwsgierig naar dat oogdruppelproduct. Hoe heet het precies en waar koop je het? En zou het helpen om je wenkbrauwen dikker te maken?


www.alldaychemist.com kan je het zonder voorschrift bestellen.
Het werkt ook voor de wenkbrauwen en ander haar.
Vraag me af of het verdund met water nog zou werken want zou flesje is wel klein

AnthonieH
20 juni 2009, 22:36
www.alldaychemist.com (http://www.alldaychemist.com) kan je het zonder voorschrift bestellen.
Het werkt ook voor de wenkbrauwen en ander haar.
Vraag me af of het verdund met water nog zou werken want zou flesje is wel kleinHoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat dit oogdruppelmiddel wimpers en wenkbrauwen dikker maakt? Ik vind het erg interessant om er eens meer over te kunnen lezen!

Ineke80
20 juni 2009, 23:59
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat dit oogdruppelmiddel wimpers en wenkbrauwen dikker maakt? Ik vind het erg interessant om er eens meer over te kunnen lezen!

beetje gegoogled,

het wordt zeer duur verkocht onder de naam latisse en werkt in op de melanocytes door te verdonkeren, maar ook te verlengen en dikker te maken.

als je het googlet, het net staat er vol van.

AnthonieH
21 juni 2009, 09:02
Je hebt gelijk, ik moet ook niet lui doen en verwachten dat antwoorden in mijn schoot worden geworpen :)

Ik ben zo geïnteresseerd omdat er dus ineens sinds februari een middel blijkt te zijn dat in ieder geval op 1 heel specifieke plaats van het lichaam daadwerkelijk haren dikker kan maken. 106 procent dikker zelfs, 25 procent langer en 18 procent donkerder ....

Het middel is alleen FDA goedgekeurd voor gebruik bij de wimpers, dus niet de wenkbrauwen of elders.

Ik besef heel goed dat wimpers en wenkbrauwen afwijken van hoofdhaar. Belangrijkste zichtbare verschil is dat ze een veel kortere groeicyclus hebben en daardoor korter blijven. Hoe diep de verschillen verder gaan weet ik eigenlijk niet. O ja, en ze lijken (bij mannen in ieder geval) juist langer en dikker te worden naarmate ze ouder worden. Maar toch, het geeft hoop en er schijnen onderzoeken naar gedaan te worden of het werkzaam kan zijn voor meer dan alleen oogwimpers.

Op deze site (http://www.drugs.com/pro/latisse.html) kon ik vrijwel alles vinden over het middel, de contra-indicaties, de mogelijke bijwerkingen en de gedane studie. Ik heb al door dat ik het zelf beter niet kan gebruiken zonder dokterstoezicht. Hoge druk in de oogbol is iets dat bij mij in de familie voor komt. Er loopt ook nog een discussie of Latisse staar kan veroorzaken.

Ik trof deze reactie van een dermatoloog uit de VS over toepassing voor wenkbrauwen:
Er kan zeker over gespeculeerd worden of dit ook een toepassing zou kunnen zijn voor Latisse. Latisse werkt door meer wimperharen in de anagene (groei) fase van hun cyclus te houden. Ook lijkt het de melanocyten aan te zetten tot het maken van meer pigment.

haarmaniak
1 juli 2009, 08:36
Latisse (Lumigan),
Wordt gebruikt door vrouwen om wimpers voller dikker en sterker te maken

Ik vroeg me af wat dit middeltje zou doen als je het op je schedel zou smeren
Of op dunner wordend haar

Nu heb ik een artikel gevonden:

Could a new eyelash-lengthening drug curb the envy of stubby-lashed ladies? The Food and Drug Administration (FDA) has green-lighted Latisse, which lengthens, thickens and darkens eyelashes when dabbed daily on the lash line on the lids with a disposable wand.

The med, called Latisse, should be available by March from a doctor or with a prescription from one. Price tag: $120 for a month’s supply. According to manufacturer Allergan, the drug usually nets results two to four months after users start it. Potential side effects: Some 4 percent of users experience eye itching and redness, and it may also temporarily darken the skin of the eyelid, according to the company.

The active ingredient in Latisse is bimatoprost, a compound derived from fatty acids that bind to receptors in the eyelashes that may be involved in the development and re-growth of hair follicles. Allergan has used bimatoprost since 2001 in Lumigan, an Rx eye drop that lowers eye pressure in people with glaucoma. (Glaucoma is a disease that may cause vision loss from damage to the optic nerve if too much pressure builds up in the eye.)

The company began studying the potential of using a lower dose of topical bimatoprost to stimulate eyelash growth after Lumigan users developed unusually lush lashes. It's specifically being marketed as a once-a-day med to treat eyelash hypotrichosis, or lack of hair growth.

It's not clear exactly why Latisse promotes eyelash growth, but the company speculates that the drug may increase the length and amount of hair that sprouts during the growth cycle. It’s possible that the drug may also spur eyebrow and scalp hair growth, doctors told the Wall Street Journal. But Allergan spokesperson Heather Katt says the company hasn't explored using Latisse for those purposes.

The cosmetics industry has long been vying for a product that held out the promise of long, thick lashes. But consumers need to be careful and remember that vanity may come at a cost.

Last year, U.S. Marshals seized 12,682 applicator tubes ($2 million worth) of another product, Age Intervention Eyelash, which the FDA said contained bimatoprost that caused swelling of the eyes in some users. (Swelling isn’t listed as a side effect of Latisse, which contains a smaller amount of bimatoprost than Lumigan and isn't placed directly into the eye). Age Intervention Eyelash's manufacturer, Jan Marini Skin Research, stopped selling the product, though it maintains that it never contained bimatoprost.

Allergan sued 11 companies for alleged patent infringement for using bimatropost to promote lash growth; the suit is scheduled to go to trial in November, according to Katt.

She says the company dropped its claim against Jan Marini Skin Research, of San Jose, Calif., and three other companies after they acknowledged they had violated Allergan's patents on bimatropost and agreed to stop distributing products containing it. Allergan also dismissed the suit against a supplier of the ingredient and two companies it determined weren't infinging on its patent.

hier de link: http://www.soulcysters.net/latisse-lumigan-regrows-eyelashes-possibly-scalp-hair-271461/

er is niemand die nog gereageerd heeft op dit artikel.

Hanna
1 juli 2009, 13:04
Interessant. Wel een beetje hartstikke duur! :crybaby:

vito85
2 juli 2009, 01:51
Interessant. Wel een beetje hartstikke duur! :crybaby:
ahh ik koop voor jouw, ben in een goede bui

Hanna
2 juli 2009, 02:05
Topic is verplaatst en ik zie nu pas dat 't bij alldaychemist besteld kan worden tegen een heel redelijke prijs, maar ik ben toch een beetje benauwd voor de bijwerkingen.
Ik heb niet zo lang geleden dagenlang gezwollen oogleden gehad door een allergie (onbekende oorzaak) en hoge oogdruk kan ik me ook niet permitteren.

Ineke80
6 juli 2009, 21:49
Ik las ergens dat "latisse" 5 procent bevat van lumigan. Ik vroeg me dan af of je de lumigan niet kan mengen met gedistileerd water voor donkerder, dikker haar?

haarmaniak
18 augustus 2009, 10:49
Loreal bezig met anti haaruitval technologie

De Britse krant The Daily Mail (http://www.dailymail.co.uk/femail/beauty/article-1207014/So-long-mascara-The-end-sight-.html) meldt dat L’oréal de doorbraak bereikte door drie jaar wimpers te vergelijken met hoofdharen en te werken aan antihaaruitval-technologieën. Het bedrijf zou voor het serum uiteindelijk zijn uitgekomen bij een plant met de naam Centella Asiatica, die in Azië en India al veel gebruikt wordt om zijn medicinale werking.


http://www.nu.nl/lifestyle/2061428/loreal-wil-mascara-overbodig-maken-.html

HairCoach
18 augustus 2009, 13:40
Er is een discussie (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8155&highlight=melanotan) over het middel melanotan en zelf heb ik de ervaring dat pillen met betacaroteen mijn haar donkerder maakten. Maar je huid wordt dus ook donkerder.

Ik ben trouwens nieuwsgierig naar dat oogdruppelproduct. Hoe heet het precies en waar koop je het? En zou het helpen om je wenkbrauwen dikker te maken?

Ik heb zelf twee kuyurtjes Melanotan acthter de rug....
Het spul werkt goed, maar geeft je vaak een dikke huid met grove structuur die snel vet wordt.
Rimpels worden door het verdikkingsproces ook VEEL duidelijker.


Ik zou voor de beta caroteen gaan....

vrosjnivosj
1 februari 2010, 14:04
http://www.nina.be/nina/nl/2203/Beauty/article/detail/1060944/2010/01/30/Maakt-haargroeimiddel-voor-wimpers-mascara-overbodig.dhtml

http://www.latisse.com/

Georgie
1 februari 2010, 16:07
Latisse en Lumigan zijn exact hetzelfde. Een ander merk is Careprost.

Ik gebruik het voor mijn wimpers, en het resultaat is echt fantastisch! Twee keer zo lang, en donkerder.

bombarie
2 februari 2010, 14:47
kan je het niet op je hoofdhaar proberen? Misschien dat het een extra boost kan geven?

wesley1982
4 februari 2010, 07:06
er was al kans op bijwerkingen toen ze het enkel op de wimpers gebruiken , ik neem aan dat op je hoofd bovenop de bijwerkingen te groot zullen worden , aangezien het te smeren gebied ook groter is, en ook meer % in je bloed komt via je huid...

vrosjnivosj
4 februari 2010, 17:10
Heeft minoxidil gelijkenissen met Latisse?
Is dit weer een middel waarbij ze niet weten hoe het werkt.
Welke bijwerkingen zijn er?

wesley1982
9 februari 2010, 19:51
bijwerkingen :

The most common side effects after using LATISSE® solution are an itching sensation in the eyes and/or eye redness.

en dat is dan enkel toegepast op je wimpers... stel even voor dat je dit op je hoofd doet....

ook stond er bij dat als er iets van het produkt op je huid geraakt dat er op die plaats wel haargroei kan ontwikkelen...
mischien heeft het wel meer groeipotentie dan minoxidil

alee mensen , wie gaat dit eens testen ? wie durft ?

het moeten hier niet altijd dezelfde zijn dat alles proberen :cool:

Hanna
9 februari 2010, 21:36
Behalve de eventuele bijwerkingen, is het ook veel te duur: slechts 3ml voor $10.

wesley1982
10 februari 2010, 07:15
wel het is inderdaad wat duur voor 3ml , maar je kan zo een flesje kopen en op inhammen bv testen, kleine zone, als er hergroei komt, dan kan je het groter aanpakken...

de prijs valt nog goed mee hoor als je ziet wat ik voor 50mg van mijn middel betaald heb : 621 euro.... en dat is maar een superfijn mespuntje aan die stof he, echt 2x niks... 1mg = 1/1000ste van een gram , ik was zelf geschrokken hoe weinig het eigentlijk is voor zo een hoge prijs

als je 2 flesjes koopt van dit spul heb je 6 ml , zou je normaal wel maand mee moeten doorkunnen toch ? gewoon klein gebied in de inhammen of haarlijn... elke dag fors druppeltje wat opensmeren , niet overdrijven ermee en zien of het meer doet dan onze gekende minoxidil...:P

bombarie
10 februari 2010, 22:18
op hairlosstalk hebben ze het toch uitgeprobeerd wes? Zonder resultaat!

Georgie
12 februari 2010, 15:15
wel het is inderdaad wat duur voor 3ml , maar je kan zo een flesje kopen en op inhammen bv testen, kleine zone, als er hergroei komt, dan kan je het groter aanpakken...:P

Met een flesje van 3 ml doe ik voor de wimpers een maand. Ik denk nog langer, want alleen de eerste maanden moet je het 1x daags gebruiken, daarna kan het 1 x 2/3 dagen.
Bij mij werkt het echt alleen op de wimpers (ik zeg het NU maar vast, ik heb er nergens anders haargroei door gekregen :D).
Ik ben er wel blij mee. Net Bambi als ik knipoog...

Op zich zou het wel moeten werken voor hoofdhaar, denk ik, want het verlengt net als Minox het groeistadium van het haar.

wesley1982
14 februari 2010, 02:51
gewoon druppeltje smeren op inhammen en kijken of het iets doet...

het heeft dezelfde werking als minoxidil , vraag is : welk is het sterkst ?

voor systematische opname gebruik je niet genoeg hoor enkel aan je wimpers...

pas maar op bambi , was het niet het jachtseizoen ? :P :D gewoon even niet knipogen

Georgie
14 februari 2010, 12:47
pas maar op bambi , was het niet het jachtseizoen ? :P :D gewoon even niet knipogen

Gisteavond in het café nog volop geknipoogd. Overigens vooral naar mijn man.:D Maar het staat wel erg mooi. Mijn eigen wimpers waren zelfs te kort voor een wimperkrultang, en ze zijn echt zeker twee keer zo lang geworden.

wesley1982
15 februari 2010, 14:16
niemand dat het toch eens zelf wil proberen ?
druppeltje elke keer op een inham is meer dan genoeg

weinig experimentele mensen hier he :P

waar op hairlosstalk zeggen ze dat het niet werkt ? er zijn er dat zeggen dat geruchten circuleren dat het wel werkt...
eveneens zijn de producenten als trails aan het doen voor hairloss , moet toch zijn dat het vermoedelijk wel werkt voor aga ?
link : http://www.hairlosstalk.com/interact/viewtopic.php?f=23&t=57434

Georgie
15 februari 2010, 18:32
Dat het werkt is zeker. Het is ook door de FDA goedgekeurd als groeimiddel voor wimpers.
Maar of het op ALLE haren werkt, is de vraag.

Ik probeer het niet op mijn hoofd, daar heb ik al iets voor.:D

Ambo
15 februari 2010, 18:34
Dat het werkt is zeker. Het is ook door de FDA goedgekeurd als groeimiddel voor wimpers.
Maar of het op ALLE haren werkt, is de vraag.

Ik probeer het niet op mijn hoofd, daar heb ik al iets voor.:D

Ook ik probeer het niet op mijn hoofd, daar heb ik ook al iets voor.:D

wesley1982
19 februari 2010, 18:44
kijk zelf :

http://www.youtube.com/watch?v=mZaKRsPAPps

http://www.youtube.com/watch?v=qhBvdfOvXHw&feature=related

Hanna
20 februari 2010, 13:02
Dit is wat ik vond op hairlosshelp, van gebruikers die Revitalash for Hair(bevat bimatoprost en kost meer dan $100 per fles) maandenlang op hun hoofd hebben gesmeerd:

Hanger: "I think it has been around 5 weeks for me and I have not seen much difference. I did miss a few days here and there though. I really don't like the way this stuff leaves my hair looking after application now. It looks kinda dried out and whispy......
It also has sometimes bothered my eyes or at least seemed to. I really don't know if I am going to continue this stuff or not at this point......
... I don't really have buring in the eyes, but more like a slight pressure in my left eye and sometimes a little blurry spot. I make sure to wash my hands really well after application, so it could only be caused through systematic absorption. Not sure if that is even possible with this stuff, so who knows."

Zico: "... just started my second bottle... haven't seen any thickening. The foam has the consistency of bubble bath (after being in the water!) and just seems to require a fair amount to cover a small area. Not impressed so far but early days. lumigan making no difference either- hopefully allergan will bring out stronger hair product soon.... yeah I have Lumigan eye drops, applying with revitalash but not seen any improvement. Mildly frustrating as will soon be at the stage where I just need to maintain and I'll be happy- or I just watch a slow death .....about 7 weeks now, on 2nd bottle- will go for one more bottle. Its an expensive habit if it doesnt do much! ....Shame but this stuff has not made a difference at all. Who knows if it Lumigan in higher concentration swill or not?? Still a lighter wallet and greater experience- c'est la vie!"

Rosariorose: "About two weeks into my third bottle (about four months of use in total). Nothing positive to report."

Choreboy: "In late 2007, I went through two or three vials of Revitalash (applied exclusively to the temples) with nothing to report other that occular pressure... felt like someone was squeezing my left eyeball. "