PDA

View Full Version : kids


jornkielman
30 december 2001, 12:46
Vraagje:
Zelf heb ik al gehoord(o.a van MSD) dat ik me geen zorgen hoef te maken voor kids, maar:

als je jong bent en je slikt propecia, en je wilt 10 jaar later aan kinderen beginnen>>>LOOP JE DAN GEVAAR?

Ik heb gehoord dat je dan wel een tijdje moet stoppen, maar wie kan mij hier meer over vertellen. Ben benieuwd!


JOrn

Rocco
30 december 2001, 18:53
Mensen die al 20 jaar Proscar ( Finasteride ) slikken....schijnen geen problemen te hebben met kinderen verwekken....Maar laten we toch maar het beste hopen .:)

Chris
31 december 2001, 12:36
Hoi Jorn,

Ik vind het volgende op:
http://www.merck.com/product/usa/propecia/cns/ppi/warning.html

- - - - - - - - - -
A warning about PROPECIA and pregnancy.

• Women who are or may potentially be pregnant:
- must not use PROPECIA
- should not handle crushed or broken tablets of PROPECIA.

If a woman who is pregnant with a male baby absorbs the active ingredient in PROPECIA, either by swallowing or through the skin, it may cause abnormalities of a male baby’s sex organs. If a woman who is pregnant comes into contact with the active ingredient in PROPECIA, a doctor should be consulted. PROPECIA tablets are coated and will prevent contact with the active ingredient during normal handling, provided that the tablets are not broken or crushed.
- - - - - - - - - -

Het gaat in dit geval dus over vrouwen, dus niet echt wat je wilde weten. Maar goed, ookal gebruiken vrouwen zowiezo géén Propecia (want het is alleen geschikt voor mannen), dan nog worden vrouwen aangeraden om NIET met hun handen in contact te komen met Propecia-tabletten tijdens hun zwangerschap.

Chris.