PDA

View Full Version : Haar verven


Ryan R
25 november 2008, 02:00
Beste mensen,

ik heb last van dun haar, mijn haar is donkerblond en het is gemillimeterd (zon 6 mm nu denk ik).

Nu vraag ik me af, als ik mijn haar blondeer, valt het dunne haar dan minder op?

Groeten,

Ryan

Hanna
25 november 2008, 02:17
Misschien. Maar bleken is zeer slecht voor je haar en bovendien moet je de uitgroei steeds opnieuw bleken, terwijl je hoofdhuid + haren ook al dagelijks worden "aangevallen" door Minoxidil en Rooscure. Kortom, bleken lijkt me geen goed idee.

Heb nog maar even geduld, misschien krijg je door minox al hergroei na een maand.

Ryan R
25 november 2008, 11:13
Let's hope so...(inhammen zijn al wel kleiner geworden)

norwood2
25 november 2008, 21:36
Ja bleken is idd een aanslag op je haar. Toch zie je het idd veel mensen doen als ze kaler worden, je ziet het dan zeker stukken minder.

Correct me if I'm wrong Ryan, maar is het nou echt zo slecht gesteld met je haar bovenop ? Toen ik nog nooit foto's had gezien van je, had ik het vermoeden dat je echt zware AGA verschijnselen had, gezien je verhalen. Bleek achteraf dat je nog gewoon een behoorlijk stevig/brede haarlijn had...

Ik weet niet zo goed meer wat nu te geloven wat betreft je dunne haar ? :confused: Ook op je foto's zie ik niets anders dan een groot gebied met haar, wat 1 en dezelfde kleur heeft...

AnthonieH
25 november 2008, 21:50
Je ziet zaken inderdaad soms nogal donker in, Ryan. Ik heb ook het gevoel dat het allemaal zo'n vaart niet loopt in de praktijk.

Ryan R
25 november 2008, 22:14
Je ziet zaken inderdaad soms nogal donker in, Ryan. Ik heb ook het gevoel dat het allemaal zo'n vaart niet loopt in de praktijk.

Nou wat mijn haarlijn betreft, die is zeker prima ja. Die is nu volgens mij mooi naar beneden aan het trekken.
Maar het dunne haar (waar je op de foto inderdaad niks van ziet) geldt nog steeds.

Ik ben nu gewoon een beetje mijn opties aan het bekijken en ik dacht; misschien is een lichte kleur in mijn haar een goede optie.

Hanna
25 november 2008, 22:16
Al zou je haar maar 1 mm per maand groeien, dan moet je toch iedere maand wederom bleken.

Ryan R
25 november 2008, 23:23
Mja dat is wel balen..

Pelle
26 november 2008, 00:55
Mja dat is wel balen..

Hey Ryan,

Ik vind ook dat je nogal pessimistisch bent over je eigen haar. Ik vind het er heel goed uitzien, als je het vergelijkt met sommige andere.

Ik vind het daarom ook niet helemaal netjes hoe je reageert over je eigen kapsel. Wat moeten mensen van jou leeftijd wel niet denken met VEEEEL meer haarverlies.

Jij maakt er een flink probleem van en het zou voor mij niet relaxt overkomen als ik vele malen kaler was dan jij op die leeftijd.

Ik wil nu niet lullig reageren, maar ik vind door extra negatief te doen als het er nog redelijk goed uitziet dat dit niet netjes overkomt op mensen die daadwerkelijk bijna geen haar meer hebben.

Het komt op mij soms redelijk mierenzifterig over en ik kan me voorstellen dat het voor mensen met echte kale plekken (NW3 of verder) vervelend is om te lezen over iemand waarbij het er nog gewoon goed (NW2 of hoger)uitziet.

Stel jij zou een NW4 zijn en je hoort steeds van andere NW2ers van: Damn wat ziet mijn haar er slecht uit, hoe kan ik het verbeteren? Bovenop is het echt heel erg dun...
Wat zou jij dan als NW4er denken? Dan denk je misschien wel: zit niet zo te zeuren man, moet je mij eens zien.
Daar wil ik eventjes voor waarschuwen. Dat het voor andere mensen misschien niet relaxt kan overkomen.

Geen offencief tegen jou als persoon, want je inbreng over het algemeen bevalt me wel! En iedereen heeft op zijn eigen schaal problemen, maar ik denk dat het wel slim is om rekening te houden met bovenstaande.

Nogmaals: je haar ziet er nog super uit, ik ken HEEL veel mensen van jou leeftijd die er VEEL slechter aantoe zijn!

Groetjes Pelle

Ryan R
26 november 2008, 13:45
Ok op dit forum zijn er mensen veel slechter aan toe, maar ja op dit forum zitten dan ook meestal de probleem gevallen! Feit blijft gewoon dat ik er veel slechter aan toe ben dan de meeste leeftijdsgenoten en daar baal ik van!

Als ik me er hier op dit forum al niet meer over kan ventileren zoals ik dat wil, waar moet ik dan heen? :confused:

Niet dat ik niet begrijp wat je bedoelt, Pelle, maar als ik hier niet mag klagen (gewoon mn gang mag gaan) over mijn haar omdat dat dan zielig voor de andere is vind ik wel weer ver gaan...

Groeten Ryan

Hanna
26 november 2008, 14:42
Yep! We kunnen er geen rekening mee houden dat er anderen bestaan die er ernstiger aan toe zijn. Als je denkt aan alopecia totalis, zou je helemaal nooit meer durven te zeuren.
Maar, Ryan, jij zou wel een beetje mogen leren relativeren, want jouw haar ziet er nog prima uit.

norwood2
26 november 2008, 14:57
Dat zou ook zeker te ver gaan. En ieder probleem is 1, ook al is de 1 kaler dan de ander. Toch begrijp ik ook wat Pelle bedoeld en probeerde zoiets ook al lichtelijk duidelijk te maken, maar men moet wel kunnen zeggen wat men denkt en voelt. Toch kan je misschien wat minder in superlatieven spreken en wat meer 'AGA realistisch' zaken gaan bekijken...dan kan je nog steeds flink klagen over je eigen haarsituatie. ;)

Ryan R
26 november 2008, 15:06
Bedankt, Hanna.

Nogmaals: de foto is vaag. Hij is gemaakt met een webcam met een lage resolutie, dus het is ook niet zo vreemd dat er niks valt te zien (ding zat bij mn computer en zo kon ik makkelijk van achter mn pc even een fotootje drop knallen om te laten zien hoe mijn gemillimeterde kop eruit ziet mochten jullie denken waarom ik dan met zon foto aankom).

Dus mensen, geloof mij nou alsjeblieft als ik zeg dat het echt uitgedund is...

Hanna
26 november 2008, 15:16
Ik geloof je wel, maar je hebt een goed regime en nu alleen nog geduld nodig.

Pelle
26 november 2008, 15:34
Nou ik wil niemand aanvallen Ryan, dat was mijn bedoeling niet. (dat wil ik ten eerste even zeggen)
Zoals ik al zei is elk probleem er 1.

Natuurlijk mag je hier vrijuit praten en begrijp ik je frustraties. Al vind ik dat jou haar er gewoon erg goed uitziet!

Ryan R
26 november 2008, 15:36
Goed regime heb ik, nu inderdaad afwachten wat er gaat gebeuren...dat haar bleken laat ik in ieder geval maar zitten.

bombarie
27 november 2008, 19:15
zoek een vriendin;)

theo sluis
24 mei 2010, 13:13
Tondeuze, kortste stand en je wordt gelukkiger dan ooit. Probeer maar eens.

Ryan R
28 mei 2010, 02:41
Been there, done that.

Lang(er) haar is voor mij the way to go!

Het ziet er nu stukken beter uit dan 1,5 jaar terug... (thanks to Spectral DNC/DNC-L).

Dus: niet zomaar de boel eraf halen, maar eerst eens proberen of er iets te veranderen valt.