PDA

View Full Version : Haar masker creme, er weer veel minder kaal uit zien


flyehigh1987
6 december 2008, 19:52
Hey,

Op dit moment heb ik er niks maar aan, ik heb mijn haar er af geschoren (ik wilde een keer wat anders proberen). Maar ik heb altijd veel gehad aan de haar-masker crème van Kruidvat. het is een witte tube, van hun eigen merk. Je neemt een beetje crème op je handen en plukt aan je haar. Daarna doe je dit steeds weer opnieuw (laagje over laagje), je bent er vrij snel mee klaar en het is resultaat is echt WOW! Je haar lijkt dikker, het lijkt alsof je meer haar hebt, het wordt glanzender, je kunt het er mee in model doen etc. Ik heb ook Toppik en Couvre, bij speciale gelegenheden doe ik dat er nog bij (helpt maar een klein beetje).
Het hoeft misschien niet de haarmasker creme van Kruidvat te zijn, maar ik heb geen ervaring met andere crèmes. Ik heb sinds ik het gebruikte veel complimenten gekregen over mijn haar, dat het er veel beter uit zag en of mijn haar verandert was door de minox etc.? Het is goedkoop en het werkt beter dan Toppik en Couvre. Ik werd er in ieder geval een stuk knapper door :cool:!!!

INT
7 december 2008, 18:04
Conditioner van de Kruidvat is ook geweldig spul. In zo een wit/gelige fles zit dat voor maar slechts 2 euro ofzo. Doe je lekker lang mee, is goedkoop en maakt het haar zacht.
Wel niet uitspoelen!

martindeman
7 december 2008, 21:22
Leuke tip flyehigh! Paar kleine vraagjes:

Hoeveel kost het, hoelang doe je ermee en hoe vaak mag je het aanbrengen zonder dat je "schade" aanricht?

Ik zit momenteel in portugal dus kan zelf niet kijken bij de kruitvat ;)

flyehigh1987
8 december 2008, 19:01
Leuke tip flyehigh! Paar kleine vraagjes:

Hoeveel kost het, hoelang doe je ermee en hoe vaak mag je het aanbrengen zonder dat je "schade" aanricht?

Ik zit momenteel in portugal dus kan zelf niet kijken bij de kruitvat ;)

Volgens mij kost het iets van 2 euro nog iets. Ik weet niet of het schade kan toebrengen, verwacht het niet, beter voor je haar dan gel denk ik. En hoe lang je met een tube doet ligt natuurlijk aan hoe lang je haar is, hoe vaak en hoeveel je het gebruikt. Ik deed ongeveer 2 maanden met een tube.
Maar met de spironolacton creme leek mn haar ook al beter, dus andere cremes doen ook wel wat, misschien kun je er zelfs wel goedkope handcreme voor gebruiken.

wesley1982
22 december 2008, 17:58
hoe ziet dat potje haarmasker er eigentlijk uit ? heb je geen foto ofzo ?

ik heb al eens gaan kijken in het kruidvat , maar het enige dat ik gevonden heb was wax en gel ?

of is het een soort van gel ? ik had bij de gels gekeken in de winkel... of ligt het bij de schampoos ?

qua deze spullen is men kennis bijna 0 :P
beetje hulp is welkom....

wesley1982
28 december 2008, 19:53
ik heb het gevonden, het stond tussen de schampoos , ik had de vorige keer gezocht bij de haargels....

ok ik gebruik het nu ook soms, en inderdaad het geeft veel meer volume aan men haar , en geeft de indruk van dikker voller haar... zolang het erin zit...

maar op het potje stond wel erna uitspoelen...
wel degelijk spul en heel goedkoop...

Foulestfawn
28 december 2008, 20:13
Goede forum over haarprodukten, misschien kan je hier eens vragen of het kwaad kan of niet:
http://raponsje.forumup.be/index.php?mforum=raponsje

Hanna
29 december 2008, 02:37
Geeft dat haarmasker van het Kruidvat een "wet look" effect?

wesley1982
29 december 2008, 10:12
ik deed op men nog vochtig haar beetje erin ... liet het opdrogen en kamde het erna in model , het gaf de indruk dikker te zijn... meer volume erin en mooie glans... er zullen wel wat siliconen in zitten denk ik , maar het geeft wel mooi resultaat... voor zen prijs 2,55 euro voor een pot

kyzl
18 januari 2009, 19:52
ik heb het gevonden, het stond tussen de schampoos , ik had de vorige keer gezocht bij de haargels....



Ben op zoek gegaan naar deze crème bij de shampoos maar kan ze echt niet vinden... Misschien is het niet te koop in België?

Kan je misschien even laten weten wat de exacte naam is?
bedankt

wesley1982
18 januari 2009, 20:36
ik ben van belgie , dusja :P

het noemt fruity vitals haarkuur (pot met roze deksel)
het zou ergens tussen de schampoo's moeten staan hoor
ik had vorige keer gekeken bij de gel en toen had ik dit niet gevonden
maar bij de schampoo's staat het ergens, bij de conditioners enz...

kyzl
18 januari 2009, 21:33
ik ben van belgie , dusja :P

het noemt fruity vitals haarkuur (pot met roze deksel)
het zou ergens tussen de schampoo's moeten staan hoor
ik had vorige keer gekeken bij de gel en toen had ik dit niet gevonden
maar bij de schampoo's staat het ergens, bij de conditioners enz...

ok, aan België ligt het dus alvast niet! :)

bedankt voor de naam en beschrijving, ik kan geloven dat ik het niet vond, ik was op zoek naar een witte tube met "haar-masker crème" op (zie originele post)! :cool:

gebruikersnaam1
19 januari 2009, 12:38
paar vragen:

Als er staat na gebruik uitwassen... zou het dan geen kwaad kunnen in de zin van dat je je haar op de lange termijn schade toebrengt?

Voelt het niet 'smerig' aan? in de zin van dat er iets in je haar zit wat er niet in hoort te zitten?

Hoe lang moet je haar zijn om er profijt van te hebben? Ik kan mij bijv voorstellen dat heel kort of gemillimeterd haar ook dikker lijkt? (de stoppels dan bijv)

Als het regent bijv.. dan spoelt het er toch uit? is dat geen raar gezicht dan?

Valt het op?

Verder thanks voor de tip, handig!

wesley1982
19 januari 2009, 15:10
of het schadelijk is weet ik niet , ik denk het niet
wel spoel ik het eruit voor ik men minox erop doe hoor...

ja op de pot staat : uitspoelen , maar dan is je haar terug dunner, maar wel heel zacht....

ik gebruik het maar af en toe, en blijf meestal toch binnen , dus met regen erop , dat zou ik niet weten wat dat geeft, ik denk gewoon terug iets minder volume in, denk niet dat je er veel zou van zien

het beste is natuurlijk eens testen , doe het in je haar en ga erna eens tijdje in de regen staan ,en laat me iets weten :P

kyzl
21 januari 2009, 12:41
werkt inderdaad super, bedankt!

http://forum.ownage.nl/images/smilies/ownage/afro.gif

wesley1982
21 januari 2009, 14:57
ik had dit spul gisteren in men haar gedaan, men haar was mooi vol volume, dus zo naar de fitness
en stevig doorgetraind....

toen ik thuis was na de fitness begon men hoofdhuid wel redelijk te jeuken
ik heb het spul eruit gewassen met redsken scalp therapy , wat de jeuk al minder maakte , ik heb voor de zekerheid die avond men xandrox en fluta overgeslagen en dus niks gebruikt, gewoon om zeker te zijn dat het de volgende dag weg zou zijn...

toeval ? ik gebruik het toch niet meer als ik ga trainen , mischien door het zweet en dit spul in je haar...

er zit ook ppg in... alhoewel ik nooit last had van dit , nu is het terug weg , deze morgend spectral erin en geen problemen gehad

AnthonieH
21 januari 2009, 20:51
Is het werkelijk de bedoeling dat je dat haarmasker in je haar laat zitten? De haarmaskers die ik ken moet je een minuut of 5 laten inwerken en dan zonder al te hard masseren goed uitspoelen.

wesley1982
21 januari 2009, 21:27
zoals je zegt is correct, na 5 min uitspoelen...

ja het maakt wel een degelijk verschil hoor als je het erin laat zitten...

ik doe het toch niet meer voor ik ga sporten hoor...

kyzl
21 januari 2009, 21:54
Zijn we hier eigenlijk nog bezig over hetzelfde product als in flyehigh1987 zijn post? Hij/zij sprak van een witte tube, terwijl dit een roos potje is.. :)

En flyehigh1987, moest je dit nog lezen, spoelde jij het eruit zoals in de gebruiksaanwijzing vermeld stond of bleef je het gewoon een hele dag in je haar houden?

stefano21
25 januari 2009, 13:09
Volgens mij hebben alle verdikkende haarmaskers het effect, wat in de eerste post hier besproken wordt. Je haar ziet er met een dergelijk masker altijd, als het opgedroogd is en je het goed doorgekamt hebt, voller uit. Daar is het tenslotte voor bedoeld.

Ik vraag me alleen af of er geen 'leave-in' verdikkende haarmaskers zijn? Dat zou wel een uitkomst voor ons zijn. Het feit dat het gaat jeuken als je sport lijkt me vrij normaal, dat heb je ook als je veel wax in je haar hebt gedaan.

Wat ik wel vind, is dat verdikkende shampoo's en recharge lotions en dergelijke je haar heel dof en zwaar maken. Hierdoor krijg je wel een vollere bos, maar wel een futloze hoop met stro waar je weinig mee kan. De fabrikant die een shampoo kan ontwikkelen die kaalheid stopt, je haar voller maakt, glanzender EN flexibel, die is loaded.

Ik heb dit middel echter nog niet gezien. Even off-topic, is die nivea hair recharge set wat?

AnthonieH
25 januari 2009, 14:07
Even off-topic, is die nivea hair recharge set wat?Het zal best een lekkere shampoo zijn. In deze discussie (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13772) wordt het uitgebreid besproken.

kyzl
2 februari 2009, 22:04
Ik stop hier mee, ik kreeg telkens hoofdpijn na gebruik van deze haarcrème.. Waarschijnlijk is het dus helemaal niet zo gezond om de crème in het haar te laten zitten een hele dag. De dag erna is het haar ook echt compleet futloos.. Nee, dit kieper ik in de vuilbak!

flyehigh1987
10 februari 2009, 13:15
Zijn we hier eigenlijk nog bezig over hetzelfde product als in flyehigh1987 zijn post? Hij/zij sprak van een witte tube, terwijl dit een roos potje is.. :)

En flyehigh1987, moest je dit nog lezen, spoelde jij het eruit zoals in de gebruiksaanwijzing vermeld stond of bleef je het gewoon een hele dag in je haar houden?

Hey. Ik ben een tijdje niet op Haarweb geweest. Waar jullie het over hebben is idd. het verkeerde product. Ik heb het over een tube het heet: (Kruidvat) Super HAIR REPAIR herstelkuur voor droog/beschadigd haar.
Het is een witte tube van 150ml met een roodbruine klepje.
Ik laat het in mijn haar zitten. Steeds een klein laagje over een klein laagje. Er staat ook uitdrukkelijk op de tube dat je het NIET moet uitspoelen. Ik laat het dus gewoon meerdere dagen in mijn haar zitten en heb nergens last van. Het resultaat is echt super, veel beter dan bijvoorbeeld alleen Toppik of Couvre.

Ryan R
10 februari 2009, 15:37
Zou het ook bij heel kort haar werken?

Haar van een centimeter ongeveer.

AnthonieH
10 februari 2009, 19:11
Praten we over dit spul? (zie bijgevoegd tikje vaag plaatje)

Het kostte maar 2,50 en het leek me de moeite waard om eens te proberen, dus heb ik het maar gekocht :)

Hanna
10 februari 2009, 22:26
Ik heb geen witte tube, maar een spray in een smal hoog flesje met een rose dop van het merk Kruidvat en het heet Hair Repair. Is een leave-in conditioner en werkt anti-klit.
Zitten 5 siliconen-soorten in:
-Cetrimonium Chloride
-Cyclopentasiloxane
-Cyclomethicone
-Dimethiconol
-Dimethicone Copolyol

Zitten die siliconen ook in die witte tube?

AnthonieH
10 februari 2009, 22:36
Ik heb geen witte tube, maar een spray in een smal hoog flesje met een rose dop van het merk Kruidvat en het heet Hair Repair. Is een leave-in conditioner en werkt anti-klit.
Zitten 5 siliconen-soorten in:
-Cetrimonium Chloride
-Cyclopentasiloxane
-Cyclomethicone
-Dimethiconol
-Dimethicone Copolyol

Zitten die siliconen ook in die witte tube?Van die 5 tref ik alleen cetrimonium chloride.

Ryan R
10 februari 2009, 22:49
Maar werkt het ook bij heel kort haar?

Hanna
11 februari 2009, 00:33
Van die 5 tref ik alleen cetrimonium chloride.

Okay, bedankt, dan weet ik genoeg; is dus in de verste verte niet hetzelfde spul, ondanks dat ze allebei Kruidvat Hair Repair heten. :confused:

AnthonieH
11 februari 2009, 06:59
Maar werkt het ook bij heel kort haar?Ik denk dat de meesten hier hun haar toch iets langer houden.

Gewoon proberen dus, aan 2,50 kun je je geen buil vallen. En dan kun je hier terugmelden hoe goed het werkt bij kort haar!

Ryan R
11 februari 2009, 12:03
2,50 moet kunnen inderdaad en baat het niet, dan schaadt het niet.

wesley1982
11 februari 2009, 15:01
enige dak ik vond op gebied van haarmasker was die fruity vitals...

ja nu week ik waar naar te zoeken :P

AnthonieH
12 februari 2009, 15:21
Ik had er hier (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=192033&postcount=25) toch een foto bij?

wesley1982
12 februari 2009, 15:24
ja dankzij jouw geposte foto weet ik nu welke tube te zoeken...:P

AnthonieH
14 februari 2009, 20:51
Ik vind het lekker spul. Ik was begin januari weer begonnen met Rooscure, dus mijn haar werd weer stug en klitterig. Dat masker doet wonderen daarvoor. Daarbij toont en voelt het haar voller en het doet niet 'vettig' aan. Ik blijf het voorlopig gebruiken.

Ryan R
14 februari 2009, 21:24
Ik ga maandag ook maar eens halen denk ik.

Ryan R
15 februari 2009, 02:22
Tip: Gooi ook eens wat 'shaper' van Andrélon door je haar, geeft het meer volume! Bij kort haar in ieder geval.

flyehigh1987
17 februari 2009, 11:46
Praten we over dit spul? (zie bijgevoegd tikje vaag plaatje)

Het kostte maar 2,50 en het leek me de moeite waard om eens te proberen, dus heb ik het maar gekocht :)

http://www.haarweb.nl/forum/attachment.php?attachmentid=3108&d=1234289481

Hey,
Ja, dat is het spul waar dit topic over gaat. Het is echt super!

)Remco
24 februari 2009, 14:21
Hoe en wanneer moet je dat aanbrengen?

Voor dat je je haar wast of nadat je je haar gewassen hebt?

Want ik smeer ook natuurlijk dagelijks minoxidil in mijn haar.

AnthonieH
24 februari 2009, 14:33
Op vochtig haar, dus vlak na het afdrogen. Ik werk er een klein beetje doorheen, doe de dingen die ik altijd doe 's morgens voor ik naar mijn werk ga en als laatste voor ik de deur uit loop breng ik wat minoxidil aan. Sinds ik dit spul ontdekt heb is dat mijn nieuwe routine. Ik blijf het lekker spul vinden.

bedroefd007
24 februari 2009, 21:35
Tip: Gooi ook eens wat 'shaper' van Andrélon door je haar, geeft het meer volume! Bij kort haar in ieder geval.

Hoi Ryan,

Offtopic: Over welke andrelon shaper heb je het dan? Is dat de wax/paste variant?

Ontopic: Verder wou ik zeggen dat de Volumizer van Andrelon ook zorgt voor dikker haar. Heeft deze een beetje hetzelfde effect als die haarmasker?

Ryan R
24 februari 2009, 21:51
Andrélon
Kort & Krachtig
Shaper Paste
warrig effect & extra body

Dat staat er op het potje.

Het is een oranje/paars potje met een witte substantie erin.


Die Andrélon Volumizer lijkt me ook wel wat, morgen maar eens halen.

bedroefd007
24 februari 2009, 22:06
Andrélon
Kort & Krachtig
Shaper Paste
warrig effect & extra body

Dat staat er op het potje.

Het is een oranje/paars potje met een witte substantie erin.


Die Andrélon Volumizer lijkt me ook wel wat, morgen maar eens halen.

Maar is het een soort van wax wat jij bedoeld, of ook gewoon een haarverdikkingscreme?

Jkkezh
24 februari 2009, 22:33
http://www.haarweb.nl/forum/attachment.php?attachmentid=3108&d=1234289481

Hey,
Ja, dat is het spul waar dit topic over gaat. Het is echt super!

Ik heb deze gevonden maar dit moet je uitwassen staat er op...

Ryan R
24 februari 2009, 22:39
Ik heb deze gevonden maar dit moet je uitwassen staat er op...


Niet uitspoelen staat erop.

Je moet het in handdoek droog haar inmasseren.

Ryan R
24 februari 2009, 22:40
Maar is het een soort van wax wat jij bedoeld, of ook gewoon een haarverdikkingscreme?


Het is een soort wax, maar dan minder dik spul.

AnthonieH
24 februari 2009, 22:43
Dan heb je een ander.

Bij mij staat:

Gebruiksaanwijzing: Na het wassen met Kruidvat Super Hair Repair Shampoo (note: ik was het met wat anders) een kleine hoeveelheid Kruidvat Super Hair Repair Herstelkuur in het handdoekdroge haar masseren. Niet uitspoelen. Het haar in model kammen. Kruidvat Super Hair Repair Herstelkuur herhaaldelijk gebruiken, ook tussendoor op droog haar, voor een maximaal resultaat.

bedroefd007
24 februari 2009, 23:02
Dan heb je een ander.

Bij mij staat:

Gebruiksaanwijzing: Na het wassen met Kruidvat Super Hair Repair Shampoo (note: ik was het met wat anders) een kleine hoeveelheid Kruidvat Super Hair Repair Herstelkuur in het handdoekdroge haar masseren. Niet uitspoelen. Het haar in model kammen. Kruidvat Super Hair Repair Herstelkuur herhaaldelijk gebruiken, ook tussendoor op droog haar, voor een maximaal resultaat.


Ok, thanx voor de info Anthonie! Ik ga me er ook aan wagen denk ik!

)Remco
7 april 2009, 12:47
Hoe heet dat spul van het kruidvat precies?

Ben er al geweest maar zie verschillende hair repairs staan of zoiets maar dan in fles/flaconvorm waar ook shampoo in wordt geleverd.

Welke moet ik precies hebben die je haar een stuk dikker laat lijken?

Want ik kom er niet uit zo.

AnthonieH
7 april 2009, 20:40
Hoe heet dat spul van het kruidvat precies?

Ben er al geweest maar zie verschillende hair repairs staan of zoiets maar dan in fles/flaconvorm waar ook shampoo in wordt geleverd.

Welke moet ik precies hebben die je haar een stuk dikker laat lijken?

Want ik kom er niet uit zo.Maak het hem nou! Ik heb notabene een foto geplaatst eerder in deze discussie, op pagina 2. Op pagina 3 zie ik de foto nog 2 keer.

Een klein tikkeltje moeite om te zoeken mag je wel nemen, vind ik.

)Remco
7 april 2009, 21:46
Maak het hem nou! Ik heb notabene een foto geplaatst eerder in deze discussie, op pagina 2. Op pagina 3 zie ik de foto nog 2 keer.

Een klein tikkeltje moeite om te zoeken mag je wel nemen, vind ik.

Je hebt helemaal gelijk!

Ik zal er morgen naar vragen bij het kruidvat.

Roy1980
29 april 2009, 14:18
Beste mensen,

Ik probeer nu al ruim 1,5 week aan dit spul te komen. Inmiddels heb ik 9 (!) Kruidvat winkels bezocht (regio Nijmegen), maar nergens staat het in de schappen. Opmerkelijk is dat het prijskaartje er doorgaans nog wel hangt. Bij navraag is mij verteld dat er leveringsproblemen waren, maar dat het product niet uit het assortiment gaat.

Ik heb zojuist wellicht iets vergelijkbaars gekocht: Gliss Kur Hair Repair voor droog/beschadigd haar.

Het komt mij voor dat dit vrijwel hetzelfde product is als dat van Kruidvat. Ook dit spul mag je niet uitwassen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Ryan R
29 april 2009, 14:51
Ja het is hetzelfde product volgens mij, zelfs de verpakkingen lijken op elkaar.

Kruidvat is de goedkopere versie.

Roy1980
1 mei 2009, 11:44
Nou ik heb het geprobeerd (Gliss Kur), maar ik vond het niks.

Het haar blijft met dat spul totaal niet in model. Bovendien maakte het mijn haar optisch helemaal niet dikker. Miskoop dus......

Ik vraag me af of het spul van Kruidvat zoveel beter werkt.......

Ryan R
1 mei 2009, 12:02
Ik denk het niet.

Mijn haar wordt er ook niet dikker van, ik kan er het beste niks in doen, wil ik het zo dik mogelijk laten ogen.