PDA

View Full Version : Bouw Custom Laserhelm 675mw (150 laser-units)


wesley1982
14 december 2008, 21:13
ok ik ben eraan begonnen....
ik heb groot deels al men materiaal :
- 150 laser units van aixiz (650nm 5mw, elk kleiner dan 1 munt van 10 eurocent)
- 2 gelpads (waarvan ik maar 1 nodig had , zelfs halve was al goed)
- 2 dc 3,3v 5a voedings (yep wegens misverstand van aixiz heb ik 2de unit gratis)
- fietshelm met verstelbaar draaisysteem achteraan

ik ga zoveel mogelijk proberen fotos van elk onderdeel van de montage bij men posts te zetten , hier alvast paar fotos van mijn materiaal:P

wesley1982
14 december 2008, 21:24
ok , ik heb paar dagen ervoor een vorm van mijn hoofd genomen...
ik heb dit gedaan met rol allimiumfolie en tube fix all lijm uit de gamma...
ik heb 1 laag folie mooie over men hoofd gedaan en men broer heeft mee helpen kijken en aanduwen waar nodig was om zo een precies mogelijke vorm te verkrijgen, eens dit goed is , strijk je de lijm open over de folie dat op men hoofd hangt en kleef je er een 2de laag over , zo doen we dit 14 keer en hoe ik de helm voor de zekerheid nog een uurtje op mijn hoofd , erna kan ik deze afnemen en blijft hij mooi in vorm staan op de kast, om nog 2tal dagen beter te kunnen uitharden...
eens als alles mooi droog was heb ik de gemaakte vorm bijgeknipt , wel niet teveel zodat de laservorm ver over men aga gebied
zen straling kan afleveren... zeker spelen dus...

erna volg ik meerdeels de instructies op van overmachogrande , en we zijn heel voorzichtig alvorens te knippen in de silica pads (welke de lasers vasthouden)
we knippen de vorm in 4 stukken en maken die met speldjes vast in de gemaakte mal (vorm) van mijn hoofd....
erna knip ik zeer voorzichtig deze figuren uit de silica pads, ik knip ze een deel groter uit, om zo nog te kunnen spelen met de stukken om een maximum aan gaatjes voor de lasers in de definitieve vorm over te houden...

momenteel ben ik heel voorzichtig de meest efficiente manier aan het zoeken om deze vorm aan elkaar te zetten zonder gaatjes te verliezen in het proces....

eens de stukken mooi aansluiten naai ik deze aan elkaar met stevige draad en kleef ze ook nog eens vast met sterke lijm , de dag nadien ga ik nog kijken in de winkel voor verstevigingstape-gaas , om het verder nog te verstevigen...

updates volgen....

momenteel nog probleem ontdekt, de lasers blijven niet zitten in de silica pads, blijkbaar was een grotere ring (1mm groter dan de huidige lensring aan de lasers) nodig , ik ga morgen in de winkel kijken of ik dit kan oplossen met superkleine rondellen ertussen te zetten, anders moet ik deze nog bestellen van de laser-leverancier, wat weer vertraging betekend....:P

er zijn nog een extra 100 laser-units onderweg, waardoor ik nog het aantal lasers in men helm kan opdrijven... (momenteel bij douane)
dit is ook de reden waarom ik men silica vorm niet te klein maak , voor meer volledige dekking ook deels in de niet aga gebieden
ik heb zover ik berekende materiaal genoeg om zelfs 2de helm te maken , als ik nog wat lasers bijbestel... ik ga eerst kijken wat het word met mijn laserhelm... het is redelijk zenuwslopend aangezien als ik iets misdoe ik mischien terug iets moet bestellen en weer weken kan achteruit lopen met de bouw ....de montage van de lasers en dergelijke doet mijn broer aangezien hij een kei is in die zaken (maakte automatisch robotsysteem als eindwerk) op zich is de montage niet moeilijk , maar ik laat het toch liever aan hem over

vrosjnivosj
14 december 2008, 21:42
Hoeveel heb je betaalt voor de lasers?
Hoe ga je ze allemaal verbinden aan de adaptor?
Gaatjes boren in de helm?

Ga je ze kunnen richten dat je niets van straal op je ogen krijgt?

koppiekoppie
14 december 2008, 21:52
De manne van haarweb, ware technici :D

wesley1982
14 december 2008, 22:58
de mesh is gelijmd in men mal (vorm) van men hoofd...
en laat ik nu deze nacht drogen....
morgen naai ik alle delen nog stevig aan elkaar , en ga ik gaan winkelen
voor verstevigings-gaas voor de vorm beetje te verstevigen....

ik boor geen gaten in de fietshelm , maar de hele bovenkant gaat eraf gehaald worden, ik heb enkel de eerste 5 a 8 cm ervan nodig, om mooi op men hoofd te blijven zitten , men gemaakte mesh sluit dan op men hoofd aan eens de helm klaar is, borstelhaartjes (dikke plastieke haartjes) en ook een steunbeugel dat in de mesh word ingebouwd zal ervoor zorgen dat de lasers precies op 1cm van men hoofdhuid blijven....
ik ga kijken indien nodig om een veiligheidsband te maken vooraan aan de helm om eventuele laserstraling tegen te houden
om bij je ogen te geraken...

de lasers waren 405 euro .... (150 lasers , 1 dc adapter + 2 silica pads)
je hebt uiteraard nog andere kosten : helm , lijm , tape , enz....
hou er ook rekening mee als de douane je pakket tegenhoud je nog invoerrechten en btw erop kan mogen betalen....

een uurtje geleden dacht ik nog : waar ben ik toch aan begonnen ???
maar momenteel lijkt alles mooi in elkaar te passen....
updates volgen....

ik heb er ook een foto hier gezet van de helm van overmachogrande... zoals dit moet mijn helm ook komen... om je maar een idee te geven....

men broer doet het elektrische gedeelte, ikzelf doe het ontwerp van de helm... ik neem aan dat de lasers aan elkaar verbonden worden en dat we het zullen afwerken tot 1 verbindings-stekker , dat je dus kan loskoppelen van de dc/voedingsadapter ...
zoals je ook ziet op de foto van de lemmingshelm... een mogelijke timer van soort velleman-kit zijn we nu aan het zoeken zodat de helm zichzelf uitschakeld na behandeltijd van 20min , zou handig zijn , kan je filmpje kijken of gamen, alles is automatisch...

kevin
14 december 2008, 23:09
Gaaf man haha :worship:. Kun je er ook niet 1 voor mij maken :cool:.

wesley1982
14 december 2008, 23:20
ik ga eerst vooral deze helm bouwen, ook deels om meer ervaring in bouw laserhelm op te doen....

er zit wel veeeeel werk in hoor , ik had het een beetje onderschat
maar het lukt me wel... morgen gaan kijken voor kleine rondelletjes voor lasers in mesh vast te zetten als ik deze niet vind ja dan moet ik ze bestellen van de laser-leverancier , reken maar op 2 weken vertraging dan, maar ik ga eerst kijken of ik het zelf niet kan oplossen...

updates volgen nog...

voor iets meer dan de prijs van de hairmax laserkam (20mw) heb je een laserhelm (675mw)
je moet natuurlijk wel beetje handig zijn , en een engelgeduld hebben...

Jaapie
15 december 2008, 05:31
Haha gaaf man. The lemming, het lijkt net iets dat uit de film alien&predator komt. :worship:

didior
15 december 2008, 07:42
chapeau Wesley,

en btw bedankt voor je uitleg.

Wookiee
15 december 2008, 14:58
Ik wil eigenlijk ook wel zo'n helm bouwen. Een vraagje die me meteen te binnen schiet: Die laser diodes hoever monteer je die van je hoofdhuid af? Of komen die echt direct tegen je huid aan te zitten?

Oh, en waar kun je die laser diodes het beste bestellen?

wesley1982
15 december 2008, 16:01
de mesh blijft 1cm van de hoofdhuid... doormiddel van een beugel/foam...

de lasers bestel je het best van :

http://www.aixiz.com/shop/index.php?cPath=1_26

aangezien zij de enige zijn dat de lasers aan degelijke prijs leveren...
vergeet ook de lasercaps niet dat 1mm groter zijn voor stevig te monteren
in je mesh... ik heb deze niet besteld, het is zelfs vreemd dat dit nog maar sinds 9 dec 2008 toegevoegd is aan hun catalogus....
ik ga het trachten op te lossen met rondelletjes ertussen te steken...

nog een ding: zo een custom mesh maken is keimoeilijk... ik ben momenteel het mijne proberen aan elkaar te naaien, het was gisteren aan elkaar gelijmd maar het begint weer al uit elkaar te vallen....

frustrerend... vraag me steeds af : waar ben ik aan begonnen ?
nu ik alles gekocht heb is het van te moeten natuurlijk , ik lost het wel op...:P

wesley1982
16 december 2008, 12:01
ok ik had dus nu een bericht op men voicemail van de douane belgie
dat ik hun moet terugbellen...

nu weet ik dat dit gaat over de 100 laser-units dat nog bij hun liggen
ik had erover een antwoordformulier gekregen...
en ingevuld teruggefaxt : dat het een geschenk was , inhoud : lasers

nu blijkbaar was dit nog niet genoeg , dus moet ik hun terugbellen om me te verantwoorden...

men broer waarschuwt me dat ze de telefoongesprekken opnemen...
dus dat ik moet zien wat ik juist zeg....

is een laserhelm bouwen legaal ??? voor eigen gebruik ??

dit zou ik toch graag weten voor ik hun erover terugbel...

het pakket is verstuurd als gift...
ik heb ingevuld dat het een geschenk (gift) was...

blijkbaar is dit niet voldoende... ik weet echt niet wat hun te antwoorden erover... en wat ik wel en niet mag zeggen..

AnthonieH
16 december 2008, 12:46
Kun je niet zeggen dat een kennis van je -die je eens hebt leren kennen op een studie-uitwisseling voor vernuftelingen- ze aan je kado doet? Je hoeft niet te verzwijgen waarvoor je ze wil gebruiken. Kans is groot dat de man aan de andere kant ook kalend is (meer dan 50% kans of zo) en dat ie zich heel goed kan indenken dat je met zo'n geschenk graag gaat knutselen aan een laserapparaat tegen haaruitval :)

Misschien slim om vooraf te vragen aan de verzender welke afzender zij vermeld hebben op de verpakking. Dan kun je zeggen dat je studievriend Peter heet, Peter Smith uit Boyse Idaho of zo :)

wesley1982
16 december 2008, 14:18
ik heb hun gebeld en verteld dat ik chuck maricle (afzender)
leren kennen heb in italie op reis en dat ik sindsdien contact gehouden heb
via messenger , dat ik artikels gelezen had dat lasers kan helpen bij mensen met haarproblemen en dat ik al 8 jaar haarproblemen heb....
dat hij ging kijken voor lasers en ze als nieuwjaarcadeau ging afsturen....

ok zegt hij , maar er zit hier ook een soort rubber bij ?? zou kunnen zijn om de lasers in vast te zetten zei ik ... ok dan zei hij , dan is er nog 1 ding :

er zitten 2 fakturen bij : 1 in dollar en eentje in euro : 405 euro....

maar we hebben onze info , we handelen het af dat je dit pakket deze week nog mag verwachten....

dus i'm screwed e, nu kan ik nog eens 3,5% importtaks betalen + 21% btw op de 405 euro....
die gasten van AiXiZ hebben het me terug gelapt, na meerdere keren klagen over geen fakturen erbij te steken, deden ze het terug....
ok ze zijn de goedkoopste in lasers, maar hun service is maar slecht hoor :
2 maand zitten wachten op men spullen, meerdere keren moeten klagen via email , kreeg altijd men pakket in stukken toegestuurd elke keer met een faktuur van het totaalbedrag erbij , ik heb al 3x geluk gehad dat ze het niet controleren op de douane ... nu met het 4de pakket heb ik het zitten....

mensen intresse in laser onderdelen voor bouw eigen helm ??
ik laat nog iets weten wat er nog beschikbaar is als mijn helm in elkaar steekt....

wesley1982
16 december 2008, 20:27
ik kan dus geen geschikte rondellen vinden om de lasers zo vast te zetten in de silica pads, met tegenzin zal ik dus waarschijnlijk de lasercaps moeten bestellen vanwaar men lasers komen....
pfff dus weer wachten.... ik zou nog de week afwachten om te zien wat het pakket van de douane juist bevat...

ik ga waarschijnlijk lasers + silica pads + dc voeding + eventueel bestelde lasercaps.... verkopen.... dit vanwat ik teveel heb
ik zou eventueel 2de laserhelm kunnen bouwen maar die mesh bouwen is echt moeilijk... ik zou enkel mijn helm bouwen....
dus de dubbele onderdelen zullen te koop zijn...

wesley1982
18 december 2008, 15:21
het pakje is eindelijk toegekomen van de douane....

153 euro heb ik ervoor mogen betalen
weer eens de staatskas gespekt....:P

wesley1982
23 december 2008, 15:52
ik zit momenteel vast, ik kan zonder die optionele lasercaps de lasers niet vastzetten in de silica-pads...

ik heb er direct genoeg besteld , ook voor men extra 100 lasers dat ik momenteel nog liggen heb om eventueel 2de laserhelm met 100 lasers erin te bouwen , is hier iemand geintreseerd in ?
(100 lasers van 5mw dat een constante output van 4,5mw hebben is dus goed voor een kracht van 450mw....) iets zwakker dan mijn model dat ik aan het bouwen ben, maar nog steeds ver boven de 250mw nodig voor biostimulatie...

er kunnen ook nog 50 extra lasers besteld worden, maar het kan nog duur worden als die douane er terug tussenkomt....

als je het liever zelf bouwt kan ik de stukken normaal gezien ook zo wegdoen...
ik wacht nu nog op die lasercaps, dus terug vertraging pfff :P

Cloud
25 december 2008, 22:21
ik heb hun gebeld en verteld dat ik chuck maricle (afzender)
leren kennen heb in italie op reis en dat ik sindsdien contact gehouden heb
via messenger , dat ik artikels gelezen had dat lasers kan helpen bij mensen met haarproblemen en dat ik al 8 jaar haarproblemen heb....
dat hij ging kijken voor lasers en ze als nieuwjaarcadeau ging afsturen....Wat een inventief verhaal :) Ik heb een laser helmet besteld bij Nidhogge van Regrowth, en hou ook mijn hart al vast voor de douaneperikelen.
Nog heel veel succes met het bouwen van je helm, ik vind het heel moedig.

xela
1 februari 2009, 13:45
Interessant DIY Project.
k'denk dat ik er ook aan ga beginnen.

Qua electronica stelt het zo te zien weinig voor;
alle LEDs worden simpelweg parallel geschakeld.
Voor de voeding zou ik trouwens gewoon een oude PC voeding gebruiken.
Die leveren genoeg stroom op 5V en 3.3V en heb ik de zolder vol van liggen.

Het mechanische gedeelte lijkt me idd het meeste werk.

Succes met het project, en bedankt voor de info!

xela
2 februari 2009, 15:12
Wesley1982,
Hoe groot is de "diode dichtheid" op zo'n Silica Gel Pad van Aixiz?
Maw, hoeveel dioden gaan er ongeveer op 10 x 10 cm?

Renegade
2 februari 2009, 18:01
Hey mensen,

Ben al een tijdje niet meer op dit forum actief, maar ik wilde toch even met jullie delen dat ik ook zo'n helm à la overmachogrande in elkaar heb geflanst. Ik heb mijn laserdiodes gewoon op ebay gekocht, a 2 dollar een stuk, 150 stuks, ging prima vanuit china bij douane, bij de bouwmarkt een bouwhelm gekocht, gaten erin geboord en die dingen erin gepropt. Als ik 'm op heb zie ik er een beetje uit alsof ik elk moment uit een spaceship ben gestapt.

Ik denk dat ik nu een maand lang elke dag dat ding 20 minuten op heb. Gordijnen dicht! :D Ik kan niet anders dan constateren dat het wel íets doet. Ik ben vrij sceptisch, maar ik kan het niet ontkennen, er zit meer slag in mijn haar en het lijkt ook sterker te worden, ook wordt de kleur donkerder, meer zoals het was. Ben donkerblond. Het is een beetje voorbarig om het nu direct over méér haargroei te hebben, daarvan hou ik jullie op de hoogte. Ik wil dan minstens een aantal maanden die helm gebruikt hebben.

Maar ik ben nog maar net begonnen en nu al positief!

Nog een tip: ik heb de fout gemaakt om diodes met puntlicht te kopen, en geen diffuus licht. Dat hoeft geen nadeel te zijn, je beslaat alleen minder oppervlakte, maar het licht is wel krachtiger. De diodes moeten dus dichter bij elkaar gezet. Ik heb dat niet gedaan, ik had er maar 150 besteld, en om nu weer een uitgave te doen voordat ik zeker weet of het werkt....ik verschuif mijn helm altijd gewoon een beetje tussendoor en hoop dat mijn gehele hoofdhuid na zo'n sessie wel zo'n beetje met laserlicht bereikt is.

Succes, ik hou jullie op de hoogte,

Renegade

kevin
2 februari 2009, 18:02
Foto's graag :).

kevin
2 februari 2009, 20:18
4 100mW laser binnen gekregen terwijl ze naar John moesten gaan. Kan ik morgen dus naar het postkantoor om het alsnof naar Amerika te versturen :confused:. Goed pissig geweest op die gozer. Ik heb hem echt 4 keer verteld naar wie het moest en dan nog doet hij het verkeerd :confused:.

sheila
2 februari 2009, 21:10
Dag Wesley,:D

Ben zeer benieuwd hoe het gaat verlopen met je nieuw eigen ontwerp-helm!!!

Ik hoop dat je goede resultaten gaat boeken zodat er vele na jou een helm gaan maken..;)


Ik heb nog steeds geen medicijnen omdat de dermatoloog vertelde dat het geen AGA is en het ook gewoon niet weet. Heb wel erg veel stress (door ongeval problemen) maar begin wel ongerust te worden dat er na 3 jr vele haarzakjes kapot gaan en geen herstel meer mogelijk is.

Is er in de Benelux geen vergelijkbaar iets te koop??? en wat een beetje betaalbaar is.???

succes verder en hou ons op de hoogte.;)

groetjes Sheila

wesley1982
3 februari 2009, 07:26
hier een youtubeclip van overmachogrande :
http://www.youtube.com/watch?v=IJTA5jc-KZU

hij bouwt nu ook laserhelmen...

nu in mijn geval is het nogal sukkelen met die mesh
en voor 125 dollar bouwt hij zo een mesh voor me zoals in zen youtubeclip
zijn flexibele lege helm ziet er wel heel goed uit vind ik, sluit mooi aan iedere vorm van hoofd aan (aanpasbaar)

ik zou dan enkel men lasers moeten monteren en aansluiten
ik heb 300 lasers liggen dus genoeg laserpower dacht ik :P

pff ik weet niet wat doen, op het geld kijk ik niet, maar ik het wel veel silica pads nog liggen...

het is te zien wat je als betaalbaar aanziet qua laserhelm, je zit toch snel rond de 700 a 800 euro hoor , niemand maakt deze in belgie of nl...

die silica pads hoeveel diodegaten dat bekijk ik deze avond, ik ga nu slapen... net thuis van de nacht te werken , ik werk voor men haar denk ik lol

xela
3 februari 2009, 09:37
..die silica pads hoeveel diodegaten dat bekijk ik deze avond....Na wat rekenen komt ik uit op;
7x7 = 49 dioden op 10x10cm

groe3845
3 februari 2009, 12:20
Is dit eigenlijk niet veel effectiever?

http://www.aixiz.com/shop/product_info.php?products_id=127&osCsid=ee6e4318649879d78996c1de182f8686

xela
3 februari 2009, 13:05
Is dit eigenlijk niet veel effectiever?

http://www.aixiz.com/shop/product_info.php?products_id=127&osCsid=ee6e4318649879d78996c1de182f8686
Ongetwijfeld, maar ook 10x zo duur.

Guoy
5 februari 2009, 13:13
Met alle respect, maar is zo'n laserhelm niet iets teveel van het goede? :) Wat ik heb begrepen is dat je maar een paar seconden per haartje nodig hebt. Op die originele lasercombs zit een 'piepje' dat afgaat wanneer je de kam moet verplaatsen. Zo'n helm zou je lange tijd moeten dragen wil je de tijd en kosten terug verdienen, maar is het laseren dan niet teveel? Ik las ergens dat je die helm om de dag 20 minuten draagt. Als je het zo lang draagt, gaat het dan niet averechts werken? Hoe lang kan je het beste een haartje laseren?

wesley1982
5 februari 2009, 16:33
klinische lasers worden ook 20 tot 30min gebruikt met constante bestraling van het hoofd...

aangezien een laserhelm een goedkope kopie is van zo een klinische laser
denk ik best hiervan het schema te volgen...

wesley1982
8 februari 2009, 20:32
wel in het engels vanop regrowth ::P

http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=22781

Cloud
9 februari 2009, 09:12
Ik loop intussen de muren op van frustratie: intussen is OMG ook begonnen met het bouwen van helmets, en hij heeft op regrowth foto's geplaatst van een helm die hij heeft gebouwd voor een vrouwelijke klant. Ziet er zeer goed uit. OMG werkt snel, efficiënt en antwoordt altijd ASAP op berichten. Wat een SPIJT heb ik dat ik niet bij hem kan bestellen.

En Nidhogge is intussen weer van de radar verdwenen. Hij had vorige week op het forum gepost dat hij mijn helm "misschien morgen" ging versturen, maar ik denk dat hij dat enkel schreef om goed over te komen op het forum. Ik geloof zelfs niet dat hij al aan mijn helm is begonnen. Hij heeft mijn adres nog niet, en er ook nog niet om gevraagd. Heb hem nog gemaild vorige week maar krijg ook geen enkel antwoord. Ik zie deze situatie nog weken aanslepen. Ik word hoe langer hoe bozer. Heb zin om hem op regrowth ervan langs te geven maar misschien is dat niet het beste idee.

kevin
9 februari 2009, 11:30
Ik loop intussen de muren op van frustratie: intussen is OMG ook begonnen met het bouwen van helmets, en hij heeft op regrowth foto's geplaatst van een helm die hij heeft gebouwd voor een vrouwelijke klant. Ziet er zeer goed uit. OMG werkt snel, efficiënt en antwoordt altijd ASAP op berichten. Wat een SPIJT heb ik dat ik niet bij hem kan bestellen.

En Nidhogge is intussen weer van de radar verdwenen. Hij had vorige week op het forum gepost dat hij mijn helm "misschien morgen" ging versturen, maar ik denk dat hij dat enkel schreef om goed over te komen op het forum. Ik geloof zelfs niet dat hij al aan mijn helm is begonnen. Hij heeft mijn adres nog niet, en er ook nog niet om gevraagd. Heb hem nog gemaild vorige week maar krijg ook geen enkel antwoord. Ik zie deze situatie nog weken aanslepen. Ik word hoe langer hoe bozer. Heb zin om hem op regrowth ervan langs te geven maar misschien is dat niet het beste idee.

Goed idee, gewoon doen. Ik heb een tijdje geleden eens verteld wat ik van hem vond. Hier (http://regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=22827#129258) kun je lezen (ongeveer in het midden).

wesley1982
9 februari 2009, 13:02
hij had toch zijn job gestopt om fulltime aan laserhelms te gaan werken, al geloof ik dit maar moeilijk hoor, met die crisis in america en dan even zen vaste job gaan opzeggen om aan die helms te kunnen verder werken...

de mensen dat mij vragen voor een laserhelm stuur ik door naar john van overmachogrande... zijn helms zijn indrukwekkend , en inderdaad hij antwoord razendsnel op mails...:P

xela
11 februari 2009, 16:55
Ik vraag me trouwens af in hoeverre het belangrijk is om met die DIY helmen je persoonlijke schedelvorm zo idioot nauwkeurig te volgen?
Als je die klinische lasers bekijkt zoals hier;
http://thehairgrowthcenters.com/our_products.htm
... is daar namelijk geen sprake van.
Natuurlijk begrijp ik dat theoretisch een gelijke afstand wenselijk klinkt,
maar ik vraag me af of dat in de praktijk wel zo belangrijk is op zulke korte afstanden met relatief lange belichtingstijden.

norwood2
11 februari 2009, 19:05
Kan je de helm ook evt tijdens het sporten dragen, bijvoorbeeld bij het squashen ?

wesley1982
11 februari 2009, 19:26
normaal blijft de diepte dat de lasers kunnen penitreren in je huid gelijk...

ik verkies toch liever dichterbij, zodat ze bij beetje haartjes in de weg toch nog voldoende diep kunnen geraken bij je haarfollikel...
een vereiste is de hoogte niet, en bij een laserhelm steken ze er kamhaartjes in om het haar beetje uit de weg te duwen als je de helm opzet...
verder af zou ook wel gaan denk ik , maar als je zeker wil spelen kan dichterbij nooit kwaad... meeste laserhelms zijn de lasers dicht op de huid

eum ja norwood2 , ik zie me nu niet direct sporten met die helm op hoor... ik dacht meer aan tv kijken of gamen, dan zou 20min met een helm op je hoofd zo voorbij zijn... maar ik denk niet dat sporten ermee aan te raden is

de dc adapters hebben stroom nodig, en dus ook een elektriciteitsaansluiting, anders moet je er nog batterijen aansluiten...
en batterijen, ja, men x5 haarlaser is draadloos, maar elke keer als ik dan denk : ik ga hem even gebruiken, ja dan blijkt de batterij leeg of bijna leeg... liever stroomkabel hoor:P

lucas
12 februari 2009, 19:41
Ik denk er ook over na om een laser helm te fabriceren. Ik ben er namelijk ook van overtuigd dat zo'n hairmax weinig tot geen effect zal hebben. Zeker als je het 'vermogen' van de hairmax vergelijkt met die van een klinische laser. Wel heb ik even een aantal vragen:

1) Kan je ook niet af met b.v. 100 lasers?
2) Hoeveel lasers kan/ moet je per adapter/ transformator aansluiten?
En is het dan gewoon een kwestie van alle rode en alle zwarte kabeltjes van de lasers bundelen en elke bundel op één van de aders van de adapter aansluiten?
3) Ik las al iets over diffuus licht. Hoe kan je de lens van zo'n lasermodule verwijderen?
4) Hoe is de ervaring van Wesley tot dusver, oftewel heb je er nog vertrouwen in?
5) Wie heeft er nog lasers/ adapters over die ik kan overkopen?

wesley1982
12 februari 2009, 20:21
1) 100 lasers kan ook , al kan je mischien niet volledig je hoofd dekken hiermee
2) hangt af van het type adapter en zijn vermogen mijn adapters (4)kunnen elk 163 lasers aandrijven... (3,3V 5a)
3) yep, is lensje dat vooraan op de lasers zit, deze schroef je los om de lasercaps ervoor te schroeven welke geen lens heeft en dus difuus is
4) steeds word men vertrouwen meer, niet anders dan regen van positieve reacties van laserhelmgebruikers op forums...
ik wacht op dit moment op 2de bestelling van lasercaps ben de zending aan het volgen met de trackingcode...
5) wel ik heb 4 stroomadapters liggen welke elk 163 lasers kunnen aandrijven, ook heb ik nog 4 tal silica pads over om lasers in te bevestigen, of ik een van de adapters wegdoe weet ik nog niet, aangezien het mischien beter is wat reserve te houden , als er iets kapot gaat, wat altijd mogelijk is,kan ik deze direct vervangen , en moet ik dus niet 2 weken wachten op levering van nieuwe...

Cloud
12 februari 2009, 20:44
Kevin, ik had je berichten op Regrowth al gelezen, maar wist niet dat jij dat was :)

de mensen dat mij vragen voor een laserhelm stuur ik door naar john van overmachogrande... zijn helms zijn indrukwekkend , en inderdaad hij antwoord razendsnel op mails...:PJep, OMG is the best!

Ik ga alleen kapot van frustratie als ik op Regrowth berichten lees als:
I just this morning received my OMG helmet which will replace the device I've been using. IS IT EVER PROFESSIONAL LOOKING!!! Zucht :crybaby:

Begin deze week heb ik nog van Nidhogge gehoord, met alweer meer meer praatjes. Ik had hem gevraagd waarom hij vorige week op het forum schreef dat hij mijn helm "tomorrow" ging opsturen. Zijn reactie:
Hey Katrien,

I was working towards that, but it's taking a bit longer than anticipated. I will get it out this week that much I promise, but wasn't as quick as I was hoping. Lack of supply sources for materials has been killing me, wish I could order brushes directly from the manufacturer. :(

Talk soon,Ik heb hem nog gevraagd hoever het dan precies met mijn helm staat, en of hij mij er een foto kan van sturen, en of hij mij deze week ZEKER nog kan mailen, maar wat denk je.... natuurlijk zal ik weer niks meer van hem horen, en die helm stuurt hij ook niet op. Ik ben haast 100% zeker dat hij er nog niet aan begonnen is.

Ik heb uit deze ellende één ding geleerd: NOOIT alles vooraf betalen! :eek::confused::rolleyes:

kyzl
12 februari 2009, 20:51
Ik begin toch ook wel geinteresseerd te raken in al dat laserhelmgedoe..
Alhoewel, toen ik het voor de eerste keer las in jou signature Wesley dan dacht ik bij mezelf "ja, hallo! Eventjes met een laserhelm op je kop gaan zitten een aantal keer per week, wie DOET dat nu?"
En kijk, nu ben ik ook al geinteresseerd.. :D

Hoe meer ik me verdiep in al dat haargedoe hoe meer ik me schaam voor mijn omgeving. Stel je voor dat ze eens binnenvallen en ik zit daar met m'n laserhelm op m'n kop de Toppik handleiding aan het doornemen... Dooooh!! :frusty:Nee, zo'n laserhelm, dat krijg je niet op 1,2,3 uitgelegd aan normale mensen..

Maar fuck you AGA, I will fight until the last follikel drops dead!!

kyzl
12 februari 2009, 20:55
Die OMG dude lijkt dus wel een goeie optie te zijn, en de dollar is natuurlijk ook interessant. Hij is trouwens goeie reclame, zijn haardos ziet er vol uit op die Youtube filmpjes..

Enig idee hoeveel hij vraagt? En moet je dan ook een mal opsturen naar hem?

Cloud
12 februari 2009, 22:10
Je moet geen mal naar hem opsturen. Hij maakt een standaardmodel dat je wel enigszins kan aanpassen.

Ivm prijs:
It's the foam helmet with the diode holes, bristles and headband, etc! I'm selling that for $125 plus shipping. ...And speaking of diode holes, there are WAY more than you would ever fill, so you have a lot of options. I will do the occasional wiring for some, but I'm doing it a little differently than Nidhogge... I'm getting people to order the diodes and the power supply directly from AiXiZ and ship them straight to me. Then I get everything up and running. I charge $300 total plus for all of that (the helmet/wiring/etc.).

lucas
13 februari 2009, 01:10
Thanks Wesley, ga het gewoon proberen!

Zit nu op die site van aixiz, alleen:
1) Is dit de juiste transformator?: 3VDC5A AC-DC Transformer
2) Heeft de US geen eigen Voltage: 110V? Kan je daarom niet beter in NL een transformator kopen? Scheelt weer een verloopstekker.
3) Ben van plan 150 lasers in de helm te stoppen: kan ik deze aansluiten op bovenstaande adapter zonder dat deze doorbranden? (aangezien er ook 163 op aangesloten kunnen worden)
4) Hoe werkt dat met de shipping costs, moet ik dat per product aangeven of slechts bij één product?
5) Wat is de beste 'shippingmethode'?
6) Heb ik die '9x4mm Brass Ring Cap for 8mm Housing' nodig om de lasers vast te schroeven aan die silica pads?
7) Hoe lang duurt het voordat zo'n bestelling binnen is?

Thnx in advance :worship:

wesley1982
15 februari 2009, 17:39
1) 3VDC5A AC-DC Transformer is de juiste , deze kan 163 lasers aandrijven

2) ik heb gekeken op die dc , en het is 110v en 220v, dus beide, gewoon stekker kopen en aansluiten

3) normaal is 150 lasers op 1 dc zeker geen probleem , alhoewel ikzelf 2 dc's ga gebruiken zodat ze minder belast zijn, langere levensduur hebben en ik zeker ben dat zo een grote hoeveelheid de kracht per laseroutput niet zou dalen , gewoon om zeker te spelen dus...

4) de shippingcost rekenen ze per produkt aan... vind ik ook raar en dit drijft de prijs ook wel omhoog , enkel bij de lasercaps om ze vast te schroeven in de silica pads daar moet je de shipping zelf toevoegen , toch als je deze achteraf of apart besteld, anders steken ze deze gewoon bij je andere zaken mee in de doos... yep shippingcost per artikel, doen ze als er paar spullen toch niet in stock zijn, dan worden die erna opgestuurd, ik kan wel niet echt hun klantendienst aanprijzen aangezien ik er al veel problemen mee gehad heb en heel lange wachttijden...

5) USPS express international

6) ja dat hangt ervan af, te zien als je alles besteld dat het dan ook op voorraad is, normaal als alles in stock is, reken op 2 weken ongeveer , ze zijn daar maar traag vind ik ... en het is niet de eerste keer dat de doos geleverd word en er dingen in ontbreken dat er dan een brief bijzit dat deze niet in stock is en zodra deze terug in stock is word afgezonden...

ook nog 1 ding : bij elke zending steken ze een faktuur erbij... als de douane de zending dat als gift word verzonden openmaakt , weten ze de waarde ervan... en dus redelijke importkosten... ik spreek uit ervaring

ik kocht alles tesamen , vroeg om het als gift af te sturen, er zat bij die zending een faktuur met de prijs in US dollar en euro erbij ... dan ontbrak er dingen in de doos dat een brief bijzat dat ze niet in stock waren, alhoewel het op de site wel in stock vermeld stond, dan stuurden ze dit terug af als gift, terug met een volledige faktuur van de totaalprijs erbij...
dus de kansen dat de zending in stukken word tegengehouden is hoger en elke keer een faktuur van de totaalprijs, je moet echt geluk hebben...
ook waren er verkeerde zendingen erbij... hun zendingen worden verwerkt door schoolkinderen dat na de school dit als bijbaan doen... je moet niet ver zoeken

als je besteld vraag uitdrukkelijk om te zenden als gift en om de faktuur in een brief apart op te sturen ofzo , zodat deze niet bij je spullen zit
veel succes

hoop voor jouw dat ze de juiste spullen afzenden...
ik had 300 lasercaps besteld en toen de doos eindelijk toekwam zaten er 50 lasers in en 1 dc ????
nu heb ik de lasercaps voor 2de keer besteld , deze zouden deze week zeker toekomen, ik hoop dat het deze keer de lasercaps zijn... zonder zit ik vast op die moment met mijn project...

verwacht dus deze week een update van mijn project met nieuwe fotos :P

lucas
15 februari 2009, 19:05
Wesley,

Top! Wedermaal bedankt voor je uitgebreide beantwoording. Wat mij een nominatie voor poster van het jaar waard :worship: :D

Heb alles besteld, dus nu maar duimen draaien en in m'n slaapzak onder de brievenbus zitten wachten. ;)

P.s zal t.z.t. ook mijn vorderingen publiceren.

Cloud
15 februari 2009, 23:09
Eindelijk, een doorbraak! Ik ontving dit bericht:
hey katrien! My grandma passed away on Wednesday, and I was not available on Thursday and Friday. Your helmet was completed though and will ship to you tomorrow Hij heeft wel nog steeds niet mijn adres gevraagd. Ook stuurt hij geen foto van de helm door, waar ik om had gevraagd.

wesley1982
16 februari 2009, 15:58
ok , dus dit was de 2de bestelling om aan men 300 lasercaps te geraken
vorige keer hadden ze 50 lasers + dc gestuurd inplaats van men lasercaps...

nu komt de doos toe... er zit 15 lasercap erin...
is dit nu niet om bij te huilen ?

70 euro betaald voor 15 onozele lasercaps ???
wat normaal 300 stuks moesten zijn....

volgens mij zit die klantendienst/ zending daar vol gehuurde apen vanuit de zoo ??

ik ben er echt razend op... elke keer heb ik al problemen gehad met iets dat ik bestel.... pfff het zit daar vol onmogelijk dommeriken, het kan gewoon niet anders , als je al geen bestelformulier kan lezen is het erg...:mad:

Cloud
16 februari 2009, 16:38
:eek: Wat een teleurstelling moet dat niet zijn, nu moet je weer een paar weken wachten op de juiste bestelling...
Nidhogge had ook al problemen met een verkeerde levering van een bestelling... Het moeten daar inderdaad idioten zijn.

Ryan R
16 februari 2009, 16:40
Werkt deze helm bij wat langer haar?

Want bij de lasercomb moet je je haar in scheidingkjes kammen, anders komen de lasers niet goed genoeg op de huid.

Met zon helm op kun je niet aan je haar zitten..

kevin
16 februari 2009, 16:47
Eindelijk, een doorbraak! Ik ontving dit bericht:
Hij heeft wel nog steeds niet mijn adres gevraagd. Ook stuurt hij geen foto van de helm door, waar ik om had gevraagd.

Hij blijft wel aan de gang zeg. Je kan toch echt helemaal niks meer geloven van die vent :eek:.

kevin
16 februari 2009, 16:52
Werkt deze helm bij wat langer haar?

Want bij de lasercomb moet je je haar in scheidingkjes kammen, anders komen de lasers niet goed genoeg op de huid.

Met zon helm op kun je niet aan je haar zitten..

Ik denk het wel:

http://www.overmachogrande.com/index.php?/omg/personal_notes/question_omg_does_laser_light_penetrate_through_my _thick_hair_too_answered/

Ryan R
16 februari 2009, 17:11
Bedankt voor de link.

Wat een opmerkelijke kerel trouwens haha!

Staat ie daar nou een biertje te atten onder aan de pagina?? :P

lucas
16 februari 2009, 20:45
Balen zeg Wesley!

Ik heb er ook redelijk mijn zorgen over als ik dit zo allemaal hoor. Ik heb Aixiz afgelopen donderdag middag nog gemaild (via de website), maar tot vanavond geen reactie ontvangen.

Gistermiddag alles besteld en zelfs geen (automatische) orderbevestiging ontvangen. Alleen een betalingsbevestiging van Paypall, dat m'n geld goed is overgekomen. :frusty:

Update: Ik log net in op de website van Aixiz, zie dat m'n winkelmandje nog is gevuld en dat ik geen orderhistorie heb terwijl mijn bestelling en betaling 2 dagen geleden is bevestigd? Iemand dezelfde ervaring?

Cloud
17 februari 2009, 21:08
't Is weer tijd voor wat therapeutisch gezeur van mijn kant: Is dat niet straf zeg! Nid ging maandag mijn helm veschepen en ik stuur hem een mail met de vraag of hij mijn shipping adres eigenlijk wel heeft, en nu, na inmiddels nog een reminder te hebben gestuurd nog steeds geen antwoord.
Ik zag op gmail dat hij onilne was (groen lampje), maar naar mij was hij alleszins niet aan het mailen. GRRRR.

lucas
17 februari 2009, 21:16
Balen Cloud, moe word je van zulk soort figuren :mad:.

Ik heb iets meer geluk... ben 3 uur na m'n laatste mailtje op m'n huisnummer gebeld. Ik kreeg een chinees (v) aan de telefoon en dacht meteen aan de chinees hier uit het dorp die een bestelling op wilde nemen... SAMBAL BEI?!:P

Ze vertelde dat alleen de 2e adapter niet voorraad was, rest stuurt ze als het goed is (hou m'n fingers crossed) vandaag op... dan zou ik het over 3 dagen binnen moeten hebben. Ze vertelde verder dat ze inderdaad wat problemen hadden met de website, maar dat ze maar een klein bedrijfje waren en dus ook geen eigen website man hadden die daar alles even voor elkaar zou maken. Voor de rest erg netjes te woord gestaan, alleen op de vraag waarom ik voor elk product apart shipping costs moest betalen... daar kwam ze niet echt uit.

Wordt vervolgd...

wesley1982
17 februari 2009, 22:13
heb ik ook gehad, is dat het nog in verwerking is....

ja cloud het duurt nu wel al heel lang hoor...
volgens mij zit dit nidhogge juist maar vol praatjes

1) hij zei dat hij zen werk opgegeven had voor de bouw van de laserhelms te versnellen

wat ik al betwijfel, het is daar een kredietcrisis in de VS en hij zou even zijn vaste job evoor opgeven...ik denk dat hij dit zegt om de klagende mensen te sussen , dat ze hem meer tijd geven... tijd rekken zeg maar

2) hij zegt dat je helm klaar is, en dan ineens niet klaar is, dan gaat verstuurd worden zonder je adres te weten enz... enz...

volgens mij is die gast maar aan het rekken dat het niet netjes is...
de helm is klaar, of hij is niet klaar.... het is 1 van de 2 en niet allebei...

vraag hem eens of de helm volledig voltooid is ... dus volledig afgewerkt ?
en zie wat hij antwoord : ja , maar toch ook niet ??
zo onduidelijk vind ik....

het zou beter zijn moesten de klanten 50% voorschot betalen en 50% bij ontvangst soort internationale rembours ofzo...
zo was hij meer gemotiveerd geweest om zijn 2de deel van het geld te ontvangen...nu heeft hij dit geld al , waarom zich moe maken ?

toch zou hij zen klanten moeten hun beloofde helm geven binnen de tijdmarge dat hij zegt, aangezien hij een toestel maakt waar patenten op staan, en hij dus illigaal bezig is en strafbaar is aan patentschending, illigale handel , zwartwerk enz....

Cloud
18 februari 2009, 08:47
Gisteren de derde mail op rij naar Nid gestuurd en nu heb ik antwoord:
I actually don't think that I have your address, searched around a bit for it...can you resend that to me? And, I always take care of you guys on customs, no worries, hehe. Toch wel raar, niet, iemand zeggen dat je morgen iets op de post gaat doen, maar je niet eens afvragen of je het adres wel hebt. Normaal gaat hij me vandaag een foto van de helmet sturen, ik zal die hier ook op het forum plaatsen. Heb ook gevraagd om de helm te verzenden op een manier dat ik hem kan traceren, met een tracking number. Ik vertrouw hem niet.. hij kan straks best zeggen dat hij de helm heeft opgestuurd, maar wie zal me dan zeggen of het waar is.

En ja, dat voltijds werken aan helmen vind ik ook wat twijfelachtig. Hij is daar al twee maanden mee bezig, maar toch is mijn bestelling die dateert van november nog altijd niet afgehandeld, terwijl OMG, die wel een job heeft, aan een veel sneller tempo produceert.

het zou beter zijn moesten de klanten 50% voorschot betalen en 50% bij ontvangst soort internationale rembours ofzo...
zo was hij meer gemotiveerd geweest om zijn 2de deel van het geld te ontvangen...nu heeft hij dit geld al , waarom zich moe maken ?Jep, ik denk dat daar het probleem zit: hij heeft al mijn geld, dus hij zal meer gemotiveerd zijn om helmen af te werken voor mensen die hem nog een deel moeten betalen.

kevin
18 februari 2009, 09:40
Foto's!

Hij vroeg maar ~38 dollar voor de brush, arbeid en de adapter. Aardige kerel zeg :).

http://i41.tinypic.com/rk0dgz.jpg

http://i44.tinypic.com/20psboi.jpg

http://i39.tinypic.com/309sxeo.jpg

wesley1982
18 februari 2009, 15:09
het ziet er zeer goed uit :D

en nu maar borstelen , dat is nu iets dat ik niet zou missen , constant die comb opschuiven :P

kevin
18 februari 2009, 17:29
het ziet er zeer goed uit :D

en nu maar borstelen , dat is nu iets dat ik niet zou missen , constant die comb opschuiven :P

Dit vond ik al een beste investering en zo'n helm kost nog meer geld. Maar in de toekomst wil ik wel zo'n helm bestellen bij John. Super makkelijk zo'n ding.

wesley1982
18 februari 2009, 17:45
wat is juist de kostprijs van zo een lasercomb ?

400mw is niet niks... zeker krachtig genoeg , maar hoeveel kost dit ? duurder dan een hairmax of goedkoper ?:P

kevin
18 februari 2009, 17:56
wat is juist de kostprijs van zo een lasercomb ?

400mw is niet niks... zeker krachtig genoeg , maar hoeveel kost dit ? duurder dan een hairmax of goedkoper ?:P

85 dollar per laser = 340.
38 dollar voor de rest.
378 dollar en dat is zo'n 300 euro.

Stukken goedkoper dan de Hairmax en veeeeeeel krachtiger :cool:.

Jaapie
18 februari 2009, 18:04
Wat kost zo'n custom made helm? Hoewel ik zo m'n twijfels heb over de effectiviteit van lasertreatment wil ik het toch eens proberen.

kevin
18 februari 2009, 18:23
Wat kost zo'n custom made helm? Hoewel ik zo m'n twijfels heb over de effectiviteit van lasertreatment wil ik het toch eens proberen.

Dat ligt een beetje aan jezelf. Laser diodes kosten zo'n 2.5 euro per stuk en je zal er toch al snel 100 a 200 nodig hebben. Daarnaast betaal je nog 125 dollar voor de helm, volgens mij 100 dollar voor arbeid en als laatste de shipping costs nog.

Cloud
18 februari 2009, 23:39
Normaal gaat hij me vandaag een foto van de helmet sturen, ik zal die hier ook op het forum plaatsen. Wat denk je? Heb ik een foto ontvangen? :crybaby:
I do remember that e-mail about the helmet--I'll get you a picture a little later tonight (working on another helmet at the moment).

Als ik morgenochtend geen antwoord heb op mijn laatste mail plaats ik een post aan hem op Regrowth. Als mijn helmet dan toch klaar is, waarom doet hij die dan niet op de post??

wesley1982
19 februari 2009, 05:20
zonder bewijs met foto weet je nooit of je helm wel echt al klaar is....

en zelfs met foto weet je het niet zeker, kan gewoon iemand anders zijn helm zijn op foto...

de klachten over nidhogge blijven, aangezien je van nederland bent tegenover mensen uit de VS houd hij jouw denk ik opzij , je kan moeilijk tot daar gaan he om hem eens stevig door elkaar te schudden... :P

Cloud
19 februari 2009, 09:04
Wesley, ik ben van België :cool:

Kreeg net een email dat mijn helmet verscheept is! Hij heeft ook foto's gestuurd. Het trakcing number moet hij mij wel nog bezorgen: het ligt nog in zijn auto.

kevin
19 februari 2009, 10:55
Ik kan echt kwaad worden om zo iemand :mad:. Maarja, kun je de foto posten Cloud? Ik ben wel benieuwd :).

Cloud
19 februari 2009, 11:27
Hier komen ze..
Wat ik wel minder vind, is dat ik blijkbaar toch geen volledige dekking heb, wat ik had gevraagd. Niet alle gaten zijn opgevuld. Ik had best eventueel willen bijbetalen voor meer lasers, maar hij heeft totaal nooit met mij overlegd, en stuurt nu pas de foto's door nu de helm al op de post is.

Voor zover ik kan zien, heb ik geen goeie dekking aan de zijkanten.. of zie ik dat verkeerd? Msschien niet zo belangrijk voor een man, maar voor iemand met een volledig diffuus patroon wel... Hij had mij vanaf het begin gezegd: 150 lasers. Maar ik snap niet waarom hij tijdens het maken van de helm niet overlegt om te horen of ik er niet meer wil.

Edit: het valt waarschijnlijk allemaal wel mee, maar vind het gewoon jammer dat hij niet communicatiever is geweest.

wesley1982
19 februari 2009, 14:12
ik zou toch denken dat overmachogrande zijn helms veel professioneler afgewerkt zijn hoor...

maarja als je al betaald had :P

ik had de helm toch iets anders verwacht eerlijk gezegd , van iemand met wat bouwervaring zoals nidhogge ziet het er maar snel in elkaar geflatst uit

ja sorry , ik dacht dat je van NL was , maar nu meer tijd heb zie ik staan in je info dat je van belgie bent...

zover ik zie is de voeding dezelfde als mijn dc voedings... normaal kunnen deze tot 163 lasers aan, dus mischien kan ik jouw nog helpen met extra lasers erin te monteren achteraf... we zien wel :P
met je huidige voeding kan je er nog een 12 diodes bij aansluiten... elke zijkant nog 6 extra normaal gezien
of nog 50 extra lasers en het dan verdelen over 2 dc voedings... ik ga het ook zo doen, om garantie te hebben dat de laseroutput niet verzwakt door teveel lasers op 1 voeding...

wesley1982
19 februari 2009, 15:32
ik heb de leverancier gemaild wat de bedoeling ervan is : ik koop 15 pakken laserringen, en ik krijg 15 laserringen....
en volgens de site zit er in 1 pak 20 ringen... dus 15 x 20 = 300 ringen, aangezien ik 300 lasers liggen heb

ik heb fotos genomen van het kleine envelopje en de 15 caps...

nu maar hopen dat ze zo snel mogelijk die andere 285 caps/ringen afsturen...:P

xela
19 februari 2009, 16:43
ik heb de leverancier gemaild wat de bedoeling ervan is : ik koop 15 pakken laserringen, en ik krijg 15 laserringen....
en volgens de site zit er in 1 pak 20 ringen... dus 15 x 20 = 300 ringen, aangezien ik 300 lasers liggen heb

ik heb fotos genomen van het kleine envelopje en de 15 caps...

nu maar hopen dat ze zo snel mogelijk die andere 285 caps/ringen afsturen...:PDus ze hebben voor de zoveelste keer *verkeerd* geleverd???

xela
19 februari 2009, 16:53
Balen zeg Wesley!

Ik heb er ook redelijk mijn zorgen over als ik dit zo allemaal hoor. Ik heb Aixiz afgelopen donderdag middag nog gemaild (via de website), maar tot vanavond geen reactie ontvangen.

Gistermiddag alles besteld en zelfs geen (automatische) orderbevestiging ontvangen. Alleen een betalingsbevestiging van Paypall, dat m'n geld goed is overgekomen. :frusty:

Update: Ik log net in op de website van Aixiz, zie dat m'n winkelmandje nog is gevuld en dat ik geen orderhistorie heb terwijl mijn bestelling en betaling 2 dagen geleden is bevestigd? Iemand dezelfde ervaring?Tjemig, wat een ellende met die toko!
Ik vraag me af of bestellingen bij Aixiz via hun Ebay winkel beter verlopen.
Immers, daar is sprake van een feedback systeem wat door iedereen wordt gelezen.

wesley1982
19 februari 2009, 18:01
yep voor de zoveelste keer is de zending verkeerd...

eens ik men lasercaps heb, zien ze mij daar niet meer terug als klant hoor...

dit was er echt compleet teveel aan , elke zending had fouten...:P

kevin
19 februari 2009, 18:50
Het valt denk ik wel mee Cloud, maar het is lastig te zien. Ik had ook een een betere helm verwacht eigenlijk, het ziet er niet echt professioneel uit.

lucas
19 februari 2009, 21:03
Das een flinke helm Cloud, maargoed... je krijgt hem tenminste eindelijk naar je opgestuurd.

Wel vraag ik me even af... hoe zorg je dat er nog iets afstand tussen je hoofd en die helm blijft? Of zet je hem gewoon op, stekker in het stopcontact en vlammen? :cool:

In afwachting van mijn zending heb ik wel alvast zelf een helm in elkaar geflanst. Heb de inhoud van een bouwhelm gebruikt en daarover heen ijzeren staven gebogen. Die grijze band (buisisolatie) is ter voorkoming van laser licht wat in plaats van mijn haren, m'n ogen lasert. Als de silicapads binnen zijn kan ik deze tegen de buitenkant knopen. Maar die lasers... dat wordt nog wel even een werkje denk ik.

http://www.haarweb.nl/forum/picture.php?albumid=16&pictureid=31

Cloud
21 februari 2009, 12:01
De helmen van OMG zijn inderdaad professioneler, en ik heb nog steeds geen tracking number ontvangen van nid... dat hang mij zo de keel uit, dat je altijd meerdere emails moet sturen om een reactie of antwoord te krijgen.

Wat een frustraties met Aixiz, de weg naar een laserhelmet gaat kennelijk voor niemand over rozen. :)

ray
21 februari 2009, 13:35
Das een flinke helm Cloud, maargoed... je krijgt hem tenminste eindelijk naar je opgestuurd.

Wel vraag ik me even af... hoe zorg je dat er nog iets afstand tussen je hoofd en die helm blijft? Of zet je hem gewoon op, stekker in het stopcontact en vlammen? :cool:

In afwachting van mijn zending heb ik wel alvast zelf een helm in elkaar geflanst. Heb de inhoud van een bouwhelm gebruikt en daarover heen ijzeren staven gebogen. Die grijze band (buisisolatie) is ter voorkoming van laser licht wat in plaats van mijn haren, m'n ogen lasert. Als de silicapads binnen zijn kan ik deze tegen de buitenkant knopen. Maar die lasers... dat wordt nog wel even een werkje denk ik.

http://www.haarweb.nl/forum/picture.php?albumid=16&pictureid=31


even meedenken hoor...

als je nu ijzeren staafjes pakt van een milimeter dik.
die zijn stevig maar ook buigzaam.

buig een stuk of 6 van je voorhoofd naar achteren.
een stuk of 10 van de zijkanten naar de andere zijkanten.
een stuk of 4 rondomg je hoofd.

steeds dezelfde tussenliggende afstand gebruiken (zeg 2 cm).

soldeer nu al deze gebogen stukken aan elkaar zodat je een exacte kopie hebt van je schedelvorm.
zet deze weer op je hoofd en druk nog ff na waar het nodig is.

bespan de "kooi"constructie met folie/plastic/badmuts.

en dan moet je toch heel makkelijk een perfecte mal kunnen maken.

het plastic bestrijken met een hars/latex/etc

of je pakt een bolle schaal waarin je de "kooiconstructie als het ware in laat zweven en spuit de schaal vol met pur of iets dergelijks.
haalt de pur afdruk eruit, schaaft hem bij, binnen en buitenkant epoxy hars voor stevigheid en dan gaten boren voor de lasers en er in drukken...

of nog simpeler: trek een badmuts over je hoofd en bestrijk dat met iets dat hard word...

lucas
22 februari 2009, 16:01
Hey Ray, thanks voor het meedenken. Ik wacht denk ik gewoon even af hoe die pads over de huidige helm heen passen en blijven zitten. Dat van die ijzeren staafjes van 1 mm doorsnede is in ieder geval zeker een idee om meer stabiliteit in het geheel te krijgen.

Wesley hoeveel dagen heb jij moeten wachten vanaf het moment dat je pakketje uit USA is verzonden. Mijn pakketje is dinsdag op de post gegaan en ik kan hem tot Chigago airport tracken (woe middag). Kan ik binnenkort een belletje van de douane verwachten?

wesley1982
22 februari 2009, 19:40
ik zou het in de gaten houden , als het blijft staan bij customs dan bel je zelf beter eens naar de douane... anders kan het daar 2 weken blijven liggen voor je eraan geraakt... ze zullen namelijk eerst een brief afzenden waar je je info moet invullen, en dan jouw pas bellen voor eventuele info , mijn broer heeft het anders gedaan, hij zag dat zijn bestelling bleef staan bij belgian customs via zen trackingnr en heeft zelf naar de douane gebeld om de info te verschaffen wat wel tijd scheelt...

met wat geluk laten ze jouw door aangezien het met steekproeven gedaan word...

ik heb een radio/gps/dvd/tv gekocht voor in men auto van duitsland via ebay , waarde 400 euro , ik zit nu bang af te wachten of de douane ook dit zal tegenhouden en 21% btw op heffen of dat ze de zending laten doorgaan, word verzonden via dhl ...

het is altijd iets met de douane , geldwolven zijn het :P

Jaapie
22 februari 2009, 19:48
Wesley daar hoef je niet bang voor te zijn. Alleen op pakketjes die van buiten de EU komen word BTW en inklaringskosten geheven.

wesley1982
23 februari 2009, 08:54
bedankt voor de reactie :P

ik ben al stuk geruster nu.... :rolleyes:

Cloud
23 februari 2009, 09:10
Heb mijn tracking number ontvangen! En de helm bevindt zich al bij de Belgische douane.. Ik denk dat ik hen eens ga bellen, ipv te wachten tot ze me een brief sturen.

wesley1982
23 februari 2009, 12:48
als er niks van een prijs bij vermeld staat, zullen ze toch van ergens bewijs wat je betaald hebt willen weten... denk ik ?

hopelijk zien ze het niet als verboden ? aangezien er patenten op staan :P

lucas
23 februari 2009, 17:54
Zie nu idd staan dat het pakketje zich bij de douane bevind...
Nu maar afwachten hoe lang die blauwe petten brigade nodig heeft. :yawn:

whattodo
23 februari 2009, 19:50
Hey wesley,

ik volg al een tijdje jouw plannetje voor de "laserhelm" (krijg allemaal gedachtess als ik dat type), maar in ieder geval.

ik lees dat jij erg overtuigd bent over het feit dat het niet schadelijk kan zijn, met als redenering dat ze in salons veel sterkere lasers gebruiken. Maar het is toch niet de bedoeling om die salon lasers om de dag te gebruiken, waarom ben jij dan wel van plan om om de dag de laserhelm te gaan gebruiken. of ben je dit helemaal niet van plan?

ik ben namelijk wel geintresseerd in het bouwen van zo een helm alleen in een kleinere versie (heb namelijk nog genoeg vrije tijd over) kan ik me orienteren of het werkt en dan overstappen op het "mannenwerk".

thnx

whattodo
23 februari 2009, 19:53
misschien kan cloud op mijn vorige post ook antwoorden.

wesley1982
23 februari 2009, 23:20
als je men regime even bekijkt, staat daarin vermeld dat ik deze om de 2 dagen zou gebruiken , dus 3x week , die rusttijd ertussen is nodig om de huid te laten rusten...

whattodo
24 februari 2009, 06:08
hey wes sry dat ik je regime niet heb doorgelzen, maar rhnx voor je antwoord. Ik zit te denken om een kleinere "helm" te bouwen eigenlijk meer eem strip met iets van 60/70 lasers die ik dan na 20 minuten verschuif naar een ombehandelde gedeelte.
Als toch wel deskundige op dit forum pp het gebied van lasers, wou ik vragen of ik er goed aan doe om zoiets te bouwen om in iedergeval eventuele resultaat te verwachten, want ik zit al op biostimulatie toch (60x4.5= 270)?

Thnx

wesley1982
24 februari 2009, 10:20
inderdaad , je zou het wel op deze manier kunnen doen ja, natuurlijk zou je behandeltijd wel veel langer worden , aangezien je best 20min doet per stuk,
ik neem aan dat je toch zeker 3x 20 nodig hebt dan ?
maar als je dit doet tijdens een film kijken ofzo zal het wel nog snel voorbij zijn aangezien je er dan toch niet op let....

een stuk dat je dan opschuift van vooraan naar achter kan ook voordelen hebben , met de borsteltjes ertussen zal je elke keer je opschuift naar achter zekerheid
hebben dat de haartjes mooi naar achter gekamd zijn op die zone zodat de lasers goed op de hoofdhuid kunnen stralen...

Cloud
25 februari 2009, 10:38
Mijn helm bevindt zich sinds zondag bij de douane. Zou ik hen nu al zelf eens bellen, of is het beter om te wachten tot zij mij contacteren?
Als ik nu al bel vestig ik misschien net de aandacht op het pakket, dat anders ongemerkt zou passeren?

kevin
25 februari 2009, 10:44
Mijn helm bevindt zich sinds zondag bij de douane. Zou ik hen nu al zelf eens bellen, of is het beter om te wachten tot zij mij contacteren?
Als ik nu al bel vestig ik misschien net de aandacht op het pakket, dat anders ongemerkt zou passeren?

Ik zou wachten, omdat je dan de kans hebt dat ze er niks van zeggen. Zelf ben ik nog nooit gebeld en er zijn al wat grote bestellingen door gekomen :cool:.

Cloud
25 februari 2009, 13:04
OK, bedankt. Ik zal dus nog wat geduld oefenen. :)

whattodo
25 februari 2009, 14:13
inderdaad , je zou het wel op deze manier
ik neem aan dat je toch zeker 3x 20 nodig hebt dan ?


nou als ik op 70 lasers zit, zit ik toch zo een beetje op de helft van jou aantal lasers dus ik denk als ik het goed heb, dat ik dan 2 keer nodig zou moeten hebben .. zo'n 40 minuten dus. Serie/film erbij pakken helmpje op klaar is kees :p

whattodo
25 februari 2009, 20:19
Ik sta op het punt om bij aixis de lasers te bestellen.
doe ik hier goed aan en waar moet ik op letten bij het bestellen m.b.t. verzendkosten. en hoe moet ik aangeven dat het een gift is?

thnx

kevin
26 februari 2009, 15:01
Binnen! :D :D :D :D

Nou moet ik alleen nog een converter halen voor de adapter :cool:.

Converter was 3.50 en stelt eigenlijk niks voor.

lucas
26 februari 2009, 17:42
Ik heb ook m'n bestelling van aixiz binnen en inderdaad wat je zegt Wesley... heel compleet zijn die zendingen niet. Alles zit in het pakketje (150 lasers, 1x silica pad, 160 lasercaps) behalve de 2 transformatoren. Ik kan nu wel in ieder geval vooruit met de bouw van m'n helm.

Wel een positief punt om te melden: ze hebben op het douane papier 'gift' aangekruist, waardoor ik geen importheffing heb hoeven te betalen. Kunnen we dit weekende weer naar de kroeg ;).

Wel vraag ik me even af wanneer ik de transformatoren binnen heb: als ik 1 laser op één transformator aansluit om te testen of hij het doet, brand die laser dan niet gelijk door? Of moet je het per bosje lasers testen?

En ik zie 6 aansluitingen zitten op de transformator (foto):
1 x L
1 x N
1 x aarde aansluiting
1 x - V
1 x + V
1 x + V ADJ.

Wat waar op aan te sluiten?

@ Whattodo: ik zou na je bestelling gewoon even een mailtje naar aixiz@aixiz.com sturen met de vraag of ze het als gift op willen sturen. Als verzendmethode heb ik USPS express mail gebruikt.

whattodo
26 februari 2009, 21:00
thnx voor de info.
het kan aan mij liggen maar moet ik nou per product verzendkosten betalen, beetje apart lijkt mij.

ik sta dus op het punt om de lasers te bestellen. zou 1 van jullie misschien willen aangeven wat ik zeker nodig heb om de lasers te laten functioneren en eventueel de accessoires die handig zijn om mee te bestellen?

thnx

kevin
27 februari 2009, 10:55
thnx voor de info.
het kan aan mij liggen maar moet ik nou per product verzendkosten betalen, beetje apart lijkt mij.

ik sta dus op het punt om de lasers te bestellen. zou 1 van jullie misschien willen aangeven wat ik zeker nodig heb om de lasers te laten functioneren en eventueel de accessoires die handig zijn om mee te bestellen?

thnx

Overmachogrande.com GOED doorlezen ;).

wesley1982
27 februari 2009, 12:34
ok ik heb men lasercaps.... zendig was gisteren toegekomen

een dikke zak vol , nu nog tellen en hopen dat het in totaal 300 stuks zijn...

maar ik ga dit weekend ook verder aan de slag...

updates op deze pagina met fotos zullen volgen...

whattodo
28 februari 2009, 12:21
En ik zie 6 aansluitingen zitten op de transformator (foto):
1 x L
1 x N
1 x aarde aansluiting
1 x - V
1 x + V
1 x + V ADJ.

Wat waar op aan te sluiten?

http://www.overmachogrande.com/index.php?/omg/supplies/power_supplies/

beetje naar beneden scrollen en daar staat hoe je hem moet aansluiten.

lucas
28 februari 2009, 13:12
Gisteren maar eens begonnen met het plaatsen van de lasers in de silicapads. Ik heb eerst malletjes op papier getekend met als uitgangspunt de helm die ik al eerder heb gemaakt (zie eerdere posts).

Mallen uit de silicapads geknipt en vullen met lasers maar! Valt mij toch echt erg mee hoeveel lasers je wel niet in zo'n helm kunt verwerken.
Geloof het of niet, maar er zitten al 150 lasers in de 4 uitgeknipte silica driehoeken. Ik heb daarom maar besloten meer lasers aan te schaffen (+ 85) deze kunnen dan in de rechthoekige silica pads die nu nog leeg zijn (zie foto).

Wat Wesley ook al aangaf zitten de lasers redelijk los in de silicapads (1 mm ruimte). Je kan het in principe met een ringetje oplossen, of in mijn geval heb ik bij iedere laser een drupje seconde lijm gebruikt. Blijft prima zitten.

Moet wel bekennen dat het al met al echt even wat gepruts is en dat het veel tijd kost. Een weekendje ben je zeker wel even bezig...

Maargoed dat mag de pret niet drukken, gewoon het doel voor ogen houden :D

lucas
28 februari 2009, 19:56
Thanks whattodo, had ik btw ook wel even zelf op kunnen komen :o.

Heb vandaag de hele dag doorgewerkt en mijn helm is op een aantal aansluitingen klaar voor een eerste test. Ik heb echter nog geen transformator geleverd gekregen, dus ik moet nog even geduld hebben :mad:.

De doorluskabels zijn nog niet mooi weggewerkt en ik mis nog een +/- 80 tal lasers aan de zijkant. De reden waarom ik ervoor heb gekozen de silicapads aan de binnenkant te hangen is dat deze, als je de helm opzet, zich perfect vormen naar de vorm van het hoofd. Scheelt weer het maken van een mal van papier maché, etc.

Als jullie nog op-/aanmerkingen hebben hoor ik het graag, ideeën zijn altijd welkom :cool:.

P.s zet dit ding echt niet op zonder de gordijnen dicht... zie eruit als prins carnaval :D

whattodo
28 februari 2009, 22:47
zo ik heb alles bestelt, enig idee hoe lang het ongeveer gaat duren voor het binnen is. ik word namelijk niet goed van de jeuk en als ik al die verhalen zo lees.
can't wait

lucas
1 maart 2009, 21:48
Tjaa geduld is ook in deze een zeer schone zaak... Bij mij heeft het 8 dagen geduurd voordat het pakketje binnen was (3 dagen verzending + 5 dagen douane).

Wesley jij nog druk geweest van het weekend?

wesley1982
2 maart 2009, 19:47
eum niet echt, enkel in men zetel liggen :P

ik ben er op dit ogenblik verder aan bezig....
aangezien men broer morgen de diodes zou aansluiten...
hij zou ook een timersysteem maken dat je waarschuwd wanneer de aanbevolen tijd van 20min bereikt hebt....

Cloud
5 maart 2009, 23:31
Mijn helm is toegekomen! Hij ziet er stukken beter uit dan ik had verwacht, maar het is wel zo dat hij geen volledige dekking geeft. Er zijn stukken aan de zijkant en aan de achterkant van mijn hoofd die onbedekt blijven. Vooral aan de zijkanten heb ik bijna geen bedekking, en dat is nu net mijn zwakke plek. Ik zal de helm dus eerst "gewoon" moeten opzetten, en dan nog twee keer scheef op mijn hoofd om ook nog de zijkanten mee te hebben.

Ook vind ik de helm iets te klein: hij is gemaakt op de vorm van mijn hoofd, maar binnenin heeft Nid om een afstand tussen de lasers en mijn hoofd te creëren nog de stekels van een haarborstel gemonteerd. Maar aangezien de vorm al exact de omtrek mijn hoofd was, was er eigenlijk geen ruimte meer over om nog stekels van een cm lengte te gaan plaatsen. Ik ga ze dan ook verwijderen, anders prikken ze maar in mijn hoofd.

De stekker is er een met drie pinnen: 2 gewone (Amerikaanse, waar ik een Europese stekker kan overschuiven) en dan nog een derde veiligheidspin, die denk ik overeenkomt met de pin die bij ons in het stopcontact zit. Het probleem is dus dat ik die derde pin niet in de muur kan pluggen, en nu vraag ik me af of het wel veilig is om de helm zonder die 3de pin te gebruiken...
Weet iemand hier hoe dat juist zit? Bedankt.

vrosjnivosj
5 maart 2009, 23:53
En na dat stopcontact zit de adaptor?
Als je zeker weet ofdat die middelste pin de aarding is? (wat zo wel zal zijn)
Zal het geen probleem geven.
En is die adaptor ontworpen voor 230V?

kevin
6 maart 2009, 11:51
Zelf heb ik 2 van die pinnetjes op mijn adapter en daar gewoon zo'n Europese stekker overgedaan en deze doe ik in het stopcontact. Anders dat je even naar de Gamma moet lopen.

Cloud
6 maart 2009, 13:45
Die pin is inderdaad de aarding, zal het dus zonder aarding moeten doen.

whattodo
10 maart 2009, 18:17
Vandaag mijn order binnengehad:
85 lasers
3v transformer

we zijn nu zo'n 10 dagen verder, dus zeer snelle service. Ik had zelfs een klein probleempje, want met mijn domme kalende hoofd had ik een 5v transformer besteld. deze hebben ze netjes omgewisseld naar een 3v nadat ik een mail had gestuurd.
Het enige is dat ze niet zijn ingegaan op mijn verzoek om niet het totaal bedrag op het factuur te vermelden, maar dat neem ik voor lief omdat de douane toch niks heeft gezegd :). meer voor info voor eventuele bestellers.

hebben jullie ondertussen misschien nog iets nieuws te vermelden.

ik ga nu kijken of ze het allemaal doen en dan wil ik morgen beginnen met het inbouwen van mijn lasers. zodra die klaar is post ik wel wat foto's

greetz

lucas
11 maart 2009, 00:55
Ik wacht nog op m'n laatste order (85 extra lasers, bovenop de reeds ingebouwde 150 lasers).

Vorige week de transformators binnen gehad, dus in een middagje alles aangesloten. Wel merk ik dat de 'knijp kopjes' die je gebruikt om alle kabeltjes met elkaar te verbinden snel losraken. Ik heb nu dus alles vastgesoldeerd, kan geen kant op.

Ik ben sinds vorige week donderdag begonnen met de 'LLLT -low level laser therapie'. Heb voor dat ik hieraan begon een aantal foto's van m'n hoofd/ haar gemaakt zodat ik mogelijke verbetering snel moet kunnen opmerken. Ondanks alle succesverhalen ben ik toch zeer sceptisch... toch nog altijd eerst zien dan geloven. Toch heeft alles bij elkaar zo'n 700 euro en heeel wat uurtjes bouwen gekost, dus eigenlijk wil dit wel genoeg zeggen dat ik er vertrouwen in heb.

Wil in ieder geval Wesley bedanken voor het aanzwengelen van deze discussie, had er anders nooit op gekomen. :worship:

Wat de resultaten ook mogen zijn, zal de voort/achteruitgang eens in de 3/4 maanden op dit forum blijven posten.

Freak out
12 maart 2009, 04:29
Die pin is inderdaad de aarding, zal het dus zonder aarding moeten doen.

Als datmaar goedkomt... :P

Jezelf ff roosteren :D haha

Cloud
15 maart 2009, 18:50
Heb een Europese stekker mét aarding gekocht om over de Amerikaanse te schuiven. Anders voelde ik me toch niet veilig. Ik merk ook dat sommige van de lasers heel erg warm worden. Twee van die lasers werken intussen ook niet meer... En ik heb eens een lichte elektrische schok gekregen toen ik de adapter aanraakte... :confused:

Verder gaat het wel goed. Moet enkel nog steeds enkele minuten mijn Aculas gebruiken om de gebieden die door de helm niet gedekt worden te laseren. Op langere termijn zou ik toch graag een betere helm bij OMG bestellen.. Maar eerst nog wat sparen.

Cloud
15 maart 2009, 20:28
Een van de twee draden die mijn helmet met de adapter verbinden is losgekomen (stukje ijzerdraad afgebroken)... damnit! En ik krijg het zelf niet hersteld. Vrees dat ik een elektricien zal moeten gaan opzoeken.

wesley1982
15 maart 2009, 20:57
ik ben de lasers aan het instaleren in mijn custom mesh
ik ben tot 200 laser diodes geraakt in mijn helm...
fotos volgen, ben er druk aan bezig...:P

4,5mw output per laser x 200 diodes = 900mw krachtig ...
ziet er goed uit...

wesley1982
15 maart 2009, 21:17
je ontstript de draad met een mesje of schaar voorzichtig en verbind deze terug , vastschroeven ofzo denk ik ?:P

whattodo
15 maart 2009, 21:54
ik vroeg me af hoe ik het beste LLLT kan toepassen.

gebruik namelijk ook minox. moet ik deze na het laseren aanbrengen, of ervoor, of moet ik minox die dag gewoon overslaan.

klopt het dat het het beste is om je hoofdhuid vochtig te maken voor LLLT?

is het verstandig om na LLLT een middeltje in je haar te doen een soort vet? zo ja, welke zou hiervoor geschikt zijn?

thnx

wesley1982
15 maart 2009, 22:43
de lasercaps zorgen dat de laser in de mesh vastzit ,zodat je hoofd ze er niet uitduwd als je die helm opzet, maar ze kunnen wel zakken naar onder, hoe zetten jullie deze stevig vast ??

ik heb er nu al 20stuks gekleeft en bezie morgen hoe dit gelukt is ofniet...

of je beter je huid natmaakt voor je lllt dat zou ik nie weten, maar ik denk dat dit maar weinig uitdoet... meer voor vloeistoffen of produkten beter op te nemen...

je minox best een uurtje na de laserbehandeling is mijn idee...

Cloud
16 maart 2009, 18:42
Ik heb mijn helmet zelf kunnen herstellen. Was inderdaad erg simpel uiteindelijk :o

Whattodo, ik gebruik mijn minox na het laseren. Ik heb gelezen dat je hoofdhuid best zo onbezoedeld mogelijk is bij het laseren, dus topicals en andere haarproducten breng ik altijd pas nadien aan.

wesley1982
16 maart 2009, 20:57
bij vette hoofdhuid is het zelfs het best om het eerst eens te wassen met milde schampoo voor je laserbehandeling...

ik deed het na men sport (fitness) dan wassen , laseren , en minox
ik gebruik momenteel smorgens minox , als ik thuiskom van men werk de hw topical en s'avonds weer minox
dus momenteel is alles mooi verdeeld over de dag...

cloud kan jij zien hoe de lasers in jouw helm in de mesh vastzitten, langs de binnenkant houd de lasercap het tegen
maar langs de andere kant zou je het ver moeten vastkleven met lijm om de lasers vallen er terug door... ??
of heeft de maker van jouw helm een andere manier gebruikt ? moest je het kunnen zien aan je helm ??

Cloud
17 maart 2009, 21:58
Hey Wesley, langs de binnenkant van de helm houdt de lasercap het inderdaad tegen, en bij mijn helmet is er verder geen lijm gebruikt. De lasers passen mooi in de gaten van de mesh waardoor ze redelijk goed blijven zitten. Ze zitten wel niet allemaal goed stevig vast, ik moet voor gebruik telkens enkele van de lasers die naar binnen door zijn geschoten terug op hun plaats in de mesh duwen. Maar het is niet vervelend en vormt niet echt een probleem.

Je kan ook eventueel superlijm gebruiken om de diodes vast te lijmen..

wesley1982
22 maart 2009, 18:04
ik heb dus mijn eerste mesh weggedaan en terug nieuwe mesh gemaakt , eentje dat bestaat uit meerdere delen, dat mooi het model van het hoofd volgt ,dat volledige dekking geeft bovenaan tot aan men templepoints...
en er kunnen 200 lasers diodes in...

momenteel kleef ik elk lasertje zowel vanbinnen als vanbuiten vast... daarmee het ook zolang duurt, maar erna zitten ze wel stevig vast, niets komt nog los...
ik gebruik hiervoor patex krachtlijm
de mesh zelf is gekleefd met flexiebele lijm, kan dus mee met de mesh bewegen zonder te lossen, dan heb ik de kanten ook nog aan elkaar genaaid met sterke draad...

momenteel ligt het terug te drogen (lijm) maar ik geraak er wel ik doe altijd een deel en dan laat ik deze eerst drogen...

verdere updates volgen nog , ik hoop hem deze dinsdag de eerste keer te kunnen gebruiken, mijn idee was van bovenaan de helm af te sluiten, zodat je die kabels niet meer ziet, maar ik ga eerst kijken of dit mogelijk is want het zijn veel kabels hoor... pfff :P

ik heb extra gaten gemaakt in de mesh op mijn dunnere haarzones voor meer laserkracht daar ... zie je wel op de foto onderaan (kruinlocatie)

whattodo
22 maart 2009, 22:10
ok dit gaat niet helemaal goed denk ik zo.

heb hem redelijk in elkaar zitten mijn helm, maar wat blijkt nu na 3 test runs doet eentje het niet meer en eentje maar half. Dit is nog niet het ergste, want ze worden ook nog eens heel erg heet :(. dat is toch niet de bedoeling, zeker niet als ze heet worden bij mijn haar. nu krijg ik toch wel mijn twijfels om dat ding op mijn hoofd te zetten.

weten jullie misschien hoe dit kan?

wesley1982
22 maart 2009, 23:50
ik heb wel al gevallen gelezen dat ook vermelden dat de lasers wel redelijk warm worden...
je zou al praktisch ergens 2 coolers moeten op monteren...
hoelang gebruik je jouw helm dan ? 20min is voldoende hoor
je kan altijd je achter een ventilator zetten om zo meer luchtcirculatie te hebben rond je lasers zodat ze minder warm worden ?

dat er soms eentje kan defect worden zit erin ja, ik heb ervoor nog 100 lasers extra liggen, al is het wel niet de bedoeling dat deze blijven stuk gaan, maar 1 of 2 lasertjes stuk kan wel ja...

mijn helm is ver klaar en ik zal mijn ervaring hiermee ook hier posten, ik laat wel weten of mijn helm ook warm word... kan goed zijn met 200 lasers :P

probeer intussen paar dingen : koelste kamer zitten met je helm (airco/kelder) of zet je eens bij een ventilator en zie of de lasers nog zo warm worden, als het hiermee opgelost is, kan je altijd kijken voor iets van ventilatie in je helm te bouwen ofja elke keer bij je ventilator te zitten...

wesley1982
24 maart 2009, 12:32
gisterennacht de laatste lasers gelijmd...
ik moet straks gaan werken, maar mijn broer ging alles aansluiten, aangezien dit zijn deel is... ik deed het ontwerp van de helm/mesh en plaatsen van de lasers, hij ging alles aansluiten... dus ik heb het zwaarste werk geleverd :P
dus deze avond na men werk , zal ik de helm de eerste keer in gebruik nemen :rolleyes:

en maar hopen dat men hoofd niet in brand schiet :D:rolleyes::P
de totale laserkracht is hierbij : 4,5mw output per laser x 200 lasers = 900mw raw laserpower...

updates volgen, ik ben benieuwd of de helm zelf warm word van zoveel lasers, anders gaan we moeten kijken voor eventueel koeling/ventilatie erin te bouwen...

updates volgen...

hier alvast een foto van binnenin men laserhelm :
200 diodes was het maximum dat ik erin kon persen, ik heb extra lasers erin gezet op het kruingebied en vooraan rond de inhammen/haarlijn

nu heb ik wel redelijk wat ervaring opgedaan in hoe het best een laserhelm te bouwen, ik zou het gerust nog kunnen doen :P
mijn vorige mesh kwam meer op een punt bovenaan , en zo verliesde ik laserkracht , want de lasers straalden daar niet degelijk
op je hoofd, met deze nieuwe mesh is dit opgelost, het volgt perfect de vorm van het hoofd , en elke laser straald perfect naar
beneden op de hoofdhuid... dus je mag deze helm als V2 aanschouwen (versie 2 , een hele verbetering)

wesley1982
25 maart 2009, 02:00
ok , ik heb dus deze avond men laserhelm de eerste keer gebruikt....
ik heb niks ondervonden van lasers dat warm worden ???
niks op aan te merken, juist dat 200 lasers wel nog redelijk gewicht hebben, ik heb de draaiknop achteraan beetje aangedraaid zodat hierop het gewicht wat gedragen word, want anders zit het gewicht op de borstelhaartjes en dat is wel pijnlijk na een tijd... maar met de hoofdband iets aan te spannen valt het goed mee....

ik heb het even aan men broer gevraagd, en als de lasers warm worden kan zijn door het gebruiken van te dunne kabels zei men broer... en hij is afgestudeert in deze categorie , dusja hij zal het wel weten...

hier nog paar fotos :

nu werk ik op men gemak verder aan de afwerking... eerst kijken of de helm afgesloten kan worden bovenaan, dat je die kabels niet meer ziet... en de dc adapters ergens inbouwen dat ze mooi 1 deel vormen... maar dit is puur voor het uitzicht dan... de helm werkt prima... en ik kan dus nu deze elke 2 dagen gebruiken en dit 20min lang...

hektor
25 maart 2009, 13:08
Het ziet er allemaal cool uit Wesley!
Houd ons op de hoogte met de eventueel behaalde resultaten :cool:

mhogen
26 maart 2009, 21:23
Eensch! ik volg het ook op de voet en heb ook nog steeds het plan te gaan bouwen. waarschijnlijk pak ik dit in mei/juni op.

wesley1982
27 maart 2009, 00:38
ik heb deze avond mijn 2de behandeling gedaan met mijn laserhelm

erna heb ik mijn hw topical 3 erop gesmeerd, en ik merkte op dat men hoofdhuid veel warmer is... mijn idee gaat echt uit naar hogere doorbloeding...
je zou denken dat het door de laserstraling is , maar er zit 10min tussen, dus mijn idee gaat echt uit naar hogere doorbloeding na laserbehandeling
ik zal natuurlijk enige veranderingen in mijn haarsituatie hierop posten...
het ziet er goed uit , dit kan een sprong voorruit zijn in mijn gevecht met aga... :rolleyes:

mlsbutt
27 maart 2009, 04:48
ik heb deze avond mijn 2de behandeling gedaan met mijn laserhelm

erna heb ik mijn hw topical 3 erop gesmeerd, en ik merkte op dat men hoofdhuid veel warmer is... mijn idee gaat echt uit naar hogere doorbloeding...
je zou denken dat het door de laserstraling is , maar er zit 10min tussen, dus mijn idee gaat echt uit naar hogere doorbloeding na laserbehandeling
ik zal natuurlijk enige veranderingen in mijn haarsituatie hierop posten...
het ziet er goed uit , dit kan een sprong voorruit zijn in mijn gevecht met aga... :rolleyes:

Hallo Wesley,

Super om te horen!
Wat een laserbundel! zeg op die ene foto met die lasers aan!

Pas je wel je regime aan!:cool: komt de ''WdB2'' Laser-Helmet bij!

Prettig Weekend en Laser Ze!

MowHawk
28 maart 2009, 00:09
Hoi, een tijdje geleden heb ik 300 diodes van Aixis besteld, volgens mij heb ik een slechte batch want er brand heel wat uit en ook worden er een paar heel heet, het kan zijn dat ze verschillende diodes uit verschillende productie runs met elkaar gemengt hebben. Diodes zijn verschillend namelijk (spanning, operating current) . Tja en als je der een paar gelijk gaat schakkelenen. Hebben jullie ervaring om een verzadigingscuircuit (BJC npn transistor) per group van zegge 10 a 20 diodes te bouwen, zo bescherm je in ieder geval je investering.

MowHawk
28 maart 2009, 00:22
Oh Wesley ik zie dat je ook in Belgie woont, (die 300 diodes daar heb ik maar een 10euro belasting op betaald)!!! Ik kreeg ze toegestuurd als "kerstverlichting" lol, anyway, ik heb al twee lasercombs gemaakt en ook geprobeert via mouspad materiaal (tja "craft faom" verkopen ze niet in Belgie denk ik want ik heb het niet kunnen vinden) .
--
--
Enfin die kloothommel Nidhogge heeft me genaaid met 2 flesjes groeihormoon (90 USD) hij had het zogenaamd gestuurd (zonder tracking). Wat een klootzak, toen ik zei dat ik nou stuur maar 90 USD aan "craft foam" waarde op. Ik moest echt dreigen met een aanmelding bij de FBI internet crime site , omdat ie geld aannam en niet leverde (mail fraud=federal offense!!)
nog steeds 5 weken wachten met allerlei kankersmoesjes.
--
Nah ik heb in ieder geval die helm van OMG besteld moet aankomen dezer dagen!!
--
PS

WAAR KOOP IK POLYSORBATE 80 in BELGIE, WAT IS DIT VOOR EEN LAND MAN!! REFORMZAKEN BESTAAN HIER NIET, IK GA TERUG NAAR 031

Johnny
30 maart 2009, 11:26
Wat ik me nog steeds afvraag bij die helmen: zorgt het nu voor hergroei of niet? Volgens Kevin zou het alleen voor stabilisatie zorgen. Ik heb van iemand anders begrepen in een topic dat een helm het beste zou werken bij mensen met een hele hoge norwoodschaal zodat er wel hergroei zal plaatsvinden. Ook die scam op Telsell programma's laat de mooiste plaatjes zien bij lasertherapie en refereren naar professionele apparaten ogenschijnlijk in een soort van centra in bepaalde landen(?) en andere lasers voor duizenden euro's. Ondanks dat hun producten scam zijn zou je verwachten dat die professionele apparaten dan wel zouden werken anders zouden ze er niet naar refereren. In dit forum (en ook in anderen) wordt echter nauwelijks over lasers gesproken.....Kan zijn vanwege de kosten. Klopt het in ieder geval dat er wel degelijk resultaten geboekt zijn m.b.t. hergroei met enige soort van lasertherapie?

wesley1982
30 maart 2009, 16:00
wel ik weet van iemand dat 15 jaar geleden al lasertherapy gedaan had dat het werkt voor behoud... zijn vader is kaal , en sinds zijn lasertherapy heeft hij zijn haar behouden... ik ken die persoon al enig jaren, we zitten op dezelfde camping aan de zee in de zomer , toen ik zei dat ik een x5 haarlaser had , vertelde hij erover , anders had ik dit nooit geweten , hij deed wel clinische lasers...

nu qua laserhelm heb ik al veel goede resultaten en posts gelezen van gebruikers...
er kan inderdaad wel enige hergroei optreden, ook kan de dikte van je huidig haar ook verhogen zodat het beter dekt...

vele lasercombs zijn scams naar mijn idee... ook hairmax... ik heb hier op mijn pc de officiele uitslag van de hairmax voor fda approval... het ding gaf maar 1% zeer goede verbetering... cosmetisch dik haar terug, verder 27% goede hergroei enz... het ding was juist maar fda approved omdat het wel veilig verklaard was en het wel iets deed voor haaruitval maar naar mijn idee is die lage % verwaarloosbaar...
wie de studie wil , ik kan altijd kijken voor de link of ze doormailen
de echte goede resultaten waren met zware klinische haarlasers... en een laserhelm gaat goed naar die richting uit, vergelijk de kracht maar : (hoe meer mw hoe beter)
lasercombs = 36mw (zwak tot geen resultaat) -> 9 lasers
clinische haarlaser = 1800 a 2400mw (zeer goed resultaat) -> 3 a 400 lasers
conclusie : meer laserdiodes zijn nodig
betaalbare oplossing = laserhelm (mijne is 900mw) -> 200 lasers

ik voel wel een superduidelijk verschil hoor , elke keer na toespassing is men hoofdhuid veel warmer en lange tijd, ik ben er zeker van dat dit een veel betere doorbloeding geeft... bio-stimulatie zeg maar
met mijn x5 haarlaser had ik dit niet hoor...

Johnny
30 maart 2009, 16:51
Bedankt voor je reactie. Klinkt op zich wel veelbelovend. Toch blijft het raar dat er weinig over gesproken wordt op de verschillende fora. Misschien wel een dure oplossing, maar het is een eenmalige investering die het zo te horen beter doet dan fina of duta (?) Heb je hier trouwens ook een studie van? Dan bedoel ik de lasers in het algemeen en niet alleen de x5....

Johnny
31 maart 2009, 13:11
Oh ja en waar worden die klinische lasers toegepast? Ik heb gegoogled, maar ik kan er niks over vinden. Is dat bij private instellingen ofzo?

wesley1982
31 maart 2009, 16:54
http://www.overmachogrande.com/index.php?/omg/studies/6_reported_studies_of_lllt_in_hair_loss_man_woman/

er zijn nog studies te vinden hoor, zoek even via google...
want ik heb momenteel weinig tijd...

dit is een clinische laser :

http://www.samsonlaser.com/

kevin
31 maart 2009, 17:11
Wat ik me nog steeds afvraag bij die helmen: zorgt het nu voor hergroei of niet? Volgens Kevin zou het alleen voor stabilisatie zorgen. Ik heb van iemand anders begrepen in een topic dat een helm het beste zou werken bij mensen met een hele hoge norwoodschaal zodat er wel hergroei zal plaatsvinden. Ook die scam op Telsell programma's laat de mooiste plaatjes zien bij lasertherapie en refereren naar professionele apparaten ogenschijnlijk in een soort van centra in bepaalde landen(?) en andere lasers voor duizenden euro's. Ondanks dat hun producten scam zijn zou je verwachten dat die professionele apparaten dan wel zouden werken anders zouden ze er niet naar refereren. In dit forum (en ook in anderen) wordt echter nauwelijks over lasers gesproken.....Kan zijn vanwege de kosten. Klopt het in ieder geval dat er wel degelijk resultaten geboekt zijn m.b.t. hergroei met enige soort van lasertherapie?

Niet alleen, maar bij de meeste mensen. Een klein groepje krijgt er hergroei van.

Jkkezh
4 april 2009, 15:30
Wesley,

Zijn kroonsteentjes niet een beetje onbetrouwbaar om alles aan te sluiten? Lijkt me dat die snel los gaan zitten of niet helemaal goed aansluiten. Overmachogrande gebruikte geloof ik lasdoppen

wesley1982
4 april 2009, 17:33
we waren naar een speciaalzaak geweest voor elektronica en vellemankits enz... daar hadden ze die dopjes niet...
mijn broer zei dat dit evengoed is als het spul dat overmachogrande gebruikt

aangezien hij afgestudeert is in elektronicagebied neem ik aan dat hij weet wat hij doet, als er iets defect is (lasertje) is het op deze manier het gemakkelijkst om eentje snel te vervangen....
en alles zit stevig vast hoor , niks van problemen gehad en men helm word intensief gebruikt :
- men broer (voor zen inhammen , al zijn ze nog klein, maar beter safe )
- men moeder (dun haar)
- men meter (dunner wordend kruin)
- enja ik , sterk aga en diffuus slachtoffer (vroeger toch ,ben al sterk hersteld)

iedereen zegt het effect te voelen onder waarnemingen als : minder strakke hoofdhuid, lang na de behandeling warme hoofdhuid -> alles doet me denken dat de doorbloeding verbeterd...
in mijn geval voel ik precies iets meer druk op men FUT lidteken achteraan, wat men vermoeden van veel meer bloed onder men hoofdhuid nog versterkt...
dit heb ik nooit gehad , zelfs niet na 1,5jaar gebruik van mijn x5 haarlaser , en dit had ik al na 1x gebruik van de laserhelm...
men x5 haarlaser staat straks te koop op ebay , voor personen wie nog steeds geloven in commerciele lasertoestellen, je mag altijd bieden, ik weet beter :P:rolleyes:

Jkkezh
5 april 2009, 21:37
Oke bedankt voor de info. Ik ben van plan binnenkort ook mijn laserhelm af te maken, denk dat ik ook maar gewoon kroonsteentjes gebruik, hoeveel draden heb jij bijelkaar gedaan?. En wat voor stroombron gebruik je?

Ik moet alleen nog een goede vervanger voor de "foamies" of "mesh" om de lasermodules in te plaatsen. Heb al rondgekeken op de bouwmarkt maar kan niet echt iets goeds vinden. Iemand anders misschien een idee?

wesley1982
5 april 2009, 23:55
voor die bedrading enz zal ik het eens aan men broer vragen
de voeding zijn 2 dc adapters van 3v 5A

voor die foam heb ik een geniaal idee :P
zo fitnessmatjes die hele dunne zijn ook foam.... ik heb er thuis eentje liggen en naar mijn idee zijn die geschikt... kost je 3 tot 7 euro in een sportwinkel , ik heb het mijne uit grote sportwinkel : decathlon

Renegade
6 april 2009, 19:58
Hey, ik ben bijna drie maanden bezig met de helm waar ik het eerder over had. Ik heb 'm als plaatje bijgevoegd. Ik kan niet anders zeggen dan dat het werkt. Verwacht geen hergroei van inhammen, of van de kruin, maar hetgeen er zit, stabiliseert. Het haar wordt dikker en steviger, en krijgt zijn oorspronkelijke kleur weer terug. Daardoor lijkt mijn haar voller. Familie en vrienden bevestigen dit, en ik krijg opmerkingen als 'wat zit je haar leuk' en 'heb je je haar geverfd'.

Ik ben ook een periode aan de propecia geweest maar ik merkte dus wel die lichamelijke gevolgen. Ik ben erg enthousiast over deze methode. De helm ligt naast mijn bed. Ik zet 'm voor het slapen gaan een kwartiertje op, kijk wat tv, en verschuif 'm af en toe tussendoor. Soms sla ik een dagje over, maar dat lijkt niet uit te maken. Die man van overmachogrande doet het trouwens om de dag, maar zoals ik alles lees, schaadt het niet om langer onder dat ding te zitten.

Nogmaals, ik durf niet te zeggen of er echt haar bijkomt. Maar het lijkt wél zo. Ook weet ik niet of het voor elk haarsoort geldt. Mijn haar is donkerblond, en het werd dunner en dunner, als droog stro, niets mee te beginnen dus. Maar nu kijk ik af en toe in de spiegel en zit het vaak weer 'vanzelf' goed.

Ik praat misschien een beetje als 'Mike, wat een amazing discovery', maar het is gewoon zo. Ik hoop de progressie nog een keer voort te zetten. Ik ga nu minoxidil erbij gebruiken. Misschien kan ik nog wat bij de kruin herwinnen.

Groeten

wesley1982
6 april 2009, 20:14
hoeveel lasers zitten er in die helm ?
zijn er ook kammetjes erin voor je haar wat opzij te houden ?

ziet er goed uit, maar het dekt wel niet volledig je hoofd bovenaan ?

ik gebruik men helm ook om de dag, elke keer 1 das rust ertussen...

Renegade
6 april 2009, 20:36
Er zitten er 100 in momenteel, heb er nog 50 over, die zet ik er binnenkort bij. Ik wilde eerst eens kijken of het werkte. Nee, het dekt nog niet de hele hoofdhuid, daarom verschuif ik 'm af en toe. Bovendien zit daar mijn probleemgebied niet.

Aan de binnenkant heb ik geen kammetjes, ik dacht dat ook meer was om een veilige afstand van je hoofdhuid te garanderen. En die veilige afstand heb ik door de binnenhelm, waar ik overigens de helft van afgeknipt heb, zodat hij nog wel op mijn hoofd rust, maar hij niet in de weg zit van de (meeste) lasers.

MacGyver eat your heart out, zou ik bijna willen zeggen. ;)

steventje
8 april 2009, 13:58
Als zo'n laser werkt, kan het misschien ook nuttig zijn om elke dag met je hoofd 15 min in de zon te zitten?

wesley1982
8 april 2009, 15:34
uv-licht en lasers , het is iets anders hoor....

uv-licht zou helpen bij aa , niet bij aga..

lucas
19 april 2009, 19:40
Inderdaad Wesley het bouwen van een laserhelm kost nou eenmaal relatief veel geld en tijd. Ik heb in totaal +/-750 euro uitgegeven voor alle componenten en ben ik voor de creatie van de laserhelm (230 lasers) zeker 4 dagen bezig geweest.

Een tipje van mij bij het bouwen, soldeer je lasers ipv het vastknijpen van 'hoedjes'. Aangezien je nog weleens met je helm beweegt (oppakken, opdoen, etc) kwamen bij mij veel van de draadjes los. Ik heb nu alles vast gesoldeerd, blijft allemaal goed zitten.

Ik gebruik m'n helm nu sinds 2 maanden (eens per 2 dagen) en merk -behalve dat m'n hoofdhuid warm wordt na behandeling- nog geen verschil. Ik hoop in de volgende maand/ maanden toch wel een verbetering te gaan zien.

Ik houd jullie op de hoogte!

ziggy007
20 april 2009, 19:07
Wat is de werking van zo'n laserhelm? Als je zo veel geld uitgeeft dan moet er toch een duidelijke werking zijn. Kun je mij dat uitleggen ; Wat heeft zo'n laser helm een meerwaarde dan fina of minox?

mhogen
20 april 2009, 19:56
Wat is de werking van zo'n laserhelm? Als je zo veel geld uitgeeft dan moet er toch een duidelijke werking zijn. Kun je mij dat uitleggen ; Wat heeft zo'n laser helm een meerwaarde dan fina of minox?

Kijk voor de werking even in haarwoordenboekje bij LLL-therapie. Ik lees verder eigenlijk niet verder dan dit forum, maar ben nu eens op regrowth wezen lezen. Slecht 20 minuten rond gekeken, maar je bek valt open als je als deze positieve resultaten incl. foto's over de laserhelm bekijkt!

http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=23460

wax
5 mei 2009, 09:33
Hey hoe bereken je die joules nog maar shit.. Weet iemand dat??? majha niet echt natuurkunde gehad op de mavo zucht.

Ik weet wel veel van elektro.

Kan iemand mij de voorwaarden stellen voor biostimulatie. Ik weet dat de 650nm golflengte het diepst in de huid komt.

Wat ik van plan ben: Geen Lasers ... maar Led's. EN dan niet een paar. Maar zoveel mogelijk. Het liefst van die 10 mm dikke leds met enorme output.
Wat ook weer belangrijk is de hoek van de leds. Ze geven namelijk geen 180 graden licht.

Alleen heb op internet gezien dat het spectrum van verschillende merken/fabrikanten verschillend zijn.
Dit zou b.v. perfect zijn:
http://ledmuseum.candlepower.us/seventee/25-339.gif

Immers zouden leds ook niet kunnen werken??

Ik had b.v. ergens gezien over genezen van wonden.. ook door biostimulatie zodat de bloed toevoer groter word en sneller je huid heelt.
Nou gebruikten ze volgens mij ook led's.

Als je de spectrum kan meten zou je eventueel samples uit china kunnen halen en ze echt voor duizenden voor bijna niks kunnen kopen op ebay of andere sites vanuit china.

Dit is dan wel lastiger. Als je dan een helm maakt waarvan je wel wilt dat hij blijft werken met 2 ledjes stuk. Dan moet je ze parallel zetten. Met bij elke led een weerstand anders gaan ze teveel stroom nemen en veranderd hun spectrum.


Mijn grote vraag is.. zou dit werken? Of heb ik de het gevoel dat het aantal joules per vierkante centimeter te weinig is? Kan ik dit berekenen??

Ik ben redelijk bekend met formules.. En mischien kan ik dit beter bij regrowth droppen maar weet niet. :)

Groetjesss

( Oke poging Joules = watt per seconde. )
Nou moet je wel de output licht in watts weten. Niet wat je in de led stopt. Immers je hebt ook verliezen. Dan moet je de efficiency weten van het ledje.
Dan doe je U * I * 1200 sec. Zou je zo de joules moeten weten van 1 ledje. Als je een fout ziet meld het :)

wax
5 mei 2009, 09:38
OHjha ff nieuwe post vanwege jou helm,

Hoe kom je aan die foam...En klittenband. trouwens die pics zien er super uit!!
Wish i had the money :P

wesley1982
5 mei 2009, 20:40
ja best even posten op regrowth, ik hou me bij lasers waar al lang van
gekent is dat ze resultaat geven op je haar...
leds kunnen ook werken , maar niks is zeker... beetje onvoorspelbaar

die foam is niks meer dan zo een fitnessmatje dat zo op een rol staat
in een sportwinkel , waarop je situps kan doen...
wel sterk spul

voor die klitteband ben ik momenteel nog aan het rondkijken...
vinden doe ik het wel hoor

momenteel wou ik juist weten hoe groot de persoon hun hoofd is
niet dat het zo van belang is aangezien hij aanpasbaar is, maar toch handig om te weten...
de vraag is dan ook wie intresse heeft?

wax
10 mei 2009, 18:41
uuuh jah die ledjes gaan niet werken, gewoon veels te weinig power per vierkante cm^2.

Maar oke, wat ik jou wou vragen... hoe lang gebruik je je laser helmpje al ??
" En zie je ook goede resultaten??" zoals verwacht bij bijna alle gebruikers op regrowth...

Dikker haar, gezonder uiterlijk van haar. Etc etc?
Ik verwacht ook geen hergroei.. jah hergroei van de kleine miniscule haartjes zou fijn zijn.

Maar haar follicels die al dood zijn ken je niks meer aan doen... behalve een HT.

Maar wat mijn punt is... kwil graag af van de fina. En ik weet niet of het ook zo zou zijn dat je het alleen aan kan met een FLINKE laser helm :)

Ik gebruik fina nog niet zo lang, en ga er nog even mee door. En probeer nu beetje geld bij elkaar te sprokkelen voor lasers.... zucht. :P

Want ik denk dat lasers echt wel bij de BIG 3 mag horen als ik dat zo hoor.. soort van BIG 4 :D


Ik heb nu diffuus haar, als ik een haartje pak die uitgevallen is.. zie ik ook dat de ene kant dun is en andere kant dikker :( De kant die dun is komt dus uit me hoofd... argg
Ik begin al goed me hoofdhuid te zien... erg lastig in zon en dergelijke dingen.
Daarom dacht ik.. als lasers je haar verdikken... zou het helemaal opgelost zijn:O !!

Groetjessss

wesley1982
10 mei 2009, 20:44
ik heb toch totaal geen haaruitval meer :P
ik merk wel altijd nieuwe kleine haartjes

tegen de zomer weet ik meer
ja lasers kunnen haaruitval tegengaan , je dun haar dikker maken
zelfs grijs haar tegengaan

lasers op je hoofdhuid kunnen veel goeds doen
het zou op lang termijn zelfs fibrosis omkeren , dus herstel van verloren haren

ook begin ik precies op te merken dat men groei van mijn haar ook verbeterd is , men haar achteraan groeide veel sneller dan bovenop , en nu groeit het bovenop ook sneller...
its looking good :P:rolleyes:

wax
10 mei 2009, 23:22
ik heb toch totaal geen haaruitval meer :P
ik merk wel altijd nieuwe kleine haartjes

tegen de zomer weet ik meer
ja lasers kunnen haaruitval tegengaan , je dun haar dikker maken
zelfs grijs haar tegengaan

lasers op je hoofdhuid kunnen veel goeds doen
het zou op lang termijn zelfs fibrosis omkeren , dus herstel van verloren haren

ook begin ik precies op te merken dat men groei van mijn haar ook verbeterd is , men haar achteraan groeide veel sneller dan bovenop , en nu groeit het bovenop ook sneller...
its looking good :P:rolleyes:


Fibrosis ?? je bedoelt DHT valt ja de haren aan... en op ten duur komt er litteken vorming in de haarfolikel ofzo.. ( niet zeker ).

Maar LLLT schijnt ook tegen littekens te werken... dus er IS een mogelijkheid om zelfs daar weer haren uit te krijgen??? Zou geweldig zijn.

Ik moet maar zo gauw mogelijk zown laser helm met 300 lasers ofzo proberen te fixen... ben zelf behoorlijk bekend met elektro.. btw ;)

mlsbutt
11 mei 2009, 11:59
ja de vraag is dan ook wie intresse heeft?

Heey Wesley,

Als mijn ''OMG'' 300 D Helm niet onderweg was, had ik die helm wel willen kopen.

wax
12 mei 2009, 01:55
Heey Wesley,

Als mijn ''OMG'' 300 D Helm niet onderweg was, had ik die helm wel willen kopen.


Hey mag ik je vragen hoeveel je voor zown OMG 300 diode helm hebt betaald dan?? Die van hem is echt een piece of art dat zeker!!!

David9
30 mei 2009, 00:48
Elders op het forum beschreven.

mhogen
30 mei 2009, 11:01
Ik ben sinds gisteren ook aan het laseren geslagen. Wesley1982 heeft van zijn overgebleven diodes een mooie verschuifbare helm gefabriceerd, waarvoor vielen dank! laseren moet dus in 3 etappes en ik ben er een uurtje mee zoet, maar je kan gewoon achter de pc of tv ermee zitten, dus wat mij betreft geen enkel probleem. mijn vriendin vindt het alleen niet zo charmant;)
we gaan het zien wat het wordt!

mlsbutt
31 mei 2009, 11:27
Ik ben sinds gisteren ook aan het laseren geslagen. Wesley1982 heeft van zijn overgebleven diodes een mooie verschuifbare helm gefabriceerd, waarvoor vielen dank! laseren moet dus in 3 etappes en ik ben er een uurtje mee zoet, maar je kan gewoon achter de pc of tv ermee zitten, dus wat mij betreft geen enkel probleem. mijn vriendin vindt het alleen niet zo charmant;)
we gaan het zien wat het wordt!

Mijn ''OMG'' ''300 diodes'' helm(testhelm) is ook onderweg.
Als deze past, wat ik hoop stuur ik deze terug naar John van ''OMG''

En laat ik deze opbouwen tot een 300 diodes helm etc!

Weet iemand eigenlijk of er site's(url's?/links?) zijn
Met resultaten van laser-helmet's(foto's) van voor en na etc.

Cloud
31 mei 2009, 23:38
Weet iemand eigenlijk of er site's(url's?/links?) zijn
Met resultaten van laser-helmet's(foto's) van voor en na etc.Op Regrowth zijn er een aantal discussies, waar ook verwijzingen naar foto's te vinden zijn:
41 Positive Testimonials from Laser Helmet and Hood Users! (http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=22781)
A thread for users using LLLT with no or bad results (http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=23960)
NEW laser testimonial thread (http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=23460)

mlsbutt
1 juni 2009, 01:15
Op Regrowth zijn er een aantal discussies, waar ook verwijzingen naar foto's te vinden zijn:
41 Positive Testimonials from Laser Helmet and Hood Users! (http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=22781)
A thread for users using LLLT with no or bad results (http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=23960)
NEW laser testimonial thread (http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=23460)

Hallo Cl:cool:ud,

Bedankt voor de links/moeite!
Ga ze morgen verder doornemen!

Dank Je!

starfighter
1 juni 2009, 11:03
Op Regrowth zijn er een aantal discussies, waar ook verwijzingen naar foto's te vinden zijn:
41 Positive Testimonials from Laser Helmet and Hood Users! (http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=22781)
A thread for users using LLLT with no or bad results (http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=23960)
NEW laser testimonial thread (http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=23460)De links zijn zo onveilig, dat Norton ze markeert als gevaarlijk.

wesley1982
1 juni 2009, 12:11
ja ik had dit ook , zowel google als avg antivirus blokeerden de site...

blijkt dat de site zou gehacked geweest zijn en scripts erbij gezet door de hackers...

het probleem lijkt nu opgelost... ik heb daarstraks nog eens geprobeerd en geen melding meer gekregen , op de site zelf was er al een topic over waarin mensen erover klagen , dus de webmaster zal de zaak opgelost hebben denk ik ...:P

starfighter
1 juni 2009, 12:19
ja ik had dit ook , zowel google als avg antivirus blokeerden de site...

blijkt dat de site zou gehacked geweest zijn en scripts erbij gezet door de hackers...

het probleem lijkt nu opgelost... ik heb daarstraks nog eens geprobeerd en geen melding meer gekregen , op de site zelf was er al een topic over waarin mensen erover klagen , dus de webmaster zal de zaak opgelost hebben denk ik ...:PAh zo. Norton Safe Web is standaard ingeschakeld in mijn webbrowser (firefox), en het geeft nu nog steeds 48 computer-bedreigingen aan als ik op één van die links klik.

Dundee
1 juni 2009, 20:42
Hallo Cl:cool:ud,

Bedankt voor de links/moeite!
Ga ze morgen verder doornemen!

Dank Je!

Straks ben je MR. Laserbutt :P

http://members.tripod.com/~rbowser/metropolis/helmet2.jpg

mlsbutt
3 juni 2009, 08:12
Straks ben je MR. Laserbutt :P

http://members.tripod.com/~rbowser/metropolis/helmet2.jpg

Hhehehehehhhe JIJ hebt wel Hum:cool:r!!! Lachen Kardas!!!
Dat is net zoon helm als Urbanus heeft in 1 van zijn shows!

Urbanus vind ik erg grappig by the way!
Maar ik dwaal een beetje af...Sorry back on TOPIC!

kevin
4 juni 2009, 12:38
Zijn er mensen geinteresseerd in mijn Laser brush (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=192810&postcount=59) van 400 mw? Ik kan het steeds minder en minder opbrengen om te laseren :(.

hektor
4 juni 2009, 15:23
Kevin,

Ik wist niet eens dat je een laser had? Die heb je toch nog niet zo lang zeker of wel??

mhogen
4 juni 2009, 15:37
Kevin,

Ik wist niet eens dat je een laser had? Die heb je toch nog niet zo lang zeker of wel??

zie zijn linkje en dan de datum;) Kan me voorstellen dat zo'n kam behoorlijk vermoeiend kan zijn. zo'n helm is beter, maar ook niet alles. fina is toch uit praktische overwegingen het handigst van allemaal.

kevin
5 juni 2009, 08:08
Kevin,

Ik wist niet eens dat je een laser had? Die heb je toch nog niet zo lang zeker of wel??

Nee, ben er een aantal maanden mee bezig, maar ik kan het niet echt volhouden om dit 3x per week te doen. Meestal doe ik het ook maar 1x per week en dat schiet niet echt op.

mhogen
5 juni 2009, 08:44
Nee, ben er een aantal maanden mee bezig, maar ik kan het niet echt volhouden om dit 3x per week te doen. Meestal doe ik het ook maar 1x per week en dat schiet niet echt op.

meneer wordt laks na resultaat met zijn HW-topical;)

kevin
5 juni 2009, 16:17
meneer wordt laks na resultaat met zijn HW-topical;)

Zal er vast mee te maken hebben :cool:.

mhogen
6 juni 2009, 18:09
Renegade, lucas, cloud, mlsbutt hoe gaat het laseren met de helm? kunnen jullie al iets zeggen over de werking? ik ben bezig met mijn tweede week. besloten om twee zones (kruin en vooraan) te doen ipv 3 omwille de tijd en zodat ik zeker geen overlap heb. ja, ik mis nu een smal stukje op het midden. bij enige positieve waarnemingen ga ik 3 zones aanpakken.

MTK
7 juni 2009, 12:25
Had die laserkam een positief effect kevin ?

kevin
7 juni 2009, 12:47
Had die laserkam een positief effect kevin ?

Kan ik je helaas niet vertellen, omdat ik het erg onregelmatig heb gebruikt. Als je het goed wilt doen, zal je het 3x per week zo'n 20 minuten moeten gebruiken en ik had er vaak echt geen zin in als ik laat thuis kwam. Als je lui bent zou echt voor een helm gaan ;), maar als je de discipline hebt is dit wel het beste wat er is.

lucas
23 juni 2009, 13:49
Renegade, lucas, cloud, mlsbutt hoe gaat het laseren met de helm? kunnen jullie al iets zeggen over de werking? ik ben bezig met mijn tweede week. besloten om twee zones (kruin en vooraan) te doen ipv 3 omwille de tijd en zodat ik zeker geen overlap heb. ja, ik mis nu een smal stukje op het midden. bij enige positieve waarnemingen ga ik 3 zones aanpakken.

Ik ben nu ongeveer 5 maanden bezig met 3/4 x per week 25 min, 215 lasers. Als ik kritisch ben, zie ik helaas nog geen zichtbaar resultaat. Verder merk ik dat de lasers geen lange levensduur bezitten... een redelijk aantal branden al een stuk minder fel of zijn al defect. Ik blijf denk ik gewoon nog even doorgaan met deze behandeling. Mocht ik rond het einde van het jaar geen duidelijke verbeteringen zien, geef ik de moed wat betreft deze behandeling op. Heeft de rest andere ervaringen?

mhogen
23 juni 2009, 21:57
voorlopig dus jammer. maar onthoud, stilstand is ook vooruitgang. maak dus iig foto's. je lasert overigens behoorlijk intensief (zowel qua tijd als aantal keren). heb je er naast ook nog een regime?

lucas
6 juli 2009, 22:23
Zo ist inderdaad ook, ik wacht daarom gewoon af... dan zien we wel. Probeer idd wel fanatiek onder de helm te kruipen. Merk tot nu toe geen negatieve/ schadelijke effecten, dus heb zoiets van baat het niet, schaad het niet. Heb naast het laseren geen speciaal regime, slik wel 2x davitamon multivitamine en 1x vis olie (mor epa) per dag. Ben persoonlijk geen voorstander van pillen vol met hormonen en andere troep.

Tis hier trouwens redelijk rustig rond dit topic geworden, sprake van een kortdurende hype? :rolleyes:

janos
7 juli 2009, 15:08
en hoeveel vraag jij ervoor?

lucas
9 juli 2009, 10:13
en hoeveel vraag jij ervoor?

???

Mathijs
2 december 2009, 21:51
Hier een potentieel koper van de laserhelm. Kan iemand mij er aan eentje helpen?

wesley1982
3 december 2009, 06:58
jongens zo een helm is behoorlijk duur hoor...
reken toch maar 800 euro of meer...

alkan
25 mei 2011, 19:48
wesley na lang overwegen heb ik je raad opgevolgd en bij omg een 200 dioden helm gekocht krijg hem binnenkort hoop dat ik ook positieve dingen kan schrijven als ik wat dikker haar kan krijgen ben ik al tevreden na 2 x fue en fut heb ik nog steeds dun haar ook aan de zijkanten en achterkant :D

dZinee
26 mei 2011, 23:45
Hi Alkan,

ik gebruik nu ook enkele maanden 200 Diode helm.
Nog wat vragen/opmerkingen.
-Hoe vaak ga je gebruiken? 3x20 minuten per week?
-De helm komt niet aan de zijkant...
-Gebruik je een pre-laser topical (Polysorbate 80? Bromelain?)
-Heb jij een tintelend gevoel bij gebruik?
Keep us posted.

wesley1982
27 mei 2011, 19:47
3 x 30min per week mag ook hoor... zeker geen overdaad...

tintelingen of warm gevoel na de behandeling in de scalp duid op betere doorbloeding...

veel succes met je helm man...

ik moet nog steeds doorwerken aan versie 2 van mijn helm , maar met mijn druk leven heb ik er totaal geen tijd voor... de foamhelm ligt al maanden in de kast...
ik gebruik wel nog steeds mijn huidige helm , wel soms minder dan 3x week , soms maar 1x week , maar ik ga er ook meer op letten dat ik terug de 3 x 30min per week haal... op vers gewassen haar :cool:

kevin
28 mei 2011, 11:30
3 x 30min per week mag ook hoor... zeker geen overdaad...

tintelingen of warm gevoel na de behandeling in de scalp duid op betere doorbloeding...

veel succes met je helm man...

ik moet nog steeds doorwerken aan versie 2 van mijn helm , maar met mijn druk leven heb ik er totaal geen tijd voor... de foamhelm ligt al maanden in de kast...
ik gebruik wel nog steeds mijn huidige helm , wel soms minder dan 3x week , soms maar 1x week , maar ik ga er ook meer op letten dat ik terug de 3 x 30min per week haal... op vers gewassen haar :cool:

Hoe kom je erbij dat 30 minuten 3x per week geen overdaad is?

wesley1982
28 mei 2011, 12:03
overmachogrande

en ikzelf doe het ook zolang...

dZinee
29 mei 2011, 00:21
Overmachogrande geeft overal en altijd hetzelfde advies van 20 minuten. Te veel LLLT -time (dosage) kan het gunstige effect teniet doen..

Letterlijk van OMG:
" Don’t exceed the 20 minutes! The amount of diodes don’t matter because they need to stay in one place for that full 20 minutes to get the best benefits. You can add more DAYS OF THE WEEK and that’s probably fine, but don’t increase the time because you need 20 minutes to get into the window of energy. Too little, you won’t get results. Too much, your tissue will just “shut down” and you won’t get results! "

wesley1982
29 mei 2011, 00:50
mmm inderdaad , dan gebruikte ik mijn laser dus te lang...

nochtans heb ik in het verleden ook nog paar mails met overmacho uitgewisseld en daaruit maakte ik uit dat 30min gunstiger was

hier nog wat vergelijkingen van sterkes in laserhelmen :

http://www.konftec.com/PDF/Comparison/Laser_Hood_comparison_table.pdf

mlsbutt
24 juni 2011, 18:57
Ik gebruik mijn ''OMG'' ''300 D'' ook al weer 1.1/2 j. met nog steeds zeer goede resultaten zoals dikker krachtiger haar en veel nieuwe doorgekomen haren aan de haarlijn is dit goed te zien!

Ik gebruik hem strikt om de dag 20 min per keer.
(heb in die 1.1/2 j. tijd hooguit 5 keer een dag verzuimd..)

Bedankt Wesley! voor die link toen naar die site van OMG!

Vraagje, weet iemand hoelang die lasers +- goed blijven?
Eer je een nieuwe helm moet aanschaffen?(is dit te zien, te meten..)

dZinee
24 juni 2011, 19:39
gebruik je nog steeds fina?

Lasers blijven als het goed is toch wel een aantal jaar goed werken. Wel af en toe controleren of ze allemaal nog werken, want soms schiet er een draadje los.

Ik weet echter niet of ze hun volle kracht behouden...en dit kan je niet zomaar zien.
Goede vraag, ik zou zeggen, mail OMG er eens mee en het laat ons weten:D

(let even op met direct kijken in de lasers. Hoewel het volledig onschadelijk zou moeten zijn (Zeker bij korte exposure) is het uiteraard eigen risico..)

Hakuna
6 juli 2011, 04:52
Ik heb met grote interesse je zelfmaak project bekeken en wil zelf ook aan de slag gaan met het zelfmaken van zo'n helm, maar alle links die je hier geeft werken niet of slecht. waar kan ik die speciale laserdiodes (online)kopen?

Alle andere materialen zoals voedingen ed kan ik zelf wel ergens vinden

dZinee
7 juli 2011, 22:13
Ik heb met grote interesse je zelfmaak project bekeken en wil zelf ook aan de slag gaan met het zelfmaken van zo'n helm, maar alle links die je hier geeft werken niet of slecht. waar kan ik die speciale laserdiodes (online)kopen?

Alle andere materialen zoals voedingen ed kan ik zelf wel ergens vinden

Tegen wie heb je het :P?

De link die je nodig hebt is:
http://overmachogrande.com/

Hier staat eigenlijk alles wat je wilt weten...
Als je specifieke vragen hebt kun je ze hier gerust stellen dan zal ik je erbij proberen te helpen.

Als je er niet uitkomt kan ik eventueel (tegen bijbetaling) ook de helm voor je in elkaar zetten, maar ik ben vrij zeker dat dat geen enkel probleem is.

Gewoon de instructies volgen..no problemo!

mo2011
28 juli 2011, 10:30
Pas maar op dat je inplaats van haargroei ineens al je haar kwijt bent door die lasers

lol ;-)

uitvindingen en medicijnen worden altijd toevallig en plotseling ontdekt

wesley1982
2 mei 2012, 19:18
Deze laserhelm is te koop ...

hij werkt perfect en kan verzonden worden of afgehaald worden

ik ben nu al 2 jaar aan het bouwen en mijn geldbudget is er volledig doorgeknald , dus het is meer van moeten , zodat ik mijn bovenverdiep kan afgewerkt krijgen....

geintreseerde mensen PM me maar....

dZinee
2 mei 2012, 19:34
jammer dat je ermee stopt..maar voor iedereen die er interesse in heeft is dit uiteraard een goede kans om ermee te beginnen:)

wesley1982
3 mei 2012, 14:53
ja ik vind het ook jammer , maar momenteel helpt elk beetje

ik kan de helm veranderen in een zachte foam helm , ik was aan dit project al bezig en kan deze afwerken , eveneens komen de 2 voedingen in een gekoelde blok te zitten met aan en uit schakelaar en koeling erin , dus ik wil wel voor een geintreseerde het toestel nog opgraden zeg maar naar een nog betere helm , geintreseerden moeten mijn juist hun hoofdmaat laten weten (omtrek van je hoofd in cm , meet effe met lintmeter of stukje touw)

dZinee
3 mei 2012, 17:43
Klinkt goed Wesley:)