PDA

View Full Version : Eerste berichtje ... uit België


karin_68
4 januari 2002, 16:37
Dag allemaal,

Ik denk dat ik ergens toch in een heel achterlijk land woon. :confused: De voorbije dagen heb ik op het internet zitten zoeken naar de ziekte TTM, en ja, in de US vind ik nogal wat, in UK ook, ... maar in België wordt er in alle talen over gezwegen.

Ik zit nu al een 20-tal jaren met dit probleem, maar ik heb tot voor kort er nog niets voor durven ondernemen. Mijn familie is al al die tijd boos dat ik dat doe, en dus tegen hun spreek ik er niet over. Mijn vriend weet het niet, allee denk ik toch. Doch, ik ben sinds de maand oktober ergens op een punt gekomen dat ik er absoluut iets aan wil doen. Ik ben naar de huisarts geweest, van volgens haar was enkel wilskracht de sleutel tot succes.
Ik ben daarna naar een psychiater geweest, en deze heeft me doorverwezen naar een therapeut, met de uitspraak dat ik nog problemen heb, blijkbaar en dat gesprekstherapie wel zou kunnen helpen, maar dat hij echt niet wist of dit zou kunnen helpen voor ttm. Ik zou me wel al beter in mijn vel voelen, en dat zou dan toch al een vooruitgang zijn, dacht hij. Ik ben nu al enkele keren geweest, en ja, ik zie al enkele problemen en hoe ik deze oplos, maar geen enkele vooruitgang in ttm. Dus, heb ik gisteren nog eens het besluit genomen, eraan te werken. Sinds vanmorgen 10.00 u heb ik niet getrokken, ... yippie. Maar nu nog het weekend doorkomen.
Hebben jullie ideeën hoe ik het nu het beste aanpak?
Ik ben ook al op zoek gegaan naar een soort zelfhulp groep, maar vind er natuurlijk geen in België. (ik ben in een alanongroep, want ik woon samen met een alcoholist, dus ik heb wel ervaringen met een zelfhulpgroep.)


vr. gr.
karin (belgië)

mirjam
4 januari 2002, 17:51
Hoi Karin!
Welkom hier...