PDA

View Full Version : Beste laserapparaat


Boris
19 januari 2009, 19:20
Hi vrienden,


Weet iemand wat de beste lascomb is? Ik begreep ook dat die in de USA goedkoper zijn dan hier. Binnenkort krijg ik kennissen uit de USA over dus ga ik vragen of ze die mee kunnen nemen.

Thanx in advance!

see ya!

kevin
20 januari 2009, 17:52
Het beste kan je er 1tje zelf maken via overmachogrande.com. Zo zorg je ervoor dat je voldoende energie vrij komt in je hoofdhuid. Zo'n beetje alle commerciële laser combs lichten je op.

wesley1982
20 januari 2009, 18:15
bouw je een laserhelm

heb je overvloed aan positieve laserstraling in zijn ruwe vorm, niks gesplitst zoals in de commerciele lasers....
en geen 5 lasertjes , maar 100 of 150 of zelfs 200 lasers

nidhogge bouwt ook laserhelms op regrowth.com , aan een prijs dat ik het niet kan maken... kom deels door grote bestelling lasers met korting erop en ook omdat het in de vs besteld is en dus geen douanekosten erbij komen...
ik heb met cloud even gesproken en blijkt dat de prijs van de helm bepaald word door het aantal lasers , en deze word bepaald door de grootte van je hoofd...

cloud , onze moderator heeft er ook eentje besteld en wacht er nog steeds op

de prijs kan wel nog sterk omhoog gaan aangezien de douane van NL en belgie dit niet zomaar zullen laten doorgaan...

weet niet of nidhogge nu al verbeterd is met zijn service aangezien er heel wat klachten waren van mensen dat al maanden op hun helm wachten en deze al volledig betaald hadden...

het beste is op zijn minst 250mw laser-output (de output van de lasers tel je dus samen) en geen enkele laserkam heeft zulke kracht...

mischien kan je kennis van de VS zo een helm voor jouw meebrengen ? zou het niet lukken deze in de bagagekoffer te steken en zo mee te brengen ?
bij controle kan men nog altijd zeggen dat ze deze overal meedoen, omdat het zijn haaruitval tegenhoud... of zouden ze er een probleem van maken met zoiets op een vliegtuig ?
als het verzonden word met een postservice kan het ook via vliegtuig vervoerd worden toch ?

Cloud
22 januari 2009, 13:59
En intussen wacht ik nog altijd op mijn helm. Ergens begin november heb ik een met zilverpapier gemaakte mal van mijn hoofd naar hem opgestuurd, en sindsdien wacht ik, en wacht ik. Eind december heb ik de helm aan hem betaald, met de belofte van hem dat hij ASAP aan mijn helm ging beginnen, maar nog steeds word ik aan het lijntje gehouden. Hij reageert soms ook heel traag op e-mails.
In zijn laatste mail zei hij dat hij hoopte mijn helm deze week nog te verschepen.

Maar er is ook goed nieuws! Je kan sinds kort ook helmen bestellen bij OMG (lasermessiah@lasermessiah.com)

It's the foam helmet with the diode holes, bristles and headband, etc! I'm selling that for $125 plus shipping. ...And speaking of diode holes, there are WAY more than you would ever fill, so you have a lot of options. I will do the occasional wiring for some, but I'm doing it a little differently than Nidhogge... I'm getting people to order the diodes and the power supply directly from AiXiZ and ship them straight to me. Then I get everything up and running. I charge $300 total plus for all of that (the helmet/wiring/etc.).Lijkt me ook een zéér interessante optie. OMG is echt wel heel handig, energiek, communicatief en inventief :)

Ik heb nu spijt dat ik al bij nidhogge heb besteld. Ik denk wel dat nid te vertrouwen is, maar het gaat te traag, en hij is niet goed in de opvolging en communicatie.

In elk geval, op dit punt gekomen zou ik niemand nog een laserbrush aanraden. Aan een prijs die niet zo erg veel verschilt van een Hairmax kan je aan een helm komen, en de vereiste zelfdiscipline voor een brush is echt niet te onderschatten!!

kevin
22 januari 2009, 16:51
En intussen wacht ik nog altijd op mijn helm. Ergens begin november heb ik een met zilverpapier gemaakte mal van mijn hoofd naar hem opgestuurd, en sindsdien wacht ik, en wacht ik. Eind december heb ik de helm aan hem betaald, met de belofte van hem dat hij ASAP aan mijn helm ging beginnen, maar nog steeds word ik aan het lijntje gehouden. Hij reageert soms ook heel traag op e-mails.
In zijn laatste mail zei hij dat hij hoopte mijn helm deze week nog te verschepen.

Maar er is ook goed nieuws! Je kan sinds kort ook helmen bestellen bij OMG (lasermessiah@lasermessiah.com)

Lijkt me ook een zéér interessante optie. OMG is echt wel heel handig, energiek, communicatief en inventief :)

Ik heb nu spijt dat ik al bij nidhogge heb besteld. Ik denk wel dat nid te vertrouwen is, maar het gaat te traag, en hij is niet goed in de opvolging en communicatie.

In elk geval, op dit punt gekomen zou ik niemand nog een laserbrush aanraden. Aan een prijs die niet zo erg veel verschilt van een Hairmax kan je aan een helm komen, en de vereiste zelfdiscipline voor een brush is echt niet te onderschatten!!

Ik vertrouw die hele Nidhogge niet. Die vent heeft alleen maar praatjes en iedereen klaagt maar over hem. John is een hele aardige kerel ja en hij gaat voor mij een custom brush maken met 400mW aan power :D :cool:.

wesley1982
22 januari 2009, 18:29
hoeveel lasers zit er dan in die brush ?
en hoe sterk zijn die ?

volgens mij is het nog altijd het beste een volledige dekking met lasers te hebben gedurende 20min om je SOD levels te boosten...
zwaardere lasers zou kortere behandeltijd zijn, maar je verliest deels die SOD boost...

corrigeer me als ik mis ben he :P

kevin
22 januari 2009, 19:05
hoeveel lasers zit er dan in die brush ?
en hoe sterk zijn die ?

volgens mij is het nog altijd het beste een volledige dekking met lasers te hebben gedurende 20min om je SOD levels te boosten...
zwaardere lasers zou kortere behandeltijd zijn, maar je verliest deels die SOD boost...

corrigeer me als ik mis ben he :P

Waarom zou je de SOD boost missen? Het zijn 4 laser van 100mW en ik heb liever een brush omdat ik alleen de voorkant en de zijkant wil laseren.

wesley1982
22 januari 2009, 19:26
It’s well know that lasers produce a radical increase in SOD in the treatment area (as well as systemically), and I have studies that show that in the left column over there.

Now, thanks to jdp710 on Regrowth, we have documented proof of what I’ve speculated all along -I’m on record a billion times stating that there is a reason that most brand new, EXPENSIVE commercial laser devices still use 5mW diodes when they can afford to use any laser diodes in the world, AND when it’s in their best interest to speed up the time [but yet, they still use the same 5mW diodes that take 20-30 minutes at the laser clinic].

As the second quote in this blog points out, yes… not only do lasers produce SOD (that was already known), but it doesn’t matter about the wavelength or the wattage… the amount of SOD produced depends on the TIME THE TISSUE IS STIMULATED! Strange but true… S.O.D. production is a side-effect of tissue being stimulated by laser light, no matter what the strength or the penetration depth of the beam.
Therefore, the longer you use it, the more SOD is produced. Now, what I’m about to say next isn’t spelled out for us, but I am well documented in my belief that 5mW diodes are the perfect “trade off” of time vs. power. You still need SOME POWER for follicle stimulation, but you still need SOME TIME for all of the other “magic benefits”, like S.O.D. as proven in this case.
ALSO, you guys know how I feel about “switchable zones”. I think when you stimulate a large enough area at once but have non-overlapping zones, it has the benefit in some aspects of being as if you were treating the whole scalp the entire time without overstimulation. I do think that S.O.D. production may be one of these aspects.

de behandeltijd is dus van belang... is sterkere lasers even lang gebruiken als de 5mw niet schadelijk voor de huid ?

LINK : http://www.overmachogrande.com/index.php?/omg/personal_notes/the_importance_of_sod_and_why_5mw_laser_diodes_are _great/

kevin
22 januari 2009, 20:06
Ik heb eigenlijk geen idee, maar het kan wel kloppen. Schadelijk voor de huid is het niet, omdat het koude lasers zijn van ook 650nm. Er vind alleen veel meer plaatselijke stimulatie bij 100mW plaats, dan 5mW. Misschien dat ik ooit nog een helm bestel bij OMG, maar het probleem is dat de helm de zijkanten niet covert bij mij.

wesley1982
22 januari 2009, 20:21
ik ben ook van het idee dat het best volledig je hoofd dekt met lasers ook je zijkant en zelfs je haar achteraan....

alhoewel er altijd maar bovenaan lasers gezet worden bij de dht gevoelige haren....

zodra ik men lasercaps heb en de helm in elkaar zit ga ik het bekijken om mischien de volle 300 lasers erin te kunnen persen...als het mogelijk is
ik heb materiaal genoeg hoor, momenteel zou ik op basis van 150 lasers per helm zelfs 2 laserhelms kunnen bouwen... toch ga ik eerst kijken of ik ze allemaal voor 1 helm niet kan gebruiken , ik vind het ook belangrijk om dekking zijwaarts te hebben aangezien het wel dht-resist haar is, maar toch ook dunner kan worden....

ik had dit een tijd geleden al beetje opgemerkt bij mijn rechterkant, maar sinds ik met die xandrox 12,5% bezig ben is het terug dikker geworden ,dus de minox verspreid zich wel onderhuids ook...

LaVie
23 januari 2009, 00:27
Ik zit ook aan een laser kam te denken, maar deze discussie is vrij technisch. Is het niet het beste om voor de Lasercomb te gaan die FDA approved is ?

wesley1982
23 januari 2009, 00:51
ik heb de x5 haarlaser... doet niks voor je haar

idem voor de haarmax en andere lasercombs...
het is niet omdat het fda approved is dat het garantie heeft op resultaat...

vraag het cloud (moderator)maar even , waarom ze na de haarmax lasercomb en de aculus lasercomb nu toch een laserhelm besteld dat niet fda approved is...

het is puur technisch ook... 250mw is nodig om biostimulatie (haargroei)
en de haarmax of andere lasercombs zijn maar 40mw hoogstens...

dus als je dit even uitrekend moet je lasercomb 6x zo sterk zijn voor het die grens bereikt waar het echt verschil gaat maken op je haar...

er zullen wel resultaten zijn hoor, maar alleen bij de beste "responders"
als je heel veel geluk hebt ben je hierbij , anders kan je evengoed je geld de prullenbak ingooien...

ik heb ook liever dat een lasercomb ook effect geeft, maar ik heb men x5 haarlaser al bijna 1,5 jaar en deze geeft niks van effect gegeven op men haar... de reclame zag er goed uit, en ik dacht echt : ja , nu gaat men haar pas echt goed groeien en mooi dik worden... de teleurstelling was nog zo groot...

zo een laserhelm komt het dichtste bij de klinische lasertoestellen , waar men de studies op haargroei met lasers ook mee gedaan had, en dat zeer goede
resultaten gaven... een laserhelm met 150 lasers is 675mw krachtig en dus 16x zo krachtig als de meeste lasercombs...

LaVie
23 januari 2009, 01:11
Volgens het haarwoordenboekje hoort de Lasercomb bij The Big Four. Veel forumleden hebben de lasercomb ook bij hun regime staan. Maar nu werkt het toch niet ?

wesley1982
23 januari 2009, 01:41
er zijn mensen dat het in hun regime staan hebben ja...

zoals ik ook men x5 laser in men regime nog staan heb
maar dit wil niet zeggen dat dit resultaat geeft voor mij

de originele studies dat bewijzen dat lasers resultaat geven op haargroei/dikte
zijn gedaan met klinische lasers... die tussen de 1800 a 2400mw zijn...
blijkt dat de kracht van een toestel heel belangrijk is...

daarom ook hoe zwaarder hoe beter...

er zijn mensen dat resultaat hebben met een haarmax hoor, maar het zijn er een klein deel maar, van de vele kopers van zo een lasercomb

als je wil weten of dit ook bij jouw het geval zal zijn ,dan zit er niks anders op dan deze te kopen , geeft het resultaat , dan zit je bij het kleine groepje dat resultaat zag , gebruik je deze 1 jaar en je ziet niks van resultaat , ja dan heb je pech , alhoewel deze kans redelijk groot is...
je weet dit natuurlijk maar zeker als je het effectief aankoopt en test...

aangezien elke persoon anders is , weet je dus niet zeker of deze gaat werken bij jouw, ik hoop dat je er geluk mee hebt, ik had er allesinds geen geluk mee
wel wat zeker is , is als je een zwaarder model koopt , of zo een helm dat jouw kansen op resultaat veel hoger gaan liggen dan bij een gewone lasercomb...

Vane
23 januari 2009, 07:15
Zou hier ook graag mee beginnen maar ik ben helemaal niet technisch genoeg om zelf eentje te bouwen...

Niemand zin xD?:D

mhogen
23 januari 2009, 09:54
@ wesley. Thanks voor je reactie in die andere topic.

Ik twijfel of ik mijn hairmax erbij ga pakken. Een echt goede kans heb ik deze nooit gegeven. Slechts 5 maanden gebruikt. Maar belangrijker.. Nooit tegelijk met interne middelen en topicals!

Wie heeft er enige positieve ervaringen met de lasercomb behaald? hoe nihil ook?

Die doe-het-zelf helmen en kammen klinken ook zeer interessant. Een zelf-bouw optie is voor mij helaas niet aan de orde, gezien drukke bestaan. Enig inzicht in technologie zal ik eerst moeten opdoen.

Iemand al besteld bij OMG? Ziet er interessant uit.
Ben ook benieuwd naar die helm vna wesley1982.

Toch ga ik liever voor een brush, aangezien ik mijn haar niet gemillimeterd heb. Die lasers halen dan mijn hoofdhuid toch niet.
Verkoopt OMG of anderen ook sterkere brushes? en heeft iemand hier al ervaring mee?

kevin
23 januari 2009, 10:34
@ wesley. Thanks voor je reactie in die andere topic.

Ik twijfel of ik mijn hairmax erbij ga pakken. Een echt goede kans heb ik deze nooit gegeven. Slechts 5 maanden gebruikt. Maar belangrijker.. Nooit tegelijk met interne middelen en topicals!

Wie heeft er enige positieve ervaringen met de lasercomb behaald? hoe nihil ook?

Die doe-het-zelf helmen en kammen klinken ook zeer interessant. Een zelf-bouw optie is voor mij helaas niet aan de orde, gezien drukke bestaan. Enig inzicht in technologie zal ik eerst moeten opdoen.

Iemand al besteld bij OMG? Ziet er interessant uit.
Ben ook benieuwd naar die helm vna wesley1982.

Toch ga ik liever voor een brush, aangezien ik mijn haar niet gemillimeterd heb. Die lasers halen dan mijn hoofdhuid toch niet.
Verkoopt OMG of anderen ook sterkere brushes? en heeft iemand hier al ervaring mee?

Volgens mij heeft Cloud een goed resultaat behaald met de lasercomb van Hairmax, maar waarschijnlijk reageert zij erg goed op laserlicht.

Over het feit dat je haar niet gemillimeterd is, dat maakt volgens mij niet veel uit. Lees dit (http://www.overmachogrande.com/index.php?/omg/personal_notes/question_omg_does_laser_light_penetrate_through_my _thick_hair_too_answered/) maar eens.

Cloud
23 januari 2009, 14:12
Ik vertrouw die hele Nidhogge niet. Die vent heeft alleen maar praatjes en iedereen klaagt maar over hem. John is een hele aardige kerel ja en hij gaat voor mij een custom brush maken met 400mW aan power :D :cool:.Kevin, ik vrees dat je gelijk hebt. Hij houdt me serieus aan het lijntje, en ik denk dat hij ook niet eerlijk is.

Eind december zei hij dat hij onmiddellijk de lasers zou bestellen als ik hem betaald zou hebben:
Once I receive this from you, I'll order your lasers, and once they are in, begin immediate work on your helmet. After all, it's my full-time job now! *grin* So, whenever you're ready to send over, I'll begin ASAP for you.

Dan, op 7 januari dit:
Hey Katrien!

The lasers literally just arrived today, and so I'm hoping to wrap up a few more older orders then get to yours ideally by this weekend. I'm cruising through these as fast as I can, but it's definitely no easy task unfortunately. :( Dan hoor ik een tijd niets van hem en reageert hij niet op een e-mail van mij. Pas als ik hem op Regrowth vraag om mij te antwoorden krijg ik plots snel een antwoord:
Just wanted to give you an update--

I'm waiting on the lasers which should arrive tomorrow or the day after. I would like to get this completed and shipped out to you this week.????? Mijn lasers waren zogezegd op 7 januari al toegekomen. Bon, ik denk op dat moment: whatever, als hij effectief deze week aan mijn helm begint is het OK.
Nu krijg ik dit:
Well, here's the update...not the best update in the world. :(

I ordered 800 diffusion lasers with diffusion caps from AixiZ, so what'd I get? 800 caps...no lasers. I called AixiZ yesterday to straighten this out and I'm going to follow-up today to see if it's been sent out. I figured I might as well up the order to 1000 since it's still over there and not shipped. Your lasers are in there as well. So, waiting on those, sigh.Erg veel geloof ik er niet meer van! Het probleem is dat ik hem ook geen kwaaie mail kan sturen, want hij heeft mijn geld, en moet nog een kwaliteitshelm afleveren. Heb hem wel een mail gestuurd om hem op zijn inconsistenties te wijzen. Ik had natuurlijk nooit mogen betalen. Stom, stom stom!

Wordt vervolgd.

groe3845
1 februari 2009, 13:00
Sorry hoor, maar ik geloof er allemaal niets van.

Die FDA hebben -geloof me, ik studeer het- verschrikkelijk goede technieken om vast te stellen of een medicijn (in dit geval de Lasercomb van Hairmax) werkt of niet. Lees het boek van Shadish, Cook en Campbell er eens op na "Experimental and Quasi-experimental designs for generalized causal interference" en je snapt dat de onderzoeksmethoden van de FDA zo zijn opgezet dat alle tegenargumenten waarom het niet zou werken (te weinig kracht, etc) misschien wel waar kunnen zijn, maar dat de hairmax lasercomb gewoon werkt en GEEN oplichterij is. Hier zitten een stelletje geleerden op een forum te vertellen dat ze er bij de FDA allemaal naast zitten en dat de "commerciele" lasercomb oplichterij is. Wie denk je dat er uiteindelijk gelijk heeft; een FDA of jullie hier op het forum? :mad:

Deze discussies doen zwaar afbreuk aan de hele geloofwaardigheid van het forum.. Voor mij althans.

Ik zet m'n geld wel in op een echte lasercomb in plaats van zelf te gaan pielen met lasertjes, lijm en batterijen. Laat je niet gekmaken; die FDA is altijd nog een stuk geloofwaardiger...

wesley1982
1 februari 2009, 13:19
wel niemand houd je tegen hoor...

koop gerust die lasercomb maar...

of je er resultaat mee zal heben, merk je dan zelf wel
iemand moet de industrie toch draaiende houden he...

enja de lasers in de hairmax zijn identiek aan die in een laserhelm... gewoon heeft de hairmax er 9 zitten en een laserhelm
heeft er minstens 150 zitten...
de echte klinische lasers waarmee verbeterde haarsituatie bereikt was en ook waar de medische studies mee gedaan zijn
waren 1800 tot 2400mw .... en hadden 300 of meer lasers

er zitten hier genoeg gebruikers van een lasercomb, en jij probeert mee te spreken over iets waar je totaal geen ervaring mee hebt...
als je zo zeker bent dat hij werkt... waarom koop je dan gewoon geen ?

in mijn ogen : een klein fiat pandatje tegen een overbooste dodge viper...

groe3845
1 februari 2009, 13:30
wel niemand houd je tegen hoor...

koop gerust die lasercomb maar...

of je er resultaat mee zal heben, merk je dan zelf wel
iemand moet de industrie toch draaiende houden he...

enja de lasers in de hairmax zijn identiek aan die in een laserhelm... gewoon heeft de hairmax er 9 zitten en een laserhelm
heeft er minstens 150 zitten...
de echte klinische lasers waarmee verbeterde haarsituatie bereikt was en ook waar de medische studies mee gedaan zijn
waren 1800 tot 2400mw .... en hadden 300 of meer lasers

er zitten hier genoeg gebruikers van een lasercomb, en jij probeert mee te spreken over iets waar je totaal geen ervaring mee hebt...
als je zo zeker bent dat hij werkt... waarom koop je dan gewoon geen ?

in mijn ogen : een klein fiat pandatje tegen een overbooste dodge viper...

Mooi verhaal. Hiermee wil je dus indirect stellen dat de FDA een stelletje prutsers zijn. Ze stellen niets voor met hun onderzoeken, die niet betrouwbaar zijn, op een slechte manier uitgevoerd worden en het resultaat dus onbetrouwbaar is (om het in jip-en-janneke taal uit te leggen).

Waarom richt jij geen eigen FDA op waarmee je 'bewijst' dat jij gelijk hebt? Kennelijk heb jij wél de kennis en kunde in huis...?

En wie heeft gezegd dat ik er geen verstand van heb? :rolleyes: Het gaat mij erom dat een stelletje forumgebruikers de bevindingen van een organisatie gespecialiseerd in het uitzoeken of een medicijn werkt of niet, in twijfel trekken. Dat is hetzelfde als nu beweren dat E=MC2 onzin is en dat einstein high was toen hij het bedacht.. ;)

wesley1982
1 februari 2009, 13:44
de fda intreseerd me totaal niet hoor...

test het zelf anders...

jij die zo overtuigd bent van een fda approved product...

koop de hairmax dan en test deze uit, en laat ons de resultaten weten na 8 maand gebruik....

mischien werkt deze wel voor jouw, of mischien kom je dan tot het besef dat het maar rommel is...

ik ga nog steeds verder op wat mensen vertellen van hun ervaring met het toestel , ik zit op meerdere haarforums en op elke forum zeggen de mensen : hairmax doet niks uit, en ze bouwen dan zelf een laserhelm met 150 of zelfs 250 lasers en ze hebben wel resultaat ?

koop een hairmax en laat het ons weten , ik wil graag ongelijk bewezen worden...

kevin
1 februari 2009, 13:58
De FDA zijn een stel huigelaars bij elkaar en dat jij ze blind vertrouwt is behoorlijk naief. Zij vinden het rechtvaardig dat de laser comb van Hairmax voor honderden dollars verkocht wordt, terwijl dat apparaat een paar tientjes waard is. Daarnaast levert het apparaat te weinig power om bij de meeste mensen iets te kunnen doen. Je wordt opgelicht waar je bij staat en de FDA laat dit toe :confused:. Zoals Wesley zegt, koop maar eens een laser comb van Hairmax en kijk eens wat het na een jaartje bij je heeft gedaan.

groe3845
1 februari 2009, 17:11
De FDA zijn een stel huigelaars bij elkaar en dat jij ze blind vertrouwt is behoorlijk naief. Zij vinden het rechtvaardig dat de laser comb van Hairmax voor honderden dollars verkocht wordt, terwijl dat apparaat een paar tientjes waard is. Daarnaast levert het apparaat te weinig power om bij de meeste mensen iets te kunnen doen. Je wordt opgelicht waar je bij staat en de FDA laat dit toe :confused:. Zoals Wesley zegt, koop maar eens een laser comb van Hairmax en kijk eens wat het na een jaartje bij je heeft gedaan.

Beetje kansloos; wat heeft de FDA ermee te maken dat het apparaat verkocht wordt voor honderden dollars? Volgens mij ben je nu feiten door elkaar aan het halen; de FDA bepaald geen prijs, Hairmax in dezen wel.
Natuurlijk is hij te duur, maar de prijs bepaald de fabrikant en niet de FDA. De FDA onderzoekt alleen of een behandeling werkt of niet. Bij de behandeling die Hairmax aanbiedt is gebleken dat dit het geval is. Als jullie zeggen dat dat niet zo is trekken je daarbij gelijk een zeer goed onderzoek in twijfel: dát is nogal naief! :o

Maar doe nou eens aan een beetje zelfreflectie; wie zou jíj eerder geloven? Een FDA die zich dagelijks onder andere bezighoudt met onderzoeken waar levens op het spel staan; medicijnen tegen kanker, AIDS en alle verschrikkelijke vormen van ziekten die er te vinden zijn? Zouden de methoden die daar toegepast worden (en dus de resultaten) niet te vertrouwen zijn? Of geloof je eerder forumgebruikers die zelf met diodes aan het rommelen zijn, elkaar napraten en heel hard schreeuwen dat de FDA huichelaars zijn? :confused:

Als de FDA zo weinig betrouwbaar is; waarom wordt het dan notabene zelfs hier in de haarweb dummyinstructie de FDA approved medicijnen apart vermeld?!

En dan míj naief noemen? :eek:

Sorry, maar nu jullie ook nog zo hard in de stress schieten en vinden dat ik dom ben komt dat de geloofwaardigheid van het forum nog minder ten goede... :confused:

wesley1982
1 februari 2009, 17:29
je zegt : het is beter een fda approved lasertoestel te kopen dan te prutsen met laser diodes...

ik ga ervan uit dat jouw haarsituatie ook niet al te schitterend is ?
waarom zie ik dan nog niet de fda approved hairmax tussen je regime staan ?
aangezien jouw vertrouwen erin zo groot moet zijn dat je dit concept wil blijven verdedigen ? tenzij je natuurlijk voordeel haalt deze te verdedigen ?
of gewoon tijd teveel hebt en denkt : ja ik ga deze mensen ier wat opjutten...

rommelen met laserdiodes... het zijn volledig dezelfde als in de hairmax gewoon veel meer...
en het is gebaseerd op de echte lasertoestellen : klinische lasers...

ik geef geen bal om een organisatie dat ongewone hoge bedragen vraagt voor ze hun fda approval geven.... bij hun draait het enkel om het geld
of ze hadden de saw palmetto ook al degelijk onderzocht voor haarverlies, maar aangezien ze hier geen woekerwinsten op kunnen hebben laten ze dit zo

enja de fda heeft niks te zien met de prijs van een hairmax, maar het zal wel door hun zijn dat de prijs zo hoog is... het kost miljoenen om een fda approval te krijgen...

voorbeeld :
propecia : fda approved, deed bij een klein deel mensen totaal niks uit, ze schakelen over op dutasteride welke niet fda approved is voor haaruitval en deze doet het werk wel goed ?

volgens mij heb je gewoon veel tijd om handen, anders verdedig je hier geen miljoenenorganisatie , juist voor je plezier ?
heb je liever enkel fda approved produkten, dan is dit jouw zaak , maar breek onze mening over die spullen niet af , we weten meestal goed waarover we praten, meestal zelfs uit eigen ervaring....

spreek maar over iets als je er ervaring over hebt of medische studies om je info bij te staan... de meeste lllt studies zijn van
klinische lasers...

ik breek niet alle fda produkten af , gewoon dat de hairmax rommel is... propecia/fina werken wel degelijk heb ik ook al veel succesverhalen over gelezen(met fotos), maar van dat hairmax toestel niet... (ik heb de fotos nog eens gezien op hun site, en bij de voor en na fotos gebruiken ze andere belichting...)
bekijk dit maar eens : http://www.youtube.com/watch?v=JChYcf4Hx58

groe3845
1 februari 2009, 17:48
je zegt : het is beter een fda approved lasertoestel te kopen dan te prutsen met laser diodes...

ik ga ervan uit dat jouw haarsituatie ook niet al te schitterend is ?
waarom zie ik dan nog niet de fda approved hairmax tussen je regime staan ?
aangezien jouw vertrouwen erin zo groot moet zijn dat je dit concept wil blijven verdedigen ? tenzij je natuurlijk voordeel haalt deze te verdedigen ?
of gewoon tijd teveel hebt en denkt : ja ik ga deze mensen ier wat opjutten...

rommelen met laserdiodes, ik zie het kwaad er niet van in ? het zijn volledig dezelfde als in de hairmax gewoon veel meer...
en het is gebaseerd op de echte lasertoestellen : klinische lasers...

ik geef geen bal om een organisatie dat ongewone hoge bedragen vraagt voor ze hun fda approval geven.... bij hun draait het enkel om het geld
of ze hadden de saw palmetto ook al degelijk onderzocht voor haarverlies, maar aangezien ze hier geen woekerwinsten op kunnen hebben laten ze dit zo

enja de fda heeft niks te zien met de prijs van een hairmax, maar het zal wel door hun zijn dat de prijs zo hoog is... het kost miljoenen om een fda approval te krijgen...

voorbeeld :
propecia : fda approved, deed bij een klein deel mensen totaal niks uit, ze schakelen over op dutasteride welke niet fda approved is voor haaruitval en deze doet het werk wel goed ?

volgens mij heb je gewoon veel tijd om handen, anders verdedig je hier geen miljoenenorganisatie , juist voor je plezier ?
heb je liever enkel fda approved produkten, dan is dit jouw zaak , maar breek onze mening over die spullen niet af , we weten meestal goed waarover we praten, meestal zelfs uit eigen ervaring....

spreek maar over iets als je er ervaring over hebt of medische studies om je info bij te staan... de meeste lllt studies zijn van
klinische lasers...

ik breek niet alle fda produkten af , gewoon dat de hairmax rommel is... propecia/fina werken wel degelijk heb ik ook al veel succesverhalen over gelezen(met fotos), maar van dat hairmax toestel niet... (ik heb de fotos nog eens gezien op hun site, en bij de voor en na fotos gebruiken ze andere belichting...)

Slim om me persoonlijk te pakken, maar voor je plezier ga ik daar niet op in; wat doet mijn persoonlijke situatie ertoe in deze discussie? :cool: Laten we professioneel blijven en ons niet verlagen tot ee FOK! discussie ofzo.. ;)

Ik vind het gewoon erg knap dat jullie de resultaten van, in dit geval een multicenter, gerandomiseerd en placebocontrolled onderzoek uitgevoerd op meerdere plaatsen weten te weerleggen! Een beter onderzoek bestaat er gewoon niet om de werking van een medicijn te bewijzen. Ik wil best ingaan op het waarom niet, maar dan maak ik er eens keer een nieuw draadje voor aan want dat gaat redelijk buiten de scope van deze thread.

Het gaat me niet om een miljoenenorganisatie, of wat dan ook. Damn, wat kortzichtig! Beantwoord de volgende vraag dan even voor me: als ik de FDA niet meer kan vertrouwen, wie dan wel volgens jou?
De FDA heeft via de methode die ik zonet beschreef op de meest betrouwbaar mogelijke manier onderzocht of een behandeling werkt, of niet. Wetenschappelijk, openbaar met uitsluiting van elke 3e variabele blijkt de lasercomb gewoon te werken. Waarom zou ik jou moeten geloven in plaats van dit onderzoek?

Ik zeg, nogmaals, niet dat jullie creatie's niet werken, maar ik vind het behoorlijk stom te stellen dat de lasercomb oplichterij is! Nogmaals; inderdaad kost hij veel geld, maar de werking ervan is door een onafhankelijke organisatie ervan bewezen. Kan je hoog en laag springen; daar is geen speld tussen te krijgen. Hoe goed jullie apparaten dan ook mogen werken, ik ben het pertinent oneens met de stelling dat de hairmax Lasercomb oplichterij is..

En als je wetenschappelijke onderzoeken wilt zien; vraag het onderzoek maar aan bij de FDA!

Update:
Overigens de reden waarom ik er nog geen heb is omdat ik nog hard bezig ben met mijn studie, welke onder andere inhoudt het uitvoeren en beoordelen van zulke onderzoeken (zie ook een van de leerboeken die ik een aantal posts terug heb gegeven, deze legt op een vrij begrijpelijke manier uit waarom dit soort onderzoeken goed zijn en hoe je ze zelf moet opzetten)... Samengevat; geldproblemen zoals elke student weerhielden mij er tot dusver van een lasercomb aan te schaffen. Ik ben ook op zoek naar een goedkope werkzame lasercomb, toen ik hierop stuitte. Vandaar mijn reactie. En dit is ook eigenlijk wel het laatste wat ik erover wil zeggen; als jij/jullie geloven dat de FDA scam is moet je dat doen, maar ik ben erop tegen mensen die nieuw zijn gelijk te vertellen dat het bullshit is het onderzoek van de FDA. Let daarop AUB want nieuwe mensen hebben geen maatstaf om te vergelijken en nemen jullie uitspraken eerder voor "waar" aan dan mensen die zich al meer ingelezen hebben.

Zo is het mooi, goedenavond.

wesley1982
1 februari 2009, 18:06
het is zeker niet de bedoeling om je persoonlijk aan te pakken...

ik vroeg me gewoon af waarom jij geen hairmax gebruikt aangezien je
denkt als het fda gekeurd is het wel gaat werken ?

dat er totaal geen resultaten met de hairmax bereikt is zeg ik ook niet...
maar dit zal bij een kleine groep zijn..

iedereen weet dat de klinische lasers beter en sterker zijn dan een lasercomb, dit komt door het aantal lasers erin welke de totale laseroutput bepalen...

dus : hoe meer lasers , hoe beter resultaat...
ik vind het beter ietsje meer te geven voor een laserhelm dan het eerst op die hairmax te gokken, want als dit toestel toch niet werkt voor jouw en je wil dan een laserhelm met 150 tot 250 lasers om zo goed mogelijk die klinische lasers te bereiken, ja dan zit je met dubbele kosten...
dan denk je mischien : ja als ie niet werkt, verkoop ik deze gewoon terug door, en wat moet je dan vertellen aan de toekomstige koper als hij vraagt : wat is de reden van verkoop ? gaf dit geen resultaat dan ??

daarmee ik aanraad om een laserhelm of high power laser device , je kan altijd de hairmax kopen, maar deze is echt niet krachtig hoor, je moet geluk hebben met resultaat... met een helm dat 150 lasers heeft is je kans op succes veel groter, of je kan natuurlijk altijd regelmatig onder een klinische laser gaan, maar de prijs van elke visite zal zo oplopen, dat je zal beseffen : ja toch best eentje zelf bouwen of laten bouwen...

nog een voordeel van een helm tegenover een lasercomb :
verschuif maar eens 20min lang elke keer die comb... tegenover een helm zet je op en je zit gewoon achter je pc
of je kijkt wat tv... je arm zal niet moe worden en je bent verzekerd van 20min volledige laserstraling zoals bij klinische lasers
dus geen overlappingen...

groe3845
1 februari 2009, 18:14
Zie aangepast bericht boven..

kevin
1 februari 2009, 18:44
Beetje kansloos; wat heeft de FDA ermee te maken dat het apparaat verkocht wordt voor honderden dollars? Volgens mij ben je nu feiten door elkaar aan het halen; de FDA bepaald geen prijs, Hairmax in dezen wel.
Natuurlijk is hij te duur, maar de prijs bepaald de fabrikant en niet de FDA. De FDA onderzoekt alleen of een behandeling werkt of niet. Bij de behandeling die Hairmax aanbiedt is gebleken dat dit het geval is. Als jullie zeggen dat dat niet zo is trekken je daarbij gelijk een zeer goed onderzoek in twijfel: dát is nogal naief! :o

Maar doe nou eens aan een beetje zelfreflectie; wie zou jíj eerder geloven? Een FDA die zich dagelijks onder andere bezighoudt met onderzoeken waar levens op het spel staan; medicijnen tegen kanker, AIDS en alle verschrikkelijke vormen van ziekten die er te vinden zijn? Zouden de methoden die daar toegepast worden (en dus de resultaten) niet te vertrouwen zijn? Of geloof je eerder forumgebruikers die zelf met diodes aan het rommelen zijn, elkaar napraten en heel hard schreeuwen dat de FDA huichelaars zijn? :confused:

Als de FDA zo weinig betrouwbaar is; waarom wordt het dan notabene zelfs hier in de haarweb dummyinstructie de FDA approved medicijnen apart vermeld?!

En dan míj naief noemen? :eek:

Sorry, maar nu jullie ook nog zo hard in de stress schieten en vinden dat ik dom ben komt dat de geloofwaardigheid van het forum nog minder ten goede... :confused:

Je snapt de feiten niet. De Hairmax laser comb is goedgekeurd tegen haar verlies terwijl het geen donder tegen haar verlies doet met de kracht die Hairmax heeft, dat is een feit. Alleen de allerbeste 'responders' kregen er resultaat van en dat zullen er niet veel zijn.

Laser werken tegen haar uitval ja, dat is bewezen, maar de Hairmax lasercomb werkt totaal niet.

groe3845
1 februari 2009, 19:06
Je snapt de feiten niet. De Hairmax laser comb is goedgekeurd tegen haar verlies terwijl het geen donder tegen haar verlies doet met de kracht die Hairmax heeft, dat is een feit. Alleen de allerbeste 'responders' kregen er resultaat van en dat zullen er niet veel zijn.

Verdorie wat een post zeg.

"Je snapt de feiten niet." --> Persoonlijke aanval: hoe weet je dat? Wie zegt dat ik de feiten niet snap? Gezien je post ben ik er in ieder geval beter tot toe ik staat dan jij.

"De Hairmax laser comb is goedgekeurd tegen haar verlies" --> waaruit maak je dat op? Direct citaat uit het FDA rapport van de lasercomb: "(...) the lasercomb is indicated to promote hair growth in males (...)" bron: http://www.fda.gov/cdrh/pdf6/K060305.pdf
De lasercomb is goedgekeurd om haargroei te stimuleren! Eerste fout die je maakt, jij snapt er niets van dus.

"het geen donder tegen haar verlies doet met de kracht die Hairmax heeft, dat is een feit. Alleen de allerbeste 'responders' kregen er resultaat van en dat zullen er niet veel zijn." --> je spreekt jezelf in 2 zinnen tegen: dus ook een ongegronde uitspraak: tweede fout.

"het geen donder tegen haar verlies doet met de kracht die Hairmax heeft, dat is een feit." --> dan ben ik wel benieuwd naar dit wetenschappelijk bewijs, uitgevoerd in een multicenter, gerandomiseerd en placebocontrolled onderzoek op meerdere plaatsen ondersteund met statistisch bewijsvoerend materiaal.

Gezien het bovenstaande:
"Alleen de allerbeste 'responders' kregen er resultaat van" --> aanname.
"en dat zullen er niet veel zijn" --> aanname.

Met andere woorden je hele post is ongegrond en bezijden de waarheid. Vijf fouten in drie zinnen, toppost! Snap je nu waarom ik geen vertrouwen in JOU heb als informatiebron? Lever de volgende keer een bijdrage aan de discussie of ga naar FOK! daar sprookjes vertellen!Maar ik ga geen aandacht meer hieraan besteden, je bent zo overtuigd van je eigen gelijk.. Moderators, doe er wat aan en houd het niveau op peil.
Nogmaals; fijne avond ik sluit me verder af van deze discussie.

kevin
1 februari 2009, 20:47
:D

Het is goed met je. Aan zulke mensen zoals jij ga ik geen moeite meer besteden. Blijf maar lekker in je eigen kader zitten en denk er vooral niet buiten.

sheila
1 februari 2009, 23:43
Hallo allemaal,
Denk al even na over die laser maar geloof na veel op dit forum te hebben gelezen dat het app. minimaal 250 mw of zelfs 600 mw zou moeten nemen.

Dus de aculas werkte niet bij Cloud????:confused:

Kan ik binnen de Benelux ofzo zo´n helm kunnen bestellen. Ik las dat Cloud ergens vertelde dat ze tegenwoordig voordelig zijn... waar ergens..

en helaas ben ik niet technisch genoeg om zelf te maken.

Korte omschrijving mijn probleem;
Weet wel dat mijn haarproblemen (steeds dunner terug komend haar en meer kalende plekjes en nog steeds wat haaruitval) komt door stress. Dermatoloog van UMC heeft onderzoek gedaan en had niets gevonden, wilde me wel die bekende medicijnen voorschrijven maar wist niet op iets zou helpen, maar verloor wel wat te veel haar.
Sinds auto-ongeval 3,5 jr geleden (grote geheugen probl/slaap, altiid moe/niet meer kunnen werken/ wipless/ zeer slechte diabetes laatste jaar,vele ambulance opnames, halve coma´s 2x per wk) na zh opname van enkele wk insuline dosing 3x verminderd en gaat behoorlijk goed nu.(heb/had zelfs last van dood-angsten) Ben overigens 32 jr. (ook eens cortisol van 18 gemeten, is stress hormoon, te laag):(

direct na ongeval toen ik niet meer mijn werk kon uitvoeren, verkoop/boekhouding/inkoop etc verloor ik haar dat steeds erger werd, 2 jr geleden lang haar tot oren kort gewiekt. Slik enkel silicea voor mijn haar, en zie na ruim 8 mnd wat kleine haartjes. STOP de stress is het beste advies maar ben heftig op zoek naar geheugentrainingen/artsen, revalidatie-arts zegt accepteren de trage pers. die ik ben maar dat wil ik echt niet!!

Welke laser met veel mw koop ik waar?? liefst in de buurt????:D

groetjes Sheila:)

kevin
2 februari 2009, 09:49
Sheila, het beste kun je deze site eens doorlezen: overmachogrande.com. Hier staat bijna alles wat je moet weten.

Cloud
2 februari 2009, 11:29
Dus de aculas werkte niet bij Cloud????:confused:
De Aculas is geen slecht product, maar ik kan het al een hele tijd niet meer opbrengen om regelmatig te laseren. Ben van jarenlang trouw 3x/ week teruggezakt naar 1 en in het beste geval 2x per week. Soms ook periodes van 10 dagen tussen het laseren.

Omwille van de vereiste discipline (ik heb het vier jaar volgehouden en nu gaat het totaal NIET meer) zou ik iedereen aanraden om een helmet aan te schaffen. Overmachogrande verkoopt er tegenwoordig, en ik geloof dat er nog iemand is op het Regrowth forum, buiten Nidhogge. Op regrowth.com wordt er heel veel geschreven over lasers dus zeker de moeite om ook daar eens te gaan lezen.
Nidhogge zou ik momenteel niemand aanraden, ik wacht al sinds november op mijn bij hem bestelde helm.

LaVie
2 februari 2009, 11:29
Kevin, jij zegt dat het een feit is dat de lasercomb niet werkt. Waarop baseer jij dat ? Heb jij een link naar een onderzoek ? Aangezien het bij de grote 4 stond bij het haarwoordenboekje en FDA getest is, dacht ik dat het effectief zou zijn.

kevin
2 februari 2009, 12:11
Kevin, jij zegt dat het een feit is dat de lasercomb niet werkt. Waarop baseer jij dat ? Heb jij een link naar een onderzoek ? Aangezien het bij de grote 4 stond bij het haarwoordenboekje en FDA getest is, dacht ik dat het effectief zou zijn.

Bij de meeste mensen zal het denk ik niet werken. Laserlicht zelf geloof ik wel heilig in, maar in de Hairmax lasercomb totaal niet, omdat deze niet krachtig genoeg is om haargroei te stimuleren bij de meeste mensen.

Hier (http://www.overmachogrande.com/index.php?/omg/site_pages/your_laser_device_isnt_wont_be_strong_enough/) staat alles wat je moet weten hierover met bewijs.

Dit plaatje geeft ook wel een goed beeld.

http://www.konftec.com/ko_image/Brush/Laser-Tissue-w600.jpg

LaVie
2 februari 2009, 12:23
Kevin, de link is een verwijzing naar een site die laser diodes verkoopt.
Kun je voorstellen dat er mensen zijn die meer vertrouwen hebben in de FDA dan in een commerciële website ?

kevin
2 februari 2009, 12:34
Kevin, de link is een verwijzing naar een site die laser diodes verkoopt.
Kun je voorstellen dat er mensen zijn die meer vertrouwen hebben in de FDA dan in een commerciële website ?

Oh verschrikkelijk :eek:. Het is geen site die laser diodes verkoopt en al helemaal geen commerciële site. Kijk eens goed..

En nee ik vertrouw de FDA niet blind, zoals 99% van de mensen wel doet. Over de FDA:


FDA Advisers Tied to Industry

By Dennis Cauchon, USA TODAY (http://www.usatoday.com/)
More than half of the experts hired to advise the government on the safety and effectiveness of medicine have financial relationships with the pharmaceutical companies that will be helped or hurt by their decisions, a USA TODAY study found.
These experts are hired to advise the Food and Drug Administration on which medicines should be approved for sale, what the warning labels should say and how studies of drugs should be designed.
The experts are supposed to be independent, but USA TODAY found that 54% of the time, they have a direct financial interest in the drug or topic they are asked to evaluate. These conflicts include helping a pharmaceutical company develop a medicine, then serving on an FDA advisory committee that judges the drug.


En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

LaVie
2 februari 2009, 12:48
Kevin, op www.overmachogrande.com huppelt een vrouw in een konijnenpakje rond, schiet iemand een lichtgevende pijl af en steek iemand een sigaar aan met een lightsabel. Dit geloof jij eerder dan een officiële Amerikaanse instantie die de kwaliteit en veiligheid van voedsel en medicijnen bewaakt ?

kevin
2 februari 2009, 12:55
Kevin, op www.overmachogrande.com (http://www.overmachogrande.com) huppelt een vrouw in een konijnenpakje rond, schiet iemand een lichtgevende pijl af en steek iemand een sigaar aan met een lightsabel. Dit geloof jij eerder dan een officiële Amerikaanse instantie die de kwaliteit en veiligheid van voedsel en medicijnen bewaakt ?

Zucht, zoek jij het ook maar lekker zelf uit eigenwijs. Koop een Hairmax lasercomb en laat na 1 jaar nog maar wat van je horen.

LaVie
2 februari 2009, 13:12
Kevin, jij mag officiële instanties wantrouwen en je eigen koers varen, maar blijf wel redelijk tegenover de mensen die er wel vertrouwen hebben. Deze mensen zijn niet per definitie naief of eigenwijs.

groe3845
2 februari 2009, 13:20
Om mijn verhaal voor eens en altijd even duidelijk te maken.
De definitie onderzoek

Gebruik op het forum
Dagelijks wordt hier op het forum gebruik gemaakt van de termen ‘onderzoek’ en daarmee impliciet gerefereerd naar de behaalde resultaten. Echter, discussie kan ontstaan over het gebruik van deze woorden, naar mijn mening worden deze woorden niet gebruikt zoals de echte mening van deze woorden inhoudt. Walliman (2001) onderzoekt in zijn onderzoek hoe de mening van het woord “research”(dus onderzoek in het nederlands) vaak verkeerd gebruikt wordt. Zijn eerste bevinding is dat, ondanks dat onderzoek vaak het verzamelen van data inhoudt, het meer inhoudt dan een paar websites, artikelen of boeken lezen of wat mensen een aantal vragen stellen. Ondanks dat het verzamelen van data vaak een onderdeel is van het onderzoek wordt het niet gedaan op een systematische manier, puur voor het doel van het betreffende onderzoek en kan dus niet gezien worden als onderzoek pur sang.
Bovendien kwam hij erachter dat data vaak (ondanks op een verkeerde manier) verzameld wordt via verschillende bronnen, deze data in één document samengevat worden. Echter de interpretatie van de data blijft vaak achterwege. Dus; ondanks dat de data van meerdere bronnen komt, wat eigenlijk een goede manier van verzamelen van data is, het op de juiste manier interpreteren van deze data blijft vaak achterwege en is het dus geen onderzoek.
Als laatste wordt de term “onderzoek” vaak gebruikt om een idee van het product over te brengen en mensen aan te sporen om het product te kopen en te vertrouwen, zonder enige systematische bewijsvoering volgend uit gegrondt onderzoek. Vaak, wanneer gevraagd wordt naar deze bewijslast en een outline van het onderzoeksproces zijn deze onduidelijk of niet beschikbaar.

Karakteristieken van gegrond onderzoek
Gebaseerd op bovenstaande korte discussie kunnen we al een aantal karakteristieken ontdekken over hoe goed onderzoek er dan wel uit zou moeten zien:
· Data is systematisch verzameld
· Data is systematisch geïnterpreteerd
· Er is een duidelijk doel wat uitgevonden moet worden
Daardoor kunnen we onderzoek definieren als een proces dat ondernomen wordt om iets uit te vinden op een systematische manier, daarmee de kennis op dit gebied te vergroten. Ik heb 2 stukjes schuingedrukt omdat deze belangrijk zijn in de definitie: “iets uit te vinden” en “op een systematische manier”. ‘Systematisch’ houdt in iets uitvinden op een opeenvolgende, logische manier en niet op aannames (Ghauri & Gønhaug, 2005). Als onderdeel moet het onderzoek dus een uitleg en verklaring geven van de methoden die gebruikt zijn, beargumenteren waarom de resultaten behaald ook zinvol zijn maar ook de limitaties van het onderzoek uitleggen. “Iets uitvinden” houdt in dat er multipliciteit van mogelijke toepassingen van je onderzoek bestaat; het onderzoek moet verklarend zijn, begrijpelijk, bekritiseerbaar en analyseerbaar (Ghauri en Gønhaug, 2005). In ieder gevalhet onderzoek moet een antwoord geven op het doel van het onderzoek, zoals, bijvoorbeeld of een Haimax Lasercomb werkt of niet.


Het uitvoeren van een onderzoek, het behalen van generaliseerbare resultaten
In de alledaagse manier van het woord, onderzoek zit in onze genen. We proberen dagelijks nieuwe dingen uit en proberen bestaande dingen op een betere manier te doen al vanaf het allereerste moment dat “de mensheid” bestaat. Onderzoeken is dus eigenlijk een natuurlijk deel van ons leven geworden. Vandaag de dag zijn we ook bezig met het onderzoeken naar medicijnen en de werking ervan. Zoals de meeste mensen een link kunnen leggen tussen oorzaak en gevolg (stekker in het stopcontact --> koelkast gaat koelen) probeert men dit ook te doen in het onderzoek naar medicijnen. Daarbij probeert men, in het geval van onze discussie de FDA, een causaal verband te leggen tussen oorzaak en gevolg: neem medicijn X en wordt beter van ziekte Y. Het gevaar schuilt hem in het feit dat er een derde variabele van invloed kan zijn tijdens onderzoek. Ik stop de stekker in het stopcontact en de koelkast werkt niet. Waarom niet? Shit: de kabel is gebroken.
Professionele onderzoeksorganisaties gebruiken verschillende methoden om deze derde variabelen uit te sluiten. Bijvoorbeeld, in het geval van de Hairmax lasercomb is gebruik gemaakt van een studie op meerdere plaatsen (geografische invloed of bevolkingsgroepen hebben geen invloed), ondersteund met een placebo (dan is het verschil te zien tussen de testgroep en controlgroup) en de verschillende subjects zijn random toegeschreven aan één van de twee groepen.
Kort samengevat: de FDA werkt via de onderzoeks manier zoals ik hierboven heb beschreven, de resultaten zijn opvraagbaar en een dusdanige positieve werking is vastgesteld bij een dusdanig percentage van de subjects dat de FDA het heeft vrijgegeven als werkend medicijn.
Het tegenspreken van resultaten van zulke onderzoeken is dusdanig dom, dat je een cursus “onderzoeksmethoden voor beginners” mag overwegen om nog mee te durven praten over dit onderwerp.

Wat gebeurd er hier op het forum?
Mijn persoonlijke mening daargelaten, iedereen die deze en andere discussies over de lasercomb leest kan voor zichzelf nagaan welke definitie van ‘onderzoek’ en ‘resultaten’ er gebruikt wordt door de overige forumleden. Zie bijvoorbeeld de manier waarop Kevin het woord “bewijs” gebruikt een aantal posts terug daarbij linkend naar een externe site.
Ik wil hiermee zeggen dat als je nieuw bent op het forum, je geen zaken zomaar moet aannemen omdat Kevin of een ander forumgebruiker dit stelt. De FDA is een Amerikaans onderzoeksinstituut welke onderzoek uitvoert op de manier zoals net bediscussieerd. Hiermee wil ik niet zeggen dat de lasercombs die zij aanbevelen niet werken, integendeel, wellicht zijn die veel effectiever. Echter het pertinent “onwaar” verklaren van de werking van de HairMax Lasercomb is onjuist.
Hiermee hoop ik jullie een stukje inzicht gegeven te hebben on betrouwbaarheid van sommige fora en/of stellingen van personen. Zoals te lezen is in mijn eerste korte discussie is de grens tussen “onderzoek en resultaten” en “onderzoek en resultaten” klein: de grens tussen wetenschap en kwakzalverij even klein. Doe een beroep op je eigen verstand en intelligentie en bekijk kritisch uitspraken als ”het is bewezen” en “het is een feit”.
Hiermee jullie en de discussie op een hoger niveau te hebben gebracht verblijf ik,

wesley1982
2 februari 2009, 18:14
djeezes zeg, en dat allemaal voor die FDA :P

mensen echt, ik heb totaal geen zin meer om dit concept te verdedigen
zowel de FDA niet als de niet FDA goedgekeurde middelen...

snappen jullie nu niet dat zo een laserhelm is zoals een hairmax
op gebied van lasers : 650nm 5mw... een helm heeft gewoon veel meer
lasers , dus ook MEER kans op resultaat PUNT

steek jullie energie in nuttigere zaken dan die FDA te verdedigen...
doe wat iedereen doet op dit forum : produkten aankopen, gebruiken
en jullie ervaringen posten met dit toestel (liefst met fotos voor je eraan begon en erna...)

de resultaten zullen voor zichzelf spreken hoor...

ik hoop nu ook wel tegen 2010 een post van jullie te lezen over jullie
ervaring met de hairmax...

koop het aan, spaar desnoods tijdje en zie voor een hairmax , test deze
en laat jullie ervaring hiermee weten...

LaVie
2 februari 2009, 19:47
Wesley, Ik hoop dat je heel veel succes hebt met de laserhelm, dat meen
ik serieus! Maar als ik nu moet kiezen tussen iets van die gekke website of
iets wat FDA approved is, dan kies ik toch echt voor het laatste.

De fabrikant heeft alle belang bij een kam die werkt, misschien is er wel een goede reden voor een lager vermogen.

Maar waar ik me aan stoor is de manier hoe de kam even word weggezet als iets dat niet werkt. Een FDA keurmerk is moeilijk te krijgen en hier op dit forum staat het bij de grote 4 in het haarwoordenboekje. Dan kun je het niet zomaar terzijde schuiven.

Je lichaam is je belangrijkste bezit, je moet er zuinig op zijn. Ik wil niet zomaar iets van een website gaan aannemen, ik hou mij liever aan goed gekeurde/geteste spullen. Is dat zo vreemd ?

groe3845
2 februari 2009, 21:09
Wesley, Ik hoop dat je heel veel succes hebt met de laserhelm, dat meen
ik serieus! Maar als ik nu moet kiezen tussen iets van die gekke website of
iets wat FDA approved is, dan kies ik toch echt voor het laatste.

De fabrikant heeft alle belang bij een kam die werkt, misschien is er wel een goede reden voor een lager vermogen.

Maar waar ik me aan stoor is de manier hoe de kam even word weggezet als iets dat niet werkt. Een FDA keurmerk is moeilijk te krijgen en hier op dit forum staat het bij de grote 4 in het haarwoordenboekje. Dan kun je het niet zomaar terzijde schuiven.

Je lichaam is je belangrijkste bezit, je moet er zuinig op zijn. Ik wil niet zomaar iets van een website gaan aannemen, ik hou mij liever aan goed gekeurde/geteste spullen. Is dat zo vreemd ?

Precies mijn punt; het gaat me niet om jullie ongelijk te bewijzen, ik hoop zelfs dat jullie een beter resultaat halen en zich in de pioneersfase bevinden en dat jullie huidige ontwerp later als beter getest gaat worden zodat door jullie werk wij uiteindelijk beter af zijn!

Waar ik me, zoals LaVie scherp duidelijk maakt, aan stoor is dat een bepaald product met een échte test onderzocht is en gebleken is dat het werkt. Onafhankelijk wie het onderzoekt, onafhankelijk welke specificaties het heeft of wie het maakt; als het onderzoek maar goed uitgevoerd wordt en resultaten generaliseerbaar zijn, vind ik het betrouwbaar en zet ik hier eerder mijn geld op dan op zelf-knutselende mensen. Het in twijfel trekken van de uitkomsten van zo een onderzoek vind ik onterecht en niet in het algemeen belang. Het werkt met de specificaties zoals het is onderzocht, het is bewezen, misschien hebben jullie een beter product maar ga mensen dat niet lopen aansmeren en laat ze vrij als ze willen kiezen voor iets wat kennelijk wel werkt. Helemaal voor iemand die geen verstand van zaken heeft en nieuw is op het forum, vind ik dat zulke stellingen diegene een verkeerd beeld geven; vertrouwen dat je je haar terugkrijgt is op dat moment belangrijker dan iemand van je persoonlijke gelijk overtuigen dat de hairmax troep is, terwijl het tegendeel bewezen is. Dat je daar persoonlijk niet van overtuigd bent kan ik me voorstellen, maar zet mensen niet weg als 'dom' of 'eigenwijs'..

Nou, nu genoeg erover geschreven?

Om eerlijk te zijn en weer helemaal on-topic te komen; ik twijfel of ik iets zelf ga bouwen of dat ik de hairmax ga kopen. Jullie gedachtengang is redelijk aannemelijk, en ik heb het geld er niet voor om een hairmax te kopen. Ik kwam in deze discussie om te kijken of er een kam bestaat tegen relatief weinig geld, die werkt. Wat adviseren jullie nou? Kan er geen up-to-date lijstje gemaakt worden van effectieve helmen en effectieven kammen?

(en begin nou niet weer dat die hairmax troep is, for sake of us all! :frusty:ik voel de volgende strijd al aankomen: wie staat er op nummer 1? de hairmax of een andere? :rolleyes: )

wesley1982
3 februari 2009, 07:32
de basis van een laserhelm is een betaalbare kopie te hebben van een klinische laser...

draai en keer het zoveel je wil , hiermee is alles begonnen , en deze geeft nog steeds het beste resultaat, maar de visites zijn duur....
het principe van een klinische laser is : 300 of meer lasers welke tesamen tussen de 1800 a 2400mw krachtig zijn en deze 20 a 30min je hoofd laten bestralen....

nu een laserhelm is daar een kopie van , een kopie van een toestel dat zeker fda gekeurd is hoor...

overlees andere haarforums ook eens waar gebruikers van laserhelmen zitten, je kan hun ervaring ermee lezen, bijna iedereen had er wel iets positief over te zeggen...

klinische lasers staan op nr 1... ver alle lllt studies zijn daarmee gedaan

nu als gezegt word dat de fabrikant voor een reden kortere behandeltijd en zwakker toestel kiest, dan wil ik die reden wel weten hoor
want zelfs de nieuwe klinische lasers nu zijn nog steeds 2400mw... en 20 a 30min lang bestraling, en deze kosten 40.000 dollar voor 1 toestel...

wesley1982
3 februari 2009, 19:01
ok de eerste 2 fotos ben ik 1 jaar geleden...

de 3 andere is hoe ik nu ben...
het is wel beetje vettig, aangezien ik elke keer men haar was na de fitness...

dutasteride -> niet FDA approved
x5 haarlaser -> niet FDA approved (deed ook niks uit)
minoxidil 5% -> deed ook niet veel uit vond ik , die xandrox 12,5% daarin tegen doet men haar sneller groeien

het voornaamste is momenteel van :
dutasteride , spectral dnc-l , en met die flutamide begin ik ook resultaat te zien onder dikker haar, vooral bij de hergroeihaartjes...
xandrox 12,5% doet men haar duidelijk sneller groeien...

let wel niet op men haar aan de zijkant dat beetje grijs is, ik verf men haar soms, het rare is dat ik enkel wat grijs
haar heb op de zijkant niks bovenaan... dit is al sinds men 17 begonnen met paar grijze haartjes...
men broer heeft er ook beetje , dus het ligt genetisch , maarja je kan het altijd verven natuurlijk , ik ga dit morgen nog eens doen

ik hoop met die laserhelm en hw topical 3 het nog veel verder te boosten...

1 ding is absoluut zeker... zonder men krachtig regime was ik nu zeker al volledig kaal...
sinds 9 maand duta is men haaruitval volledig stilgevallen... en ik blijf hergroei hebben, wel gaat dit langzaam aan...

LaVie
3 februari 2009, 20:40
Wesley jongen, wat doe je nog op deze site ? Je hebt toch een kop met haar ? :D

In ieder geval gefeliciteerd met het resultaat! Maar hoe weet je welk middel het beste effect heeft, omdat je nogal wat tegelijk gebruikt.

wesley1982
3 februari 2009, 20:58
ik neem aan dat de middelen uit men regime elkaar aangevult hebben...
gokken op 1 middelen kan soms tegenvallen... best meerdere middelen

de bedoeling is om nog meer haar terug te halen wat ik verloren ben
ik had toen ik jong was (spreek over 17 a 18jaar) een heel hoge densiteit
ik denk dat ik met al men middelen nu nog steeds maar 1/3 heb van toen, zal binnenkort een foto posten om gemakelijker te vergelijken...

ook al ziet men haar en goed uit, ik heb nog niet genoeg densiteit om het met gel mooi recht te zetten...
daarvoor ik hier ook blijf rondhangen en ik ook steeds nieuwe middelen wil proberen...
ook wil ik gerust andere mensen helpen , als ze iets willen weten van haarmiddelen...
ik wou dat ik vroeger deze site had gevonden, ik wist een jaar geleden totaal van niks he, enkel dat er minox was

ik ga men regime doordoen tot er betere haarmiddelen of definitieve oplossing voor is...

vergeet niet zolang ik men duta neem zal ik men haar kunnen houden, maar zolang ik deze gebruik mag ik nooit aan kinderen beginnen...
nu is dit geen probleem , maar ik ben er wel bang voor toekomstige relaties
niet elke vrouw begrijpt onze drang naar haar...

mhogen
4 februari 2009, 22:41
http://www.konftec.com/ko_image/Brush/Laser-Tissue-w600.jpg

Ik ben me aan het verdiepen in die lasercombs/helmen, maar overzichtelijk is dit onderwerp niet echt op het forum. Moet eerst 6 discussies door om er wijs uit te worden.. Dit heb ik dan ook maar vluchtig gedaan.

Eén punt is me nu niet helemaal duidelijk. Ik hoor Wesley steeds zeggen dat je meer dan 250 mW moet hebben. Om dit te bereiken tel je het aantal lasers van 5mW bij elkaar op. Hiervoor heb je er 50 nodig, zegt een simpele rekensom ;) Ondanks deze 50 diodes/lasers ga je toch niet die de huid in gezien bovenstaande afbeelding?

Besteld iemand al zijn helm bij http://www.overmachogrande.com/ ??

kevin
5 februari 2009, 09:56
Ze bedoelen met dat plaatje dat er met 1 5mW module er te weinig laserkracht is om biostimulatie te laten plaatsvinden. Hoe meer lasers je hebt, des te groter is de kans dat je resultaten krijgt. Elke 650nm laser bereikt het haarzakje al, dus daarmee geeft het plaatje misschien een vertekend beeld.

Dus elke 650nm laser diode bereikt het haarzakje, maar niet elke laser heeft genoeg kracht om biostimulatie te veroorzaken.

Ik zit eraan te denken om zo'n helm van John te bestellen, maar ik wacht nog even op mijn 400mW laser comb :cool:.

wesley1982
5 februari 2009, 16:40
hoe meer lasers , hoe meer kans op meer resultaat
met 250mw bedoel ik de output van de lasers samen...

die john is gek geworden denk ik , hij heeft een 415 diode laserhelm gebouwd
link : http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=23044

even uitrekenen 4,5mw output per laser x 415 diodes = 1867,5 mw sterk...
mensen dit IS een klinische laser , output is hetzelfde...

de prijs zal ook niet echt goedkoop zijn vrees ik :P
mmm ik ga er eens over nadenken, ik heb 300 lasers liggen, moet er maar 100tal bijkopen...

kevin
5 februari 2009, 16:55
hoe meer lasers , hoe meer kans op meer resultaat
met 250mw bedoel ik de output van de lasers samen...

die john is gek geworden denk ik , hij heeft een 415 diode laserhelm gebouwd
link : http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=23044

even uitrekenen 4,5mw output per laser x 415 diodes = 1867,5 mw sterk...
mensen dit IS een klinische laser , output is hetzelfde...

de prijs zal ook niet echt goedkoop zijn vrees ik :P
mmm ik ga er eens over nadenken, ik heb 300 lasers liggen, moet er maar 100tal bijkopen...

Mooie he :D. Als ik het geld had, had ik er zeker eentje besteld met 400+ diodes :cool:.

ray
5 februari 2009, 17:32
zo te zien zeker verbetering in 1 jaar wesley.

alleen de omvang is een beetje moeilijk te zien omdat je eerst heel kort haar hed en daarna langer haar voorover gekamt.

kun je geen foto posten met je haren nat en strak achterover gekamt :P


ben namelijk heel benieuwd.
straks hebben we hier op haarweb ons eigen wonderpersoon :D

wesley1982
5 februari 2009, 17:59
ik was dit al van plan aangezien iedereen denkt : ja die heeft geen probleem meer

wat nu ook niet juist is, zoals ik altijd al zei : ik heb dekking, daar blijft het bij
zolang ik hergroei heb, kan ik nog aan een goede densiteit geraken
dit is ook de reden ik de hw topical 3 en die laserhelm aan men regime toevoeg...

ik zal morgen eens een foto posten nat achterover, is natuurlijk een heel andere wereld nog....

ik ben nog lang nie weg van haarweb denk ik hoor :P

mhogen
5 februari 2009, 19:26
mooie gek die john. wat betaal je voor een helm van 75 diodes bij hem? zijn er al mensen op buitenlandse fora die ervaringen hebben met hem qua aflevering? Denk eraan om iets sterkers aan te schaffen, maar speel wel op safe qua betrouwbaarheid

kyzl
5 februari 2009, 20:15
Ziet er zeer goed uit Wesley, je komt inderdaad helemaal niet over als 'kalend' op die foto's! Jou "mega-assault-on-mother-nature" heeft dus wel degelijk zijn effect! :) (al zal die FUT ook wel geholpen hebben natuurlijk .. ;))

Ivm die lasers.. Als ik het goed begrijp is het probleem niet dat die andere spullen niet sterk genoeg zijn (ze hebben immers dezelfde 5mW lasers aan boord). Het probleem is dat je te weinig oppervlakte in 1 keer kan bestralen en je die kam dus urenlang zou moeten gebruiken om dezelfde hoeveelheid geabsorbeerde energie/cm2 te bekomen.

Met andere woorden: als je die kam telkens zou gebruiken op dezelfde plaats dan is er geen verschil tussen de helm en de kam (op die bepaalde plaats natuurlijk).

Of met nog andere woorden: als een mensenhoofd 50x kleiner was geweest, dan zou zo een lasercomb dus perfect voldoende geweest zijn.

Klopt? :cool:

wesley1982
5 februari 2009, 20:29
je zit volledig juist :P

Hanna
6 februari 2009, 02:13
xandrox 12,5% doet men haar duidelijk sneller groeien......

Waarom zou je haar sneller moeten groeien? Haren hebben slechts een beperkte levensduur, dus, hoe sneller ze groeien, des te sneller zitten ze weer in de uitvalfase.

wesley1982
6 februari 2009, 07:21
men haar bovenaan groeide 3x zo traag als aan de zijkant of achteraan
er zat precies niks van groei meer in
dus dat er terug wat groei in komt vind ik dan zeker niet erg hoor

wesley1982
8 februari 2009, 14:16
ok ray , jij was toch zo benieuwd naar men situatie achterover gekamd...

dit is nat achteruit gekamd , en eentje waar het handdoekdroog was en achteruit gekamd ( deze was iets meer onscherp , het was lastig dit zelf te fotograferen , want men broer was er niet om dit te doen en ik moest nog weg dus weinig tijd...)

ook zie je op de eerste foto duidelijk de hergroeihaartjes dat langer aan het worden zijn door men fluta en xandrox...
ik weet dat dit hergroei haartjes zijn omdat de eerste 2cm van men haarlijn volledig getransplanteerd was bij men ht... dus hier stond al jaren niks meer en nu groeien haartjes tot voor die nieuwe haarlijn dus duidelijke hergroei...

ik vind het nog niet slecht aangezien je ziet vanwaar ik kom en men haar nat achteruit gekamd is , met fototoestel met flits , het valt goed mee
ik kam het altijd naar voor , dan toont het mooi dik...:P

Janklaassen28
8 februari 2009, 14:41
Ik denk dat veel mensen in dit topic wel heel erg geobserdeerd zijn door hun haarverlies en daardoor een beetje de realiteit uit ogen verliest.
Of zo'n hairmax bij sommige mensen nu wel of niet werkt dat weet ik niet. Maar goed het is FDA approved dus bij een test groep is in een goede test resultaat aangetoond en er is aangetoond dat het geen risico is voor de gezondheid (bij normaal gebruik). Behandelingen tegen kanker zijn ook FDA approved en toch gaan er nog mensen dood aan kanker. Moeten al die mensen dan zelf maar een bestralingsapparaat gaan bouwen in hun schuurtje? Nee natuurlijk niet. FDA approved betekent gewoon geen garantie voor succes. Maar het zou me oprecht verbazen als iemand die met wat wikipedia onderzoek wel een super werkend apparaat kan bouwen voor een redelijk kostprijs. Als dit namelijk zo simpel zou zijn en zo'n super resultaat zou leveren dan was er al lang een fabrikant geweest die zo'n apparaat op de markt had gebracht. Valt goed mee te verdienen.

En het feit dat dutasteride niet FDA approved is zegt weinig. Zo'n onderzoek neemt best wat tijd in beslag. Zeker het onderzoek naar de mogelijke nadelige lange termijn effecten. Het zal heus wel nog wel FDA approved worden en zo niet dan heeft dat een reden (ernstige gezondheids risico's op latere leeftijd bv).

Ik wil hier verder niemand mee afzeiken hoor maar goed je moet natuurlijk niet de realiteit uit het oog verliezen.

wesley1982
8 februari 2009, 15:01
duta is aan de human trails 3 bezig en zal dus wel FDA approved geraken voor haaruitval...

een laserhelm is een kopie van de klinische lasers dat wel FDA approved zijn..
zelfde type lasers...

ik weet wel dat middelen gebruiken dat hormonaal aan je hormoonhuishouding rommelen niet echt goed kan zijn op lang termijn...

men idee zou dan ook zijn zodra het ASC-J9 middel degelijk gestest is , deze te gebruiken om men androgene receptoren af te breken aan men haar...
en dus alle pillen en andere middelen behalve minox te kunnen stoppen...

Janklaassen28
8 februari 2009, 16:13
duta is aan de human trails 3 bezig en zal dus wel FDA approved geraken voor haaruitval...

een laserhelm is een kopie van de klinische lasers dat wel FDA approved zijn..
zelfde type lasers...

ik weet wel dat middelen gebruiken dat hormonaal aan je hormoonhuishouding rommelen niet echt goed kan zijn op lang termijn...

men idee zou dan ook zijn zodra het ASC-J9 middel degelijk gestest is , deze te gebruiken om men androgene receptoren af te breken aan men haar...
en dus alle pillen en andere middelen behalve minox te kunnen stoppen...


Tja de allerbeste oplossing tegen haaruitval is nog altijd eigenlijk de meest simpele. Namelijk als een kaal geschoren hoofd je goed staat. Kijk naar een Ljunberg, word harstikke kaal maar is een mega sexsymbool puur omdat 2-4mm lang haar hem super staat.

Hanna
8 februari 2009, 17:29
...Kijk naar een Ljunberg, word harstikke kaal maar is een mega sexsymbool puur omdat 2-4mm lang haar hem super staat.

Met een lekkere haardos zou hij er veel beter uitzien!

wesley1982
8 februari 2009, 18:08
als accepteren voor jouw zo gemakkelijk is , ja dan hoef je hier niet meer te komen, want als je je haar kortscheert en laat verder uitkalen ga je aan deze site maar weinig nut hebben denk ik...

moest accepteren zo gemakkelijk zijn , dan zouden de haarklinieken al falliet zijn vrees ik... ook fina en minox zouden niet langer nodig zijn
en haarweb zou ook nooit zijn 15.000 leden bereikt hebben...

maar de wereld draait nu eenmaal anders, er zijn er die totaal geen probleem hebben met hun haar dat achteruit gaat , wel ik wens die mensen alle succes toe, maar niet iedereen kan zomaar de schakelaar even omdraaien en denken : ja het is maar haar...
je haar maakt je looks, ik had ook eens men haar volledig afgeschoren met gilette , en ook paar keer superkort afgeschoren, het stond me wel , maar toch als ik men fotos van vroeger bekijk staat halflang haar me veel beter hoor... de eerste die mooier kaal is dan met haar moet ik nog altijd zien :P
alhoewel er nog steeds geen totaaloplossing is voor aga kunnen we dit proces wel stopzetten of in het slechtste geval afremmen...

ik heb wel al veel complimentjes gehad dat men haar nu mooi is...
tegenover de opmerkingen ervoor van : je bent wel heel kaal aan het worden
de mensen schatten me nu jonger in, daarmee bedoel ik op basis van men haarsituatie dachten ze dat ik 35 was
en nu schatten ze me 23 in , terwijl men leeftijd 26 is, dus mij hoor je niet klagen... ik toon even 12 jaar jonger, lol

het doet iets met je zelfvertrouwen op dat vlak vind ik...

Janklaassen28
9 februari 2009, 21:18
Met een lekkere haardos zou hij er veel beter uitzien!

Nja misschien jouw mening maar hij is pas een sexsymbool geworden toen ie het zo kort en kaal schoor ;).

Harbour
14 februari 2009, 00:52
Ik gebruik de hairmax laserkam nu 3,5 maand en tot op heden geen enkel resultaat. Ik probeer t een half jaar en laat de resultaten weten.

Ik heb in ieder geval niet veel hoop meer;)

whattodo
23 februari 2009, 20:53
wesley,

een paar posts terug zie je dat je 26 bent en ik kan me herinneren dat je nog eerder had gezegd dat bij jou haaruitval op je 17e was begonnen.
ik vraag me af na het zien van je foto's (voor alle middeltjes) of het logisch is dat na pak hem beet 8 jaar je haar zoveel is uitgevallen/achteruit gegaan? of had jij echt te maken met extreem veel haarverlies, want ik schrik er toch wel van.
ik wil een jaartje wachten met fina, maar als ik zie dat het zo snel achteruit kan gaan weet ik het allemaal niet meer. heb nog redelijk wat haar maar verlies toch ook wel haren om U tegen te zeggen, vooral aan de bovenkant en zitten toch wel wat veel dunne haren tussen.

maja aan de andere kant .. WAT een resultaat, petje af.!!:worship:

wesley1982
23 februari 2009, 23:34
ja het is een proces dat blijft doorgaan als je er niet tijdig iets aan doet
ik ben zeker moest ik op men 18 aan de fina zitten dat ik mischien nu niet zo een zwaar regime moet volgen om hergroei te hebben...
mischien had ik met halve dosis fina per dag wel nog 80% van men haar behouden dan...

tijdig handelen is belangrijk... meestal gaat het proces traag te werk
maar door stress en slaaptekort of andere factoren kan het ineens ook
heel snel gaan hoor, ik heb al zaken gelezen van mensen dat op 1 a 2 jaar volledig kaal geworden zijn...

ook kan ik je gerust zeggen dat stressvrij leven en voldoende slaap (min 8 uur) wel degelijk positieve effecten kan hebben op je haarsituatie , stressvrij leven = minder adrenaline , minder hoge hormonen enz... het is allemaal aan elkaar verbonden

Larende
25 februari 2009, 23:56
Ik heb niet alle berichten gelezen maar een paar. Ik heb een ontzettend haaruitval (zie mijn topic). Ik ga deze week aan de pil beginnen. Ik zie dat er hier leden zijn die een lazerhelm gebruiken. Hoe kan ik weten of het bij mij geschikt is? Zijn er nadelen? Ongeveer hoeveel procent is er een effect? Waar kan ik het bestellen? Moet ik eerst mijn huisarts raadplegen of een dermatoloog?

Vandaag heb ik ook gemerkt dat mijn hoofhuid kleine rode pukkeltjes heeft. Doet wel een beetje pijn. Ik ben ook naar de apotheek geweest en naar een minodoxil gevraagd van 2 % en het kost 36 euro woow!.
:crybaby: Ik ben gewoon de draad kwijt..wat een stress!

kevin
26 februari 2009, 10:29
Ik heb niet alle berichten gelezen maar een paar. Ik heb een ontzettend haaruitval (zie mijn topic). Ik ga deze week aan de pil beginnen. Ik zie dat er hier leden zijn die een lazerhelm gebruiken. Hoe kan ik weten of het bij mij geschikt is? Zijn er nadelen? Ongeveer hoeveel procent is er een effect? Waar kan ik het bestellen? Moet ik eerst mijn huisarts raadplegen of een dermatoloog?

Vandaag heb ik ook gemerkt dat mijn hoofhuid kleine rode pukkeltjes heeft. Doet wel een beetje pijn. Ik ben ook naar de apotheek geweest en naar een minodoxil gevraagd van 2 % en het kost 36 euro woow!.
:crybaby: Ik ben gewoon de draad kwijt..wat een stress!

Lees dit (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10736) even rustig door. Haaruitval gaat meestal erg traag, dus je hebt de tijd ;).

preciouss
18 februari 2010, 04:49
Hallo,

Zouden jullie mischien weten of dit zou kunnen werken ? http://cgi.ebay.com/HAIR-LOSS-RAYMAX-LASER-CLINIC-BEAUTY-SPA-REGROWTH-COMB_W0QQitemZ360218554046QQcmdZViewItemQQptZLH_De faultDomain_0?hash=item53deb2eebe

gr roxana

anais anais
5 maart 2010, 14:34
gegroet :P , een vraagje , waar ergens op de site van overmachogrande kan je de laserhelm bestellen ?

Heb me suf gezocht en vond het niet , en steekt deze helm al in 1 of moet je hem zelf bouwen

groetjes

anais anais
10 maart 2010, 19:21
http://www.lllt-therapy.com/products


zijn dit goede laserhelmen of niet want ken er niets van
en ze zijn voor mijn zoon

groetjes

wesley1982
11 maart 2010, 08:14
wel ze zien er wel krachtig genoeg uit hoor
tis zo wikken en wegen tegenover de overmachograndehelms....

deze heeft minder lasers, maar ze zijn veel krachtiger
overmachogrande heeft veel meer lasers maar ze zijn de gewone lasertjes van 5mw

de vraag is dan : betere veel sterkere lasers of minder sterke maar meer lasers

ik ga ervan uit dat de lasersterkte de diepte van de huid bepaald, en eventueel ben je mischien best met je vernoemde site dus....

veel succes

anais anais
11 maart 2010, 14:44
danj je voor je reactie wesley

Maar ik heb nog een vraag bij deze helm word je zij en achterkant precies niet gelaserd .

Is dit bij de helmen van omg wel ?
Want ik vind dit toch wel belangerijk

Groetjes

wesley1982
11 maart 2010, 18:28
bij overmachogrande zit je voor 1000 euro aan een 300 a 400 diode laserhelm , dus 300 a 400 lasers verdeeld over je hele hoofd....
ja alles word dan bestraald...

die andere laserhelm heeft veel krachtigere diodes maar bestraald enkel het aga-gevoelig gebied , tot norwood 7 zover ik kon zien, strategisch gezien is dit prima

moeilijke zaak aangezien lasers ook grijs worden kunnen tegenhouden....

volledig bestraling met 5mw of krachtigere ? ik zou het echt niet kunnen zeggen
volgens overmachogrande zijn 5mw ideaal , als gaan de krachtigere lasers wel dieper in de huid....

echt moeilijke zaak...

die laserfish was ook al redelijk krachtig maar het is zwaarder , aangezien je elke keer moet opschuiven ermee , je arm word snel moe , een helm zet je op , je kijkt tv zonder hinder , en na 20 a 30 min zit je behandeling er al op.... ik had eerst ook een lasercomb , nu een helm , veel beter hoor... voor het gemak alleen al , anders zou je durven overslaan dat je gewoon het geduld niet hebt elke keer met die laser te zitten opschuiven op je hoofd...

anais anais
11 maart 2010, 18:44
als 5mw al goed is voor bestraling dan kan ik beter die helm van omg bestellen , want prijs van laserfish helm was ong 1350dollar dus ook 1000 euro

Maar op de site van omg staat niks van te bestellen dacht ik en bouwt hij ze voor jou of moet je hem zelf ineens zetten


groetjes

martindeman
11 maart 2010, 22:24
ik had eerst ook een lasercomb , nu een helm , veel beter hoor... voor het gemak alleen al , anders zou je durven overslaan dat je gewoon het geduld niet hebt elke keer met die laser te zitten opschuiven op je hoofd...


Hoe moet ik dat voor mij zien? Ik heb straks ook een lasercomb (custom made met 12 sterke lasers). Moet ik die dan eerst 10 min op 1 plek houden, en dan weer 10 min iets naar achter??

wesley1982
12 maart 2010, 06:55
wel 5mw zijn de normale lasers gebruikt bij combs en helms
of sterkere lasers niet beter werken, dat is de vraag...
ik denk dat veel 5mw bij elkaar even goed werken dan paar veel sterkere lasers... dus zouden ze +- evengoed moeten zijn

overmachogrande moet je mailen voor zo een helm , de prijs van de helm hangt ook stuk af of je de lasers zelfs monteerd in de helm of dat hij alles voor jouw doet zodat alles gebruiksklaar aankomt in een doos...

een lasercomb is een soort van kam of vierkant / rond toestel , het kan wat van alles zijn eigentlijk , maar meestal een soort kam met lasers erin...
heel sterke lasers zeg je ? hoeveel mw sterk dan per laser ?

martindeman
13 maart 2010, 20:08
wel 5mw zijn de normale lasers gebruikt bij combs en helms
of sterkere lasers niet beter werken, dat is de vraag...
ik denk dat veel 5mw bij elkaar even goed werken dan paar veel sterkere lasers... dus zouden ze +- evengoed moeten zijn

overmachogrande moet je mailen voor zo een helm , de prijs van de helm hangt ook stuk af of je de lasers zelfs monteerd in de helm of dat hij alles voor jouw doet zodat alles gebruiksklaar aankomt in een doos...

een lasercomb is een soort van kam of vierkant / rond toestel , het kan wat van alles zijn eigentlijk , maar meestal een soort kam met lasers erin...
heel sterke lasers zeg je ? hoeveel mw sterk dan per laser ?

het gaat om
deze lasercomb (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220562914679&ru=http://shop.ebay.nl:80/%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dp4033.m38.l1313%26_nkw% 3D%2B220562914679%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&_rdc=1#ht_7304wt_1165). Ik weet niet precies hoeveel mw laser het zijn eigenlijk

wesley1982
13 maart 2010, 22:01
21 lasers 5mw = 105mw
persoonlijk vind ik nog meer lasers beter, aangezien in studies ze aanduiden voor biostimulatie dat 250mw beter is

in vergelijking met een hairmax of een x5 hairlaser , ja dan zit je met dit toestel wel veel beter...

ik persoonlijk zou indien ik het kocht wel het doosje fijne gaatjes in boren en borstelsteeltjes erin vastmaken , zo ben je altijd op dezelfde afstand van je hoofdhuid (gewoon borstelssteeltjes op je hoofdhuid zetten en zo kam je ook het teveel aan haar weg, al gaan de lasers er wel deels door hoor....

een goede prijs is het wel...

martindeman
15 maart 2010, 18:37
21 lasers 5mw = 105mw
persoonlijk vind ik nog meer lasers beter, aangezien in studies ze aanduiden voor biostimulatie dat 250mw beter is

in vergelijking met een hairmax of een x5 hairlaser , ja dan zit je met dit toestel wel veel beter...

ik persoonlijk zou indien ik het kocht wel het doosje fijne gaatjes in boren en borstelsteeltjes erin vastmaken , zo ben je altijd op dezelfde afstand van je hoofdhuid (gewoon borstelssteeltjes op je hoofdhuid zetten en zo kam je ook het teveel aan haar weg, al gaan de lasers er wel deels door hoor....

een goede prijs is het wel...

Damn wesley ik blijf mij verbazen hoe goed jij wel niet op de hoogte bent van alles. Bedankt voor je tip met de kam. Zou dit laserapparaat ook geschikt zijn voor huidgeneratie in het algemeen. Bijvoorbeeld tegen rimpelvorming op mijn voorhoofd (krijg ik nu namelijk nog al last van op mijn 23e..)
op die manier zou ik 2 vliegen in een slaan....

wesley1982
15 maart 2010, 21:01
wel als je meerdere jaren in de avond obessief zowel google als alle mogelijke haarforums afgaat, alle gekende medische studies gelezen hebt , ja dan weet je best veel over de haarmiddelen :P

ik ben ook aan een boek bezig dat alles goed uitlegt aan de mensen met haaruitval , zou jaren zoekwerk besparen en een duidelijke info verstrekken over het aga-proces en wat je er kan aan doen
eens na men ht in april ga ik proberen alles klaar te krijgen, heb dan toch 2 weken vakantie

in theorie zou het voor de huid meer dan goed genoeg zijn... dus op je huid gebruiken moet geen probleem zijn
voor meer doorbloeding kan eventueel een heel fijne dermaroller ook iets uitdoen voor je doorbloeding en callogeen, zou ook werken voor scars en rimpels

hektor
15 augustus 2010, 15:17
Ik vroeg me iets af.
Een vriend van mij die heeft 1 laser en die produceert 200 mw. Ik zat te denken of het mogelijk was om met 1 laser iets te maken wat gelijk je hele hoofdhuid kan laseren. Duur is zo'n pen niet , althans hij had er zo'n 60 euro voor betaald en hij kwam uit China. Kan je niet iets fabriceren zodat het weerkaatst en je dan een bepaald gebied kan laseren?
En is het niet gevaarlijk zo'n 200 mw? Hij kan echt een kilometer schijnen, zo sterk is het.

AnthonieH
15 augustus 2010, 15:47
Ik vroeg me iets af.
Een vriend van mij die heeft 1 laser en die produceert 200 mw. Ik zat te denken of het mogelijk was om met 1 laser iets te maken wat gelijk je hele hoofdhuid kan laseren. Duur is zo'n pen niet , althans hij had er zo'n 60 euro voor betaald en hij kwam uit China. Kan je niet iets fabriceren zodat het weerkaatst en je dan een bepaald gebied kan laseren?
En is het niet gevaarlijk zo'n 200 mw? Hij kan echt een kilometer schijnen, zo sterk is het.Je moet ook kijken naar de frequentie van het licht.

hektor
15 augustus 2010, 20:49
Dacht al dat het niet zo makkelijk was.
Moet me er eens in gaan verdiepen, maar weet niet zo goed waar ik precies naar moet kijken...zal toch eens wat info op doen.
Wellicht weet Wesley hoe dat precies zit met 1 laser?

mimi123
13 september 2010, 12:06
Ik heb voor jou een bijna niet gebruikte laserkam te koop simpelweg omdat ik het te druk heb en het eigenlijk niet nodig heb. Recentelijk verscheen hierover een heel artikel in de AD over haaruitval en het gunstige effect van de laserkam. Deze laserkam is de meest effectieve nieuwe behandeling voor dunner wordend haar. Het verbetert de conditie en de aanblik van fijn of dunner wordend haar met 3 behandelingen per week van 10-15 minuten.

Dit apparaat is zo goed als nieuw, aanschafprijs €295.
Je mag hem hebben voor €160.

EvaJansen
15 september 2010, 17:04
Een behandeling met de laserkam, de Laser Hair Care 4000, wordt gebruikt als preventie tegen verdere haaruitval.
Het doel van deze behandeling is dus niet zorgen voor nieuwe haargroei. In sommige gevallen is dit echter wel het geval.

Groetjes,
Eva Jansen

http://www.RECLAME/

TRC
9 mei 2012, 15:56
http://www.ebay.com/itm/HAIR-LOSS-RAYMAX-LASER-CLINIC-BEAUTY-SPA-REGROWTH-COMB-/130542825437?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e64f56fdd#shId

http://www.ebay.com/itm/OAZE-LASER-Hair-Therapy-Low-Level-Stimulation-Helmet-/120745287893?pt=US_Video_Projectors&hash=item1c1cfae0d5

http://www.alibaba.com/trade/search?SearchText=hair+helmet+laser&IndexArea=product_en&fsb=y

Wat vinden jullie van dit aanbod? en dan met name de laatste 2? krachtige lasers, alleen om met zulke verkopers uit verre landen te handelen vind ik altijd twijfelachtig..

wesley1982
9 mei 2012, 16:27
krachtige lasers zou meer minder lange behandeltijd geven tegenover de gewone 5mw , wel zijn die studies gedaan met 5mw dus er zit een vraagteken achter wat ze beweren , ook zullen er minder lasers inzitten wat dus minder dichtheid van de bestraling geeft

voor de rest kan je jouw nog aan wat douanekosten verwachten , het zal wat afhangen of je geluk hebt ofniet , maar zo een helm , kan wel eens importkosten op gevraagd worden...

AnthonieH
29 juni 2012, 09:29
edit: oorspronkelijk berichten van toesr1000 verwijderd ....

Ik kan het niet 100% zeker uitmaken, maar door je herhaling gaat het in ieder geval nog meer op reclame lijken dan het al deed, toesr1000. Je mag er van uit gaan dat de mensen die potentieel geïnteresseerd zijn op Haarweb, het bericht nu wel hebben gezien en voor zichzelf hebben besloten of die kam iets voor hun kan zijn.

dZinee
2 juli 2012, 21:28
AnthonieH van waar deze reactie.
"gaat lijken op spam"???

hoeveel meer bewijs wil je hebben dan:S? Vind het eerlijk gezegd geen sterk optreden van Haarweb kant. jullie forum raakt vervuild..en dat is erg jammer.

AnthonieH
2 juli 2012, 21:45
AnthonieH van waar deze reactie.
"gaat lijken op spam"???

hoeveel meer bewijs wil je hebben dan:S? Vind het eerlijk gezegd geen sterk optreden van Haarweb kant. jullie forum raakt vervuild..en dat is erg jammer.Nou ja, met dat vervuilen viel het wel mee (ik heb de twee berichten al bij elkaar gevoegd in 1 discussie) en weet je, iedereen kon dankzij jouw opmerking voor zichzelf uitmaken of (dat ;)) het reclame is. Ik liet het eigenlijk vooral staan zodat mensen in ieder geval even de optie hadden om te kijken, zo heel vaak kom je geen laserkammen tegen.

Maar goed, ik heb de berichten verwijderd, ik verwacht dat we toesr100 niet zullen terugzien.