PDA

View Full Version : Onderbinding


melvinpoorter
11 juni 2003, 20:48
Dit wordt gedaan in Scheveningen door dr. Schoemacher. Ik heb hier verder weinig mensen over gehoord. Er worden hier een aantal sneetjes gemaakt. 2 voor en 2 achter het oor en 2 op het achterhoofd. Deze sneetjes worden gemaakt in bloedvaatjes die daarna weer worden dichtgebrand. Daardoor vermindert de bloedtoevoer naar de behaarde hoofdhuid en vormt zich een relatief zuurstofarm gebied. In dit relatief zuurstofarme gebied heerst een hogere zuurgraad, waardoor het enzym dat de omzettingsreactie van testosteron naar dht bewerkstelligt wordt geblokkeerd. Het gevolg is dat eveneens de interactie tussen het mannelijk hormoon en haarfolikkels wordt geblokkeerd. Echter na een jaar of 5 zwellen de bloedvaatjes weer op en moet de operatie opnieuw gedaan worden.
Nadelen zijn dat je om de 5 jaar weer terug moet en dat je een 6 tal littekens hebt dus niet volledig kaal kan gaan als je dat zou willen.
De kosten zijn 2500 euro. Als je 5 jaar profijt van een operatie zou hebben zou dit je 42 euro per maand kosten. Net iets meer dan wat fina je per maand kost. Maar dan heb je geen bijwerkingen.

Ik zit er zelf over te denken om onderbinding te laten doen en te stoppen met fina. Kan iemand mij misschien hierover adviseren of over vertellen??