PDA

View Full Version : toenemende haargroei


mess
30 januari 2009, 15:22
Hallo,
Zijn er mensen die psychische klachten hebben vanwege toenemende haargroei?
Dit probleem wordt volgens mij behoorlijk onderschat.
groetjes mess

Anoalm
30 januari 2009, 17:04
Ja hier iemand.

Alex20
30 januari 2009, 17:44
Ik denk toch wel dat iedereen die last heeft van haargroei hiermee wel psychische klachten heeft, een meer dan de ander.

spinnertje
30 januari 2009, 18:35
ja, hier ook 1

ik denk ook dat het per persoon verschilt hoe ermee om wordt gegaan.

alleen nu het in mijn gezicht komt, heb ik er psychisch veel meer last van (ook helaas dáárdoor weer lichamlijke klachten) dan toen op de plekken die ik nog kon bedekken!

Marte
30 januari 2009, 21:49
ik heb de indruk dat het grootste gedeelte van onze leden hier mee te kampen heeft (gehad). De een waarschijnlijk al meer dan de ander, afh van hoe je er zelf mee omgaat, je omgeving, stressfactoren, stressbestendigheid, perfectionisme, of je wel of geen blijvende ontharing gevonden hebt die aansloeg, ..., er zijn zoveel factoren die hier een rol in spelen. Bovendien is overbeharing een lichamelijk proces dat sterk gestuurd (kan worden) wordt door stresshormonen en androgenen, twee groepen van hormonen die bij stress en psychische druk of ongemak geproduceerd worden. Op den duur kan het dus een cirkel worden, daarom dat het zo belangrijk is deze te doorbreken. Het blijft natuurlijk een moeilijk gegeven, en weinig geaccepteerd in de samenleving, hetgeen het niet gemakkelijker maakt, maar wel noodzakelijker voor jezelf om de eerste stap te zetten en jezelf proberen te accepteren. voor iedereen die er last van hebt of hieronder gebukt gaat, laat jezelf niet kisten, gemakkelijk is het niet, maar probeer een manier te vinden waarop het wel draaglijk wordt voor jezelf!!! Je bent de enige die dit kan doen(evt met hulp van buitenaf)!!!

heel veel succes allemaal en nogmaals leid je leven ipv dat je lijdt!!!!!