PDA

View Full Version : Profiel van het Jaar 2009


Webmaster
2 februari 2009, 21:49
Beste leden,

Vooruitlopend op de verkiezing van 'Profiel van het Jaar 2009 (die begin 2010 gehouden zal worden), is deze mededeling bedoeld om alvast jullie creativiteit aan te wakkeren! :)

Ikzelf heb het goede (althans, dat vind ikzelf ;)) voorbeeld gegeven en heb mijn ongekende talent gebotvierd op mijn eigen profiel:

3085

Voor een live-experience, zie vanzelfsprekend: mijn HaarWeb profiel (http://www.haarweb.nl/forum/member.php?u=1)

Het vormgeven van je eigen profiel is één van de vele nieuwe mogelijkheden (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14701) op HaarWeb. Check je Gebruikersinstellingen (http://www.haarweb.nl/forum/usercp.php) en ontdek wat er allemaal mogelijk is!

Ik zou zo zeggen -voor diegenen die er behoefte aan hebben- volg mijn voorbeeld en geef jouw profiel je eigen persoonlijke tint!

Suc6!

Hanna
3 februari 2009, 02:46
Ik heb wat in elkaar geflanst! :D

Het lukte me echter niet om de Engelse kreten te vertalen. :D

Webmaster
3 februari 2009, 09:21
Welke engelse kreten bedoel je precies, Hanna?

Zoals je ziet op mijn profiel... weet je dat je ook achtergrond-afbeeldingen kunt toevoegen aan bepaalde secties? Om dit te kunnen doen, moet je eerst een zogenaamd 'Profiel Album' aanmaken, daar de afbeeldingen naar uploaden en deze vervolgens aanroepen als je je Profiel vormgeeft. :cool:

Hanna
3 februari 2009, 11:15
Met Engelse kreten bedoel ik:
Biography, Location, Interests, Occupation, Recent Visitors

Ik heb een fotoalbum aangemaakt en een achtergrond-afbeelding geupload, maar kan nergens vinden hoe ik die moet invoegen. :o

Webmaster
3 februari 2009, 11:35
Dat is een goeie Hanna, ik zal gaan kijken hoe wij deze kreten voor iedereen kunnen vertalen naar het NL.

Wat het werken met fotoalbums betreft: we zijn bezig om dit gebruikersvriendelijker te maken in de toekomst. Voor nu, is de werkwijze:


Zorg ervoor dat het fotoalbum dat je wilt gebruiken voor de opmaak van je profiel wordt aangevinkt als type fotoalbum: Profiel - Afbeeldingen die worden gebruikt voor de opmaak van je profiel
Vervolgens kun je de afbeeldingen die je hier naartoe upload gebruiken voor de vormgeving van je profiel. Als je naar 'Profiel vormgeven' gaat, dan zul je een [http://www.haarweb.nl/forum/images/editor/insertimage.gif]-icoontje vinden bij de Achtergrondafbeelding-velden.

Succes!

Hanna
3 februari 2009, 11:46
Zorg ervoor dat het fotoalbum dat je wilt gebruiken voor de opmaak van je profiel wordt aangevinkt als type fotoalbum: Profiel - Afbeeldingen die worden gebruikt voor de opmaak van je profiel

Maar dat kan ik niet vinden... Misschien ligt dat aan mijn Windows-versie?
Ik heb nog steeds Windows ME met InternetExplorer 6.

Webmaster
3 februari 2009, 11:52
Probeer 'Fotoalbum wijzigen' te vinden, zie je dan deze opties niet verschijnen:?

-----------------
Type fotoalbum:

[ ] Openbaar
[ ] Privé - Alleen zichtbaar voor contacten en moderatoren
[ ] Profiel - Afbeeldingen die worden gebruikt voor de opmaak van je profiel
-----------------

Hanna
3 februari 2009, 12:18
Ik krijg alleen dit in beeld:

3086

Webmaster
3 februari 2009, 12:40
Bedankt (wederom) Hanna voor je inbreng... er stond een optie niet goed: kijk nu eens?

Hanna
3 februari 2009, 13:13
Yeah! Nu is het gelukt! :D

Is er ook een mogelijkheid om afbeeldingen weer te verwijderen uit het foto-album, want ik heb dezelfde nu dubbel in het album...?

Er is trouwens vanzelf een schilderijlijstje om mijn profielafbeelding gekomen.

Webmaster
3 februari 2009, 13:20
Cool! :cool:

Je hebt nu 2 albums, en je kunt die ene (die geen Profiel Album is) verwijderen. Try it.

Hanna
3 februari 2009, 14:42
Okay, ook weer gelukt. :cool:

Hanna
5 februari 2009, 21:48
Een kleine gebruiksaanwijzing is misschien wel een goed idee, zoals:

-linksklik op het lege kleurvakje om een kleur te kiezen

-linksklik op een afbeelding als je die wilt verwijderen uit je fotoalbum




.

Webmaster
6 februari 2009, 14:35
Een kleine gebruiksaanwijzing is misschien wel een goed idee, zoals:

-linksklik op het lege kleurvakje om een kleur te kiezen

-linksklik op een afbeelding als je die wilt verwijderen uit je fotoalbum



Ben ik helemaal met je eens. Al tijdenlang probeer ik de ontwikkelaars van onze software te overtuigen dat er meer handleidingen voor de eindgebruikers van hun product moet komen. Hopelijk zien we dit in de nieuwe versie dit jaar...

Hanna
7 februari 2009, 13:26
Ik wil graag mijn fotoalbum met dat achtergrondje uit het zicht hebben, net als bij het profiel van de webmaster.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Webmaster
10 februari 2009, 13:46
Ik wil graag mijn fotoalbum met dat achtergrondje uit het zicht hebben, net als bij het profiel van de webmaster.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Niet. ;)

Want... precies zoals je al zegt: mijn profiel fotoalbum zie je niet als je mijn profiel bekijkt. Alleen zie ik hem zelf wel. Hetzelfde geldt voor jouw profiel: andere leden zullen jouw profiel fotoalbum niet zien verschijnen op jouw profiel. Behalve jijzelf.

Hanna
10 februari 2009, 14:31
Ik heb gevraagd aan Henk om dat even te checken en Henk kreeg het net zo in beeld als ik, dus met dat Test-achtergrondje in het fotoalbum. Rara...(?)

Webmaster
10 februari 2009, 18:28
Ik heb gevraagd aan Henk om dat even te checken en Henk kreeg het net zo in beeld als ik, dus met dat Test-achtergrondje in het fotoalbum. Rara...(?)

Dat moet je ook niet aan Henk vragen... :P

... vraag het eens aan een normaal lid (geen Moderator) en kijk maar eens wat zij zien.

kevin
10 februari 2009, 20:56
Het zou echt een heel stuk helpen als je meteen 'live' ziet wat er aan de gehele profiel pagina verandert en niet het kleine voorbeeld wat je nu ziet. Daar wordt ik niet echt wijzer uit. Is dit misschien mogelijk? :).

Hanna
10 februari 2009, 21:18
Kevin,
Klik gewoon onderaan op Wijzigingen Opslaan en ga dan weer naar je profiel.
Het makkelijkste is om de gewenste kleurcodes te kopiëren en te plakken i.p.v. opnieuw zoeken in dat kleurenkaartje.
Een achtergrond kiezen voor een tekstveld is niet aan te bevelen, want dan wordt de tekst al snel onleesbaar.

Grote Balk en Kleine Balk kloppen niet in het voorbeeldvenstertje. De Kleine Balk is de bovenste. De Grote Balk wordt gevormd door de tabbladen.