PDA

View Full Version : Meisje met kale plekken


Gwendolien
14 februari 2009, 17:37
Hallo,
Ik ben de moeder van een meisje van zeven. Blond haar blauwe ogen en een leuke lach. In augustus was er ineens een kale plek op haar hoofd (diameter 2cm.) ach het komt wel goed dachten we toen.:cool:

In november zijn we naar de huisarts gegaan want het werden er meer.
Doorverwezen op ons verzoek naar een dermatoloog. en nu zitten we in februari en is haar achterkant bijna kaal en op haar hoofd zit ook al een hele grote plek.:eek: Ze verliest haar haar in rap tempo.
Zelf is ze er wel makkelijk mee (nog wel)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, wij maken ons er best wel zorgen om. Het gaat zo snel weg en er komt nog niet zo veel haar terug.
Kan iemand ons meer vertellen over de toekomst voor haar?
Groetjes Gwendolien

Hanna
14 februari 2009, 18:43
Hoi Gwen,

Welkom op dit forum! Er zijn hier meer moeders met AA-dochters die jou verder zouden kunnen helpen, zoals Corriene en Mama.
Lees o.a. dit maar even: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14795

klaasje
15 februari 2009, 12:32
Hier nog een mama met een dochter met AA twee dochters zelfs.
een heeft er sinds kort een haarwerk.Er zijn heel veel oplossingen.Tof is het niet.Wij zijn al jaar of tien mee bezig, ze had er nauwelijks moeite mee tot in de puberteit.
Ik kan je natuurlijk alleen maar onze ervaringen vertellen.

mama
20 februari 2009, 02:10
Spijtig genoeg kan men niet voorspellen of AA weggaat blijft of erger wordt. bij de meeste mensen gaat het weg , wel is het een gegeven dat hoe jonger men is hoe hardnekkiger de AA kan zijn .
Er zijn wel mooie bandana's en speciale kinderhaarwerken.
Als je een kinderhaarwerk wil nemen zou ik eerst een mooi maar synthetisch haarwerk nemen dan kan ze er aan wennen.
jonge meisjes hebben soms liever een bandana tot een 12 jaar en dan een haarwerk.
Kijk eens naar onderstaande link

http://www.hatswithhair.com/

http://www.bestwigoutlet.com/Childrens-Wigs.html

http://www.wigsworld.co.uk/products_new.asp?type=4

http://www.wigsalon.com/childswigs.html

Gwendolien
4 maart 2009, 20:43
Hallo,
Bedankt voor de fijne reacties.
We zijn onderhand weer een paar weken verder en zijn weer bij de dermatoloog geweest. Hij was toch wel geschokt dat het zo snel ging.
Haar haarlijnen bij haar oren en op haar achterhoofd zijn weg. Ook is er een nieuwe plek bijgekomen. Je ziet deze per dag bijna groter worden.
Er is nu bloed afgenomen om een schildklier afwijking uit te sluiten.
De prognose voor haar is niet best. De AA is zeer progressief.
We wachten af.
Heeft iemand ervaring met haar van een gever. Mijn vriendin heeft namelijk haar tot op haar billen en wil dit laten afknippen voor een pruik voor haar.
Groetjes Gwen

Corriene
11 maart 2009, 23:05
Hoi Gwen,
Bij ons dochtertje was het ook langs de haarlijn bij de oren en van achteren. Ook had ze kale plekken op haar achterhoofd en aan de zijkant.
Juist die vorm noemde de dermatoloog bij ons grillig...
Bij ons dochtertje is verder geen bloed onderzoek gedaan.
Inmiddels draagt ze haar haarwerk iedere dag en voelt zich weer echt 'meisje'. Maar als ze thuis is en niet meer de deur uit hoeft, wil ze hem weer graag af.
Bij haar begon deze vorm van haar uitval in augustus 2008. We zijn erg verheugd dat we op bijna alle kale plekjes weer haar door zien komen.
Ook bij de haarlijn begint het weer te groeien.
Hopelijk kan ze de zomer in zonder haarwerk.....
Sterkte met alles!
Corriene.

Jan Waals
12 maart 2009, 12:29
[quote=Gwendolien;192426]Hallo,
Ik ben de moeder van een meisje van zeven. Blond haar blauwe ogen en een leuke lach. In augustus was er ineens een kale plek op haar hoofd (diameter 2cm.) ach het komt wel goed dachten we toen.:cool:

Beste Gwendolien,

Er is een onafhankelijke website speciaal voor kinderen met haarverlies.
www.childrenwithhairloss.us (http://www.childrenwithhairloss.us)

Groetjes, Jawa

mama
12 maart 2009, 12:46
Hallo,
Bedankt voor de fijne reacties.
We zijn onderhand weer een paar weken verder en zijn weer bij de dermatoloog geweest. Hij was toch wel geschokt dat het zo snel ging.
Haar haarlijnen bij haar oren en op haar achterhoofd zijn weg. Ook is er een nieuwe plek bijgekomen. Je ziet deze per dag bijna groter worden.
Er is nu bloed afgenomen om een schildklier afwijking uit te sluiten.
De prognose voor haar is niet best. De AA is zeer progressief.
We wachten af.
Heeft iemand ervaring met haar van een gever. Mijn vriendin heeft namelijk haar tot op haar billen en wil dit laten afknippen voor een pruik voor haar.
Groetjes Gwen

Mischien kan Els Berger je meer vertellen, voor een volwassene dacht ik was 1 donor niet genoeg voor een kind mischien wel.
Maar of het dan goedkoper wordt ? Ik denk dat de werkuren in Europa de prijs opdrijven.

Els Bergers
13 maart 2009, 10:35
Hallo,

Inderdaad is 1 donor vaak niet genoeg, zelf niet voor een kind, omdat alle haren van gelijke lengte moeten zijn en dan hou je vaak niet genoeg over voor een heel haarwerk. En dan komt er inderdaad nog bij, wat mama al zegt, het maakt niet veel uit in de prijs van het haarwerk, als je het haar zelf erbij levert, maar je kan het wel proberen.
Het mooiste is wel een maathaarwerk, dat wordt precies op maat gemaakt, geheel naar je eigen wensen qua kleur, dichtheid enz.
Laat je in ieder geval wel goed voorlichten.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Groetjes Els Bergers

Gwendolien
14 juni 2009, 23:29
De tijd gaat snel.
We zijn ondertussen een weekje in de zon geweest en nu was haar kale plek op haar hoofd toch wel lichtelijk verbrand. Maarre het bijzondere is dat er een paar weken later weer een volle plek is. Iets blonder dan de rest maar helemaal dicht??
De rest van haar kale plekken behandelen we niet meer. Ze was er klaar mee en had er geen zin meer in. (beetje eigenwijs)
Op de grote plek achter op haar hoofd groeit weer een vlasje maar de rest is of groter geworden of hetzelfde gebleven. Ook zijn er nieuwe plekken bij maar zij vind het best en als mensen haar niet mooi vinden kijken ze maar niet. (Zijn haar worden) Best dapper van haar.
Nu moeten wij het nog een plekje geven en afwachten wat de toekomst haar brengt maar van haar instelling kunnen we nog een hoop leren.
Groetjes Gwen