PDA

View Full Version : "Nep-stoppels"


RightOfWay
16 februari 2009, 02:20
Hey,

ik heb een kale plek op mijn achterhoofd van 3 centimeter en ik scheer mijn hoofd kaal met een tondeuse op de allerlaagste stand. Toch blij je de plek wel zien! Nu wil ik deze plek camoufleren met nep stoppels. Ik wou vragen of iemand tips voor me heeft: Hoe ik dat kan doen, waar kan ik de spullen halen??? Iemand enig idee???

Groetjes

Tibetaan
16 februari 2009, 11:48
http://www.beautytouchstudio.be/voor_na.htm

Zie onderaan. Misschien is dit wat je zoekt? Wellicht kan je het ook eerst met henna-achtig spul proberen.

Hanna
16 februari 2009, 13:37
Bij areata groeien de plekken meestal wel weer dicht, al duurt 't soms een jaar.
Daarom lijkt mij 't mij geen goed idee om permanente makeup (tattoos) aan te brengen.

Een tijdelijk ongevaarlijk camouflagemiddel zoals Toppik of Fullmore, totdat de kale plek weer dichtgegroeid is, lijkt me beter.

http://www.hairplus.nl/haarproducten_haarverdikking_05.htm

wesley1982
16 februari 2009, 16:24
Ook littekens op de hoofdhuid na haartransplantatie kunnen mooi met permanente make up dankzij de hairstrokes worden bijgewerkt. Op de foto's ziet u het resultaat na 1 behandeling. Er zullen nog 1 of 2 nabehandelingen volgen voor het nagenoeg onzichtbaar maken op een heel natuurlijke manier. Binnenkort meer informatie

dat zag er wel nog redelijk degelijk uit vond ik ??

FUT lidteken verbergen hiermee ?

Hanna
16 februari 2009, 17:48
Wesley,
Ja natuurlijk kun je kale plekken en littekens vol zetten met tattoos, maar als je haren later grijs worden of je wordt kaal, zullen er nog steeds rare zwarte stippen op je hoofd te zien zijn, zelfs in het bejaardentehuis. :cool:

Tibetaan
16 februari 2009, 23:43
Bij areata groeien de plekken meestal wel weer dicht, al duurt 't soms een jaar.
Daarom lijkt mij 't mij geen goed idee om permanente makeup (tattoos) aan te brengen.

Een tijdelijk ongevaarlijk camouflagemiddel zoals Toppik of Fullmore, totdat de kale plek weer dichtgegroeid is, lijkt me beter.

http://www.hairplus.nl/haarproducten_haarverdikking_05.htm


Pardon, heb niet gezien in welke rubriek dit stond. Dacht dat het om AGA ging.

mama
20 februari 2009, 01:36
Wesley,
Ja natuurlijk kun je kale plekken en littekens vol zetten met tattoos, maar als je haren later grijs worden of je wordt kaal, zullen er nog steeds rare zwarte stippen op je hoofd te zien zijn, zelfs in het bejaardentehuis. :cool:


je kunt eens informeren wat ze bedoelen met permanente make up.
Ik heb al 3x mijn ogen(zwart lijntje laten tatoueren meestal vermindert de kleur na een 2tal jaar en is op 5 jaar verdwenen. bij permanente make up wordt er meestal enkel in de bovenste lagen van de huid gekleurd bij gewone tatoos gaat men dieper.

Hanna
20 februari 2009, 05:16
je kunt eens informeren wat ze bedoelen met permanente make up.
Ik heb al 3x mijn ogen(zwart lijntje laten tatoueren meestal vermindert de kleur na een 2tal jaar en is op 5 jaar verdwenen. bij permanente make up wordt er meestal enkel in de bovenste lagen van de huid gekleurd bij gewone tatoos gaat men dieper.

Permanent betekent bij mij permanent, dus echte tatouages.

Ik heb bovendien vaak gelezen dat men zelfs aan semi-permanente make-up kleine littekens in de huid had overgehouden.

theo sluis
24 mei 2010, 12:08
Hey,

ik heb een kale plek op mijn achterhoofd van 3 centimeter en ik scheer mijn hoofd kaal met een tondeuse op de allerlaagste stand. Toch blij je de plek wel zien! Nu wil ik deze plek camoufleren met nep stoppels. Ik wou vragen of iemand tips voor me heeft: Hoe ik dat kan doen, waar kan ik de spullen halen??? Iemand enig idee???

GroetjesGebruik op je schedel liever een veilige zelfbruinende crème met DHA dan tatouages. En waarom zou iedereen perfect moeten zijn? Accepteer dat je niet perfect bent. Die les kan later in je leven nog goed van pas komen.

Ambo
24 mei 2010, 12:35
Gebruik op je schedel liever een veilige zelfbruinende crème met DHA dan tatouages. En waarom zou iedereen perfect moeten zijn? Accepteer dat je niet perfect bent. Die les kan later in je leven nog goed van pas komen.

Elders lees ik toch dat jij je kale(nde) plekken toch ook wil camoufleren... :confused:

theo sluis
24 mei 2010, 12:42
Elders lees ik toch dat jij je kale(nde) plekken toch ook wil camoufleren... :confused:Terechte reacte. :-) Ik vind dat mensen alle mogelijkheden zouden moeten overwegen. En kaalscheren lijkt mij voor de meeste mannen veruit de optie waar ze het meest gelukkig mee worden. Dat meen ik echt. Maar voor sommigen zijn er redenen waarom dat niet de beste oplossing is. Bijvoorbeeld veel vrouwen vinden dat niet prettig, hoewel het ook bij vrouwen mooi kan zijn.

Ambo
24 mei 2010, 12:46
Terechte reacte. :-) Ik vind dat mensen alle mogelijkheden zouden moeten overwegen. En kaalscheren lijkt mij voor de meeste mannen veruit de optie waar ze het meest gelukkig mee worden. Dat meen ik echt. Maar voor sommigen zijn er redenen waarom dat niet de beste oplossing is. Bijvoorbeeld veel vrouwen vinden dat niet prettig, hoewel het ook bij vrouwen mooi kan zijn.

Ik ben het helemaal met je eens dat bij kalende mannen een tondeuse-kop veruit het beste staat.

Het oogt lekker fris en verzorgd en is vele malen beter dan tevergeefs je kaalheid te verbergen met je lange haren...

Ik heb ook veelal positieve reacties gekregen over mijn tondeuse-look, maar toch wil ik zelf niet als kaal door het leven gaan...

AnthonieH
24 mei 2010, 13:12
Ik ben het helemaal met je eens dat bij kalende mannen een tondeuse-kop veruit het beste staat.

Het oogt lekker fris en verzorgd en is vele malen beter dan tevergeefs je kaalheid te verbergen met je lange haren...

Ik heb ook veelal positieve reacties gekregen over mijn tondeuse-look, maar toch wil ik zelf niet als kaal door het leven gaan...Dat een tondeuse-kop bij kalende mannen veruit het beste staat is een persoonlijke waarneming he. Die kalende mannen hoeven het daar niet perse mee eens te zijn en zelfs al hebben ze geaccepteerd dat het het enige 'kapsel' is dat hen nog enigszins staat, dan hoeft dat niet te betekenen dat ze blij zijn met het feit dat ze geen enkel ander kapsel meer kunnen kiezen.

Om nog even over het subjectieve door te gaan, een opmerking van Theo zoals 'het kan ook bij vrouwen mooi zijn' zal geen enkele vrouw helpen die tobt met kaalheid. Als ze het zelf mooi kon vinden, dan had ze het wel geaccepteerd. Want uiteindelijk gaat het helemaal niet om wat anderen vinden, het gaat om onszelf. Je kunt 100 keer zeggen dat een gemillimeterde kop mij stoer staat, maar als ik in de spiegel een eierhoofd met te grote oren en een te grote neus zie, dan helpen goedbedoelde opmerkingen mij totaal niet. Zelf ga ik dan ook rustig verder met mijn strijd om het nooit, nooit zo ver te hoeven laten komen ;)

Als iemand hier komt met een probleem, dan moet de eerste reactie ook niet zijn om die persoon ervan te proberen overtuigen dat ie geen probleem heeft. Voor mij persoonlijk zou zoiets dan soms een ienemiene-probleem zijn of misschien zelfs helemaal geen issue, maar voor de persoon die hier komt met vragen is het dus wel een probleem. Als iemand het een probleem vindt, dan is het voor die persoon een probleem en dan wil ik graag meedenken aan een oplossing. En als je eerlijk vindt dat accepteren een oplossing is, dan mag je dat gerust opmerken, maar vind het niet raar als men die oplossing afwijst :)

O ja, Theo, ik waardeer het dat je het forum eens goed afzoekt naar informatie en naar mensen die je hulp en inzichten kunnen gebruiken, maar wees een beetje kritisch op waar je nog op wil reageren. De meeste discussie waren al maanden of jaren zelfs ingedut. Mensen hebben soms hun inzichten gewijzigd, nieuwe producten zijn verschenen, problemen zijn soms opgelost en veel van de vraagstellers hebben kennelijk een modus gevonden om verder te gaan met hun leven.

Zou je trouwens niet kunnen overwegen om jouw ervaringen en het pad dat je hebt bewandeld om te komen tot acceptatie eens te verwerken in een blog? Zoiets zou mensen houvast kunnen bieden.

Ambo
24 mei 2010, 13:22
Dat een tondeuse-kop bij kalende mannen veruit het beste staat is een persoonlijke waarneming he. Die kalende mannen hoeven het daar niet perse mee eens te zijn en zelfs al hebben ze geaccepteerd dat het het enige 'kapsel' is dat hen nog enigszins staat, dan hoeft dat niet te betekenen dat ze blij zijn met het feit dat ze geen enkel ander kapsel meer kunnen kiezen.

Uiteraard is dat mijn persoonlijke opvatting en die wil ik niemand opdringen, ik breng het slechts ter overweging.

En hoe blij ik ook met mijn tondeuse-kapsel ben, waarom denk je dat ik nog steeds bezig ben om mijn hoofd vol te laten prikken met stoppeltjes en streepjes? ;)

theo sluis
24 mei 2010, 13:23
Dat een tondeuse-kop bij kalende mannen veruit het beste staat is een persoonlijke waarneming he. Die kalende mannen hoeven het daar niet perse mee eens te zijn en zelfs al hebben ze geaccepteerd dat het het enige 'kapsel' is dat hen nog enigszins staat, dan hoeft dat niet te betekenen dat ze blij zijn met het feit dat ze geen enkel ander kapsel meer kunnen kiezen.

Om nog even over het subjectieve door te gaan, een opmerking van Theo zoals 'het kan ook bij vrouwen mooi zijn' zal geen enkele vrouw helpen die tobt met kaalheid. Als ze het zelf mooi kon vinden, dan had ze het wel geaccepteerd. Want uiteindelijk gaat het helemaal niet om wat anderen vinden, het gaat om onszelf. Je kunt 100 keer zeggen dat een gemillimeterde kop mij stoer staat, maar als ik in de spiegel een eierhoofd met te grote oren en een te grote neus zie, dan helpen goedbedoelde opmerkingen mij totaal niet. Zelf ga ik dan ook rustig verder met mijn strijd om het nooit, nooit zo ver te hoeven laten komen ;)

Als iemand hier komt met een probleem, dan moet de eerste reactie ook niet zijn om die persoon ervan te proberen overtuigen dat ie geen probleem heeft. Voor mij persoonlijk zou zoiets dan soms een ienemiene-probleem zijn of misschien zelfs helemaal geen issue, maar voor de persoon die hier komt met vragen is het dus wel een probleem. Als iemand het een probleem vindt, dan is het voor die persoon een probleem en dan wil ik graag meedenken aan een oplossing. En als je eerlijk vindt dat accepteren een oplossing is, dan mag je dat gerust opmerken, maar vind het niet raar als men die oplossing afwijst :)
Ik weet dat veel kalende mannen wél erg gelukkig zijn met kort scheren of kaal scheren en zich daardoor bevrijd voelen en er zijn ook veel vrouwen die dat mooi vinden. Ik adviseer mannen daarom om dat eens te proberen.

Daarnaast verdiep ik me ook in heel andere oplossingen voor kaalheid zoals je kunt lezen. En als mensen kiezen voor andere oplossingen dan de tondeuze dan respecteer ik dat. En ik vind het ook best als jij een andere mening hebt dan ik.

Maar ik vind het zonde als mensen veel stress oplopen en veel geld uitgeven aan moeilijke en mogelijk ongezonde oplossingen zonder dat ze de tondeuze geprobeerd hebben.

Hanna
24 mei 2010, 13:48
Ik vind millimeteren of kaalscheren juist het allerlaatste wat je kunt doen om jezelf later niet te hoeven verwijten dat je niet alles geprobeerd hebt.
Kaal door het leven moeten, kan altijd nog.

theo sluis
24 mei 2010, 14:00
Ik vind millimeteren of kaalscheren juist het allerlaatste wat je kunt doen om jezelf later niet te hoeven verwijten dat je niet alles geprobeerd hebt.
Kaal door het leven moeten, kan altijd nog.Ik zeg helemaal niet dat iemand kaal door het leven moet. Maar vooral een man kan toch makkelijk eens een kort of een heel kort kapsel uitproberen voor hij tienduizenden euro's gaat uitgeven aan operaties en medicijnen gaat slikken enz.? Bijvoorbeeld tijdens een vakantie. Het is zo weer aangegegroeid.

Hanna
24 mei 2010, 14:08
Als een gemillimeterd hoofd wel leuk staat, is er een groot risico dat de man daarmee door blijft gaan zonder medicatie te gebruiken en dan is het op een gegeven moment te laat om nog aan medicatie of transplantatie te beginnen.

theo sluis
24 mei 2010, 14:16
Als een gemillimeterd hoofd wel leuk staat, is er een groot risico dat de man daarmee door blijft gaan zonder medicatie te gebruiken en dan is het op een gegeven moment te laat om nog aan medicatie of transplantatie te beginnen.Daar staat tegenover dat minoxidil en finasteride misschien op lange termijn onherstelbare bijwerkingen kunnen veroorzaken. Kan het 'te laat' zijn voor haartransplantatie?

AnthonieH
24 mei 2010, 14:17
Als een gemillimeterd hoofd wel leuk staat, is er een groot risico dat de man daarmee door blijft gaan zonder medicatie te gebruiken en dan is het op een gegeven moment te laat om nog aan medicatie of transplantatie te beginnen.Dat is ook iets wat ik wel ter overweging zou willen meegeven. Hoe men tegen een gemillimeterde kop aankijkt verandert met de leeftijd van de persoon in kwestie.

Een gemillimeterde kop bij iemand van 25 wordt als ruig, stoer of hip gezien. Een gemillimeterde kop op die leeftijd is een statement.

Bij iemand van 40 wordt het veel eerder gezien als een manier om met kaalheid om te gaan. Een gemillimeterde kop is een halve noodzaak.

Bij iemand van 65 is het een campinglook voor als je maanden van huis bent. Een gemillimeterde kop is gewoon gemakkelijk, geen lastige aanwijzingen voor een spaanstalige kapper, alles wat je nodig hebt zijn je vrouw en een tondeuze :)