PDA

View Full Version : jam...??


Ellis
18 juni 2003, 11:10
Hoi !
Ik heb het afgelopen weekend geprobeerd om ( zonder recept )
frambozen-aarbeienjam te maken....van fruit uit eigen tuin..
Jahaa ,tot zover klinkt dat wel goed !
Maar een vriendin kwam onverwacht op bezoek en zijn we heerlijk in het zonnetje aan de rose gegaan !
Je raadt natuurlijk wel dat de jam dus een beetje vergeten werd en ongelofelijk is gaan aanbranden en aankoeken....
Hij is niet echt lekker ( eigenlijk gewoon echt niet lekker !) en bovendien probeer ik nu al 3 dagen lang de aangekoekte bodem van de pan schoon te krijgen , want daar zit nu een halve centimeter aangebrande frambozenpitjes aan vastgelijmd !
Heb het al met water geprobeerd uit te koken en met gereedschap de boel losbikken lukt ook al niet !!??:rolleyes:
Heeft hier iemand nog een goede tip voor mij ??

:D :D :D Ellis !!

Oilily
18 juni 2003, 12:33
In België zeggen ze hierop: 'Jij bent toch een kieken ee!'

Ellis
18 juni 2003, 13:22
Hier zeggen we ook wel muts , of sufkont , uilskuiken , slaapkop ,
sloompie , druiloor......



:rolleyes: :D :eek:


.....maaar ehhh...nu weet ik nog steeds niet wat nu met die pan te doen ????........????????

P.S. de optie pan------>prullenbak vind ik nix !


:D

Oilily
19 juni 2003, 10:07
terug warm maken met vocht, dan komen die resten los, niet?

Ellis
19 juni 2003, 10:32
Tsja , mijn Franse oma kookte haar pannen uit met chloor...
Heb ik nu ook geprobeerd ...
Het enige resultaat is dat ik helemaal high werd van al die dampen !! :D ...en de rest van het gezin bijna in coma lag...oeps..
Maar de smurrie zit nog steeds vast !:confused:
Ik geloof toch dat er nu grof geweld bij moet komen kijken...
Heeft er nog iemend een slijptol , drilboor of ander hardnekkig gereedschap in de aanbieding ??

;) Ellis !!

Do
25 juni 2003, 20:34
Pan volledig vullen met kokend water en een pak Soda erin, dan de pan afsluiten zodat ie luchtdicht is (plastic erover spannen en deksel erop). Dit 24 uur laten staan dan moet het loskomen.

Gr. Do.

P.S. Laat je ons even weten wat je de volgende keer inelkaar gaat flansen???? Komen we met zijn allen effe proeven en nemen we onze gereedschapskisten (voor het geval dat) mee. (geloof dat die vent van mij nog wel een drilboor in de garage heeft staan).

monique3
1 juli 2003, 12:36
Hoi ellis,

Ik weet niet of de pan ondertussen schoon is geworden.
Maar wat ik altijd doe als er bij mij iets is aangekoekt is, wasmiddel in poedervorm een handje met water in de pan, en aan de kook brengen en dan een dag of wat laten staan.
Dit heeft bij mij tot nog toe gewerkt.

groetjes, Monique3.

Ellis
1 juli 2003, 16:10
Ik vind helaas nu pas jullie reacties....
Maar , ik heb nu goed nieuws en misschien zelfs wel een geniale ontdekking gedaan ??!!!!
Het probleem pan werd ik opeens beu en heb toen de pan maar met water erin in de tuin gemikt ....mijn zoontje vond die pan een paar dagen erna en gooide hem leeg.....Daarna is de smurrie in de pan in de zon gaan drogen en is de "koek" gaan opkrullen.....?????!!!!! Ik kon de laag er zo uit halen en ermee gaan frisbieen !! :cool:
Ik ben weer helemaal blij dat ik mijn rommelmarktpan weer kan gebruiken !!
De volgende jampoging (een dezer dagen..) misschien toch maar in een andere pan laten plaatsvinden.....tips blijven welkom !!
Do , je mag de 27e wel komen proeven op de TTM ontmoeting en het is denk ik geen slecht idee om dan de drilboor van je man me te nemen !!
Was er trouwens niet een spreekwoord met pannen ??
"De kluns blijft bij de pan " ofzo ?? :D
Maar verder kan ik best leuk koken hoor ! Vraag maar aan Fara,Oilily,Vlindertje en Inky , die hebben bij een vorige ontmoeting mijn zelfverzonnen (suikervrije ) koeken mogen testen , ik geloof dat daarna iedereen pijn aan zijn tanden had van die "rotsblokken " !! :o :rolleyes:
Ach ja , wie weet wordt het nog eens wat !!


:D Ellis !

Do
1 juli 2003, 16:55
Whahahahaha mik je die pan van ellende de tuin in omdat je het zat bent......., laat die smurrie alsnog los!!!! Of zou het van de zure regen komen???:D

Was er trouwens niet een spreekwoord met pannen ??

Wie de pan past trekke hem over zijn hoofd.
Oost, west, de pannen van de rommelmarkt zijn het best.
Beter 10 pannen in de tuin dan 1 op het fornuis van Ellis.
Zachte jammaaksters maken stinkende pannen.
Een gegeven pan moet je niet in de bek kijken.
Wie de pan verbrand moet op de blaren zitten.

Ooooooh dit word weer een onzin verhaal.:D

Ellis
1 juli 2003, 17:10
Wie de ketel verwijt dat hij zwart ziet , heeft de klepel gemist !!

Hihi !!!
:P :D :rolleyes:

Do
1 juli 2003, 17:52
Hier nog een paar (gnuif)

De pot verwijt de ketel dat ie op de hete kolen mag zitten...

De pot verwijt de ketel omdat hij op de blaren moet zitten waar de ketel zich aan verbrand heeft

Wie zijn billen brandt heeft wellicht op hete kolen gezeten.

Euh.............misschien leuk onderwerp voor weer zo'n onzin topic, wie vult aan?????

Ellis
1 juli 2003, 18:57
Wie zijn billen brand kent mij vast !!



oeps ...er staan pannen op het vuur en ik zou alleen maar mijn pantoffels aandoen ....ik ruik fik !!!

Do
1 juli 2003, 19:32
"Wie zijn billen verbrandt, moet blij zijn dat ie niet andersom stond"

Maarre........ als ik dit voorval goed "anaalyseer" "insemineer" je nu dat er morgen weer 4 pannen in je tuin liggen? Whahahahaha:D :D :D Nou dat gaat je een "placenta" kostten aan nieuwe pannen. Ben er helemaal "infuus" van!!

Kom op!!!.....koken jij....... er moet "kaas op de plank" komen. Je leert het vast nog wel een keer. De "aandeelhouder" wint, gewoon met een "schone luier" beginnen.

"Moet je zeggen wie het hoort" kan zelf nog geen ei bakken, heb er geen "hout van gegeten"!!
Monique is het me aan het leren!! Ach ja ..."beter laat dan zwanger" toch??, en "oefening baart overbevolking" dus ik zal heus nog wel eens een keukenprinses worden.

Ellis
1 juli 2003, 20:48
Beter koude voeten dan 2 ( sorry Do , maar ik raak een beetje door mijn pannenvoorraad heen ... ) aangebrandde pannen........

Beter 1 pot jam van Ellis in je hand dan 10 pannen in je tuin...

Beter kunnen we maar allemaal bij Monique gaan eten !!??

Zoals een gast zijn waard kent , kookt Monique voor ons !!:D !!

Beter 10 pannen in je tuin met plantjes dan aangebrande handjes ! ......<----- een van mijn vele specialiteiten by the way:rolleyes: :o :confused: :confused: :confused:

He Do , zullen we de 250e reactie belonen met een reisje ? :cool:
Niet naar de Paus dan hoor , maar naar zwoelere oorden , met ons als gastvrouw , op kosten van haarweb !!
Je mag je gondel wel meenemen maar ik laat mijn pannen thuis !!

:D Ellis !!

monique3
1 juli 2003, 21:55
Hallo Ellis en Do,

Echt om te lachen joh, hoe komen jullie er op?
Vooral dat stukje over : bij Monique gaan eten, Monique wie?

hahahahahhahahahahhaa, groenten en fruit,

Monique3.

Ellis
1 juli 2003, 22:21
Ik vrees dat JIJ de klos bent Monique3 !! :P
Al boodschappen gedaan ??

;) :D

Do
1 juli 2003, 23:35
Moniquekie wij bedoelen jou!!!! ken hier geen andere Monique die mij kookles en recepten geeft. Mijn menneke is je nog altijd dankbaar (kom nooit samen met hem op visite bij je want dan wil hij meteen blijven!!)

Ellis:
Oke dan!!!! "Dat is niet tegen Dobermansoren gezegd" Benieuwd wie de gelukkige word!!!
Maarre....... dan moeten we Diana wel thuis laten want die word misselijk in de gondel (heb geen zin om in een ondergekotste boot te varen, dat ruikt nog zuurder dan jou aangekoekte jam!!).
Monique moet wel mee hoor, met een rugzak pannen, anders verhongeren we.
Mijn voorstel is om naar Indonesie of India te gaan (voorraad nieuwe pruiken inslaan voor bodemprijzen das "twee klappen op 1 vlieg") effe bij Theo (Zandtman) op de koffie (zal ie blij mee zijn) en daarna doorreizen naar de Malediven (genoeg onbewoonde eilanden waar we onze haarwerken letterlijk en figuurlijk effe in de wilgen hangen (wel oppassen dat een oerang oetang er niet mee vandoor gaat), de eventuele nepwimpers breien we aan elkaar voor een paar trendy enkelbandjes, Wendy en Diana hoeven niet te kledderen met wax en epi-lady's, gewoon laten woekeren die handel, de dikke panty's thuis laten en de bikini's aan "daar kraait geen hond naar"
Wat een feest, wat een feest!!!.

Enne.... Ellis wil geen pantoffels zien op de Malediven hoor, dan ga ik niet naast je lopen (zijn zeker van die roze met een bontje erop whoehaaaaaa!!!).

Nou wat een verhaal weer, zie "door de bomen de struik niet meer staan" want "het escaleert weer helemaal uit de hand hier" We "gaan de koe bij de uiers vatten" en maken er " met verkrachte eenden" een leuke vakantie van.

Webbie, effe zoeken naar die ouwe sok!!! of anders moet je een "kraak" gaan plannen (tipje: Haarhoeve Vermaat verdiend goed op reeds betaalde haarwerken van oud Zandtman klanten, leuke bijkomstigheid is dat je je dan niet zo schuldig hoeft te voelen dat er iemand benadeelt wordt. Wel effe je haarwerk afgooien want als er een sporenonderzoek (DNA materiaal) komt en ze vinden een haar dan zit er binnenkort een onschuldige chinees vast.

Do'tje

Diana
2 juli 2003, 10:01
grote God, wat een verhaal om zo op de vroege morgen (voor mij :P) te lezen. Ik was op een gegeven moment de naald van het verhaal helemaal kwijt. *au*

wat iknatuurlijk wel heb opgemerkt is dat het over eten en drinken ging *yeah* Count me in

:D :confused:

Trouwens ik had de pan geprobeerd schoon te maken met Rose! Daar kwam je hoofd toch ook van los dus dat aankoeksel waarschijnlijk ook :cool:

Dit is een tip voor de volgende keer!

Fijne dag allemaal!

Diana

Ellis
2 juli 2003, 10:45
Bedoel je die Rose uit A.T.W.T.....????? Kan die ook goed koken , dan mag zij ook mee naar de Malediven , kan ze ons meteen wat leuke danspasjes leren !!

Hee Do , met mijn pantoffels is niets mis hoor , ze hebben een strak Frans ruitjesdesign , echt hip om mee naar de Malediven te gaan . Een erg strak plan van je trouwens ,die Malediven , heb je al enig idee wanneer de biezen in de koffer moeten ?? En gaat Simon Frasier dan ook mee ?? Mag hij me lekker leren hoe ik
( o.a......) cocosjam moet maken:cool: :D :D

Van Monique horen we maar niets meer......zou ze de schapen op de dam in de pan hakken voor ons laatste avondmaal ....???:confused: :rolleyes: ;)
Of zou ze al de koffer zijn ingedoken ??
Zorg jij voor de condooms op de Malediven Do ?
Voor mij graag suikervrije !!

Holy Mozie.....weeer een pan met kikkererwten op het vuur laten staan , wie zei ook alweer dat vrouwen 2 dingen tegelijk kunnen doen ???? ...Is er nog een liefhebber voor "Black-Chickenerwt-Jelly" , my specialty !!!:P
Ik ga Rose dan maar eens zoeken om de pan te kuisen........



:D L=

Ellis
2 juli 2003, 11:32
Het is maar een suggestie , maar kan die Champagne van de feedback-thread niet hier gesereveerd worden ???
Wordt het hier misschien nog gezellig :P


........ik begin ook al een aardige dorst te krijgen.........







......................Hij staat toch wel ijskoud he !!!

Do
2 juli 2003, 12:26
Euh.......drank op de vroege ochtend!!!!
"Ik moet niet teveel rijden; ik moet nog drinken" dus ik sla effe over.
En als je Rose uit GTST mee wilt hebben kun je beter haar man (Kane..........yeeaaah) meevragen. Rose verzuipen we wel in de oceaan of verkopen we aan de inboorlingen anders "legt dat geen doden aan de zeik".

Enne.......condooms!!!!!!!!!! Ellis.......viespeuk!!! Geloof dat jij van plan bent om "de bloempotjes eens flink buiten te zetten" he? Du pain, du vin, du rex. Ach wat maakt het uit, "wie niet waagt blijft maagd" Maare.......als jij van plan bent "om lekker van leer te duwen" ga jij zelf maar met een rooie kop bij de kassa van de Etos staan,"ik wil geen blauwtje staan".

Maar alle "gekheid op een sticky" : waar hangt Monique uit!!! Normaal is ze altijd "haantje de achterste" maar nu zie ik haar niet of zou ze eerst "de kat uit de boom aan het zeiken zijn?"

Enne ......die specialty van jou (kikkererwten ......yagh) "geef mijn portie maar aan flipper hoor"

Ellis
2 juli 2003, 12:30
Zeg , ik blijf mijn uitgelopen ogen niet de hele dag bijwerken hoor !!




.............inlegkruisje !!!!......

Wendy
2 juli 2003, 12:37
Tis toch wel rose champie he?:P Die andere vinnik niet zoveel aan...
Groetjes. Wendy

Do
2 juli 2003, 13:01
En daar hebben we Wendy. Het HaarKwebzooitje is weer compleet.

Wen: ik moet ook niet die ordinaire blanke champagne hoor (stel je voor zeg!!!), maar ligt eraan hoeveel zakcentjes we meekrijgen van Webbie. Maar dat zal best goed komen (tegen zoveel vrouwelijk geweld kan hij nooit op) en anders plunderen we gewoon die trolly in het vliegtuig (moeten we wel met KLM reizen, Easy Yet en Martinair hebben alleen die witte).

Ellis: effe Pampers "easy up" halen die gaan de hele dag mee en meteen effe een waterproof mascara erbij halen dan is "alles weer boter, kaas en eieren" anders "is het vechten tegen de bierkraan"

Wendy
2 juli 2003, 13:13
Bierkraan??? Waaro??? rofl
Nou ik denk dat Webbie ons best wel wat meegeven, hij is denk ik wel trots op "'zijn"' HaarKwebbies
Groetjes, Wendy

Ellis
3 juli 2003, 12:11
Hehehe....eindelijk weer wat rust !!
Do en Wen liggen nu met een kater op bed !
Moeten ze ook maar niet zo decadent doen met rose Champagne !! :P :P
Als de drank is in de man,is de wijsheid in de kan!!
Ik doe tenminste gewoon , drink tenminste ook de witte Champ !
Maar goed , het doet me deugd om te zien dat er veel ergere alcoholoslisten zijn dan ik !!! :D

Do
3 juli 2003, 14:03
Ik........???? een alcolollolist.......!!!!......echnie!!! Zit hier "als een stralende maneschijn" zo "mak als een dom blondje" en zo "fris als fruit aan de fluit " achter mijn pjoeter hoor.
Ben meteen gestopt met drinken toen ik Wendy aan die biertap zag hangen en met geen 10 olifanten van die tap te sleuren was. Dus heb "de brui maar aan Maarten gegeven" en haar haar gang maar laten gaan. Heb de verantwoording maar genomen om "de BOB" te zijn " ik ben altijd de kluts" want dat mens stapt zo weer lallend bij een vreemde kerel in de auto. (dat kun je die mannen niet aandoen!!!):D

Ellis
3 juli 2003, 14:46
Oh Mon Dieu !! Je bent eindelijk wakker !!! Dat heeft even geduurd zeg !! Maar goed , je was Bob dus geen kater , moet zeggen dat dat me nou toch weer van je meevalt !!
Maar Wen had ik gewoon laten gaan hoor , als zij het niet kan laten om met iedereen de oceaan in te duiken....wat ordinair !!
En vanavond begint ze weer opnieuw......
Dit had nog bij je cursus irritant moeten zetten , want die ging toch over Wendy ?? Alhoewel ik ook de indruk kreeg dat het behoorlijk autobiografisch klonk.....???


:D ;)

Wendy
3 juli 2003, 16:37
Goh Do!
Ben je en stukkie kwijt?? Jij was dat toch die met al die flessen wijn onder de tafel schoof??? En Bob ja die wilde me wel komen halen... Je weet het he, een dronken vrouw is een engel in de keuken lol

Groetjes, Wendy:cool:

Do
3 juli 2003, 17:21
Effe vlug een reactie, moet n.l. boodschappen doen maar voor ik bij die voordeur ben heb ik een half uur nodig om over de kratten heen te klimmen, mot je toch altijd rekening mee houwe als het 17.20 is.

Wendy:SSSSSTTTTTTTTTT!!!!!!!! je moet niet alles vertellen anders "komt de aap uit de mand" "kleine pulletjes hebben grote oren" straks weet iedereen het hier en gaat het hier "de spuigaten uit escaleren"

Ellis: tuurlijk is dat "autobiologisch". Je kunt niet "iemand met raad en zaad" bijstaan in het irri wezen als je het zelf niet hebt uitgeprobeerd toch?.

Ellis
10 juli 2003, 12:39
Om nog even op de jam terug te komen......
Heb net een poging tot paella gewaagd.....in DE rommelmarkt-"jam"-pan.....daarna weer naar boven gegaan en alles weer vergeten......totdat.....:frusty:
Wat is dat toch met mij ???? :confused:
Laat nu dan toch die drilboor maar komen !!

P.S. .....heb ook nog niet eens gedronken !!???






..............of zou het juist daardoor komen ?