PDA

View Full Version : Gho clinic m.i. het beste


melvinpoorter
22 juni 2003, 00:12
Ik heb een beetje gekeken naar alle info over de nederlandse haartransplantatieklinieken.
Als ik een haartransplantatie zou doen zou ik denk ik kiezen voor de Gho kliniek. Dit is de enige kliniek die geen littekens achterlaat. Toch wel belangerijk mocht je ooit eens helemaal kaal willen gaan.
Ook heb ik nog weinig negatieve geluiden over deze kliniek gehoord in tegenstelling tot de andere klinieken. Enkelt Jorn Kielman heeft ergens wat over Gho geschreven. maar alles wat geen Hairlease of propecia is, is volgens hem niks. Ik heb in ieder geval geen groot litteken over voor een haartransplantatie vandaar gaat mijn voorkeur uit naar de Gho kliniek.

Ik zie ook dat hier geen mensen op het forum komen die bij de Gho kliniek geweest zijn. Daaruit kan je ook opmaken dat de klanten tevreden zijn. Immers de ontevreden klanten haartransplantaties komen op het forum.

Zijn de prijzen bij de Gho kliniek gelijk aan de andere klinieken of liggen deze hoger???

Melvin

GHO
2 september 2004, 10:49
Beste Melvin,

De prijzen bij GHO Clinic zijn niet hoger dan bij andere klinieken.

Groet,

Crazy9
2 september 2004, 11:46
3300 euro per dag vragen ze....

Equilibrium
15 oktober 2004, 02:32
3300 euro per dag vragen ze....
En hoeveel grafts kan je daarvoor verwachten?

jornkielman
15 oktober 2004, 16:57
Hoi Melvin,
Ik sta niet achter de Hairlase methode, ofwel de laser haartransplantatie....Is al achterhaald....en ik ben verbonden aan transhair ipv laser-aesthetic.

Groeten

cherifo
13 november 2004, 14:54
hallo,

ik vraag me eigenlijk af.als je bv gezonde haarfolikkels gaat verplaatsen naar een gebied die overigens is aangetast door DHT(die de haaruitval veroorzaakt).
waarom worden die nieuwe haarfolikkels dan ook niet door DHT aangetast?en gaan volgens mij dan toch later ook uitvallen?

en over de gho methode..rond hoeveel is de prijskaart ongeveer?hierboven las ik per dag..maar vind het toch vreemd,normaal is dit toch steeds per grafts?

bverotti
14 november 2004, 08:58
cherofi,
Ik had destijds dezelfde vraag als jouw. De haarwortels achteraan het hoofd zijn DHT resistenter dan de andere haarwortels op het hoofd. Waarom dit zo is weet ik niet. Haartransplantaties zijn niets nieuw, en uit de ervaringen blijkt dat de getransplanteerde follicles hun dht resistente eigenschap behouden en overleven. De grootste vijand van transplantaten zijn uidroging en verkeerde manipulatie door de mens.
Haar op zichzelf is zeer moeilijk kapot te krijgen .... vraag het maar eens naar diegenen die ontharen ... zelf met een krachtige laser hebben ze meerdere sessie nodig. Zelfs als de dood gaat dan groeit je haar nog een paar dagen door !

Ik ben 100% voorstander van prijzen per graft, zeker in geval van FUE, dan weten de patient en de arts op voorhand wat er afgesproken is.

BV

husa
14 november 2004, 18:54
Zou willen weten of gho de zelfde dichtheid haalt dan een normale ht.
En of het net zo duur is ,wat ik niet geloof.
Omdat het allemaal nog in de kinder schoenen staat,en ik vraag me af of er al veel animo voor is , lees niet op dit forum dat er mensen behandeld zijn.
Na een behandeling hoelang kan je dan niet meer werken ,dat moet volgens mij korter zijn dan een ht omdat je hierbij geen liteken ktijg.

Roland
14 november 2004, 21:10
Hoi cherifo,

jou theorie heb ik ook al eens aangekaart.(http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3234) Misschien dat hierdoor inderdaad de getransplanteerde haren op den duur ook weer dunner worden en uiteindelijk uitvallen bij mensen met een HT.

cherifo
16 november 2004, 13:32
Hoi cherifo,

jou theorie heb ik ook al eens aangekaart.(http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3234) Misschien dat hierdoor inderdaad de getransplanteerde haren op den duur ook weer dunner worden en uiteindelijk uitvallen bij mensen met een HT.

tja ik heb morgenavond een afspraak met aestic in antwerpen en ik zal dit eens voorleggen ivm DHT..

zal de uitleg hierin plaatsen..

Tiuri
16 november 2004, 13:59
tja ik heb morgenavond een afspraak met aestic in antwerpen en ik zal dit eens voorleggen ivm DHT..

zal de uitleg hierin plaatsen..
Het hele HT-idee is gebaseerd op de niet-gevoeligheid van haarzakjes aan de zijkanten en achterkanten van het menselijk hoofd (de "niet-gevoelige ring").

De reden dat deze haren niet uitvallen en de haren bovenop en frontaal wel, is dat de haarzakjes in de niet-gevoelige ring niet zijn uitgerust met androgeenreceptoren (ofwel AR). Aan de androgeenreceptoren hecht DHT zich en daardoor gaat het immuunsysteem de haarzakjes aanvallen (inflammation). Mannen die niet kaal worden hebben helemaal geen androgeenreceptoren aan de haarzakjes. Mannen die wel kaal worden hebben wel androgeenreceptoren aan de haarzakjes, behalve aan die in de niet-gevoelige ring.

Waarom de haren bij mannen met AGA in de niet-gevoelige ring geen AR hebben en de rest wel, weet niemand. Die vraag is vergelijkbaar met de vraag waarom oren aan de zijkanten zitten en niet op onze neus. Dat is nou eenmaal zo bepaald door de natuur of god of evolutie, wat je wilt.

Wat je nou doet met een HT is haarzakjes uit de niet-gevoelige ring verplaatsen naar kale plekken. Omdat deze haarzakjes geen androgeenreceptoren hebben maakt het niet uit met hoeveel DHT ze in aanraking komen. Het DHT kan zich er simpelweg niet aan hechten waardoor de ontstekingsreactie uitblijft.

De theorie klinkt prachtig, maar in praktijk blijkt het toch anders te werken. Veel mannen die een HT hebben gehad melden toch uitval van getransplanteerde haren, ondanks de "levenslange groeigarantie" die veel HT-klinieken bieden, zich baserende op de theorie zoals ik net uiteenzette.

Hoe het komt dat getransplanteerde haren soms toch uitvallen of dunner worden is een raadsel. Wie weet ontwikkelen de haarzakjes buiten de niet-gevoelige ring bij sommigen toch uiteindelijk androgeenreceptoren. Of wie weet heeft de HT-chirurg slecht werk geleverd en heeft hij per ongeluk haren uit de gevoelige zone verplaatst.

In ieder geval kunnen HT-klinieken nooit van tevoren garanderen dat de getransplanteerde haren niet uitvallen. Helaas gebeurt dat wel nog erg vaak, wat weer een teken is dat er veel bedrog en gelieg plaatsvindt in deze wereld.

Zelfs als de dood gaat dan groeit je haar nog een paar dagen door !
P.S.: Je hoort vaak dat menselijk haar nog een paar dagen door zou groeien als je doodgaat. Dit is echter een fabeltje. Vanaf de seconde dat je dood bent muteert zich geen cel meer in je lichaam en groeit de haar geen milimeter meer.

cherifo
16 november 2004, 16:14
Het hele HT-idee is gebaseerd op de niet-gevoeligheid van haarzakjes aan de zijkanten en achterkanten van het menselijk hoofd (de "niet-gevoelige ring").

De reden dat deze haren niet uitvallen en de haren bovenop en frontaal wel, is dat de haarzakjes in de niet-gevoelige ring niet zijn uitgerust met androgeenreceptoren (ofwel AR). Aan de androgeenreceptoren hecht DHT zich en daardoor gaat het immuunsysteem de haarzakjes aanvallen (inflammation). Mannen die niet kaal worden hebben helemaal geen androgeenreceptoren aan de haarzakjes. Mannen die wel kaal worden hebben wel androgeenreceptoren aan de haarzakjes, behalve aan die in de niet-gevoelige ring.

Waarom de haren bij mannen met AGA in de niet-gevoelige ring geen AR hebben en de rest wel, weet niemand. Die vraag is vergelijkbaar met de vraag waarom oren aan de zijkanten zitten en niet op onze neus. Dat is nou eenmaal zo bepaald door de natuur of god of evolutie, wat je wilt.

Wat je nou doet met een HT is haarzakjes uit de niet-gevoelige ring verplaatsen naar kale plekken. Omdat deze haarzakjes geen androgeenreceptoren hebben maakt het niet uit met hoeveel DHT ze in aanraking komen. Het DHT kan zich er simpelweg niet aan hechten waardoor de ontstekingsreactie uitblijft.

De theorie klinkt prachtig, maar in praktijk blijkt het toch anders te werken. Veel mannen die een HT hebben gehad melden toch uitval van getransplanteerde haren, ondanks de "levenslange groeigarantie" die veel HT-klinieken bieden, zich baserende op de theorie zoals ik net uiteenzette.

Hoe het komt dat getransplanteerde haren soms toch uitvallen of dunner worden is een raadsel. Wie weet ontwikkelen de haarzakjes buiten de niet-gevoelige ring bij sommigen toch uiteindelijk androgeenreceptoren. Of wie weet heeft de HT-chirurg slecht werk geleverd en heeft hij per ongeluk haren uit de gevoelige zone verplaatst.

In ieder geval kunnen HT-klinieken nooit van tevoren garanderen dat de getransplanteerde haren niet uitvallen. Helaas gebeurt dat wel nog erg vaak, wat weer een teken is dat er veel bedrog en gelieg plaatsvindt in deze wereld.


P.S.: Je hoort vaak dat menselijk haar nog een paar dagen door zou groeien als je doodgaat. Dit is echter een fabeltje. Vanaf de seconde dat je dood bent muteert zich geen cel meer in je lichaam en groeit de haar geen milimeter meer.

schitterend uitgelegd Laurensj...
ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er nu echt noiemand op deze wereld een suptiel middel heeft uitgevonden ,na het weten van de oorzaak van onze haaruival!!
het zou dus eigenlijk de AR die onze haarzakjes aantasten nietwaar..nou dan moeten ze er gewoon iets op vinden om deze AR te verwijderen..

nou ja sorry een beetje frustratie kan toch hé..
ik moet eerlijk zeggen dat ik echt dik en prachtig haar heb tot een 8tal centimeter boven mijn oren dus rinrond mijn hoofd..maar bovenaan is het erg dun aan het worden..

Tiuri
16 november 2004, 16:38
schitterend uitgelegd Laurensj...
ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er nu echt noiemand op deze wereld een suptiel middel heeft uitgevonden ,na het weten van de oorzaak van onze haaruival!!
het zou dus eigenlijk de AR die onze haarzakjes aantasten nietwaar..nou dan moeten ze er gewoon iets op vinden om deze AR te verwijderen..

nou ja sorry een beetje frustratie kan toch hé..
ik moet eerlijk zeggen dat ik echt dik en prachtig haar heb tot een 8tal centimeter boven mijn oren dus rinrond mijn hoofd..maar bovenaan is het erg dun aan het worden..
inderdaad zou de perfecte oplossing zijn om de androgeenreceptoren (AR) te verwijderen! Het enige verschil tussen een kale man en een niet-kale man is dat de kale man AR aan de haarzakjes heeft, en de niet-kale man niet. Dat zit 'm helemaal niet in DHT-waarden of voeding of vitamines.

Vanuit dit oogpunt gezien is het dan ook belachelijk om DHT te verlagen met middelen als fina/duta. Het is niet DHT wat het probleem vormt. Zowel kale mannen als niet kale mannen hebben DHT. Het gaat om de androgeenreceptoren waaraan het DHT zich hecht.

Helaas zijn er op dit moment nog geen therapieën die de AR kunnen verwijderen. Een oplossing in de toekomst is gentherapie, waarbij een aanpassing in de menselijke genen wordt gedaan. De optie "AR aan" kan dan worden 'uitgeschakeld'. Voordat gentherapie kan worden toegepast zijn we echter weer vele tientallen jaren verder.

Verder zijn er nu middelen die de androgeenreceptoren blokkeren. Deze middelen hechten zich snel aan de AR voordat DHT dit kan doen. Voorbeelden hiervan zijn spironolacton en flutamide. Nadeel hiervan is dat je het moet blijven gebruiken en dat de halfwaardetijden van deze middelen betrekkelijk laag zijn. Dan is er ook nog fluridil, dat de AR niet blokkeert maar dat de activiteit van de AR vermindert.

Het is hoe dan ook behelpen met deze middelen. Een ideale oplossing zou zijn om de androgeenreceptoren gewoon te verwijderen. Als we al de goede technieken hadden om met precisie zulke kleine deeltjes te verwijderen, was het nog onbegonnen werk. Er zitten aan ieder haarzakje waarschijnlijk duizenden AR's vast, en als je bedenkt hoeveel haarzakjes we hebben... niet te realiseren!

De wat "lompe" manieren als DHT weghalen bij de haarzakjes zijn op dit moment nog het meest succesvol, maar het is erg primitief en de haargroeimiddelen in de toekomst zullen zich dan ook meer op de kern van het probleem gaan richten: de androgeenreceptoren.

Haarmannetje
16 november 2004, 19:36
Verder zijn er nu middelen die de androgeenreceptoren blokkeren. Deze middelen hechten zich snel aan de AR voordat DHT dit kan doen. Voorbeelden hiervan zijn spironolacton en flutamide. Nadeel hiervan is dat je het moet blijven gebruiken en dat de halfwaardetijden van deze middelen betrekkelijk laag zijn. Dan is er ook nog fluridil, dat de AR niet blokkeert maar dat de activiteit van de AR vermindert. Ik ben het niet helemaal eens met je wat betreft je opmerking over Fluridil. Fluridil schakelt de activiteit van de receptoren volledig uit, niet gedeeltelijk. Tenminste, dat is wat met beweert. Ik zal afwachten in hoeverre Fluridil behelpen is :). Het maakt mij persoonlijk niets uit als ik voor altijd een bepaald middel moet gebruiken, wanneer ik daarmee de garantie op behoud heb. Het is zo'n kleine moeite. Het past perfect in mijn ochtendritueel: douchen, haar wassen, aankleden, tandenpoetsen, Fluridil toepassen...

rotterdam
17 november 2004, 00:58
mag ik vragen of of ze bij fluridil nog steeds voorschrijven dat je maar max 1x/weelk je haar mag wassen???

gebruik nu toch maar weer fina na 5 maanden gestopt te zijn leek mijn haar ineens veel dunner te worden, verder probeer ik ook nog maar is xandrox15%

Tiuri
17 november 2004, 10:32
mag ik vragen of of ze bij fluridil nog steeds voorschrijven dat je maar max 1x/weelk je haar mag wassen???

gebruik nu toch maar weer fina na 5 maanden gestopt te zijn leek mijn haar ineens veel dunner te worden, verder probeer ik ook nog maar is xandrox15%
Rotterdam, wil je deze vraag opnieuw stellen in de thread [Fluridil results (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4523)]? Dan gaan we hier verder met HT's van Gho, want we gaan wel erg off-topic zo.

GHO
17 november 2004, 14:23
Zou willen weten of gho de zelfde dichtheid haalt dan een normale ht.
En of het net zo duur is ,wat ik niet geloof.
Omdat het allemaal nog in de kinder schoenen staat,en ik vraag me af of er al veel animo voor is , lees niet op dit forum dat er mensen behandeld zijn.
Na een behandeling hoelang kan je dan niet meer werken ,dat moet volgens mij korter zijn dan een ht omdat je hierbij geen liteken ktijg.
Beste Husa,

Om antwoord op je vraag te geven;
Ik zou niet willen zeggen dat onze methode nog in kinderschoenen staat..
Ik krijg de indruk dat er gedacht wordt dat we nog in een experimentele fase zitten, wat absoluut niet klopt. Ons prijssysteem is volkomen transparant, 1 behandelingsdag kost 3.300,- euro waarvoor je gemiddeld 450-500 grafts (1 graft bestaat uit 1 tot 4 haren) kunt verwachten. De groei in het getransplanteerde gebied is 95% en dus optimaal. Mensen kunnen na de behandeling gewoon zelf autorijden en in principe ook direct weer aan het werk.

Groet,

cherifo
18 november 2004, 12:17
Beste Husa,

Om antwoord op je vraag te geven;
Ik zou niet willen zeggen dat onze methode nog in kinderschoenen staat..
Ik krijg de indruk dat er gedacht wordt dat we nog in een experimentele fase zitten, wat absoluut niet klopt. Ons prijssysteem is volkomen transparant, 1 behandelingsdag kost 3.300,- euro waarvoor je gemiddeld 450-500 grafts (1 graft bestaat uit 1 tot 4 haren) kunt verwachten. De groei in het getransplanteerde gebied is 95% en dus optimaal. Mensen kunnen na de behandeling gewoon zelf autorijden en in principe ook direct weer aan het werk.

Groet,

ik heb naar het schijnt een 1800-2000grafts nodig
dus dan zou zo'n behandeling in verschillende fases moeten gebeuren..maar komt de prijsongeveer op 12000euro..nou das echt veel hoor..natuurlijk wel zonder litteken..
maar wat ik ook wel raar vind bij deze methode is dat er nog steeds een hergroei is van de weggehalen folikkels!!
nou volgens mij is het toch zo ,dat je eens deze follikels heb weggehaald,geen meer terugkrijgt!!

kan iemand dit verklaren?

Mailman
18 november 2004, 17:40
Bij ProHair van Bart zou een een ingreep van 1800-2000 grafts € 8000 tot € 9000 kosten. Echter met verwijdering van de haarzakjes uit het donorgebied. Als ik kijk naar het resultaat wat Bart heeft behaald bij dr. Jones dan tel ik m'n winst uit. Het donorgebied van Bart is alles behalve 'moth eaten'. Dan steek ik die € 2000 tot € 3000 liever in m'n zak.

Henk
18 november 2004, 18:32
maar wat ik ook wel raar vind bij deze methode is dat er nog steeds een hergroei is van de weggehalen folikkels!!
nou volgens mij is het toch zo ,dat je eens deze follikels heb weggehaald,geen meer terugkrijgt!!

kan iemand dit verklaren?


Nou volgens Gho kun je een haartje op zo'n manier uit je hoofd haren, dat het haarzakje toch nog een haartje blijft produceren.
Op Hairsite heb ik eens iemand gesproken die ook een behandeling had gehad bij Gho, en die beweerde dat het echt waar was. En dat de haartjes in het donorgebied "gewoon" weer teruggroeiden.

Mailman
18 november 2004, 18:50
Nou volgens Gho kun je een haartje op zo'n manier uit je hoofd haren, dat het haarzakje toch nog een haartje blijft produceren.
Op Hairsite heb ik eens iemand gesproken die ook een behandeling had gehad bij Gho, en die beweerde dat het echt waar was. En dat de haartjes in het donorgebied "gewoon" weer teruggroeiden. Eerlijk gezegd lijkt me dat erg sterk. Dan zou nooit meer iemand kaal hoeven te zijn omdat je eindeloos kunt herverdelen. Hoe kan een haartje groeien in het nieuwe gebied zonder haarzakje?

cherifo
18 november 2004, 18:54
Bij ProHair van Bart zou een een ingreep van 1800-2000 grafts € 8000 tot € 9000 kosten. Echter met verwijdering van de haarzakjes uit het donorgebied. Als ik kijk naar het resultaat wat Bart heeft behaald bij dr. Jones dan tel ik m'n winst uit. Het donorgebied van Bart is alles behalve 'moth eaten'. Dan steek ik die € 2000 tot € 3000 liever in m'n zak.
hoe bedoel je smorlez?

Henk
18 november 2004, 18:56
Nou niet eindeloos, je zou zoiets maar één keer per haar kunnen doen.
Op zijn website staat er wel iets over. http://www.ghoclinic.com/

husa
26 november 2004, 20:21
Vraag me af of transhair nu dezelfde techniek gebruikt als GHO