PDA

View Full Version : Methotrexaat


penake
12 maart 2009, 13:14
Hoi, wie van jullie neemt er voor zijn Alopecia MTX?
Ik neem dit al een tijdje en nu ben ik ongeveer gelijktijdig met het begin hiervan, pijn beginnen krijgen aan de rechter bovenkant van mijn romp, net onder mijn ribben. Het doet pijn, als ik een tijdje moet zitten en er helpt geen enkele pijnstiller tegen (zit ondertussen al aan het zware geschut). Ik ben echt ten einde raad... begin zelfs al te overwegen, MTX (want mss ligt het dan daar wel aan) buiten te flikkeren, in hoop dat het dan overgaat, maar dan ben ik natuurlijk mijn haar ook weer kwijt... Niemand vindt wat dit is (alle onderzoeken al doorlopen: röntgen, echografieën, CT scans). Zijn er mensen met gelijkaardige klachten?
Hoop snelle reactie, want weet niet hoe lang ik er nog tegen kan...

Sansz
17 maart 2009, 14:26
Hallo Panake,

Beetje jammer dat je van niemand iets terug krijg! Ik neem alleen geen MTX, ik heb jou berichtjes over MTX gelezen die hebt gestuurd met Ilvi.
Ik heb nu sinds september AA, en het is echt heeeel erg snel gegaan als ik dat lees bij de rest.
Ik ben nu al zo kaal op mijn achterhoofd dat ik het niet meer kan verdoezelen met de rest van mijn haar, ik heb hier ook echt heeeel veel moeite mee. Ik ben nu pas 2x bij de dermatholoog geweest en die wil mij alleen maar een lotion geven die ik maar 4x per week mag smeren.

Als ik dat dan bij de rest kijk krijgt iedereen veel meer!! Ik heb de laatste keer al geprobeert bij de dermatholoog om die cortisone-injecties te krijgen maar dat heeft geen zin zeiden ze...weet jij hier misschien meer van??

En over jou klachten kan ik je helaas niet helpen, maar je moet niet opgeven!! Ik hoop heel erg voor jou dat je klachten snel over gaan en dat ze iig vinden wat het nou is!
We moeten elkaar blijven steunen he!? Kaal worden is al erg genoeg en dan ook dit nog erbij...heel veel sterkte Panake!!

Groetjes Sansz.

penake
18 maart 2009, 10:21
Hoi hoi, bedankt voor je bericht! Ik heb je een privébericht gestuurd! Groeten, Penake!

MarMar
22 mei 2009, 00:14
Hoi Penake,
Ik lees net je bericht over de Methotrexaat. Ik heb het anderhalf jaar gebruikt i.v.m. Crohn, daarvoor heb ik 10 jaar prednisolon gebruikt. Ik zit nu aan de remicade en nu komt mijn AA met volle kracht terug.
Toen ik aan de MTX zat heb ik niet jouw klachten gehad, maar ik las dat je aan stevige pijnstillers zit. Misschien weet je het al maar Naproxen, Ibuprofen en Aspirine (NSAID's) mag je niet slikken in combinatie met MTX i.v.m. giftig hoge levels mtx die kunnen ontstaan.
Maar waar zit de pijn precies, ten hoogte van je longen?
groet,
Marmar

penake
22 mei 2009, 08:57
Hoi hoi, ja dat van die pijnstillers wist ik, maar neem echt al veel heavier spul ondertussen (maar toch bedankt!!).
De pijn situeert zich onder mijn ribben, maar het is niet mijn darm, lever, longen, milt, maag enz enz...
Ben nu al een tijdje naar de kinesist aan 't gaan en het wordt langzaam beter precies... hij manipuleert mijn darm, op de plekken waar het zo pijn doet...afwachten dus...

MarMar
24 mei 2009, 17:38
Ja, morfinepreparaten mogen wel. Dan heb je wel heel veel pijn:(.
Later bedacht ik me dat ik tijdens het gebruik van de MTX wel veel maagpijn had, inclusief overgeven van bloed. Maar je geeft al aan dat dit het niet is. Ik hoop dat de huidige behandeling goed blijft werken,
groet.