PDA

View Full Version : psycholoog


gebruikersnaam1
25 maart 2009, 23:14
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die naar een psycholoog zijn gegaan, of daar aan hebben gedacht, voor hun 'probleem'. En of mensen in depressies etc terrecht zijn gekomen. Zelf vind ik het niet altijd even makkelijk dat mijn situatie verslechterd, maar gelukkig is het nog niet zo erg dat ik er psychologisch heel veel hinder aan ondervind. maar ik kan mij wel voorstellen dat dat zal zijn, als de situatie veel verslechterd.

Ryan R
25 maart 2009, 23:38
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die naar een psycholoog zijn gegaan, of daar aan hebben gedacht, voor hun 'probleem'. En of mensen in depressies etc terrecht zijn gekomen. Zelf vind ik het niet altijd even makkelijk dat mijn situatie verslechterd, maar gelukkig is het nog niet zo erg dat ik er psychologisch heel veel hinder aan ondervind. maar ik kan mij wel voorstellen dat dat zal zijn, als de situatie veel verslechterd.


Ik merk nu pas echt hoe erg het me dwars zat (mn haar), nu het verbeterd is. Dus het was wel deprimerend ja.

Stifter
26 maart 2009, 10:54
Ik heb echt een lange tijd gehad dat ik er echt niet mee kon leven eigenlijk. Daar leed mn relatie ook extreem onder. Ik was zo onzeker als maar kon, wilde constant weten hoe mn haar zat en veranderde daardoor in een stille contactgestoorde gek. Althans, dat is misschien wat overdreven, maar toch wel in die richting.

Toen ben ik op een gegeven moment op dit forum gekomen en dat heeft heel veel geholpen. Ik weet nu dat er middelen zijn die werken en dat in de toekomst (hopelijk binnen 10, maar sowieso binnen 20 jaar) er middelen zullen zijn die het hele probleem oplossen. Ook het praten over je probleem en zien dat er veel meer anderen zijn die exact hetzelfde ondergaan is 'prettig'.

Op dit moment gaat het wel weer goed. Ik zit in een sheddingperiode van de minox, dus mn haar ziet er slechter uit dan 2 weken geleden en dat is wel vervelend en soms ook erg storend. Ik weet dan ook zeker dat als ik bij wijze van spreken NU zou lezen dat follica/histogen/intercytex/A&G allemaal een echt 100% zeker werkend middel hadden gevonden, ik dan een stuk gelukkiger zou zijn dan nu.

Maar ik ben niet meer zo onzeker als eerst en ook niet meer zo idioot stil. Dan is je leven in 1 klap een stuk leuker en houd je je ook niet meer zo bezig met je haar ;).

Psycholoog heb ik overigens nog nooit over gedacht, als ik wil praten ga ik wel naar mn vriendin/ouders toe.

Ryan R
26 maart 2009, 12:07
Wat mij bij ook lekker is, is dat een boel vrienden mij nu aan het inhalen zijn qua haar. Mijn haar verbeterd voorlopig nog wel even hoop ik, aangezien ik 4 maanden aan minox zit en nu al goed resultaat heb.

Ik raad ze natuurlijk wel middelen aan, want ik zie ze liever met haar, ik gun ze het beste uiteraard:D

Hanna
26 maart 2009, 15:39
Wat mij bij ook lekker is, is dat een boel vrienden mij nu aan het inhalen zijn qua haar.

Qua kaalheid, bedoel je. :cool:

Ryan R
26 maart 2009, 19:08
Uiteraard.

Vane
26 maart 2009, 19:44
Ik ben een aantal keren naar een psychologe geweest. We hebben toen vooral over mijn schoolmoeheid gepraat maar ook wel over mijn haaruitval.
Volgens mij had het toen echt wel kunnen helpen als ik er voor had opengestaan. Die mensen weten echt wel wat ze doen. Ik had toen een algemene kutperiode en wou niets van niemand weten, nu is dat gelukkig allemaal 180° gedraaid :D

Als het voor jou echt een probleem wordt, stap dan naar een psycholoog, het is niets om je over te schamen ! je kan er allesinds niets meer verliezen, buiten enkele euro's.

Ryan R
26 maart 2009, 19:58
Ik ben een aantal keren naar een psychologe geweest. We hebben toen vooral over mijn schoolmoeheid gepraat maar ook wel over mijn haaruitval.
Volgens mij had het toen echt wel kunnen helpen als ik er voor had opengestaan. Die mensen weten echt wel wat ze doen. Ik had toen een algemene kutperiode en wou niets van niemand weten, nu is dat gelukkig allemaal 180° gedraaid :D

Als het voor jou echt een probleem wordt, stap dan naar een psycholoog, het is niets om je over te schamen ! je kan er allesinds niets meer verliezen, buiten enkele euro's.


Zelfs die euros worden vaak vergoed.