PDA

View Full Version : haarspoeling...of natuurmiddel voor je haar...


sheila
26 maart 2009, 23:10
Hallo,

Graag wil ik mijn uitgroei een beetje bijwerken, van saai peper zout kleur naar wat blonder zoals de uitgroei. Kappers vertrouw ik niet, er zit overal te veel rotzooi in.

Wil wel een spoeling gebruiken.

Welke is het beste voor je haar, of is er nog een natuurmiddel te gebruiken.???

thanks Sheila:)

Hanna
27 maart 2009, 03:04
Zogenaamde natuurverven bevatten minstens zoveel chemicaliën als andere haarverven.

Moet de uitgroei geblondeerd worden of juist niet?

sheila
27 maart 2009, 22:20
Mijn haar is maar tot de schouders en een paar plukjes zijn licht blond.
Zeker 2 jr geleden dat ik dat gedaan heb en de rest heeft een saaie kleur, deze kleur had ik eigenlijk ook nooit, zo donker en saai.

Had de afgelopen jaren extentions in het haar met meerder tinten vnl midden-blonde tinten. In dec heb ik ze eruit laten halen omdat mijn eigen haar zelfs 50 plukjes niet meer kan bedekken.

Ik had vandaag bij de reformzaak henna plus gezien en verschillende blonde tinten, en er zou maar weinig waterstofperoxide inzitten. Stond niet op de verpakking hoeveel? denk dan 3% dat is geloof ik wel de minste.

Mischien kan mijn haar dit nu ook wel niet aan, en dan heb ik spijt voor ieder haartje die ik nog op mijn kop heb zitten.:P

En citroen en daarna zonnebank? Heb ik ergens gelezen..


In mijn biopsie onderzoek kwam uit:´n relatieve toename vellus haren,geen duidelijke littekenvorming.Plaatselijk in ´n follikel mondeling ophoping van bacterien. Geen mucine.
Zijn dit meestal de resultaten die bij aga horen?

groetjes Sheila

sheila
27 maart 2009, 23:02
Ik bedoel ophoping bacterien, dat klinkt vies en kan ik dat te veel aan bacterien verwijderen...via google kom ik iedere x uit op acne(nog nooit last van gehad, huid is erg droog)

weet niet wat er met littekenvorming wordt gedoeld..:crybaby:

geen mucine??? slijmstof is dat oke..

toename vellus haren; donshaar, weinig pigment zoals op mijn arm?of gaan deze haren weer dikker worden?

En ook raar is het dat er minimaal haar op de benen etc groeit het afgel. half jaar.(scheer de benen 1x per 2mnd maar, voorheen 2x per wk)

thanks,
groetjes sheila;)

Hanna
28 maart 2009, 03:50
Wees blij dat je geen littekenvorming hebt, want op een litteken groeit nooit meer haar.

Verder snap ik er niet veel van... Welke diagnose gaf de arts?
En je kunt nu beter eerst een afspraak maken met een endocrinoloog, want jij bent een heel ingewikkeld geval (sorry voor de uitdrukking)

Je haarkleur is nu echt het minst belangrijk!

sheila
28 maart 2009, 11:06
Ik heb een copie gevraagd bij de dermateloog en daar staat de uitslag van de biopsie in, ik wil voortaan alle uitslagen ook zelf hebben.

In 2 richtingen aangesneden huidbiopt tot in de subcutis. Er is ´n relatieve toename van vellus haren. Geen duidelijkelittekenvorming. Plaatselijk in ´n haarfollikel mondeling ophoping van bacterien. geen mucine.

Conclusie huidbiopt scalp;beeld goed passend bij nalopecia andrognetica

En jha ik heb gegoogled en zag dat ik bij ´n endocrinoloog moet wezen, nu blijkt dat mijn nieuwe internist ook endocrionloog is en heb gisteren al bloed laten afnemen. Ik wil de hypofyse en hele (groei)hormoonhuishouding laten onderzoeken en ze ging ermee akkoord.:D
Tjha dan is er eindelijk eens duidelijkheid, en blij nu eens bij ´n goede vrouwelijke arts te zitten die mij serieus neemt!

thanks Sheila;)