PDA

View Full Version : erfelijke kaalheid vaststellen


jst
28 juni 2003, 21:34
is het eigenlijk mogelijk om door een arts te laten vaststellen of je erfelijke kaalheid hebt ? Ik heb het idee dat mijn inhammen steeds groter worden , maar echt overduidelijk is het ( nog ) niet . In mijn vaders familie komt ook geen kaalheid voor , dus ik twijfel heel erg of ik er al wat aan moet doen ( aminexil of iets anders gaan gebruiken ) en wil het zeker weten .

User-X
28 juni 2003, 23:50
Volgens mij moet je vooral/ook naar je moederskant kijken (iets met X/Y chromosoom, hoe zat dat nou ook weer ?). Maar dan nog is er geen zekerheid.
Mijn vader en mijn veel oudere broer (15 jaar ouder) hebben een opvallend volle haardos terwijl ik al zichtbaar kalend ben :( .

Heb al van veel lotgenoten gelezen dat bij hen door een arts mannelijke kaalheid is vastgesteld dus dat zal zeker mogelijk zijn.

Hoe vroeger je erbij bent hoe beter maar je kunt het idd het beste zeker weten want het zijn toch medicijnen (met eventuele bijwerkingen) en het kost veel geld.

Johnny
29 juni 2003, 16:30
Je kunt het in ieder geval via dr. Boersma laten doen (Haarkabinet in Tilburg).

ralluf
29 juni 2003, 17:39
Quote

"Je kunt het in ieder geval via dr. Boersma laten doen (Haarkabinet in Tilburg)."

Vergeet dr.Boersma. In mijn ogen is deze man gewoon een oplichter, die zegt wat jij wilt horen, zolang je maar betaald. Ga er echt niet heen, tenzij je bereid bent om 150 euro te betalen voor een waardeloos consult.

cees
30 juni 2003, 12:02
In mijn ogen is dr Boersma juist de geschikte persoon om heen te gaan om vast te stellen hoe jou situatie is, ik heb wel goede ervaringen met hem en heeft mij dus altijd goed geholpen, maar dan moet je wel wat betalen ja, maar ja als je dat consult hebt gedaan hoef je niet via hun de finasteride of dutasteride kopen, die keuze is geheel aan jou??
succes

seph
14 augustus 2003, 10:31
Maar je hebt wel een recept nodig om aan propecia / finasterine te komen. Geven zij dat dan ook voor propecia?

Heer Olivier
27 augustus 2003, 12:47
Gebruik geen aminexil, dat werkt niet...... lees de ander threads maar. Echt zonde van je geld.

jornkielman
27 augustus 2003, 17:39
ok, consult is niet goedkoop, maar er wordt wel onderzocht wat de oorzaak is van je haaruitval en propecia moet voorgeschreven worden. Ook worden er foto's gemaakt, die van groots belang zijn om te kunnen vergelijken.
Je kan ook naar je huisarts stappen en het gaat gebruiken, maar dat zou ik nooit doen. Je kan het beter onder controle van een arts slikken(in de vorm van een jaarlijks consult met foto's)


Maar ja, je moet het uiteindelijk zelf weten..


Groeten Jorn

PS: ik zie BOersma niet als een oplichter in iedre geval al kunnen de consulten misschien wel wat goedkoper.....
Verder kun je ook bij Plinck terecht, maar ik weet niet of er dan foto's worden gemaakt.

Heer Olivier
28 augustus 2003, 22:55
Bij Plinck worden geen foto's gemaakt, maar wordt een haarwortelonderzoek uitgevoerd naast het bloedonderzoek.

Groeten,

Heer Olivier

pindakaas
31 augustus 2003, 23:35
Hoe voeren ze daar een haarwortelonderzoek uit dan!?