PDA

View Full Version : Nizoral shampoo: 1% of 2%?


creative23
6 april 2009, 20:56
Ik ben nu ongeveer 2-3 maandjes aan de finasteride. Ik heb niet echt een branderig gevoel (inflammation heet dat geloof ik?), soms wel wat jeuk.

Ik lees vaak dat Nizoral shampoo de werking van propecia helpt en jeuk verhelpt. Van die lichte hergroei geloof ik niet zoveel, maar daar gaat het me ook niet echt om. Ik denk er over om rooscure shampoo regelmatig te gaan gebruiken. Ik heb wel een gevoelige huid (droog en vroeger veel eczeem gehad).
Mijn vragen:
- Is het dan verstandig om 1 % of 2 % te gebruiken?
- Zorgt die shampoo voor shedding?

Kan ik daarnaast ook een andere shampoo gebruiken? Heb een hele goede van Joico (for dry hair, aanrader), die je haar erg gezond en sterk maakt, die ik wel graag wil blijven gebruiken.

Off-topic: ik heb het idee dat de finas aanslaat! Verlies minder haren en m'n bosje ziet er gezonder en dikker uit, al komt dat zeker ook door de shampoo. Wel flink aanwezige inhammen, maar ach, dat staat bij een kort kapsel best aardig :)

Hanna
8 april 2009, 03:23
Als je al een droge hoofdhuid hebt, is ketoconazol waarschijnlijk niet zo'n goed idee, want dat droogt de huid meestal nog meer uit.

Je zou eens kunnen proberen om je haar eerst te wassen met Neutral shampoo, dan uitspoelen en dan met een theelepel-hoeveelheid Rooscure inwrijven en 3-5 minuten laten intrekken alvorens goed uit te spoelen. Vaker dan 2 keer per week moet je Rooscure sowieso niet gebruiken, maar dat wordt ook vermeld in de gebruiksaanwijzing.

wax
11 april 2009, 01:04
Mag ik vragen wat er gebeurt als je het vaker gebruikt??

Ik had het laatst keertje 2x op een dag gedaan.
Maar ik vind het niks anders aanvoelen als een gewone shampoo... :confused:

Maar doe nu wel weer 3x of 2x per week...

Hanna
11 april 2009, 13:29
Hoe vaker je eerst een voorwas doet met neutrale shampoo en daarna Rooscure gebruikt, des te meer kans heb je dat de hoofdhuid uitdroogt en dat het haar verandert in een bos stro.

Als dat bij jou niet gebeurt, heb je waarschijnlijk een erg vette hoofdhuid.

creative23
11 april 2009, 15:06
Ik heb rooscure gekocht en ga het een tijdje proberen. Er zit wel conditioner in, dus in principe hoeft m'n haar er niet heel droog van te worden. Hou het bij 2x per week, maar dan was ik wel voor met een shampoo (for dry hair).

Hanna
11 april 2009, 15:16
Nee, dat is niet verstandig, neem een milde shampoo of nog beter een neutrale shampoo (Neutral). Anders wordt 't een te grote aanslag, ketoconazol is namelijk al agressief genoeg.