PDA

View Full Version : Sipralexa..


HEIDIKEN
9 april 2009, 09:17
Hoi,

Ik had en vraagje!! Zijn er soms mensen onder jullie die een tijdje sipralexa hebben geslikt en hier goede ervaringen mee hebben?? Mijn dermatoloog adviseerde me gisteren om toch een tijdje sipralexa te nemen vanwege mijn angst om steeds weer terugkerend haarverlies te beperken!! Ik ben een heel stressig persoontje en ga nogal vlug piekeren over alles en nog wat!! Spiralexa (1 half tabletje van 10mg) zou me rustiger maken en zo ook en positieve invloed hebben op mijn haar!! Nochtans staat er op de bijsluiter "haarverlies",maar heeft iemand op dit forum dit ook werkelijk ervaren?? Ik ben hier erg benieuwd naar!! Mijn dermatoloog en ook mijn arts vinden dat ik het moet proberen...
Heidiken

Hanna
9 april 2009, 12:50
Hoi Heidiken,
Het lijkt mij geen goed idee om daaraan te beginnen, ook vanwege nog veel meer nare bijwerkingen. Ik denk dat je veel beter kunt gaan sporten of leuke dingen gaan doen om de stress en angst kwijt te raken.
Als je Google laat zoeken naar sipralexa, kom je meteen op forums waar andere patiënten hun ervaringen vertellen.

Ryan R
9 april 2009, 13:48
Hoi Heidiken,
Het lijkt mij geen goed idee om daaraan te beginnen, ook vanwege nog veel meer nare bijwerkingen. Ik denk dat je veel beter kunt gaan sporten of leuke dingen gaan doen om de stress en angst kwijt te raken.
Als je Google laat zoeken naar sipralexa, kom je meteen op forums waar andere patiënten hun ervaringen vertellen.


Ja irritant is dat, al die fora, ik wil gewoon een link met info, niet mensen die erover lullen

Hanna
9 april 2009, 14:08
Ja irritant is dat, al die fora, ik wil gewoon een link met info, niet mensen die erover lullen

Wat doe je dan op dit forum?! :rolleyes:

Ryan R
9 april 2009, 16:26
Wat doe je dan op dit forum?! :rolleyes:


HAHA, hanna, leeeuk :D

Nee maar het zou leuk zijn als je gewoon bovenaan een goede wetenschappelijke link vindt als je naar een medicijn of een aandoening zoekt, maar tegenwoordig wordt je bedolven onder de fora, dat is wat ik irritant vindt.

Hanna
9 april 2009, 17:36
Heidiken vraagt juist naar ervaringen van forumleden en niet naar moeilijk wetenschappelijk gedoe. ;)

Als je weet hoe je moet zoeken met Google, vind je meestal wel alles wat je wilt, al duurt het desnoods een half uur.

HEIDIKEN
9 april 2009, 19:10
Hoi Hanna,

Tuurlijk had ik al eens gegoogled naar sipralexa en ervaringen ervan ,maar kon totaal niets vinden van haarverlies als nevenwerking!! Mocht er toch iemand haarverlies gemerkt hebben na het slikken van sipralexa dan hoor ik dat graag!!
ALVAST BEDANKT!!!
Heidiken

Ryan R
9 april 2009, 19:12
Heidiken vraagt juist naar ervaringen van forumleden en niet naar moeilijk wetenschappelijk gedoe. ;)

Als je weet hoe je moet zoeken met Google, vind je meestal wel alles wat je wilt, al duurt het desnoods een half uur.


Ik had het over mezelf, en ik weet hoe ik moet zoeken en ik vind het uiteindelijk wel! Desalniettemin blijft het irritant, voor 1 medicijn zijn er tig fora :eek:

HEIDIKEN
10 april 2009, 09:27
Het enige dat voor mij van groot belang is,is dat ik echt zeker kon zijn dat sipralexa voor geen "extra" haarverlies zorgt! Ik las tal van positieve verhalen en heel af en toe dan weer iets minder,maar van haarverlies kan ik niets vinden!! Enkel op de bijsluiter wordt het vermeld maar of het effectief zo zal zijn blijft de vraag....
Heidiken

Hanna
10 april 2009, 23:22
Maar, stel dat je er geen extra haarverlies door krijgt, maar wel allerlei andere vervelende bijwerkingen... wordt je dan gelukkiger? Ik vrees van niet.

Tato
11 april 2009, 02:43
Ja irritant is dat, al die fora, ik wil gewoon een link met info, niet mensen die erover lullen

HAHA, hanna, leeeuk :D

Nee maar het zou leuk zijn als je gewoon bovenaan een goede wetenschappelijke link vindt als je naar een medicijn of een aandoening zoekt, maar tegenwoordig wordt je bedolven onder de fora, dat is wat ik irritant vindt.

Ik had het over mezelf, en ik weet hoe ik moet zoeken en ik vind het uiteindelijk wel! Desalniettemin blijft het irritant, voor 1 medicijn zijn er tig fora :eek:

Scholar.google is your friend...:P