PDA

View Full Version : AGA door schedel uitzetting.. Onzin?


wax
12 april 2009, 17:11
Hallo,


ik las op deze site: http://www.squidoo.com/mpb een stukje over dat door DHT je schedel uitzet.

Maar volgens mij is dit verhaaltje echt dikke onzin.
Want dan zouden getransplanteerde haren toch ook weer zo moeten uitvallen??

Hanna
12 april 2009, 17:29
Dan zouden alle volledig kale mannen dus een enorm grote kop hebben? :confused:

Limbo
12 april 2009, 20:12
Dan zouden alle volledig kale mannen dus een enorm grote kop hebben? :confused:

Volledig kale mannen bestaan niet. Behalve dan als men zich kaal scheert...

Hanna
12 april 2009, 22:57
Volledig kale mannen bestaan niet. Behalve dan als men zich kaal scheert...

Zeer zeker wèl. Ook volledig kale vrouwen. Vaak ook verlies van wimpers en wenkbrauwen of al het lichaamshaar, dus inclusief schaamhaar.
Lees maar 's wat in het areata-forum.

Limbo
13 april 2009, 09:40
Zeer zeker wèl. Ook volledig kale vrouwen. Vaak ook verlies van wimpers en wenkbrauwen of al het lichaamshaar, dus inclusief schaamhaar.
Lees maar 's wat in het areata-forum.

Mannen houden toch altijd een kransje achter? Het zogenaamde donorgebied. Ik wist niet dat dat ook kan verdwijnen...

AnthonieH
13 april 2009, 11:36
Mannen houden toch altijd een kransje achter? Het zogenaamde donorgebied. Ik wist niet dat dat ook kan verdwijnen...Wel bij AA, Limbo, maar deze topic gaat over AGA en dan blijft volgens mij inderdaad altijd wel iets van een kransje behouden (al ken ik persoonlijk wel iemand bij wie dat wel heel minimaal is).

Limbo
13 april 2009, 14:47
Wel bij AA, Limbo, maar deze topic gaat over AGA en dan blijft volgens mij inderdaad altijd wel iets van een kransje behouden (al ken ik persoonlijk wel iemand bij wie dat wel heel minimaal is).

Heb ik dus toch een beetje gelijk...

Hanna
13 april 2009, 15:14
Ga maar 's plaatjes van alopecia totalis of universalis zoeken via Google>Afbeeldingen.
Die mensen hebben echt geen grotere schedel dan normaal.
En AGA-mannen die al bijna helemaal kaal zijn, ook niet.
Maar ja, dan gaan ze natuurlijk zeggen dat die vergroting niet met het blote oog waarneembaar is...

another
13 april 2009, 20:32
Nee, dit onderzoek is gedaan door een man, die wou kijken naar een andere insteek waarom DHT voor AGA zorgt.

DHT zorgt voor bot (en dus schedel)groei. Dit bot zou de vaten tussen huid en bot verdrukken, waardoor er te weinig bloed bij de haren komt.
Als je een schedel bekijkt, zie je wel dat er lichte bolling is op de AGA gebieden...
Zelf plaats ik het onder het kopje plausibel, simpelweg omdat er in de geschiedenis al zovaak mensen zijn uitgelachen om te simpele redenatie die later toch waar bleek te zijn.