PDA

View Full Version : Magic Marker


Poema
15 april 2009, 14:56
Volgens mijn boek wat ik aan het lezen ben worden er ook vaak Magic markers gebruikt om te camoufleren. Ik ken de term niet, misschien is die in usa meer gangbaar, maar zover ik google kom ik een soort van merkstiften, watervaste stiften tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me niet dat je merkstiften moet gaan gebruiken op je huid...
Is die Magic marker dan wat anders?

Lila
15 april 2009, 16:01
Ik had er laatst op de meeting ook al het nodige over gehoord, maar ik ken het verder niet.

Ik deed het vroeger altijd gewoon met eyeliner, oogpotlood en oogschaduw. Daarmee kleurde ik grote vlakken op mijn hoofd in. Dan hing er nog wel haar overheen, maar was de kale plek eronder minder zichtbaar. Ik deed dat alleen als ik ging stappen enzo, als het donker was dus, want met daglicht is het natuurlijk wel te zien. Dan is zo'n gecamoufleerde plek nog idioter dan een kale plek. Tenminste, dat idee had ik altijd.

Poema
15 april 2009, 21:31
Dank je voor je reactie. Ik gebruik nu (en in het verleden ook vaak) donkerbruine mascara, maar die troep geeft zo verschrikkelijk af. lekker als je aan je haar zit, zitten steeds je vingers onder die troep en ook mijn kussensloop ziet er niet uit..maar ik loop alleen thuis zo rond hoor, ik gebruik het zodat mijn zoontje de plekken niet zo goed ziet.
'Buiten' draag ik twee vlechtjes of staarten die ik van aan elkaar gesealde hairexensions maak (athans mijn kapper sealt ze voor mij aan elkaar en ik leg en bind ze op zo'n manier over mijn hoofd dat ik er dan dit van kan maken) en daaroverheen een hoofddoekje/haarband.

Zoals ik hier heb dus:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CPQWMLQN.jpg

Lila
15 april 2009, 22:47
Tjonge Poema, jij hebt het wel heel erg! Wel dapper dat je hier een foto durft te plaatsen.

Tja... dat afgeven op een kussen, dat ken ik. Waterproof eyeliner is wel redelijk veegvast, maar dan heb je per keer zowat een half potje nodig! ;) Bovendien glimt het heel erg dus dat valt dan ook weer op. Misschien dat die Magic Markers niet zo afgeven...

Als ik google vind ik trouwens bij Magic Markers eigenlijk alleen gewone stiften. Wat ik op de meeting hoorde bestaat er ook speciale make-up die echt gemaakt is om haar te suggereren. Ook voor mensen die 'gewoon' erg dun of weinig haar hebben.

Ik zal Haarweb er eens op napluizen.

Poema
16 april 2009, 10:06
Ach, wat is erg....het is de ene keer erger dan de andere keer. Ik ben wel eens kaler geweest hoor ! Nu heb ik best wel wat haar vind ik zelf :P
Maarre....als je info vind over die marker of iets dergelijks dan hoor ik het graag! Ik kom ook alleen stiften tegen met google.
Bedoel je niet dat Million dollar hair?

bolleke
26 april 2009, 17:18
Hoi,
Ik denk dat ik het al een paar keren geschreven heb, ik kleur zeer regelmatig mijn haren met Dédicace van L'Oréal. Het is absoluut niet schadelijk, in het begin een boeltje om het aan te brengen, maar op den duur word je daar echt wel behendig in (althans ik wel!)
De voordelen?
De hoofdhuid krijgt dezelfde kleur als je eigen haren, je ziet er dus minder makkelijk door. Het lijkt dan alsof je meer haren hebt en bovendien voelt de haardos iets voller.
Maar (voor mij) het belangrijkste voordeel: door de egale kleur heb ik minder neiging om te trekken en het mooie 'volle' zicht geeft een rustgevend gevoel zodat ook (bij het kijken in de spiegel) de trekdrang niet aanwezig is, zonder trekdrang hoef je niet te vechten, wat op zijn beurt weer ontspannend werkt, heerlijk rustig...
Je hebt het produkt in verschillende kleuren en is niet duur.. (wie niet veel of kort haar heeft, kan het flesje meermaals gebruiken).
Succes!

Poema
27 april 2009, 23:02
Ooo dank je Bolleke,

Ga ik eens naar kijken. Blijft je hoofdhuid mee gekleurd als je je haar wast dan?

bolleke
28 april 2009, 10:31
Neen, bij elke wasbeurt verdwijnt een deel van de kleur. Daarom pas ik de kleuring toe op momenten dat ik er goed wil uitzien (feestje of ontmoetingen...). De volgende dagen gaat de kleur er bij elke wasbeurt een beetje uit (op de hoofdhuid sneller dan de gekleurde haren zelf). 't Is dus een beetje 'plannen' ;).

Madelief
3 mei 2009, 20:47
Hallo Poema,

Ken je toppic haarspray?
Het is een spray die je over/op de dunne/kale plekken sprayt.
Ik heb het een aantal jaren gebruuikt en ik vond het heel goed werken. Ik had er en fixatie spray bij zodat het ng beter bleef zitten. Zwemmen en regen is en blijft lastig, maar ik ging er wel mee zwemmen, maar met het hoofd boven water.
Helaas zijn de plekken nu zo erg en kaal en zijn ze niet meer te camoufleren. Ik draag nu sinds twee jaar weer een haarwerk, wat me erg goed bevalt.
Als je er meer over wilt weten hoor ik het wel.

Groetjes,
Madelief:)

Lila
3 mei 2009, 23:31
Op de TLC-Conferentie werd zulk spul verkocht, in allerlei vormen: sprays, schmink, pennen etc. Zelfs nep-wenkkbrauwen die je op kunt plakken! Je kon daar een hele make-over krijgen. Ik heb met die vrouw (zelf een TTMer) besproken of dat spul eventueel naar Europa te krijgen is. We hebben afgesproken dat we erover gaan mailen. Dus wie weet...