PDA

View Full Version : wat advieseren jullie mij?


rama
15 april 2009, 19:20
lieve mensen,

tijdje terug kreeg ik van de dokter de diane 35. tenminste, dat dacht ik. hij had gezegd dat dat het beste was voor mijn overbeharing en haaruitval. na dat ik hier en daar op dit forum wat gelezen heb over de 'neppe' diane 35, viel het me pas op dat ik de 'neppe' had. ik ging verhaal halen bij de huisarts. hij hing een hele l*lverhaal op over de zelfde fabriek en uit productie en dat het wel het zelfde was. hij had toen gezegd dat ik het wel vergoed zou krijgen, en nu zegt ie dat ik maar moet informeren en zelf moet betalen.

maar goed, toen vroeg ik naar de androcur. hij zou nu verder informatie gaan verzamelen voordat hij het ging voorschrijven.

ik wil graag jullie advies, ik heb het niet meer zo van dokters. en nog iets wat ik me afvroeg: behalve de lichaamlijke 'mannelijke' dingen, hebben jullie ook psychische dingen? bijv dat je je minder dame voelt dan de andere dames?

alle advies is welkom!

liefs

mess
16 april 2009, 10:51
Hoi Rama,
Ik heb er enorme psychische klachten van..
groetjes mess

rama
16 april 2009, 11:50
hey mess,

vertel!

spinnertje
16 april 2009, 14:03
hoi rama,

bedoel je met de 'dingen' over de bijwerkingen van de androcur of over de overbeharing?

rama
16 april 2009, 14:25
ja de bijwerkingen idd van androcur. voordelen en nadelen een beetje van de mensen met ervaring. en mijn andere vraag of iedereen zich psychisch nog wel 100% vrouw voelt. dan heb ik het niet over dat je je minder sexy voelt door de haren, maar ook vóór de overbeharing, dat je toen veel stoerder was dan het gemiddelde meisje. dat je jongensachtiger was in je doen en laten

ben benieuwd!

rama
20 april 2009, 15:44
ik zal maar wat concreter zijn, misschien dat ik dan meer antwoorden krijg:


aangezien de meningen heel erg verschillen op dit forum, is de diane de moeite waard om het zelf maar te betalen?
en androcur? ondanks de bijwerkingen?
voel je je psychisch minder vrouw dan de rest? dan heb ik het niet over dat het als gevolg is van je overbeharing bijv. maar dat je je minder dame voelt.

liefs!

mess
20 april 2009, 19:02
Minder dame...Gewoon ik voel me minder MEZELF!!!
Ik kan niet genieten van kleine dingen, waarbij ik dat eerder wel kon.

spinnertje
22 april 2009, 18:37
Hoi rama,

ik heb al sinds mijn jeugd overbeharing op billen en benen, wat nu met laseren in zover weg is dat ik mijn lichaam accepteerde. toen ik dat nog niet deed voelde ik me meer man (ondanks vrouwelijk uiterlijk) dan vrouw.
sinds afgelopen najaar ben ik haar in mijn gezicht aan het ontwikkelen, wat bij mij een enorme psychische klap is, en ben ik weer helemaal(psychisch) terug bij af, alleen nu helaas nog erger dan toen in mijn jeugd. haren op benen en billen kun je bedekken maar in het gezicht niet. ik weiger me te scheren in het gezicht, maar als ik weer in de spiegel kijk en zie de donshaartjes die langer worden voel ik me weer meer man. het houdt me dagelijks bezig, ik ben geobserdeert bij andere vrouwen door in het gezicht te kijken of zij het toch ook hebben, dat ik maar niet alleen ben ik mijn omgeving. wordt weleens gek van me zelf door die obsessie.
sinds januari dit jaar ben ik begonnen met androcur en slik sinds pubertijd de dianapil. ik kan je niet vertellen of het door androcur komt dat ik minder goed in mijn vel zit, maar ik weet zeker omdat ik nu iets eraan doe door dit te slikken dat ik misschien iets minder stress heb omdat ik het er niet bij laat zitten en in gedachten heb dat het kan werken voor mij en minder erg wordt dan als ik geen androcur slik
wel kan ik vertellen dat er wel al lichamelijke veranderingen heeft plaatsgevonden; grotere borsten, aantal kilo's aangekomen op de plaatsen die er moeilijk af gaan(buik,heupen) en veel minder libido.
op andere vraag of ik stoerder was dan andere meisjes; ik had ook wel vriendjes om te spelen en deed ook best stoere dingen. maar of dat met dit allemaal te maken heb weet ik niet, ik ben nl opgegroeid met alleen broers en nu doe ik nog best spannende dingen ondanks dat ik me een tijd echt vrouw heb gevoeld totdat die k*haren in mijn gezicht kwam.

en om op mess te reageren; ik geniet ook niet meer van de kleine dingen, ik zet me er wel toe om dat te doen, ik hou in mijn achterhoofd dat er ergere dingen zijn die je kan overkomen, maar voor ik aan de androcur begon had ik dat ook (toen de haren in het gezicht begon te groeien).