PDA

View Full Version : overbeharing....


merty
5 mei 2009, 14:33
beste lotgenoten

na lang lezen besloot ik mijn eigen verhaal te typen.
al vanaf klein af aan heb ik overbeharing. het is gewoon een vacht ik heb het overal, benen, armen, rug, buik, schouder, borst. op sommige plekken is het nog fijn haar en op andere plekken is het weer dikker en langer.

jaren geleden heb ik zelfs met mijn vriend uitgemaakt, omdat ik dit probleem niet kon vertellen aan hem, ik zou het echt niet durfen. na mij heeft hij geen vriendin meer gehad en weet ik dat hij nog steeds op mij wacht, maar ik kan gewoon niet terug keren.

Ookal zou ik het een keertje moeten vertellen, weet echt echt echt hoe ik moet beginnen, this moeilijk..:crybaby::crybaby::crybaby:

ik weet niet hoe ik het moet aanpakken, hebben jullie misschien tips/adviezen voor mij??

tijdje geleden ben ik ook naar de huisarts geweest, maar ze zij dat het erfelijk is en verder is er niets aan gedaan.

ik zou best wel met laser behandeling beginnen, financieel is het ook geen probleem, maar is het misschien beter om een bloedtest te laten doen voordat ik begin met de behandelingen?

ben echt hopeloos..

LIEFSS,

Merty

Waterlady
6 mei 2009, 20:29
Dag Merty,
Wat goed van je dat je hier je verhaal hebt neergezet! Het is inderdaad ontzettend moeilijk om aan vriendjes te vertellen dat je last hebt van overbeharing. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog nooit verteld heb aan vriendjes.

Ik denk dat het goed is om nog een keer naar de huisarts te gaan en haar te vragen om een verwijzing naar de dermatoloog. De dermatoloog zal dan de beharing bekijken en een aantal bloedtesten laten uitvoeren om na te gaan waar de overbeharing vandaan komt. Het hoeft namelijk niet altijd erfelijk te zijn, maar er kan ook iets zijn met je hormoonhuishouding. Dus laat je niet afschepen door je huisarts en dring erop aan dat je een verwijsbrief krijgt.

Succes!

Nipo
10 mei 2009, 19:33
Waterlady, je zegt dat je het nooit verteld hebt aan vriendjes, hoe ging je er dan mee om? Zorgde je dat je altijd stipt onthaarde ofzo?
Want daar heb ik ook schrik voor, ik schaam me daar ook echt voor, maar ik wil er iets aan doen, want ik wil wel een relatie beginnen, maar ik durf gewoon niet door die overbeharing...

Anoalm
10 mei 2009, 21:36
Hier nog zon 1. Laatst voor het eerst verteld tegen (ex) vriendin... die vond het niet zo erg.

Toch vind ik t moeilijk om t te zeggen

Goldy
11 mei 2009, 12:31
Heb just dezelfde probleem :(.
Probeer ze met een picet of zo uit te trekken maar komen allemaal 3dubbel terug.
Is altijd ambetant,dus als je oplossingen weet...

Waterlady
12 mei 2009, 19:09
Nipo: Ik onthaarde me inderdaad regelmatig, maar het kwam ook wel eens voor dat ik geen tijd had om mijn bovenbenen of bikinlijn te ontharen (denk vachtje) en dan viel het of niet op, of vriendjes zeiden niks, of vriendjes zeiden wel wat maar maakten er geen issue van. Hoewel ik vrijwel zeker weet dat mijn vriendjes wel door hadden dat ik (veel) meer beharing heb dan de gemiddelde vrouw. Het haar op mijn (onder)kin onthaar ik nog steeds niet en blondeer ik, maar als je dus aan mijn gezicht zit, dan voel je die haren dus wel en daar heb ik idd wel eens een opmerking over gehad. En ik vind het ook niet heel erg prettig als vriendjes heel erg aan mijn gezicht zitten. Ik accepteer het. En weet je als een vriendje je dumpt omdat je behaarder bent dan een ander, zou sorry dan hoef ik hem niet. je bent namelijk wie je bent, met je foutjes en al. Niemand is perfect!

Ik laat nu mijn bovenbenen en bikinilijn laseren want in de zomer is dat gewoon erg vervelend. Ik kon/kan nauwelijks een keer spontaan naar het strand of naar de sauna, moest altijd afgestemd worden met mijn hars beurten. later wil ik ook mijn armen laseren en wellicht ook mijn gezicht. Maar dat laatste vind ik nu nog eng, omdat je niet mag harsen en je dus moet scheren of ontharingscreme gebruiken

dorothea
13 mei 2009, 21:40
Hirsutisme

Lieve mensen,

Vaak heeft hirsutisme te maken met een stoornis in de hormoonhuishouding. Ook kan er sprake zijn van een poly cysteus ovarium syndroom in de eierstokken, dus aanwezigheid van cystes in de eierstokken. Dit kan weer te maken hebben met de intolerantie voor de biogene aminen en wel voor histamine en serotonine. Serotonine is een hormoonachtig eiwit.
Van belang is je te testen op voedselintolerantie en wel voor de biogene aminen.
Meer kun je lezen op de website. Binnenkort vind je er ook een artikel over dit onderwerp.
Veel sterkte en zoek altijd de oorzaak van een probleem i.p.v. alleen symptoombestrijdend bezig te zijn.

Groetjes,
Didy
www.levendvoedsel.nl

Nipo
14 mei 2009, 16:28
Ik moet over een week nog eens naar de dermatoloog en nu ga ik er eens echt op staan dat hij een volledige bloedtest en weet ik veel wat nog allemaal doet. Als het dan toch aan niks blijkt te liggen, weet ik het ten minste en dan blijf ik er niet over piekeren.
Wat wel is, want ik het PCOS al eens opgezocht, ik heb dus overbeharing, onregelmatige regels en acne (waar ik nu voor in behandeling ben) en ik heb ook een voedselallergie. Daarom dat ik het zo interessant vond dat je over histamine begon, kan het daar ook iets mee te maken hebben, ik heb de zogenaamde netelroos...

Waterlady, ik zou ook zo graag laseren, maar het kost mij nog wat te veel en het is inderdaad zo dat je dan een hele tijd niet meer mag harsen en scheren heb ik al heel lang niet meer gedaan...

Groetjes en bedankt

lanny
28 juni 2009, 00:50
Heb hier al eens eerder over geschreven, mijn eigen ervaring, maar in mijn optiek hebben mannen geen last van jouw overbeharing als ze zin hebben intresseert het ze echt niet. Als je er zelf mee zit en je haren hebben voldoende pigment dan kun je er wat aan doen. Ik heb dat ook gedaan en ben nu al weer een tijdje haar vrij met zo een keer in de 6 maanden een kleine service behandeling. Nog meer vragen hoor ik het wel