PDA

View Full Version : lotgenoten???


marjolijn
3 juli 2003, 07:18
Ik ben n jonge vrouw van 22 jaar en wil ff mijn hart luchten. Ik kamp nu eigenlijk al bijna 1,5 jaar met haarproblemen en t begint me n beetje op te breken. Ik heb ondanks mijn haren afgeknipt tot halflang haar,wat voor mij n hele grote stap is geweest, want heb t nog nooit in mijn leven kort gehad, maar nu begint de mate van haaruitval weer heel erg te worden. Ik ben al n x naar de dokter geweest en die heeft mij dus ook de diane pil voorgeschreven, maar daar ben ik weer mee gestopt, want ik hoorde ook weer dat die pil t kan verergeren. Nu weet ik verder niet of dat waar is, maar ik wil gewoon even van andere meiden horen die hier ook mee kampen, hoe hun er mee omgaan. T beinvloedt eigenlijk mijn hele leven en ik ben gewoon diep ongelukkig erover. Ik wil echt weten hoe andere mensen er mee om gaan en misschien kan ik wat tips krijgen of zo, weet ik veel. Ik wil me er gewoon bij neerleggen,maar wete niet hoe, ik wil gewoondat t allemaal stopt. Ik hoop dat er iemand hier op reageert.....Thanks!

Lonneke
3 juli 2003, 21:21
Beste Marjolijn,

Ik begrijp je maar al te goed, en weet wat je voelt.
Ikzelf ben 33 jaar en heb al bijna 7 jaar extreme haaruitval.
Volgens Dr. Boersma heb ik in lichte mate (maar wat is dan in erge mate, ik verlies zo'n 200 haren per dag!) alopecia androgenetica. Toch denk ik dat het ook bij mij veroorzaakt wordt door stress. Maar dat krijg ik extra door die haaruitval! Ik ga steeds minder de deur uit, en ook op mijn werk ben ik bang dat ze zien dat mijn haar zo dun is geworden.
Soms zijn er dagen dat ik het beter naast me neer kan leggen. Want er is blijkbaar toch niks aan te doen. Het lijkt wel of mijn lichaam de haren afstoot.

Ik heb wel veel steun gevonden aan deze site. Hier komen mensen die je begrijpen, die hetzelfde meemaken.

Heel veel sterkte, en als je je hart wil luchten, mail me gerust!

Groetjes

Jet
4 juli 2003, 22:11
Hoi Marjolein en Lonneke,

Ik ben 27 en heb het ook: dunner wordend haar. Ik heb het al minstens 5 jaar ofzo. Eerst wilde ik het niet weten maar het is echt zo. ik ben ook bang dat mensen het steeds meer gaan zien (op mijn werk, maar ook anderen). Ik heb allerlei onderzoeken laten doen bij de huisarts, maar heb de uitslag nog niet. Verder ga ik maar eens stoppen met de pil, omdat de huisarts zei dat het daar ook van kan komen (maar dat hoeft niet). Ik ben bij twee klinieken geweest voor een haartransplantatie. Het kost veel geld, maar dat heb ik er wel voor over. Ik heb nog geen afspraak gemaakt, maar ik denk wel dat ik het ga doen. Als het over een paar jaar nog erger wordt, dan ben ik straks kaal! Nou, goed te horen dat ik niet de enige ben die dit heeft. Succes!

Groeten, Jet