PDA

View Full Version : pff


miekje
5 juli 2003, 17:36
hello,

heeft er iemand tips over hoe je haartjes kan verbergen tussen behandelingen met laser of lichtflits door. scheren is voor mij zeker geen optie omdat blonde haren dan stug worden en bleken mag niet.

miekje
21 juli 2003, 00:56
hoi;

ik had eigenlijk nog een vraagje. Ik ga naar spanje op vakantie , maar ben ook begonnen met de flitslamptechniek voor op mijn bovenlip. Nu vraag ik ma af : kan het kwaad dat ik vlak voor of vlak na die vakantie een behandeling onderga? Uit de zon blijven zal niet mogelijk zijn, en ik vroeg me af wat de risico's zijn...

heel erg bedankt,

Miekie

Wendy
21 juli 2003, 12:46
Hoi Miekje
Bescherm je zoveel mogelijk met een zonnebrandcreme met een extreem hoge beschermingfactor. Als je te bruin wordt, word je, als het goed is, door het instituut niet behandeld. Het gekleurde pigment in je huid zal te veel licht absorberen om de behandeling effect te laten hebben. Het lijkt me verstandiger je afspraak te verzetten, en pas met de behandeling te beginnen als je weer je normale kleurtje hebt. Neem anders even contact op met degene die je behandelt. Ze hadden je dit gewoon moeten vertellen namelijk!
Prettige vakantie!
Groetjes, Wendy

miekje
21 juli 2003, 17:06
en wat als ik bijvoorbeeld de dag voor mijn vertrek ga, kan dat kwaad? ik woon in belgie en het lijkt wel alsof hier minder instituten zijn en minder kennis over hirsutisme. ( of in elk geval minder info)

erg bedankt

Wendy
21 juli 2003, 17:18
Hoi Miekje
Het lijkt me inderdaad niet verstandig om vlak voor je vakantie voor een behandeling te gaan, de kans op irritaties is groot, en als je pech hebt kunnen, ik zeg met nadruk kunnen, er pigmentverschuivingen plaatsvinden. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat je slecht bent voorgelicht....

Groetjes, Wendy

Carla
17 augustus 2003, 19:54
Hoi Miekje,
Ik denk dat je allang terug bent van vakantie en dat ik veel te laat ben met deze reactie maar toch.......
Ik heb begrepen dat je 6 weken voor en 6 weken na de behandeling echt niet in de zon moet gaan zitten of tenminste een hele hoge factor gebruiken. Zoals Wendy al zei: niet iedereen reageert hetzelfde maar de kansen dat je huid verkeerd reageert (pigmentvlekken) of de behandeling niet het gewenste effect heeft zijn heel groot. Ik begrijp dat er minder klinieken in Belgie zijn, maar dat zou toch niet mogen betekenen dat ze je niet goed voorlichten!
Enfin, ik hoop dat het allemaal goed is gegaan met jou en dat je een hele fijne vakantie hebt gehad.

Groetjes,
Carla