PDA

View Full Version : Nieuw en Onzeker


sasoe
25 juni 2009, 12:29
Hallo allemaal!

ik heb sinds ongeveer 5 maanden Alopecia Areata.
Ik schrijf hier omdat ik vind dat ik te weinig ben ingelicht door
mijn dermatoloog en ik hoop dat jullie mij enkele antwoorden kunnen geven.

Sinds enkele maanden heb ik naast mijn kruin een eerste kale plek
deze is uitgegroeid tot ongeveer 5 bij 5 cm en is nu gestabiliseerd.
Ik heb van mijn dermatoloog een onstekingremmend middel gehad
dat Dermovate lotion heet.
Nu had ik wel stoppels op de plek maar sinds een tijdje zijn deze verdwenen.
Dit moesten volgens mij uitroepteken stoppels zijn?
Dus mijn eerste vraag is of het een goed teken in dat deze zijn verdwenen. Kan dan nu
mijn haar weer beginnen te groeien en betekend dit dat de ontsteking
is geremd?

Zo blij dat ik was dat mijn kale plek niet groter is geworden. Zo onzeker ben ik sinds gister. Ik heb namelijk een tweede plek gevonden vlakbij mijn nek. Dit is wel weer een grote klap want ik stond best tot nu toe positief tegenover de alopecia. Ik begin nu wel te merken dat de 'ziekte'
weerslag heeft op mijn eigenwaarde.

Ik hoop dat iemand mijn antwoord kan beantwoorden, maar een
reactie over het algemeen zou ik al heel fijn vinden.

groetjes

little_girl
25 juni 2009, 14:41
Hallo Sasoe,

Helaas kan ik je niet helpen want ik heb dezelfde vragen als jij, ik moet nog naar de dermatoloog maar ik heb volgens de huisarts het zelfde als jij.

Heb zelf al een tijd haaruitval, dacht dat het normaal was, tot dat ik een kale plek ontdekte, paniek natuurlijk.. :crybaby:

Ik heb ook die kleine haartjes die opnieuw groeien sinds een tijdje. (ik gebruik minodixil 2%) en nu merk ik sinds een paar dagen ook dat die kleine super-dunne haartjes er weer uit vallen, maar die hele lange blijven wat meer zitten :D Hopelijk is dat een goed teken, ik neem aan van wel want volgens mij is het zo, dat je eerst donshaar terug krijgt, en daarna valt die uit, en dan krijg je een gezond haar (met minodixil dan he)

Hopelijk heb je er wat aan
groetjes;)