PDA

View Full Version : Haarcamouflage (toppik, volluma, dermatch ...)


Pagina's : [1] 2 3

Francis
18 juli 2003, 17:44
Heeft iemand ervaringen met andere haarcamouflage-middeltjes dan Toppik? Toppik gebruik ik zelf af en toe - ziet er vrij natuurliijk uit, maar blijft bij wind en regen niet zitten...

Ben eigenlijk op zoek naar iets waarmee je ook zou kunnen zwemmen enzo en kwam toevallig het produkt VOLLUMA tegen (zie http://www.haaruitval.net/oplossingen/haarcamouflage.htm) - zij beweren dat je het nat kan maken, maar ik geloof er niet zo veel van... Heeft iemand ervaring hier mee (of met evt. andere effectieve produkten)?

(is voor gebruik in combinatie met een haartransplantatie)

melvinpoorter
22 juli 2003, 23:05
He Francis,

Misschien heb je wat aan deze link:http://www.brillianthair.de/index2.html

Francis, kun je mij een e-mail sturen?? Ik wil jou een e-mail sturen maar kan jou zelf geen e-mail sturen aangezien deze niet in je profile staat.
Melvinpoorter1@digimail.nl

Mv.g. Melvin

Francis
23 juli 2003, 01:31
Melvin, ik heb je een mail gestuurd...

Bedankt voor de link - ook hier verschillende produkten en ook hier sommigen die beweren dat ze regen- en wind-bestendig zijn (hmmmm...).

Hetgeen wat die foto's tonen is trouwens wel realistisch - ik ken nu enkel TOPPIK, maar het resultaat is verbluffend. Als je het in je haar strooit, dan kan je het gewoon niet zien dat er iets gebeurd is - zelfs niet als je d'r van héél dicht bij naar kijkt. Enigste probleem is dus dat het niet blijft zitten bij wind en regen (toppik althans).

Peffieke
3 augustus 2004, 12:14
Heeft iemand reeds ervaring gehad met de haarverdikker Volluma ? Is dit beter dan de gewone toppik ? En kan je het ook beter aanbrengen aan de voorzijde waar de haren na m'n HT enorm dun zijn ? Toppik gaf dan een heel onnatuurlijk effect omdat je gewoon het poeder erop zag liggen.

Donny
5 augustus 2005, 20:22
Ja, ik gebruik het sinds lange tijd het werkt perfect,
geeft minder af en makkelijk op te brengen en
niet te zien.

Gr
D

Donny
5 augustus 2005, 20:25
Volluma is the shit, geeft weinig af en kunt er mee zwemmen.

Bas6562
5 augustus 2005, 23:15
Waar haal je Volluma, of waar bestel je het?

Pantau
6 augustus 2005, 12:20
Waar haal je Volluma, of waar bestel je het?

http://www.volluma.nl/

Mark82
10 augustus 2005, 00:02
Is er wel echt een wezenlijk verschil tussen Toppik en Volluma? Op het eerste oog lijkt het erop dat Volluma gewoon de nederlandse versie van Toppik is. Je zou eigenlijk beiden moeten bestellen om het te ontdekken.Misschien dat ik dat binnenkort doe.

Peffieke
11 augustus 2005, 09:37
Heeft iemand onder jullie zowel toppik als volluma reeds gebruikt ? Ik heb enkel toppik uitgetest maar merk dat het vooral aan de voorzijde onnatuurlijk overkomt. Werkt volluma in dit opzicht beter ?

Peffieke
11 augustus 2005, 11:45
Heeft iemand onder jullie zowel toppik als volluma reeds gebruikt ? Ik heb enkel toppik uitgetest maar merk dat het vooral aan de voorzijde onnatuurlijk overkomt. Werkt volluma in dit opzicht beter ?

Donny, volluma geeft heel weinig af zeg je ? In welke vorm geeft het dan eigenlijk af ? Is het zoals toppik een soort van poeder ? Kun je de restjes wat omschrijven ?

Pantau
13 augustus 2005, 00:33
Volluma is the shit, geeft weinig af en kunt er mee zwemmen.

Wat ik minder vind bij het spul is dat je ''glansspray'' moet gebruiken om het een natuurlijker effect te geven(volgens de filmpjes op de site).

Of valt het wel mee?

Peffieke
13 augustus 2005, 11:22
Wat ik minder vind bij het spul is dat je ''glansspray'' moet gebruiken om het een natuurlijker effect te geven(volgens de filmpjes op de site).

Of valt het wel mee?

Ja dat vraag ik me ook wel af : is de glansspray dan echt verplicht te gebruiken ?

wilmeerhaar
13 augustus 2005, 14:16
Glansspray is niet echt nodig,maar wel noodzakelijk om het bv buiten in de harde wind in je haren te houden.(toppik is statisch en blijft binnenshuis redelijk goed in je haar zitten)
Ik kam het meestal gewoon even door mn dunner wordende pruikje todat het weer wat lijkt (en dat is inderdaad verbluffend) waarna ik met gewone gel ga stylen.

Volluma en Fullmorespray vindt ik te plakkerig en reageerd als haarlak dit is dus niet goed door te kammen nadat je het opbrengt,resultaten mogen er echter wel zijn,maar ik ben bang dat dit goedje mijn haar teveel beschadigd.(kwa haarlak) vandaar dat ik een voorstander ben van Toppik.

Peffieke
22 augustus 2005, 11:17
Glansspray is niet echt nodig,maar wel noodzakelijk om het bv buiten in de harde wind in je haren te houden.(toppik is statisch en blijft binnenshuis redelijk goed in je haar zitten)
Ik kam het meestal gewoon even door mn dunner wordende pruikje todat het weer wat lijkt (en dat is inderdaad verbluffend) waarna ik met gewone gel ga stylen.

Volluma en Fullmorespray vindt ik te plakkerig en reageerd als haarlak dit is dus niet goed door te kammen nadat je het opbrengt,resultaten mogen er echter wel zijn,maar ik ben bang dat dit goedje mijn haar teveel beschadigd.(kwa haarlak) vandaar dat ik een voorstander ben van Toppik.

Heeft er iemand die in België woont soms al volluma besteld via het internet (www.volluma.nl (http://www.volluma.nl)) ? Verliep dit zonder problemen met het bankrekeningnummer ?

Pieter19
30 augustus 2005, 10:45
Ik heb juist Couvré aangekregen en gistere avond even uit geprobeert en het is echt tof spul, maakt je haar echt dik lijken, was er echt van verbaast. Ik heb ook nu wat verdikkende shampoo's & cremes bestelt zoals TIGI Cocky & Nick Chavez Plump & Thick creme. Laten we hopen goede resultaten te krijgen.

Heeft er iemand die in België woont soms al volluma besteld via het internet (www.volluma.nl (http://www.volluma.nl/)) ? Verliep dit zonder problemen met het bankrekeningnummer ?

Volluma weet ik niet hoor maar ik ben ook van België en heb Couvré bestelt bij www.hairplus.nl (http://www.hairplus.nl) en moest gewoon aan de postbode betalen en was ook vlug hier. :)

Morehair
30 augustus 2005, 13:29
Ik zou couvre ook wel eens willen proberen.

Ik weet alleen niet welke kleur ik moet bestellen. Ik heb donkerblond haar.
Maar er staat alleen blond bij. Straks bestel ik blond en dan krijg ik zo'n peroxide kleurtje.;)

Deckard
30 augustus 2005, 13:33
Volluma is the shit, geeft weinig af en kunt er mee zwemmen.

Meen je dit nou, ik kan het me haast niet voorstellen. Dit spul laat toch ook gewoon los met water?

Pieter19
30 augustus 2005, 15:50
Ik zou couvre ook wel eens willen proberen.

Ik weet alleen niet welke kleur ik moet bestellen. Ik heb donkerblond haar.
Maar er staat alleen blond bij. Straks bestel ik blond en dan krijg ik zo'n peroxide kleurtje.;)

Tja kleur is altijd moeilijk perfect te hebben. Ik had Lichtbruin bestelt maar eens ik het opdeed was het iets lichter als mijn haar, tussen bruin & blond in, misschien kun je die kleur beter pakken? Ik weet het niet juist maar die kleur zit zich toch in je originele haarkleur na een tijde en past zich een beetje aan dus is geen ramp. Hier mee kan je dus welligwaar mee zwemmen en is niet zoals Toppik.

Morehair
30 augustus 2005, 15:55
Ok, bedankt!

Peffieke
2 september 2005, 17:04
Ok, bedankt!

Pieter19, heb jij ook ervaring met andere haarverdikkingsmiddelen (toppik, volluma...) ? Ik ben namelijk ook van plan om couvré aan te schaffen want zowel toppik als volluma vind ik niet ideaal. Oh ja, ik woon ook in België en blijkbaar is het makkelijk om aan couvré te geraken ? Hoe heb jij dat gedaan met die acceptgirokaart eigenlijk ?

Pieter19
2 september 2005, 18:30
Pieter19, heb jij ook ervaring met andere haarverdikkingsmiddelen (toppik, volluma...) ? Ik ben namelijk ook van plan om couvré aan te schaffen want zowel toppik als volluma vind ik niet ideaal. Oh ja, ik woon ook in België en blijkbaar is het makkelijk om aan couvré te geraken ? Hoe heb jij dat gedaan met die acceptgirokaart eigenlijk ?

Peffieke, een vriend van me gebruikt Toppik en is er zeer blij mee maar eens je te veel gaat gebruiken krijg je een "Dusty" effect in je haar dus dat is een zeer goede optie wanneer je maar een niet te moet verbergen, zelfde voor Couvre eigenlijk alleen krijg je bij te veel gebruik een wat geverfde effect. Ik ken niemand die ervaring heeft met Volluma en zelf ook nooit gebruikt. Ik zou het ook niet meteen haarverdikkingsmiddelen noemen maar coverup producten die je haardikker laten lijken. Als je echte haar verdikkers wilt moet je eens producten kopen van Nick Chavez, hij heeft cremes & shampoo's die je haar echt dikker maken. Heb zelf nog geen ervaring met zijn producten voor haar verdikking maar wel wat goede reviews gehoord. Ik heb wat producten bestelt van Nick Chavez & TIGI dus zal er wat feedback over geven eens ik ze heb uitgeprobeert (zou ze moeten hebben binnen een week). Peffieke, over de betaling bij hairplus is geen probleem, je moet gewoon vragen als ze het je opsturen onder rembours, dan betaal je gewoon aan de postbode.

MVG,
Pieter.

Peffieke
2 september 2005, 21:58
Peffieke, een vriend van me gebruikt Toppik en is er zeer blij mee maar eens je te veel gaat gebruiken krijg je een "Dusty" effect in je haar dus dat is een zeer goede optie wanneer je maar een niet te moet verbergen, zelfde voor Couvre eigenlijk alleen krijg je bij te veel gebruik een wat geverfde effect. Ik ken niemand die ervaring heeft met Volluma en zelf ook nooit gebruikt. Ik zou het ook niet meteen haarverdikkingsmiddelen noemen maar coverup producten die je haardikker laten lijken. Als je echte haar verdikkers wilt moet je eens producten kopen van Nick Chavez, hij heeft cremes & shampoo's die je haar echt dikker maken. Heb zelf nog geen ervaring met zijn producten voor haar verdikking maar wel wat goede reviews gehoord. Ik heb wat producten bestelt van Nick Chavez & TIGI dus zal er wat feedback over geven eens ik ze heb uitgeprobeert (zou ze moeten hebben binnen een week). Peffieke, over de betaling bij hairplus is geen probleem, je moet gewoon vragen als ze het je opsturen onder rembours, dan betaal je gewoon aan de postbode.

MVG,
Pieter.
Pieter19, alvast bedankt voor de uitleg! Toppik en Volluma zijn voor mij persoonlijk goed te gebruiken op de kalende kruin. Aan de voorzijde, waar het haar ook heel erg dun is, valt het echt op en is het onnatuurlijk. Ik ga nog effe wachten om bij hairplus couvré te bestellen totdat ik iets meer weet van Nick Chavez & TIGI. Hoe ben je daar eigenlijk op gekomen want heb er nog nooit van gehoord. En waar bestel je ze dan ? Ook in Nederland ? Vrij duur zeker ?

Pieter19
3 september 2005, 00:44
Pieter19, alvast bedankt voor de uitleg! Toppik en Volluma zijn voor mij persoonlijk goed te gebruiken op de kalende kruin. Aan de voorzijde, waar het haar ook heel erg dun is, valt het echt op en is het onnatuurlijk. Ik ga nog effe wachten om bij hairplus couvré te bestellen totdat ik iets meer weet van Nick Chavez & TIGI. Hoe ben je daar eigenlijk op gekomen want heb er nog nooit van gehoord. En waar bestel je ze dan ? Ook in Nederland ? Vrij duur zeker ?

Peffieke, ik heb gewoon gezocht op haarverdikkende producten online en heb wat cremes & shampoo's gevonden met goede reviews die je haar echt dikker maken dusja lijkt me wel zeer geschikt voor mijn dunne haartjes :). Ik heb ze bestelt via Ebay.com, iets van een 17€ per product verzending inclusief dus viel nog goed mee. Heb betaling gemaakt met Paypal.

Peffieke
3 september 2005, 08:28
Peffieke, ik heb gewoon gezocht op haarverdikkende producten online en heb wat cremes & shampoo's gevonden met goede reviews die je haar echt dikker maken dusja lijkt me wel zeer geschikt voor mijn dunne haartjes :). Ik heb ze bestelt via Ebay.com, iets van een 17€ per product verzending inclusief dus viel nog goed mee. Heb betaling gemaakt met Paypal.

Ok Pieter19 laat maar iets weten hoe ze meevallen. De prijs viel inderdaad goed mee, hopelijk ook beetje resultaat dan.

Peffieke
6 september 2005, 15:43
Ok Pieter19 laat maar iets weten hoe ze meevallen. De prijs viel inderdaad goed mee, hopelijk ook beetje resultaat dan.

Pieter19, je zei dat je het best couvré onder rembours en dus na rechtstreekse betaling aan de postbode bestelde ? Hoeveel verzendkosten dien je dan eigenlijk te betalen ? Volgens hairplus is het onder rembours 8,95 maar ik neem aan dat het voor België dan toch 13,95 euro is ?

Pieter19
7 september 2005, 14:37
Pieter19, je zei dat je het best couvré onder rembours en dus na rechtstreekse betaling aan de postbode bestelde ? Hoeveel verzendkosten dien je dan eigenlijk te betalen ? Volgens hairplus is het onder rembours 8,95 maar ik neem aan dat het voor België dan toch 13,95 euro is ?

Ja ik moest in totaal iets van een 40€ en nog iets betalen.

Peffieke, ik heb ondertussen al één van de haarverdikkend producten binnen gekregen met name American Crew Thickening Shampoo en ik heb hem een uurtje geleden geprobeert en kan eigenlijk nog niet veel over vertellen alleen dat het bij het douchen goed aanvoelde, mijn haar voelde anders aan eigenlijk redelijk zacht en beter maar dat kan ik pas zien eens mijn haar droog is natuurlijk maar ik zal morgen of overmorgen er meer informatie over geven.

MVG,
Pieter.

Peffieke
7 september 2005, 15:46
Ja ik moest in totaal iets van een 40€ en nog iets betalen.

Peffieke, ik heb ondertussen al één van de haarverdikkend producten binnen gekregen met name American Crew Thickening Shampoo en ik heb hem een uurtje geleden geprobeert en kan eigenlijk nog niet veel over vertellen alleen dat het bij het douchen goed aanvoelde, mijn haar voelde anders aan eigenlijk redelijk zacht en beter maar dat kan ik pas zien eens mijn haar droog is natuurlijk maar ik zal morgen of overmorgen er meer informatie over geven.


MVG,
Pieter.

Ok Pieter laat maar iets weten dan. Je betaalt dus inderdaad 13,95 verzendkosten als ik het goed begrijp ? Couvré is dus eigenlijk een soort van gel die je met je handen verdeelt over je haar ?

Pieter19
7 september 2005, 16:34
Ok Pieter laat maar iets weten dan. Je betaalt dus inderdaad 13,95 verzendkosten als ik het goed begrijp ? Couvré is dus eigenlijk een soort van gel die je met je handen verdeelt over je haar ?

Ja verzendkosten klopt. Couvré is niet een gel maar een pasta dat je op je haar en "scalpt" verdeelt met een sponsje.

Peffieke
7 september 2005, 19:55
Ja verzendkosten klopt. Couvré is niet een gel maar een pasta dat je op je haar en "scalpt" verdeelt met een sponsje.

En komt het vrij natuurlijk over dan ?

Pieter19
8 september 2005, 02:06
En komt het vrij natuurlijk over dan ?

Jep zolang je de juiste kleur hebt natuurlijk. :)

Peffieke
8 september 2005, 11:33
Jep zolang je de juiste kleur hebt natuurlijk. :)

Vooraleer ik de couvré-bestelling doe nog één vraagje : Heb jij dan de Thickening Shampoo en Hair Expander bestelt, dus in feite set A van 24,50 euro zonder de masking lotion ?

Pieter19
8 september 2005, 11:41
Vooraleer ik de couvré-bestelling doe nog één vraagje : Heb jij dan de Thickening Shampoo en Hair Expander bestelt, dus in feite set A van 24,50 euro zonder de masking lotion ?

Ik heb alleen de masking lotion bestelt. Ik geloof dat iemand me zei dat die Thickening Shampoo en Hair Expander niet zo goed was maar dan kun je beter Nick Chavez producten kopen.

Ivm mijn Amercan Crew Shampoo: Ik had het gistere laten drogen en ik merkten wel dat het haar dikker aanvoelde maar niet dat je zegt dat het een wonder middel is maar het helpt wel. Ik hou je nog op de hoogte van de andere producten die in aantocht zijn.

Peffieke
8 september 2005, 12:27
Ik heb alleen de masking lotion bestelt. Ik geloof dat iemand me zei dat die Thickening Shampoo en Hair Expander niet zo goed was maar dan kun je beter Nick Chavez producten kopen.

Ivm mijn Amercan Crew Shampoo: Ik had het gistere laten drogen en ik merkten wel dat het haar dikker aanvoelde maar niet dat je zegt dat het een wonder middel is maar het helpt wel. Ik hou je nog op de hoogte van de andere producten die in aantocht zijn.

Ok hou me maar op de hoogte! Ik zal dus ook enkel de masking lotion bestellen deze maand. In alle geval, ik ga zeker afstappen van toppik of volluma want het is net een soort van roet dat op m'n hoofdhuid zit. Hopelijk is dat bij couvré niet het geval? Ik hoop dan ook dat het niet te moeilijk is om de couvré te verdelen met dat sponsje ?

Pieter19
8 september 2005, 13:16
Ok hou me maar op de hoogte! Ik zal dus ook enkel de masking lotion bestellen deze maand. In alle geval, ik ga zeker afstappen van toppik of volluma want het is net een soort van roet dat op m'n hoofdhuid zit. Hopelijk is dat bij couvré niet het geval? Ik hoop dan ook dat het niet te moeilijk is om de couvré te verdelen met dat sponsje ?

Nee hoor, ik doe mijn haar heel nat en kam het naar achter en kijk waar je hoofdhuid kunt zien en doe wat op mijn sponsje en ga over de huid & haren en kam het nog wat en dan ziet het er wat voller uit. Couvré geeft niet dat roet/stoffig effect zoals bij Toppik nee. Bij Couvré zeggen ze wel dat het bestand is tegen water zodannig dat je er mee kan gaan zwemmen maar dat is ook wel niet het geval maar het is wel bestand tegen regen en is niet zoals Toppik op dat vlak. Maar je mag niet verwachten dat het een wondermiddel is maar wel een goed hulpmiddel. :)

Peffieke
8 september 2005, 14:09
Nee hoor, ik doe mijn haar heel nat en kam het naar achter en kijk waar je hoofdhuid kunt zien en doe wat op mijn sponsje en ga over de huid & haren en kam het nog wat en dan ziet het er wat voller uit. Couvré geeft niet dat roet/stoffig effect zoals bij Toppik nee. Bij Couvré zeggen ze wel dat het bestand is tegen water zodannig dat je er mee kan gaan zwemmen maar dat is ook wel niet het geval maar het is wel bestand tegen regen en is niet zoals Toppik op dat vlak. Maar je mag niet verwachten dat het een wondermiddel is maar wel een goed hulpmiddel. :)

Heb je de couvré ook al getest op je kruin ? Het is namelijk zo dat ik m'n toppik en volluma enkel nog gebruik om de kale kruin te vullen en dat lukt me beter dan de rest van het haar. En op droog haar heb je de couvré dan nog ni getest ?

Pieter19
8 september 2005, 14:39
Heb je de couvré ook al getest op je kruin ? Het is namelijk zo dat ik m'n toppik en volluma enkel nog gebruik om de kale kruin te vullen en dat lukt me beter dan de rest van het haar. En op droog haar heb je de couvré dan nog ni getest ?

Ja gebruik het ook op mijn kruin en werkt wel goed maar ik weet ni als het beter werkt als Toppik want heb het nooit gebruikt. Heb het nog niet gebruikt op droog haar omdat ik het beter kan zien op nat haar.

Peffieke
8 september 2005, 14:50
Ja gebruik het ook op mijn kruin en werkt wel goed maar ik weet ni als het beter werkt als Toppik want heb het nooit gebruikt. Heb het nog niet gebruikt op droog haar omdat ik het beter kan zien op nat haar.

Vanwaar in België ben je eigenlijk ? Ik van het Leuvense:)

Pieter19
8 september 2005, 15:07
Vanwaar in België ben je eigenlijk ? Ik van het Leuvense:)

Antwerpen :)

Cloud
8 september 2005, 15:36
Hey Peffieke, ik ben ook van Leuven. :)

Peffieke
8 september 2005, 15:47
Hey Peffieke, ik ben ook van Leuven. :)

Aangenaam cloud!

Peffieke
10 september 2005, 09:53
Aangenaam cloud!

Pieter19, ik heb gisteren de couvré besteld en zal je op de hoogte houden. Nog een vraagje : kan je er eigenlijk mee slapen nadat je het aangebracht hebt ? Bij toppik of volluma ziet m'n hoofdkussen roetzwart! En verder nog producten uitgetest ?

Pieter19
10 september 2005, 10:39
Pieter19, ik heb gisteren de couvré besteld en zal je op de hoogte houden. Nog een vraagje : kan je er eigenlijk mee slapen nadat je het aangebracht hebt ? Bij toppik of volluma ziet m'n hoofdkussen roetzwart! En verder nog producten uitgetest ?

Peffieke, je kan er mee slapen, op mijn kussen zag je niets die morgen :). Verder heb ik nog niets aangekregen maar wel nog die Thickening Shampoo van American Crew verder gebruikt en voel echt wel degelijk een verschil met dit haar en vroeger, het is echt stroever & dikker (maar nog altijd wel dun hoor).

Veel succes!

MVG,
Pieter.

Peffieke
12 september 2005, 11:38
Peffieke, je kan er mee slapen, op mijn kussen zag je niets die morgen :). Verder heb ik nog niets aangekregen maar wel nog die Thickening Shampoo van American Crew verder gebruikt en voel echt wel degelijk een verschil met dit haar en vroeger, het is echt stroever & dikker (maar nog altijd wel dun hoor).

Veel succes!

MVG,
Dieter.

En Pieter of is het Dieter :cool: , heb je ondertussen al nieuwe producten toegekregen ? Ik wacht momenteel nog op couvré. Het is vrijdagmorgen opgestuurd, wanneer zou ik het ontvangen denk je ? Woensdag of donderdag ?

Pieter19
12 september 2005, 15:56
En Pieter of is het Dieter :cool: , heb je ondertussen al nieuwe producten toegekregen ? Ik wacht momenteel nog op couvré. Het is vrijdagmorgen opgestuurd, wanneer zou ik het ontvangen denk je ? Woensdag of donderdag ?

Peffieke, nee nee hoor, tip foutje :P. Ik heb buiten American Crew shampoo nog niets aangekregen, zou anders wel moeten :(. Ik ontvangde het al een week erna dus het zelf ook zo iets bij jouw zijn ;).

Morehair
12 september 2005, 18:59
Ik heb dus een poosje geleden Volluma besteld en vandaag uitgeprobeerd.
Het haar ziet er zeker een stuk voller uit.
Ik heb alleen de verkeerde kleur besteld. Ik had licht-bruin besteld, maar achteraf blijkt die kleur toch veel te donker te zijn. Als dit trouwens licht bruin is dan wil ik wel eens weten hoe donker donker bruin is.

Maar nu zit ik te twijfelen welke kleur ik nu moet bestellen.
Dit was veel te donker dus dan zou het licht-blond of midden-blond moeten worden. Ik zal gelijk een foto plaatsen. Welke kleur zouden jullie bestellen?

http://www.mijnalbum.nl/Foto=M8LHWEAE

PS. Als er nog iemand een bus Volluma kleur lichtbruin kan gebruiken dan heb ik er nog 1 over.

Biljartbal
12 september 2005, 19:21
Ik heb dus een poosje geleden Volluma besteld en vandaag uitgeprobeerd.
Het haar ziet er zeker een stuk voller uit.
Ik heb alleen de verkeerde kleur besteld. Ik had licht-bruin besteld, maar achteraf blijkt die kleur toch veel te donker te zijn. Als dit trouwens licht bruin is dan wil ik wel eens weten hoe donker donker bruin is.

Maar nu zit ik te twijfelen welke kleur ik nu moet bestellen.
Dit was veel te donker dus dan zou het licht-blond of midden-blond moeten worden. Ik zal gelijk een foto plaatsen. Welke kleur zouden jullie bestellen?

http://www.mijnalbum.nl/Foto=M8LHWEAE

PS. Als er nog iemand een bus Volluma kleur lichtbruin kan gebruiken dan heb ik er nog 1 over.

Heb jij ook ooit toppik gebruikt? Zo ja, wat is beter? Ik gebruik nu ook toppik, maar ik wil wel eens volluma gebruiken

Morehair
12 september 2005, 19:26
Ik heb nog nooit Topic of iets anders gebruikt. Volluma is mn eerste ervaring met dit soort middelen.

Nu alleen nog de goeie kleur zien te vinden......

Peffieke
12 september 2005, 21:36
Ik heb nog nooit Topic of iets anders gebruikt. Volluma is mn eerste ervaring met dit soort middelen.

Nu alleen nog de goeie kleur zien te vinden......

Hallo Jeroen23 en biljartbal,

Toeval of niet maar ik heb twee weken geleden ook volluma besteld en de kleur is bij mij ook veel te donker! Ik had, achteraf gezien, lichtbruin moeten nemen in plaats van middelbruin. Eigenlijk vind ik persoonlijk dat er tussen toppik en volluma weinig verschil is. Ik gebruik beiden enkel voor m'n kruin maar zeker niet voor de voorzijde want daar staat het haar veel te dun. Nadeel is dat bij beiden een soort van 'roet' op het hoofdkussen achterblijft! Momenteel ben ik aan het wachten op het middel couvré, hopelijk gaat dit wel de oplossing bieden.

Morehair
12 september 2005, 21:47
Bij mij gaf de Volluma niet af hoor. Heb je er na gebruik wel goede lak over gespoten?

Peffieke
13 september 2005, 08:55
Bij mij gaf de Volluma niet af hoor. Heb je er na gebruik wel goede lak over gespoten?

Al spuit ik er de nodige lak op, er blijven steeds wel sporen achter

Morehair
13 september 2005, 12:17
Maar weet nu niemand hier welke kleur Volluma ik het best kan gebruiken?

Tiuri
13 september 2005, 12:18
Maar weet nu niemand hier welke kleur Volluma ik het best kan gebruiken?Dat kunnen wij natuurlijk onmogelijk zeggen als we je haar nog nooit gezien hebben. :)

Morehair
13 september 2005, 12:26
Bovenaan staat een link naar een foto van mn haar.;)

Peffieke
13 september 2005, 12:39
Bovenaan staat een link naar een foto van mn haar.;)

Jeroen23, ik zou eerder naar het blond overgaan

Morehair
13 september 2005, 18:28
Ja, ik zal midden blond eens gaan bestellen.

Als dat ook niets is, dan ga ik op zoek naar iets anders.
(of gewoon niets, dat kan ook nog.)

Peffieke
14 september 2005, 10:10
Ja verzendkosten klopt. Couvré is niet een gel maar een pasta dat je op je haar en "scalpt" verdeelt met een sponsje.

Pieter19, ik heb gisteren voor de eerste keer couvré gebruikt. Ik moet zeggen dat het voor mij wel een stuk beter is dan toppik of volluma. Momenteel ben ik wel nog volop aan het experimenteren met het bijgeleverde sponsje. Op de gebruiksaanwijzing staat dat je niet veel crème mag gebruiken. Ik denk dan ook dat ik iets te weinig erop doe want, vooral aan de voorzijde, zie ik nog steeds m'n hoofdhuid en dat is niet de bedoeling. Aangezien jij al een paar weken couvré gebruikt wou ik graag weten hoe jij het product het best verdeelt ? En hoe hanteer je het best het sponsje ? Van links naar rechts wrijven of van boven naar onder ? Dat kan ik in de gebruiksaanwijzing niet afleiden, vandaar.

Peffieke
16 september 2005, 13:34
Pieter19, ik heb gisteren voor de eerste keer couvré gebruikt. Ik moet zeggen dat het voor mij wel een stuk beter is dan toppik of volluma. Momenteel ben ik wel nog volop aan het experimenteren met het bijgeleverde sponsje. Op de gebruiksaanwijzing staat dat je niet veel crème mag gebruiken. Ik denk dan ook dat ik iets te weinig erop doe want, vooral aan de voorzijde, zie ik nog steeds m'n hoofdhuid en dat is niet de bedoeling. Aangezien jij al een paar weken couvré gebruikt wou ik graag weten hoe jij het product het best verdeelt ? En hoe hanteer je het best het sponsje ? Van links naar rechts wrijven of van boven naar onder ? Dat kan ik in de gebruiksaanwijzing niet afleiden, vandaar.

Moeilijke vraag zeker Pieter19:rolleyes: ?

Pieter19
16 september 2005, 17:21
Pieter19, ik heb gisteren voor de eerste keer couvré gebruikt. Ik moet zeggen dat het voor mij wel een stuk beter is dan toppik of volluma. Momenteel ben ik wel nog volop aan het experimenteren met het bijgeleverde sponsje. Op de gebruiksaanwijzing staat dat je niet veel crème mag gebruiken. Ik denk dan ook dat ik iets te weinig erop doe want, vooral aan de voorzijde, zie ik nog steeds m'n hoofdhuid en dat is niet de bedoeling. Aangezien jij al een paar weken couvré gebruikt wou ik graag weten hoe jij het product het best verdeelt ? En hoe hanteer je het best het sponsje ? Van links naar rechts wrijven of van boven naar onder ? Dat kan ik in de gebruiksaanwijzing niet afleiden, vandaar.

Sorry ik was vorige keer vergeten te antwoorden ;). Ja je mag best wel wat meer gebruiken dan een klein tipje hoor. Het kleurt niet meteen je hoofdhuid maar ja moet even wachten (een paar seconden) en dan wat kammen en dan ziet het er voller uit (bij mij toch). Je moet je niet te veel fixeren op je hoofdhuid maar in het geheel. Ik vond het sponsje eigenlijk niet zo gemakkelijk en deed het maar met mijn vinger maar als je het sponsje gebruikt kun je het best op een tipje ervan doen en dan over de hoofdhuid plaatsjes gaan waar ze te zien zijn en dan kammen. Ik vond het in het begin ook even zoeken maar het lukte me uiteindelijk toch om het door te hebben :).

Pieter19
19 september 2005, 11:48
Die TIGI head Cocky verdikkende pasta is echt brol hoor. Het deed echt niets met mijn haar, het voelde als ik gel in mijn haar deed maar dan ook nog slechte gel met een verschikkelijke & sterke snoep geur :rolleyes:... American Crew is de shampoo die ik alleen tot nog toe kan aanraden.

Morehair
24 september 2005, 20:25
Ik heb vandaag mn nieuwe kleur Voluma geprobeerd. Eerst had ik licht-bruin besteld, maar die was veel te donker. Nu heb ik midden blond en die is volgens mij beter.

Voor de geinteresseerden heb ik een voor en na foto.
Hierbij moet ik wel vermelden dat ik expres niet teveel heb gebruikt om het toch
zo natuurlijk mogelijk te houden. Dus het verschil is niet wereldschokkend.;)

Hieronder zie je de foto's

Voor:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=M8LHWEAE

Na:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=HBAY33N7


Ik ben er in ieder geval tevreden mee:)

MikeSpike
25 oktober 2005, 19:33
Werkt Toppik eigelijk ook op gemillimeterd haar? Of zou dat dan ook te veel opvallen?

Mark82
26 oktober 2005, 13:34
Kortom....

Dikmakende shampoos :

- American Crew
- Thicker fuller hair http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7009&highlight=thicker+fuller+hair
- Elséve Shampoo Regenium

Other :

- Toppik (spray)
- Volluma (spray)
- Megathik (spray)
- Couvre (lotion)
- Kerasome (lotion)

De verschillen tussen Toppik en Couvre zijn te vinden op http://www.hairlosstalk.com/cosmeticops (http://www.hairlosstalk.com/cosmeticops/couvre/)

capricik
5 januari 2006, 22:33
volluma werkt belachelijk goed!!!! Echt top! En je kunt het echt niet zien, ik gebruik mijn eigen wax en het ziet er perfect uit.

MikeSpike
8 januari 2006, 13:47
Zou het slecht zijn als je het een dag of twee/drie laat zitten?

justRishi
13 januari 2006, 15:11
Ik ben zelf ook erg tevreden over toppik, heb wel het idee dat de kracht toch vooral is dat de hoofdhuid gedeeltelijk bedekt wordt en de bestaande haren zorgen ervoor dat het niet aan de elementen bloot staat (weg waaien).

Ben momenteel aan experimenteren met haarspray's in combinatie met toppik.
Resultaten tot nu toe is:
*haar spray van toppik zelf sucks, waarom? omdat de spray niet lang werkt of zwak is halver wege de dag (na buiten te zijn geweest) was toch een deel van de toppik verdwenen en op de kruin vrijwel helemaal weg.
*haarspray L'oreal professoinal paris fix design verstevingsfactor 5, die geeft tot nu toe het beste resultaat toppik blijft de hele dag zitten, ook op mijn kruin (nog niet getest met een normale regen bui).

Nu heb il l'oreal studio expert finish (super strong) gekocht en ga dit nog proberen.

Heeft er nog iemand ervaringen met goede spray's? Welke spray's kunnen tegen regen?

Ik ik las op dit forum dat er mensen zijn die gel gebruiken om hun haar met toppik in model te brengen, ik kan me dat niet voorstelling. Hoe gebruik je toppik met gel? Gel is toch nat en toppik wordt dan een modderig drapje met gel. Ben hier erg benieuwd naar,want dan ga ik ook gewoon gel gebruiken, er is ook gel die tegen water kan.

groeten,

Asceet

Diksy
13 januari 2006, 15:42
Het probleem met de Toppik holding spray is dat het niet als aerosol geleverd kan worden i.v.m. de verzendregels van spuitbussen in vliegtuigen. Het kan alleen met speciale containers vervoerd worden en dat is peperduur.

Maar, niet getreurd, we zijn bezig om een goede holdingspray in een spuitbus te laten maken in Nederland. Eerst kon dat niet vanwege de grote aantallen die je moet bestellen maar gezien de verkoop nu wordt het mogelijk.

gegroet,

Diksy

Deckard
14 januari 2006, 10:40
Heeft er nog iemand ervaringen met goede spray's? Welke spray's kunnen tegen regen?


Asceet

Studio Line Party Proof is een watervaste gel (claimen ze) en Schwarzkopf got2b Bikkelhard spray is ook goed.

BomB
14 januari 2006, 14:33
Vraag me af of toppic wel werkt.
Die hans diks werkt altijd op het randje van.
Eigenlijk tobt hij zijn hele leven al in de haarhandel
met middelen die net niet afdoende helpen tegen
het gehate blote hoofd.
Het is echt wachten tot ze de genen van mensen
zo kunnen manipuleren zodat er mensen geboren
zullen worden die 500 IQ of meer hebben. Deze
mensen zullen instaat zijn om voor ons niet oplosbare
problemen uit de weg te ruimen:

Je kunt ook je eigen uitgedunde haar bij de kapper,
of als je het zelf doet bij je thuis, oprapen en op
je hoofd uitstrooien. Je hoofd heb je dan wel eerst
met bureaulijm ingesmeerd.
SUCCES.

marketing afd. bureauhairglue .ahum...uguguhuuu......
Diks you''re under fire: concurrentie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kas
14 januari 2006, 17:09
Ook op dit forum zijn genoeg tevreden gebruik(st)ers van Toppik te vinden!

Kitty

Morehair
14 januari 2006, 22:32
Dankjewel voor je waardevolle bijdrage BOMB!


Jij zult vast nog geen toppic of Volluma nodig hebben...
Of je bent dat stadium al voorbij. Je weet in ieder geval niet waar je over praat.

Dick
16 januari 2006, 10:43
Toppik werkt bij mij zeker wel. gebruik t op mijn uitgedunde kruin en t werk super! je ziet er niks meer van.

Morehair
16 januari 2006, 17:20
Sorry Bomb voor mn botte reactie.

Maar het is toch wel bewezen dat Toppic en Volluma werkt.
Als ze het zelfs al op tv gebruiken.

Werkt Topic niet bij jou dan? Anders zou je eens Volluma moeten proberen.

el duderiño
13 april 2006, 00:33
Ik heb van de week ook een bus volluma aangeschaft, en stond eerlijk gezegd versteld van het effect. Ik heb een behoorlijk kaal wordende kruin (zeer dun haar nog aanwezig hier en daar, maar makkelijk zichtbare hoofdhuid). Ik had meteen de goede kleur (middenblond) en er is gewoon helemaal NIKS meer te zien van kale plekken/dun haar. Verder geen last nog van kalende inhammen, dus kan daar weinig over zeggen.

Wat me dus wel een klein beetje dwars zit, is dus zoals al eerder aangegeven, het blijft toch een soort "Spray". Het voel ook als een hairspray aan, het is erg moeilijk handelbaar als het eenmaal is aangebracht, en als ik er dan met de borstel doorheen ga gaat 't nogal moeizaam.. Ben bang dat ik zo het haar dat er nog zit eruit trek. Op de site geven ze (uiteraard) aan dat het totaal niet schadelijk is of whatever, alleen het borstelt/kamt nogal lastig omdat het zo stug wordt, en krijg toch het idee dat ik op die manier de boel kapot trek. Ik ben dan ook van plan om iets te gaan gebruiken waarmee ik m'n aanwezige haar nog kan behouden/beschermen.. Tips anyone?:)

Overigens niets dan lof voor het effect van Volluma, niks maar dan ook niks meer te zien van een kale kruin.

mhogen
13 april 2006, 17:48
wat ik me afvraag is of dit spul afgeeft of niet? als ik na het stappen mijn bed in plof, hoef ik dan niet eerst mijn hoofd te wassen omdat anders het kussen helemaal onder komt te zitten?

MikeSpike
13 april 2006, 20:58
wat ik me afvraag is of dit spul afgeeft of niet? als ik na het stappen mijn bed in plof, hoef ik dan niet eerst mijn hoofd te wassen omdat anders het kussen helemaal onder komt te zitten?

Nope.. Je zal hoogstens een paar kleine spikkels op je kussen vinden.

raichu85
30 april 2006, 18:58
Zijn er ook winkels die dit soort producten verkopen?
Bestellen via internetwil ik namelijk niet!

Diksy
1 mei 2006, 11:52
Als je kijkt op de website www.toppik.nl onder dealeradressen vind je een winkel in Barendrecht en Alkmaar. Je kan dan ook nog een gratis demonstratie kriijgen als je even een afspraak maakt.

Gegroet,

Diksy

raichu85
6 mei 2006, 13:48
hey diksey,

Hoe lang doet iemand over een pot met 25 mg toppik?
En aangezien jij deskundig bent: hoe lang blijft dat spul in je haar, als je het niet met shampoo wast. Enne komt er binnenkort een goedkopere versie van of een alternatief, ik vind het namelijk erg prijzig:eek:
word je haarsituatie niet erger door dat spul????

Gr.

Georgie
6 mei 2006, 16:44
hey diksey,

Hoe lang doet iemand over een pot met 25 mg toppik?
En aangezien jij deskundig bent: hoe lang blijft dat spul in je haar, als je het niet met shampoo wast. Enne komt er binnenkort een goedkopere versie van of een alternatief, ik vind het namelijk erg prijzig:eek:
word je haarsituatie niet erger door dat spul????

Gr.

Pssttt... het is ook op Ebay verkrijgbaar. Als je weet welke kleur je moet hebben (je kunt het dan eerst in Nederland kopen), kun je het daar voordelig bestellen.

Diksy
8 mei 2006, 10:31
Hallo Toppik gebruikers,

Hoe lang is een stukje touw ? Niet te zeggen. Hoeveel Toppik gebruik je per keer. Hoe groot is de plek die je behandeld. Hoeveel keer per week gebruik je Toppik ?
Dit alles bepaald hoe lang je met een potje doet.
Wat betreft de prijs kan ik je meedelen dat ik alleen maar importeer en doorverkoop aan de dsetailhandel. Zij bepalen zelf hoeveel ze rekenen aan de consument.

Gegroet,

Diksy

ugh
24 juli 2006, 13:58
Binnenkort worden mijn haren onderzocht (Trichogram (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=6257)) waarbij een pluk haren uit mijn hoofd getrokken wordt, met als gevolg een tijdelijke extra kale plek.

Deze plek wil in gaan bedekken met haarcamouflage. Omdat het een vrij kale plek zal zijn, zullen de middelen zich moeilijk op die plaats kunnen vasthechten aan de eventueel overgebleven kleine haartjes die niet uit mijn hoofd getrokken zijn.

Ik ben nog aan het kijken of ik Toppik, Volluma of Couvre ga nemen.

Het verschil tussen Toppik en Couvre, zoals Mark82 al aangaf:
http://www.hairlosstalk.com/cosmeticops/couvre/
The difference between COUVRe and Toppik is that couvre is a lotion that is applied to the base of the hair directly on the scalp, eliminating the contrast of skin showing through the hair. Both used together, make a great combination, but COUVRe is best for those who are tired of seeing skin through their thinning hair.
Het is me onduidelijk of Couvre zich aan het haar hecht pal bij de hoofdhuid, of op de hoofdhuid zelf. Wie weet hier antwoord op?

ugh
24 juli 2006, 14:01
Sommige mensen gebruiken Couvre en Toppik in combinatie. Bijv. deze man:
http://www.hairlosstalk.com/discussions/viewtopic.php?t=12497&postdays=0&postorder=asc&start=10

Voor Toppik en Couvre:
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/beforetoppikandcouvre.jpg

Na Toppik en Couvre:
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/aftertoppikandcouvre.jpg
Well that was just towel-dry hair fresh from the shower. I then applied the Couvre and then sprinkled on the Toppik. The Toppik fibre hold spray works pretty good as hair spray though I didnt have it on in this picture.
Een geweldig resultaat als je het mij vraagt!

ugh
24 juli 2006, 14:11
[...]
Verder in dat topic post hij ook foto's van Dermmatch (http://www.folica.com/DermMatch_d1211.html), welke hij fijner vindt dan Toppik en Couvre.

Voor Dermmatch:
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/DermBefore.jpg

Na Dermmatch:
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/DermAfter3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/DermAfter2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/DermAfter1.jpg

ugh
24 juli 2006, 14:41
En de laatste foto's van hem: hoe hij Dermmatch aanbrengt.

Handdoek-droog haar, na het douchen:
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/001Towel-DriedHair.jpg
Aanbrengen volgens instructies, met circel bewegingen. En niet-zuining aanbrengen.
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/002Application.jpg
Na het aanbrengen:
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/003Applied.jpg
Gootsteen na het aanbrengen:
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/004DirtySink.jpg
Borstelen zodat Dermmatch gelijkmatig verspreid wordt:
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/005Combingitthrough.jpg
Een beetje het voorhoofd schoonmaken met een natte handdoek met een beetje zeep. Als er "gunked up" is op de haarlijn, dan maakt hij het droog met een droge handdoek, en beweegt het over dat gedeelte. Hierdoor wordt dat gedeelte schoon en geeft een natuurlijkere look.:
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/006WipingForehead.jpg
Als laatste: fohnen en borstelen.
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/007DryCrown.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/008DryTop.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v297/hairlosspage/009DryFront.jpg

Gel brengt hij pas aan nadat alles compleet droog en goed is, anders wordt het een rotzooi.

Tiuri
24 juli 2006, 14:45
tering hee, die camouflage is wel uniek spul voor als je diffuse uitdunning hebt.

ugh
24 juli 2006, 14:52
tering hee, die camouflage is wel uniek spul voor als je diffuse uitdunning hebt.
haha, inderdaad :D

Foto's van fabrikanten zijn vaak erg vaag en vertrouw ik meestal niet echt, maar dit zijn erg mooie foto's en gemaakt door een user.

raichu85
24 juli 2006, 16:46
Het werkt echt goed!!
maar nu heb ik er een vraagje over: toppik is in een zwarte bus met inhoud(dus die korrels) ik ga met vakantie, en dit is geen medecijn word dit dan in beslag genomen????door de douane ik wil geen drama op schiphol of erger in het buitenland vetrel ff iemand wat ik kan doen!!

Georgie
24 juli 2006, 17:45
Het werkt echt goed!!
maar nu heb ik er een vraagje over: toppik is in een zwarte bus met inhoud(dus die korrels) ik ga met vakantie, en dit is geen medecijn word dit dan in beslag genomen????door de douane ik wil geen drama op schiphol of erger in het buitenland vetrel ff iemand wat ik kan doen!!

Toppik is geen medicijn. Je mag het dus vrij in- en uitvoeren. Er staat toch ook op wat het is? Het lijkt me echt geen problemen opleveren.
Of denk je dat men denkt het drugs zouden zijn? Lijkt me ook niet zo waarschijnlijk. Gewoon in je koffer stoppen en meenemen.

Georgie
24 juli 2006, 17:48
Binnenkort worden mijn haren onderzocht (Trichogram (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=6257)) waarbij een pluk haren uit mijn hoofd getrokken wordt, met als gevolg een tijdelijke extra kale plek.
Bij een trichogram worden er op zo'n 5 tot 6 plekken haren uit het hoofd getrokken, maximaal 50. Daar hou je echt geen kale plek aan over.

http://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon2.gif Post voortgezet in Trichogram (haarwortelonderzoek) (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=6257)

raichu85
24 juli 2006, 19:55
Toppik is geen medicijn. Je mag het dus vrij in- en uitvoeren. Er staat toch ook op wat het is? Het lijkt me echt geen problemen opleveren.
Of denk je dat men denkt het drugs zouden zijn? Lijkt me ook niet zo waarschijnlijk. Gewoon in je koffer stoppen en meenemen.

Ja precies ik ben bang dat men gaat denken dat 't drugs ofzo is, het is wel poeder weet je. Maargoed misschien overdrijf ik wel een beetje, ik wil gewoon niet voor onverwachte situaties komen te staan.

ugh
24 juli 2006, 20:26
Ja precies ik ben bang dat men gaat denken dat 't drugs ofzo is, het is wel poeder weet je. Maargoed misschien overdrijf ik wel een beetje, ik wil gewoon niet voor onverwachte situaties komen te staan.
Ik zou het gewoon meenemen zoals Georgie al zegt. En mochten ze denken dat het drugs is, dan zullen ze er vanzelf achter komen dat dat niet het geval is. Neem eventueel de handleiding, doosje en bon mee als je twijfelt, zodat je gemakkelijker kan aantonen om wat voor product het gaat.

ugh
24 juli 2006, 20:29
Hier een review door een user van een aantal producten: Dermmatch, Kerasome, Couvre, Prothik, Hairsoreal en Nanogen.
http://www.hairlosstalk.com/discussions/viewtopic.php?t=23771

ugh
24 juli 2006, 21:03
Heb zojuist DermMatch besteld, wat mijn eerste cosmetische verberger wordt.

(Ben zelf vooral diffuse dunnend.) Ik ben erg benieuwd hoe goed dit product bij mij zal werken, en of het er natuurlijk uit zal zien.

Nederlandse webshops die DermMatch verkopen heb ik niet gevonden, dus heb ik het uit de UK besteld bij http://www.answers4hair.com, voor 45 Euro (inc. verzendskosten). Volgens die website doe je daar 6-8 maanden mee.

raichu85
25 juli 2006, 00:01
Heb zojuist DermMatch besteld, wat mijn eerste cosmetische verberger wordt.

(Ben zelf vooral diffuse dunnend.) Ik ben erg benieuwd hoe goed dit product bij mij zal werken, en of het er natuurlijk uit zal zien.

Nederlandse webshops die DermMatch verkopen heb ik niet gevonden, dus heb ik het uit de UK besteld bij http://www.answers4hair.com (http://www.answers4hair.com/), voor 45 Euro (inc. verzendskosten). Volgens die website doe je daar 6-8 maanden mee.

ehmm
sorry hoor maar
dat is de houdbaarheidsdatum volgens mij, zo een ding van 45 euro gaat 1,5 maand mee met dagelijks gebruik geloof ik...

ugh
25 juli 2006, 00:07
ehmm
sorry hoor maar
dat is de houdbaarheidsdatum volgens mij, zo een ding van 45 euro gaat 1,5 maand mee met dagelijks gebruik geloof ik...
Houdbaarheidsdatum, dat lijkt me inderdaad ook waarschijnlijker. Vond het ook al zo lang die 6-8 maanden, maar had er niet verder bij nagedacht.

raichu85
27 juli 2006, 11:41
zker weten die dingen zijn zeer bruikbaar maar ook heeeel duur.:confused:

Ericjan
7 augustus 2006, 17:28
Is het ook mogelijk om met een verdikkingshaarmiddel je litteken (van een HT)op te vullen???

Graag een serieus antwoord Pleaseee

ugh
7 augustus 2006, 17:49
Ik heb zojuist voor het eerst Dermmatch gebruikt :)

Gekocht bij
Ik heb het 24 juli besteld in de UK bij www.answers4hair.com (http://www.answers4hair.com/), en 4 aug binnen gekregen voor 45,54Euro (inc. verzendskosten).

Dermmatch pakket
Het Dermmatch pakket bestaat uit een doosje met Dermmatch, 4 kwastjes en een handleiding. Dermmatch zelf heeft een lichte shampoo geur, en lijkt kwa materiaal een beetje op makeup/gezichtspoeder. Na het aanbrengen ruik je het amper.
http://www.answers4hair.com/images/dermmatch.jpg

Het aanbrengen
Dermmatch moet worden aangebracht op droog of na-douchen-handdoek-droog haar. Om Dermmatch aan te brengen, moet je het kwastje eerst onder de kraan houden, en daarna met cirkelbewegingen Dermmatch erop aan brengen. Vervolgens kan je Dermmatch op je haren aanbrengen door in de richting van de haren het uit te smeren. Dermmatch komt daarbij zowel op het hoofd als op de haren, waardoor de lichtere hoofdhuid gecamoufleerd wordt.

Bij het aanbrengen is het belangrijk om het zo natuurlijk mogelijk eruit te laten zien. Bij de kruin breng ik het volledig aan, maar aan de voorkant gebruik ik het amper, anders krijg je een zichtbare onnatuurlijke scheidingslijn. Dermmatch is daarom niet echt geschikt om je inhammen te camoufleren.
Om een goede overgang te maken kan je Dermmatch aan de voorkant een lichtjes aandeppen, en het naar achteren langzamer donkerder maken.

Om het goed te kunnen aanbrengen heb je dan ook twee spiegels nodig. 1 spiegel die je voor je houdt, en de ander boven je hoofd. Je kijkt dan via spiegel1 naar spiegel2, zodat je kan zien hoe het aangebracht is.

Resultaat
Het resultaat vind ik best wel goed, maar Dermmatch kan wel zichtbaar zijn als je erop let. Dit is afhankelijk van hoeveel haren je hebt, hoe je het kamt, en vooral hoe licht te omgeving is en ook het type licht. Fel zonlicht verraadt meer dan badkamerlicht.

Lastig is om er voor je zelf achter te komen hoe goed het zichtbaar is. Foto's wijken vaak af van hoe het werkelijk is (kleur, licht en scherpte). Ik heb ook via spiegels gekeken in een omgeving met natuurlijk licht, maar vind het niet erg opvallen. (Maar via 2 spiegels zorgt ook weer voor een minder duidelijk beeld.)
Mijn mams, die vrij kritisch is, vindt dat Dermmatch wel zichtbaar is op de kruin in een omgeving met veel licht op een afstand van 1,5meter van achteren, maar ze moet er dan wel op letten, en zij moet dan boven mij uit kijken. Des te meer er van boven gekeken wordt, des te beter het zichtbaar is. Maar ze lette vooral op donkere oneven plekken. Als ik het beter verdeeld had, zou ze misschien minder merken.

In mijn slaapkamer is het een stuk minder zichtbaar. Misschien dat het ook veel uitmaakt hoe sterk Dermmatch is opgedroogt.

Zelf heb ik bekeken via 2 spiegels in een omgeving met redelijk wat licht. Ik vind dat het best wel goed bedekt is, alhoewel ik het wel zie. De hoofd huid is namelijk donkerder, maar niet puur zwart want dat zou wel veel opvallen.

Als test zou ik eigenlijk aan een paar vrienden moeten vragen of ze iets aparts zien, zij weten namelijk van te voren niet waar ze op moeten letten en hoe het daarvoor precies was.

Dermmatch is redelijk bestendig tegen water; met zeep gaat het er gemakkelijker af. Hoe bestendig het in een regenbui is, weet ik nog niet, maar je hebt dan wel misschien kans dat het van je hoofd gaat aflopen, maar dat moet ik nog eens testen.
Ik heb gel gebruikt, en Dermmatch geeft nu amper af.

Ik zal Dermmatch niet dagelijks gebruiken, dat was ik ook niet van plan. Maar als je bijv. gaat daten ofzo, dan kan het wel handig zijn.

Foto's
Zie hieronder voor foto's. Houdt er rekening mee dat foto's altijd wat afwijken van de werkelijkheid, waardoor Dermmatch misschien minder duidelijk opvalt.

Sommige Haarwebbers die mijn foto's nog kunnen herinneren van "Ugh's minoxidil ervaring" zullen wel zien dat ik nu (2,5 jaar later), duidelijk kaler ben dan toen. (Ik gebruik minder minoxidil, wat naast leeftijd ook een rol speelt.)

De foto's die ik pal voor Dermmatch gemaakt hebt, zijn niet echt goed gelukt. Ik lijk op die foto's door de flits namelijk kaler dan in werkelijkheid. Ik heb daarom naar een paar oudere foto's genomen die een iets beter beeld geven, maar ook nog steeds met flits genomen zijn en ik daardoor dus nog steeds kaler lijk.

Op sommige foto's lijken de haren grijzer, maar dat komt door de belichting van het fototoetsel.

Op de laatste foto, genomen in macro zoom-in mode, is Dermmatch wel duidelijk te zien.

ugh
7 augustus 2006, 17:53
Is het ook mogelijk om met een verdikkingshaarmiddel je litteken (van een HT)op te vullen???

Graag een serieus antwoord Pleaseee
Ik weet niet hoe dik zo'n litteken is, maar in sommige gevallen zou het best een goede oplossing kunnen zijn denk ik. Het voor jezelf controleren hoe goed/natuurlijk je het middel aanbrengt, kan wel lastig zijn op die plaats.

ugh
7 augustus 2006, 17:58
[...]
Op de laatste foto, genomen in macro zoom-in mode, is Dermmatch wel duidelijker te zien.
Zie onder.

Morehair
7 augustus 2006, 18:05
Ziet goed uit!

Het zou er volgens mij nog wat natuurlijker uitzien als je iets van
glanspray of iets dergelijks zou gebruiken.

ugh
8 augustus 2006, 15:06
Ziet goed uit!

Het zou er volgens mij nog wat natuurlijker uitzien als je iets van
glanspray of iets dergelijks zou gebruiken.
Niet aan gedacht, maar dat denk ik ook inderdaad. Daardoor valt de hoofdhuid minder op.


[...]Ik heb gel gebruikt, en Dermmatch geeft nu amper af.[...]
Alhoewel Dermmatch amper afgeeft als je met je handen over/door je haren gaat, geeft het wel duidelijk af als je de hoofdhuid aanraakt. Als je even je hoofd krapt, zijn je nagels zwart. Ik weet niet of dit komt omdat er meer Dermmatch op de hoofdhuid zit dan op de haren, of doordat de hoofdhuid vettiger is en Dermmatch daardoor misschien gemakkelijker afgeeft.

[...]Dermmatch is redelijk bestendig tegen water; met zeep gaat het er gemakkelijker af. Hoe bestendig het in een regenbui is, weet ik nog niet, maar je hebt dan wel misschien kans dat het van je hoofd gaat aflopen, maar dat moet ik nog eens testen.[...]
Vandaag getest onder de douch. Als ik mijn hoofd met water spoel, spoelt Dermmatch er niet/amper af. Het zou dus ook in een regenbui vrij bestendig moeten zijn. Maar zodra je shampoo gebruikt, laat het direct los, en komt het over je gezicht.

ugh
8 augustus 2006, 17:24
Hier wat foto's van Toppik en Fullmore: http://www.toppikcosmeticstore.nl/10000095cd0894206/index.html

Hier een filmpje van iemand die toppik gebruikt:
http://www.hairlosstalk.com/download/toppik1.wmv
http://www.salusmaster.com/video/toppik_cnn.wmv

Ik had Dermmatch gekozen omdat die man van een paar posts hierboven een goed resultaat ermee had, en het iets beter vond werken. Maar Toppik is wel weer heel gemakkelijk aan te brengen, en maakt de haren ook wat dikker. Misschien dat ik die ook wel nog ga proberen.

raichu85
8 augustus 2006, 18:03
nou ik zal je wat zeggen die toppik cosmeticstore van hierboven die bezorgt niet meer ik wacht al n2 maanden op bestelling geen reactie niets nakkes nada.maargoed ze hebben ook geen geld genomen voor de bestelling dus denk dat diue site gewoon dood is

terwijl eerst wel alles goed deed by hun. met een kleine pak kon je best lang mee doen.
de toppik van ebay is een scam, grote verpakking maar gaat heel snel op omdat het dus niet de real spul is
als iemand een betrouwbare leverancier kent die wel de goede shit lebert tell me

Uitgeblust
15 augustus 2006, 11:18
Heeft iemand hier een antwoord op:

hey diksey,

Word je haarsituatie niet erger door dat spul????

Gr.

Ik wil het produkt wel proberen, maar eigenlijk alleen als het niet "interfered" met minoxidil en als m'n haarsituatie er niet erger van wordt. Ik ken dergelijke produkten niet, maar het lijkt me niet fijn om je hoofdhuid te beknellen. Zwak haar groeit al zo moelijk door de huidlagen heen. En misschien maken deze produkten wel de diffusie van zuurstof tussen huid en lucht onmogelijk.

Als het wat wordt dan Toppik denk ik. Iemand tips? Zie attachment svp.

ugh
15 augustus 2006, 13:40
nou ik zal je wat zeggen die toppik cosmeticstore van hierboven die bezorgt niet meer ik wacht al n2 maanden op bestelling geen reactie niets nakkes nada.[...]
Anders bel je ze op? Cosmeticstore heeft dacht ik namelijk een winkel.

Heeft iemand hier een antwoord op:

Ik wil het produkt wel proberen, maar eigenlijk alleen als het niet "interfered" met minoxidil en als m'n haarsituatie er niet erger van wordt. Ik ken dergelijke produkten niet, maar het lijkt me niet fijn om je hoofdhuid te beknellen. Zwak haar groeit al zo moelijk door de huidlagen heen. En misschien maken deze produkten wel de diffusie van zuurstof tussen huid en lucht onmogelijk.

Als het wat wordt dan Toppik denk ik. Iemand tips? Zie attachment svp.
In de UK hebben ze een goedkope kleine Toppik Travel versie, wat ideaal is om het te proberen. In NL heb ik het nog niet gezien. Bestellen uit de UK (inc. verzendkosten) is iets van 20 euro dacht ik.

Als ik het zo zie heb je kwa kaalheid alleen (lichte) inhammen. Je kruin is zover ik zie niet echt aan het kalen. Je hoofdhuid is wel te zien, maar dat komt lijkt me vooral omdat je haren kort zijn.

Des te korter je haar, des te minder goed cosmetische camouflage producten werken. Producten die zich vooral aan de hoofdhuid hechten (zoals DermMatch) kan je beter niet gebruiken, want dat kan vooral bij korte haren gemakkelijker zichtbaar zijn.

Toppik hecht zich meer aan de haren, maar volgens mij ook gedeeltelijk aan de hoofdhuid. Het zou kunnen dat je haren te kort zijn, waardoor ook Toppik zichtbaar wordt.

Het zou idd kunnen dat Dermmatch de opname van minoxidil hindert, omdat het op de hoofdhuid zit. Bij Toppik wordt beweerd dat het geen probleem met minoxidil zou zijn.

Ik denk dat je beter geen cosmetische camouflage producten kan gebruiken. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat je in jouw geval een redelijk natuurlijk onopvallend effect kan krijgen.
Ze zijn namelijk vooral handig bij diffuse thinning en iets langer haar. Jouw haren zijn juist erg kort, waardoor deze middelen snel zullen opvallen. Ook lijkt jouw hoofdhuid kwa haardichtheid ongeveer overal hetzelfde, waardoor je Toppik dan misschien over je hele hoofdhuid (voor, zijkant, achter, bovenop, etc) moeten gebruiken, anders krijg je ergens een grens te zien.

Uitgeblust
15 augustus 2006, 14:08
Bedankt voor je tips, Ugh! De bedoeling is om een beetje Toppik te strooien in het gebied tussen de inhammen in - en vlak achter de kuif, daar is het haar van iets lagere dichtheid - of beter gezegd: het aandeel dunne haartjes is groter. Op dit moment ben ik best tevreden over Minoxidil op gemillimeterd haar - slaat beter aan: altijd een schone huid, geen kleffe gel die erin moet. Misschien dat ik eens langs ga bij die Cosmetic Store in Alkmaar.


Edit: attachment was ongeveer een maandje voor het millimeteren, bij een volle bos cammoufleert de rest van het haar de kalende gedeeltes. Maar dat kapseltje handhaven is een hell-of-a-job. En misschien wel leuk en aardig, maar regen en wind waren m'n grootste vijand .. Dan kwam ik liever niet buiten en met een gemillimeterde kop loop ik bij wijze van op een drukke zaterdag door de Kalverstraat - dan heb ik meer een "ik heb niets te verbergen"-gevoel. Toch begint school over drie weken en dan heb ik geen zin in "ik wist niet dat je kalend was"-reactie's -> vandaar die Toppik.

Gerrit1984
31 augustus 2006, 16:55
Wat een rotzooi zeg. Moet je zien op de 2e foto wat een doffe ellende! Ik heb het echt goedverspreid maar op het gedeelte waar mijn haar dikker is pakt het natuurlijk minder. Echt rotzooi en ik gebruik gewoon mijn eigen glans/haarspray daarna ook nog is .... Echt niet kopen jongens zonde van het geld ...

Morehair
31 augustus 2006, 17:21
Zo te zien heb je eerst gel gebruikt, en daarna pas volluma.

Verkeerde volgorde. Eerst je haar goed wassen, dan volluma, en dan pas gel.

Gerrit1984
31 augustus 2006, 17:34
ohh oke ff proberen straks zal dan weer fotos er op gooien

Morehair
31 augustus 2006, 18:06
ok, succes!

Gerrit1984
31 augustus 2006, 18:20
ziet er idd beter uit:D goed spul toch wel haha ... gewoon in je haar spuiten ff laten drogen en vervolgens gewoon doen met je haar wat je altijd deed. Ik dacht dan dat het eruit ging... maar niet dus ... :D zie foto

Guoy
31 augustus 2006, 18:22
Het ziet er een beetje roze uit. :confused: En voor zover ik kan zien heb je helemaal geen volluma nodig. Maak eens een foto van de voorkant van je hoofd en censureer dan je ogen weg ofzo als je anoniem wilt blijven.

Gerrit1984
31 augustus 2006, 18:32
zie vooral voor kant ...

Morehair
31 augustus 2006, 18:36
Mooie kop met haar nog hoor Gerrit!

Gerrit1984
31 augustus 2006, 18:45
Dank maar het lijkt op fotos altijd dikker vind ik, in het echt kijk je echt wel op mijn hoofdhuid vooraan ...

Bas6562
31 augustus 2006, 19:52
Hmm..lijkt mij gewoon een natuurlijke haarlijn. Volgens mij heb ik hier haast alleen maar foto's gezien van mensen die dénken dat ze kalend zijn maar t niet zijn :confused:
Maar missch vergelijk ik t te veel met mn eigen situatie..

ray
31 augustus 2006, 20:23
gerrit, je hebt nu echt nog wel een mooie bos haar.
als je echt AGA hebt dan zou ik wel aan de fina gaan. dan behoudt je dit nog een tijd.

edit:
pas doe je wel gel aan de achterkant?

heel veel mannen doen hun haar voor wel om vervolgens achter niet te modelleren omdat ze het niet zien (gemakzucht man hehehehe).
ziet er dan maf uit.

Biljartbal
31 augustus 2006, 20:51
Wat een rotzooi zeg. Moet je zien op de 2e foto wat een doffe ellende! Ik heb het echt goedverspreid maar op het gedeelte waar mijn haar dikker is pakt het natuurlijk minder. Echt rotzooi en ik gebruik gewoon mijn eigen glans/haarspray daarna ook nog is .... Echt niet kopen jongens zonde van het geld ...

He gerrit dat zooitje is toch een spray??? Is het makkelijk aan te brengen?

Gerrit1984
31 augustus 2006, 21:52
Ik heb op de foto mijn haar niet met zoveel gel ik normaal doe ... zo kan je de volluma beter zien... Maar in mijn mat doe ik geen gel nee :P Gewoon lekker laten hangen joh dat matje prima ;) Het is makkelijk aan te brengen ja (is een spray ja).. pas wel op dat je niet vlekt bij het aanbrengen gebeurde bij mij wel, te snel daarna in model willen doen. Maar toch vind ik het nog vrij dof overkomen als ik volluma gebruik. Mijn eigen haar heeft wel een beetje glans, dat is met voluma totaal verdwenen ook met een glansspay..

Gerrit1984
31 augustus 2006, 22:05
Jongens hoezo maken jullie ook niet is fotos? zonder gezicht uiteraard... Ben wel benieuwd er zijn zo weinig fotos op het forum te vinden ... Zoals dit topic heeft iemand echt wat aan die meer wilt weten over volluma inclusief fotos.. Kleine moeite!

Guoy
31 augustus 2006, 22:59
Er is een thread genaamd "leden foto's" waarin wel foto's staan van sommige leden.

Mailman
1 september 2006, 00:44
Vollumma is inderdaad rotzooi. Als je het hebt gespoten in je haar wordt het ook nog eens keihard. Met Toppik heb ik veel betere ervaringen. Ik gebruik het nu niet meer trouwens. Vollumma oogt wat dof, Toppik heeft een veel neutralere kleur. Toppik is meen ik duurder maar meer aan te raden dan Vollumma.

ugh
1 september 2006, 01:40
[...]
En heb je Toppik nog getest?
Met gemillimeterd haar zou ik er in ieder geval niet aan beginnen, ik denk dat het duidelijk zal opvallen doordat Toppik gedeeltelijk op de hoofdhuid terecht komt.

Je hebt nog vrij veel haren. Echt kalende kan ik het niet noemen. Je let er waarschijnlijk een stuk meer op dan anderen.

Gerrit1984
1 september 2006, 16:05
Ik moet toch wel erg terug komen over het resultaat van Volluma.
Ik gebruikte het gewoon verkeerd, vandaag echt perfect resultaat.
Hier in stappen hoe ik het toepas, voor resultaat zie foto.

1. Haar wassen en helemaal op laten drogen.
2. Vervolgens volluma minimaal 1 minuut schudden
3. Volluma aan brengen dmv korte spuitjes en goed verdelen niet te veel, en verdelen met een borstel.
4. Volluma ff laten drogen (1minuutje) vervolgens nog een keer aan brengen op plekken waar het nodig is zoals beschreven in stap 3.
5. Je haar in model brengen met spullen waarmee je dat altijd doe, ik gebruik fiber gel en haarlak voor glans.
6. klaar.

ray
1 september 2006, 16:20
zie ik nu een paarse gloed in je haren?

joshua
1 september 2006, 16:35
Ja dat viel me bij die andere foto's ook al op.

Gerrit1984
1 september 2006, 17:37
Paarse gloed? Waar dan precies op het haar? Miscien komt het door het lichtinval? Of toch dat ik de kleur te donker heb gekocht?

Gerrit1984
1 september 2006, 17:43
Ik zie het op deze foto oook idd. Beetje onnatuurlijk he?:(

Morehair
1 september 2006, 19:06
Op deze foto zie ik het nou net niet......

Gerrit1984
1 september 2006, 19:07
Mmm net ff hier thuis gevraagd die kon niks zien. Zal wel een combinatie zijn van flits en lichtinval ofzo ..

raichu85
1 september 2006, 20:01
gozer, waar heb je die volumna gekocht? en hoe lang doe je met zo een bus?

Gerrit1984
1 september 2006, 23:53
Gekocht op http://www.volluma.nl/ ik schat je met zon bus wanneer je het elke dag gebruikt 3 weken doet. Hangt er ook vanaf hoe kalend je bent. Hoe kaler, des te meer heb je nodig ...

MikeSpike
2 september 2006, 11:33
Met gemillimeterd haar zou ik er in ieder geval niet aan beginnen, ik denk dat het duidelijk zal opvallen doordat Toppik gedeeltelijk op de hoofdhuid terecht komt.

Werkte perfect voor mij. Je kan als je het slim speelt zelfs je inhammen ermee bedekken. Ik had met gemilimeterd haar echt een goede, volle haarbos met volluma, alleen stond het me niet.. :(

josephguy
8 september 2006, 17:00
Ik heb nog een bus volluma liggen(kleur lichtbruin)waar ik 1 keer op n plukje haar heb gespoten waaruit bleek dat de kleur te licht was voor mijn haar.Als iemand interesse heeft pm me maar.hij is nog vol dus 10 euro is wel n goede prijs,denk ik

joh
23 september 2006, 13:03
hoi allemaal,

ik heb gisteren volluma geprobeert met veel ongeloof.

ik heb men haar goed gewassen met schampoo en dan goed droog gemaakt zoals beschreven.
dan beetje volluma erop gespoten 15 a 20 cm lichtjes vernevelen.

men haar is 1.5 cm lang en dun.

resultaat: er blijft niets aan de haren hangen,alles valt op men schedel.
het is gewoon een geschilderde hoofdhuid en ik denk dat zoiets toch serieus opvalt.

voor die prijs haal je beter gewoon paar zwarte spuitbussen!

mss doe ik iets verkeerd met dat produkt, wie kan me helpen???

ugh
23 september 2006, 17:48
[...]

resultaat: er blijft niets aan de haren hangen,alles valt op men schedel.
het is gewoon een geschilderde hoofdhuid en ik denk dat zoiets toch serieus opvalt.[...]
Volgens mij komen bij erg veel cosmetische haarcamouflage producten een groot deel van het product direct op de hoofdhuid. Ook bij Toppik komt een groot deel op de hoofdhuid. Of het opvalt? Dat hangt van een aantal zaken af, maar iemand die er geconcentreerd met zijn neus erboven zit te kijken, zal het wel zien.

Gerrit1984
24 september 2006, 22:38
Nadat ik het er op heb gespoten ga ik altijd met een lichtvochtige handoek(waarmee je je bijvoorbeeld ne theb gedouched) snel door mijn haar. Hierna een gel er doorheen,vervolgens een haarlakje voor glans .. dan ziet het er bij mij prima uit... Mijn haar is denk ik ongeveer 2 cm lang.Spuit je niet te lang ? Korte spuitjes en op veel verschillende plaatsen..

el duderiño
28 september 2006, 19:19
Ik heb ook een tijdje volluma gebruikt, heb de bus wel helemaal opgemaakt maar daarna niet weer gekocht. Het effect was opzich prima, als ik het goed aanbracht was er niets meer te zien van een kaalwordende kruin. Maar wanneer ik na het aanbrengen m'n haar begon te borstelen, ging dit enorm stroef en voelde niet echt prettig aan, trok ook erg veel haren mee omdat ik de borstel met aardig wat kracht erdoorheen moest raggen. Eigenlijk hetzelfde als bij gewone haarspray. Mijn haar was destijds 6 tot 8 cm (heb nu zo'n 6 mm :D).

Ik wil misschien nog wel toppik proberen, maar nu ik gemilimeterd haar heb (waar ik overigens erg blij mee ben) is het niet heel erg nodig, bovendien gaat 't zoals iemand hierboven al zei waarschijnlijk toch niet werken met zulk kort haar.

Hanna
19 oktober 2006, 13:48
Hallo lotgenoten,

Wat betreft Dermmatch:
Ik dacht dat Dermmatch alleen een kleurmiddel voor de huid was, maar ik krijg de indruk door de foto van die vieze wastafel dat er ook vezels in zitten. Wie kan mij dit uitleggen?

Wat betreft Couvré:
Ik las dat Couvré een "heavy make-up smell" heeft, welke ook lang blijft hangen.
Wie heeft ervaring met Couvré en vindt dat dat spul inderdaad te sterk ruikt?
En kun je die geur/stank misschien camoufleren door er een ander luchtje overheen te spuiten? Of wordt 't daardoor alleen maar erger?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

ugh
19 oktober 2006, 14:14
[...]Ik dacht dat Dermmatch alleen een kleurmiddel voor de huid was, maar ik krijg de indruk door de foto van die vieze wastafel dat er ook vezels in zitten. Wie kan mij dit uitleggen?
Dermmatch heeft geen vezels. Wat je ziet zijn waarschijnlijk kleine spettertjes bij het snel aanbrengen of borstelen. Of misschien wat opgedroogd kleurmiddel wat nog op de kwast zat.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Toppik, omdat dit een stuk gemakkelijker te gebruiken is.

Hanna
19 oktober 2006, 16:19
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Toppik, omdat dit een stuk gemakkelijker te gebruiken is.

Hoi ugh,
Toppik gebruik ik al, maar de korrels zijn te goed zichtbaar op de huid. Daarom denk ik erover om de huid donkerder te kleuren, waardoor 't minder opvalt en ik ook minder Toppik hoef te strooien. Nu moet ik dus een keuze maken uit Dermmatch of Couvré masking lotion.

Gerrit1984
15 november 2006, 01:29
toch ben ik niet tevreden over Volluma. Check de 1e foto die is met flits gemaakt.. ziet er toch niet uit die kleur en al? Wat voor kleur is het rood? Terwijl ik vrij donker haar heb van mijzelf. En ik gebruik het echt volgens aanwijzingen.. de 2e is zonder flits ziet er al iets ''normaler uit''
Haar gaat hard achteruit trouwens ... (gebruik nu 3 maanden proscar):(
Toch maar overstappen op een ander camouflage middel?

foto 3: FUCKING GOOD OLD DAYS :(

Hanna
15 november 2006, 13:56
Gerrit1984,

Welke kleur Volluma heb je gebruikt?

Gerrit1984
15 november 2006, 14:12
donkerbruin..

Hanna
15 november 2006, 15:20
Nou, op foto nr. 1 is 't dus ècht geen donkerbruin. Kun je die Volluma niet gewoon terugsturen?

Zelf heb ik nu net Couvré uitgeprobeerd. Het is best goed, maar absoluut niet beter dan gewoon zo'n tablet goedkope bruine eyeshadow, wat je dan met zo'n bijbehorend sponsstaafje tussen de haren smeert en uitwrijft. Daarna strooi ik hier en daar nog wat Toppik, waarvan ik 2 kleuren heb besteld en die met elkaar heb vermengd. Dan even fixeren met haarlak.

Toppik is prima, zolang je niet naar de dokter of de tandarts moet, want dan komen er veel vezeltjes op het kussen terecht en schaam je je kapot.
Na het gebruik van Couvré of eyeshadow kun je de hoofdhuid niet meer aanraken zonder vieze vingers te krijgen en ik vrees dat 't in de regen niet blijft zitten. Dus, je hoofd niet meer aanraken, niet naar de dokter/tandarts en niet in de regen, dan is 't wel O.K.

Gerrit1984
15 november 2006, 23:54
Ik denk dat ik gewoon nog een tint donkerder moet pakken? Anyway ik ga ze ff mailen met de foto. Super bedankt voor je tips in ieder geval! Heb er zeker wat aan!

groetjes!

ugh
19 november 2006, 15:40
Houdt er wel rekening mee dat foto's vaak een slecht beeld geven. De kleuren kunnen anders ge-uit worden, en het type licht en licht inval maar ook erg veel uit. Bekijk je eigen haar ook in de spiegel in natuurlijk zonlicht etc.

trrz
9 december 2006, 13:17
Als ik zo de posts eens doorneem, blijkt dat couvré moeilijk of niet te combineren valt met Minoxidil.

Ik ben van plan ofwel Volluma, ofwel Toppik aan te schaffen. Is er een gebruiker die ervaring heeft in combinatie met Minoxidil?

dezcend
28 december 2006, 22:34
Ik ben na het gebruik van toppik ook eens volumma aangeschaft, maar toen ik op mijn werk was vroeg iedereen hoe ik aan een paarse plek op mijn hoofd kwam..:mad:
Op de plek dus waar ik het op had gespoten.. snap niet hoe dat paars heeft kunnen worden, sindsdien gebruik ik het niet meer, of alleen met stappen in een donkere kroeg...
Nu couvre besteld.. ben benieuwd..

Artur
4 januari 2007, 22:55
Hallo,

Na het lezen van een aantal veelbelovende verhalen in de replies op dit topic heb ik ook besloten om volluma te gaan uitproberen. De kleuraanduidingen die de site (volluma.nl) gebruikt, lijken nergens op. Ik zou mijn haarkleur willen omschrijven als donkerblond; op de site wordt 'middenblond' aangeduid met een soort verbeterd roze:
https://hairloss1.introweb.nl/cgi-bin/haaruitval.storefront/459d73b207c74b0b271b50416049066c/Product/View/1207

Elders in deze thread zag ik een reply van iemand met hetzelfde probleem (jeroen23 geloof ik) maar de foto die erbij stond, is inmiddels verwijderd. Vandaar nogmaals de vraag: welke kleur volluma past het best bij donkerblond?

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Hanna
6 januari 2007, 16:31
Ik wil even melden dat Couvré absoluut niet stinkt of een "heavy makeup smell" zou hebben; onzin, de mijne ruikt nergens naar, vind ik.

Het is wel idioot duur, maar functioneert prima bij diffuus haar, alhoewel je daarna niet je hoofd moet krabben, want dan zit 't spul onder je nagels.

Veel goedkoper alternatief: eyeshadow in poedervorm aanbrengen met zo'n sponsstaafje, dan hoef je bovendien niet te wachten tot 't droog is.

Tiuri
6 januari 2007, 17:26
Thread verplaatst naar deze rubriek, het is immers geen medicijn noch een haargroeimiddel. ;)

Donny
6 januari 2007, 18:36
Ik gebruik nu al jaren Volluma. Ik heb de indruk dat de kwaliteit van Volluma de laatste tijd anders is (minder)
Ik heb donker haar en gebruik nu zwart of bruinzwart.
Die bedek ik dan met gelspray, laten drogen en dan wat gel voor het beste resultaat. Nadeel is dat je je badkamer om de haverklap kan poetsen, dat spul zweeft nml rond na het spuiten. Zou wel iets praktischer willen hebben wat sneller op te brengen is, maar net zo onzichtbaar is als Volluma. Het voordeel van volluma is dat het na gelspray amper afgeeft, ook niet na regen ofzo. Wie weet er een goed alternatief?

centi
7 januari 2007, 10:27
hallo,

ik heb nog een bus volluma zwartbruin staan, ongebruikt, en een bus donkerbruin, 1x gebruikt
heeft er iemand interesse?
bij mij gaan ze namelijk anders de prullenbak in.......

is al weg!!!!

sang-joon
10 januari 2007, 12:59
Heeft iemand ervaringen met andere haarcamouflage-middeltjes dan Toppik? Toppik gebruik ik zelf af en toe - ziet er vrij natuurliijk uit, maar blijft bij wind en regen niet zitten...

Ben eigenlijk op zoek naar iets waarmee je ook zou kunnen zwemmen enzo en kwam toevallig het produkt VOLLUMA tegen (zie http://www.haaruitval.net/oplossingen/haarcamouflage.htm) - zij beweren dat je het nat kan maken, maar ik geloof er niet zo veel van... Heeft iemand ervaring hier mee (of met evt. andere effectieve produkten)?

(is voor gebruik in combinatie met een haartransplantatie) persoonlijk aan te raden is hairmillijons uit japan ruan can jp

freddie
10 januari 2007, 14:21
hallow

meestal zijn volluma/toppik gebruikers zwart en of donkerharig. Maar heeft er iemand zoals ik (licht)blond haar en ervaring met het gebruik van de lichtste volluma kleur. en ziet dat er bvb niet geel uit of wit of -erger nog- acajou.

Is het produkt aangewezen bij diffuus haarverlies of lijkt het dan alsof je der een ei hebt ingekwakt?

Thnx

Hanna
10 januari 2007, 14:36
Het is bij uitstek geschikt voor diffuus haar en niet voor kale plekken. Wat de kleur betreft, kan ik niet helpen.

Donny
10 januari 2007, 18:43
Hoi,

Ik heb een Volluma tip als je een te lichte kleur hebt.
Bestel een donkerdere (goeie) kleur, gebruik de te lichte als eerste dus als "grondlaag" niet te veel uiteraard. Dan de goeie kleur, werkt prima en scheelt weer 26 euro de kliko in (of wat kost het precies). je hoeft nu minder de goeie kleur te gebruiken dus die foute bus komt dan toch op.

succes.

maldonado
12 januari 2007, 20:55
Ik heb nu pas een bus volluma donkerbruin binnen en ik heb al wat gebruikt, het ziet er heel goed uit bij mij, ik heb erg donker haar, en wat dunnetjes op de kruin.

Een probleem bij mij is dat het heeel erg afgeeft. Als ik mn hand door mn haar haal, is zijn mn handen helemaal zwart. Doe ik iets verkeerd ofzo of is dit normaal???

maldonado
14 januari 2007, 16:40
niemand?

Hanna
14 januari 2007, 16:49
Heb je er daarna wel gewone haarlak overheen gespoten om te fixeren?
Schrijf anders even een email of p.m. naar Donny.

maldonado
15 januari 2007, 15:29
Ja maar dat helpt ook niet echt

toch raar want zo kaal ben ik niet, heb alleen een wat dunnere kruin, maar nog geen echt volledig kale plekken.

bassie2007
21 januari 2007, 12:22
Al enige maanden gebruik ik met veel plezier het prodcut cover-up. Het dekt goed, geeft alleen als je hard wrijft een beetje af en ik kan met 1 spuitpbus ruim een maand doen als ik het bijna iedere dag gebruik.
Nu is dit product via de website van hairplus niet meer verkrijgbaar en wil ik een ander product gaan gebruiken. Mijn oog is gevallen op Volumma. Is dit zo'n zelfde product als cover-up? Moet ik dan naast Volluma net als bij cover-up een andere spuitbus gebruiken om het glanzend te maken?

Avast bedankt voor jullie reacties.

asdfg
24 januari 2007, 13:23
Heeft iemand ervaringen met andere haarcamouflage-middeltjes dan Toppik? Toppik gebruik ik zelf af en toe - ziet er vrij natuurliijk uit, maar blijft bij wind en regen niet zitten...

Ben eigenlijk op zoek naar iets waarmee je ook zou kunnen zwemmen enzo en kwam toevallig het produkt VOLLUMA tegen (zie http://www.haaruitval.net/oplossingen/haarcamouflage.htm) - zij beweren dat je het nat kan maken, maar ik geloof er niet zo veel van... Heeft iemand ervaring hier mee (of met evt. andere effectieve produkten)?

(is voor gebruik in combinatie met een haartransplantatie)

haarcamouflage is toch geen "ontwikkeling"

freddie
21 februari 2007, 23:02
volluma toegestuurd en gebruikt : it works :P Alleen die kleur : jongens toch. Licht blond besteld en wat daar allemaal niet uitkwam van zwart over bruin naar wit en nu zij mn vriendin dat het naar ros begint te neigen:confused:. En ja 1 minuut geschud!

En ook : 34 euro(als rembours), dat moet beter kunnen

Is er nu nergens soortgelijks te verkrijgen in 1 of ander cosmeticazaak?

Diksy
22 februari 2007, 10:54
Hallo Freddie,

Bij Instituut Hairplus te Barendrecht kan je een gratis demo krijgen van alle haarverdikkingsproducten die er zijn. Aerosols, lotions en vezelproducten.

Oh ja, rembours is heel duur omdat de verzendende partij naast de vaste hoge rembours kosten ook nog een percentage van het factuurbedrag moet

afdragen aan de KPN.

Gegroet,

Diksy..

Morehair
22 februari 2007, 11:09
Oh ja, rembours is heel duur omdat de verzendende partij naast de vaste hoge rembours kosten ook nog een percentage van het factuurbedrag moet

afdragen aan de KPN.

Gegroet,

Diksy..


1%, dus waar praten we over. 30 cent of zo.

Diksy
22 februari 2007, 11:11
En dan nog de vaste rembourskosten.

Diksy

Morehair
22 februari 2007, 11:26
Ja dat is logisch. IK wil alleen maar zeggen dat de kosten niet zo hoog zijn door die 1% maar door de rembourskosten zelf.

Ik snap trouwens zowiezo niet waarom iemand tegenwoordig voor een bus
voluma nog voor rembours kiest.

freddie
23 februari 2007, 15:35
Iemand die voor rembours kiest is misschien in een pril verleden via Visa voor een aanzienlijk bedrag geript.

Maar toch bedankt voor de tip, het scheelt 0,85 euro: wow. Daarvoor kan een mens al eens een inspanning leveren.

Morehair
23 februari 2007, 17:47
Als je via Visa geript word, dan krijg je dat toch terugbetaald door visa?

Morehair
23 februari 2007, 17:58
Trouwens, rembours verzenden van een bus volluma kost 12,95.
Normaal zonder rembours kost dat 6,20.

Als het bij jou maar 0,80 euro verschil is dan heb je of geluk gehad of ze hebben je gematst.

freddie
23 februari 2007, 18:27
driewerf hoera : ik heb geluk gehad

visa komt tussen voor de eerste luttele honderden euros

Tiuri
24 februari 2007, 14:10
New hair loss cosmetic comes to hair salons
Posted on February 23rd, 2007 in Hair Loss News, Hair Product News by admin

Spencer Forrest, the makers of Toppik, have recently released a salon version of their popular hair loss cover-up product called XFusion.

According to the manufacturer, XFusion is a cosmetic breakthrough that immediately gives men and women thicker-looking hair and is offered in a range of eight natural shades to subtly match any hair color. It consists of colored organic fibers made of pure keratin protein – the same protein that makes up human hair.

http://news.hairlosshelp.com/gallery/albums/userpics/10001/Xfusion.jpg

When shaken onto balding or thinning hair, XFusion fibers instantly and securely fill out the hair a person already has, giving him or her the appearance of having significantly more hair. Since XFusion works with existing hair, it can enhance even the sparsest areas and won’t come off in wind, rain or perspiration but removes easily with any shampoo. It is not, however, appropriate for completely bald individuals as the fibers need to cling to existing hairs.

XFusion has a suggested retail price of $24.95. Other products in the line to complement XFusion include:

– XFusion Fiberhold Spray - Strengthens the bond between XFusion Fibers and thinning hair. It intensifies the magnetic attraction and assures that the fibers will stay in place under all conditions (SRP: $8.00)

– The XFusion Hairline Optimizer - Enables the user to get a perfect result at the frontal hairline every time. (SRP: $6.00 per 2 pack)

– The XFusion Spray Applicator - Can help deliver even better results with XFusion. It allows you close and precise enhancement of smaller areas such as front hairlines. (SRP: $18.00)

To find out which hair salons carry Xfusion visit their website: http://www.xfusionhair.info
Bron (http://news.hairlosshelp.com/hair-loss-news/new-hair-loss-cosmetic-comes-to-hair-salons/)

Artur
25 februari 2007, 22:25
Tiuri: klinkt veelbelovend! Het zal wel beter zijn dan Toppik als het iets nieuws is van dezelfde makers. Hopelijk wordt het ook via internet bestelbaar en hoef ik er niet voor naar een Amerikaanse kapsalon ;) De prijs valt dan misschien ook gunstig uit (met de huidige wisselkoers etc.)

Vandaag heb ik voor het eerst Volluma gebruikt. Het resultaat vond ik "interessant".. Op de spuitbus staat dat een glans-haarlak erbij wordt aanbevolen. Klinkt nogal erm..tja.. nooit gedacht dat ik dat nog eens nodig ging hebben.
De kleur is natuurlijk verre van de mijne, maar mijn gelspray (de lak heb ik nog niet in huis) lijkt dat redelijk te kunnen rechtbreien.
Ik heb nog 3 vragen:
- kan een ervaringsdeskundige mij een goede haarglansspraylakdinges adviseren?
- hoe kan je (zoals de bus vermeldt) na het aanbrengen en het drogen, nog met goed fatsoen je haar 'in model brengen'? Mijn haar wordt er nogal onkambaar door, en volgens mij kam je een hoop er weer uit.
- kan iemand mij adviseren over hoe je je frontlijn het beste kan behandelen? Met zo'n spuitbus is het nogal lastig 'mikken'.

dank voor de reacties

PS:

http://stores.ebay.com/The-Salon-Link_Thinning-Hair_XFusion_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ6501065QQftidZ 2QQtZkm

daar te koop dus..

Hanna
26 februari 2007, 00:17
Ik heb nog 3 vragen:
1- kan een ervaringsdeskundige mij een goede haarglansspraylakdinges adviseren?
2- hoe kan je (zoals de bus vermeldt) na het aanbrengen en het drogen, nog met goed fatsoen je haar 'in model brengen'? Mijn haar wordt er nogal onkambaar door, en volgens mij kam je een hoop er weer uit.
3- kan iemand mij adviseren over hoe je je frontlijn het beste kan behandelen? Met zo'n spuitbus is het nogal lastig 'mikken'.

ad 1. De keuze in hairspray is gigantisch. De een belooft nog meer onzin dan de ander. Ik heb thuis een grote bus Wella (Forte) en die bevalt me prima. Voor op reis vind ik de mini-spuitbusjes van Wella handig. Maar er zijn vast wel ergens goedkopere te vinden.
ad 2. Klopt, volledig onkambaar. Dus kammen als de lak nog nat is en daarna nogmaals voorzichtig als de lak droog is.
ad 3. Knip een stuk buigzaam plastic(zit vaak als verpakkingsondersteuning in de kraag van een gloednieuw overhemd) in de vorm van de frontlijn, hou dat ding tegen je voorhoofd tot de frontlijn voordat je de spuitbus hanteert. Het wordt nog mooier als je uit het plastic "tandjes" knipt zoals bij een kam, zodat je vervolgens het plastic ietsje in de frontlijn kunt duwen, voor een realistischer resultaat.

Succes!

Artur
26 februari 2007, 15:13
Hanna, bedankt! Ik ga zo ook eens die spray halen dan.
Wat die frontlijn betreft, idd goede tip, ik keek nog op die xfusion site (zie boven), dit idee dus:
http://www.xfusionhair.info/images/optimizer_main.jpg

Hanna
26 februari 2007, 16:48
Inderdaad. Als dat ding niet te duur is, bestel je die erbij. Alhoewel je aan eentje natuurlijk niet genoeg hebt, want de vraag is of je 'm na gebruik makkelijk schoon krijgt.


P.S. Als je een goed effect kunt bereiken met gelspray, heb je misschien helemaal geen haarlak nodig.

Diksy
28 februari 2007, 08:13
Xfushion is hetzelfde als Toppik van dezelfde fabrikant. Toppik is gewoon in Nederland verkrijgbaar. Ook de frontlijn applicator.

Diksy

bean
27 juli 2007, 14:46
Hey,

Ik heb ff een vraag: Ik heb nu gemilimeterd haar en zit te twijfelen of ik een camouflageproduct wil gaan gebruiken. Ik vraag me echter een aantal dingen af:
1) wat is het psychologische effect ervan? Ik bedoel het zal toch elke keer pijn doen als je voor de spiegel staat zonder het spul in, stoppen lijkt me er moeilijk en op een gegeven moment durf je niet meer zonder naar buiten denk ik
2) wat is het beste product voor gemillimeterd haar.

bij voorbaat dank

Hanna
27 juli 2007, 16:41
ad 1) Dat ligt aan je eigen karakter, optimisme enz. Wees blij dat er camouflagemiddelen bestaan en overdrijf je probleem niet. Er zijn mensen die al van jongs af aan enorme wijnvlekken in hun gezicht dagelijks moeten camoufleren....

ad 2) Waarschijnlijk kun je beter eerst een laagje Couvré toepassen op de kale plekjes; dat is een pasta waarvan je een heel dun laagje op de kale plekjes smeert en goed uitwrijft tussen de haren; de huid wordt daardoor ietsje donkerder gekleurd waardoor de plekken minder opvallen; te verkrijgen bij hairplus.nl; als 't opgedroogd is (gaat snel), kun je er Toppik bij gebruiken om de haren mee te verdikken, waardoor 't nog minder opvalt.

bean
27 juli 2007, 17:37
@1: Nou ik moet zeggen dat ik mn best doe om het positief in te zien allemaal maar als je net begin 20 bent en dan al verschrikkelijk veel haren kwijt bent(en dan bedoel ik echt heel erg veel) dan is dat heel erg. En dan vind ik dat geen overdrijving van het probleem. Een wijnvlek is zuur maar geaccepteerd, dat geld voor een kaal hoofd in de meeste vriendengroepen niet!
@2 Hartstikke bedankt! Ik weet nog niet zeker of ik me er aan ga wagen, maar nu weet ik igg wat ik moet doen als ik het wil! Of ik het ga doen gaat o.a. afhangen over hoeveel ik kwijt raak door de shocklos(heb een fue laten doen)

kas
30 juli 2007, 10:23
Kan iem. me vertellen wat het verschil is tussen toppik en volluma.
Los van het feit dat het ene gestrooid en het andere 'gesprayed' wordt.
Ik bedoel qua effect, en wat prettiger in gebruik zou zijn.
Kitty

Hanna
30 juli 2007, 14:08
Toppik is geweldig, maar een nadeel is dat je er niet mee kunt zwemmen of in de regen lopen, want dan spoelt alles eruit.
Volluma krijg je er nooit meer uit. Ik heb een Volluma-spuitbus getest door eerst te spuiten op mijn bureau; vervolgens kon ik 't er met zeep en shampoo niet meer af krijgen, alleen met alcohol 70%. Dat spul durf ik dus niet op mijn haar te spuiten en ik begrijp niet hoe anderen 't er wèl uit kunnen wassen.
Ik had Volluma in de kleur donkerbruin en ik had een beschadigde donkerbruine houten trap in huis.......Die trap ziet er nu weer netjes uit. :)

bean
4 augustus 2007, 18:51
Hanna,

Ik heb nu de couvre besteld, zou dat ook helpen om mn roodheid van de fue te verhullen? Aangezien het de hoofdhuid ook meekleurt?
Verder zie ik op de site staan dat het een lotion is.. is dat dan dezelfde als waar jij het over hebt?

Hanna
4 augustus 2007, 20:05
http://www.hairplusshop.nl/product.asp?vProdGpID=6
Die tube is wat ik bedoel. Waarom ze dat "lotion" noemen, is me een raadsel.

bean
4 augustus 2007, 21:14
mooi:) denk je dat het ook werkt om mn roodheid te camoufleren?

Hanna
4 augustus 2007, 22:43
Dat denk ik wel. Ligt er natuurlijk aan welke kleur je besteld hebt. Maar doe 't vooral heel dunnetjes, dat geeft een veel mooier resultaat.

bean
9 augustus 2007, 10:05
Nog steeds niks ontvangen:S

agatha
9 augustus 2007, 12:48
Spannuuuuuund, heb vandaag Volluma besteld. Heb eerst al jullie reacties gelezen en heb besloten maar hiermee te beginnen. Heb dinsdag een feestje en je ziet het steeds beter. Ik weet ook nog niet of ik nu wel of niet blij ben met een zomer zonder zon.:eek:

EnWeeDrie
14 augustus 2007, 07:53
Weet iemand of Toppik oplicht onder een blacklight, ik wil Toppik bestellen maar omdat ik vaak in discotheken kom wil ik wel graag van te voren weten of dit zo is, wil namelijk niet voor schut staan!

Vulcan
14 augustus 2007, 18:10
Eerste wil ik jullie, mijn lotgenoten, allemaal gedag zeggen. Ik ben namelijk net nieuw hier in het forum :D

Heb vorige week volluma besteld. Aangezien het een vakantieperiode is lopen ze wat vertraging op. Ik vond al die videotjes op het internet wel interessant. Daarnaast werd het ook eens behandeld tijdens een talkshow op tv. Dit trok mijn aandacht.

Waarschijnlijk zal het product morgen of overmorgen binnen moeten komen. Ik laat jullie weten hoe het is afgelopen.

Ik ben wel alleen bang dat ik het dus waarschijnlijk moeilijk uit krijg. Ik hoor hier op het forum dat het niet uit te wassen is...

Vulcan
14 augustus 2007, 18:17
Ik zie dat agatha het ook besteld heeft. Ik zal proberen om foto's te nemen van before and after. Misschien wil jij dit ook wel doen...lijkt met interssant

agatha
15 augustus 2007, 14:53
Heb nog niets ontvangen, moest dus weer helemaal de moeilijke toer op om naar het feestje te gaan. Zo'n klus om en alles te bedekken en geen stroom van haren achter te laten. Mijn zus heeft kort, veel en krullend haar en omdat ik obsessief naar andermans haar kijk dacht ik, wat hangt daar aan haar hoofd? Dat was dus zo'n lange dunne stijle draad van mij. zucht. Helaas geen foto's van mijn kant want heb geen digiding. Maar ik hoop dat ik dan eindelijk mijn haar durf af te knippen naar iets korts en vlots met veel volluma. Hou je op de hoogte

Hanna
16 augustus 2007, 13:02
Weet iemand of Toppik oplicht onder een blacklight, ik wil Toppik bestellen maar omdat ik vaak in discotheken kom wil ik wel graag van te voren weten of dit zo is, wil namelijk niet voor schut staan!

Ik weet niet of blacklight hetzelfde licht is als hoogtezon, maar onder de hoogtezon is Toppik in ieder geval niet waarneembaar.

Vulcan
16 augustus 2007, 17:16
Heb nog niets ontvangen, moest dus weer helemaal de moeilijke toer op om naar het feestje te gaan. Zo'n klus om en alles te bedekken en geen stroom van haren achter te laten. Mijn zus heeft kort, veel en krullend haar en omdat ik obsessief naar andermans haar kijk dacht ik, wat hangt daar aan haar hoofd? Dat was dus zo'n lange dunne stijle draad van mij. zucht. Helaas geen foto's van mijn kant want heb geen digiding. Maar ik hoop dat ik dan eindelijk mijn haar durf af te knippen naar iets korts en vlots met veel volluma. Hou je op de hoogte

Ja bij mij duurde het ook 9 dagen totdat ik het binnen had. Ik snap echt hoe je je voelt in zo'n situatie. Heel naar is dat.

Heb net volluma binnen gekregen. Ik durf het alleen niet te gebruiken :confused:

Vulcan
16 augustus 2007, 17:53
Heb volluma net voor het eerst gebruikt. Mijn conclusie: het werkt perfekt!

Jammer dat het in het begin wat witachtige vlekken op je haar laat, maar dat moet je even laten drogen en vervolgens zeker gel, spray of wax gebruiken. Ik heb zwart haar dus mensen met blond hebben dat waarschijnlijk niet.

Hanna
16 augustus 2007, 18:35
Witachtige vlekken? Niets van gemerkt bij donkerbruin; misschien dat 't bij zwart wel voorkomt, maar ik denk dat je de bus niet voldoende geschud hebt vantevoren.

mlsbutt
16 augustus 2007, 21:36
Idd wat Hanna zegt, heeft deels met het schudden te maken.
Ik gebruik Volluma(heet nu Hairfor2) ook al jaren naar tevredenhied.

Als finishing-touch gebruik ik American Crooming Cream.
Werkt echt Super! en het haar gaat mooi glansen en blijft in model.
Maar wordt niet hard ofzo!

Ik heb veel ervaring met het aanbrengen van dit product!
Dus als er vragen zijn mag je ze stellen!

Gr,

Mustafa

Vulcan
16 augustus 2007, 23:46
Komt inderdaad door het schudden. Heb het net ook bij een vriend van me toegepast. Hij vond het ook een super product. Maar bij hem heb ik het goed geschud en er waren inderdaad geen witachtige vlekken te zien.

Ben blij met mijn keuze...

agatha
17 augustus 2007, 10:13
Super, Vulcan voor je uitgebreide uitleg en wat geweldig dat het effect zo fantastisch is. Ik ga het maandag op mijn dooie gemak uitproberen. Is mijn man er niet en kan ik hem verrassen met veel minder huilpartijen in de toekomst en de kapper bezoeken natuurlijk. Ik ga in ieder geval vrolijk mijn weekend in. Voor iedereen het zelfde toegewenst.:)

EnWeeDrie
18 augustus 2007, 01:41
Ik weet niet of blacklight hetzelfde licht is als hoogtezon, maar onder de hoogtezon is Toppik in ieder geval niet waarneembaar.

Ik bedoel meer zo'n licht als op deze foto:

http://www.armory.com/~images/getimg.cgi?i=halloween1996%2F24&width=800

Waar dus felle kleding in oplicht.

Heb Toppik trouwens binnen en het ziet er echt stukken beter uit, alleen het probleem is dat ik binnenkort weer eens naar een discotheek ga en dus bang ben dat mensen het zullen zien onder zulke lampen.

Hanna
18 augustus 2007, 02:06
Ja, ik weet wat blacklight in praktijk is, maar ik heb gegoogled om te weten te komen wat het technisch eigenlijk is, en ik zag alleen staan, dat het UVA-licht is. Daarom deed ik maar even een testje met de hoogtezon.

Probeer anders eerst een beetje Toppik op de mouw van een trui ofzo te spuiten, fixeer 't met haarlak en ga dan kijken op het in een disco oplicht.

Sorry, ik weet 't ook niet.

Dundee
19 augustus 2007, 19:25
Ik heb een vraagje ....

Wat is nu het best van de 3 ...Toppik ......Volluma ....Fullmore ?????
Zou dat ook wel eens willen erbij gebruiken ...maar Fulltmore heb ik gelezen dat er Alcohol en Propeen Glycol inzit....dus dat laat ik al zeker links liggen ivb met irritaties :(

En kan je na bv Toppik toe te voegen ook je haar nog stylen met gel ?? ...want ik rij nogal veel cabrio en dat gaat soms best tekeer :P

Hanna
19 augustus 2007, 23:16
En kan je na bv Toppik toe te voegen ook je haar nog stylen met gel ?? ...want ik rij nogal veel cabrio en dat gaat soms best tekeer :P

Met gel schijnt wel goed te kunnen, heb ik gelezen. Zelf gebruikte ik haarlak.
Maar in een cabrio....zou de helft misschien weg waaien.

agatha
20 augustus 2007, 11:56
Zo enthousiast alles maar half gelezen moet ik ook nog iets gebruiken om het te laten glanzen. Vraagjes voor de geroutineerden. Maakt glanslak je haar niet ook keihard net als gewone lak? Zo niet, weet iemand dan een goeie voor over de Volluma heen. Ik lees veel over gel e.d. maar gaat je haar dan niet pieken? Ik heb nog wel eens van die jeuk aanvallen op mijn hood en gebruik daarvoor Locoid kan datt samen met Volluma? Stel alles dus nog 1 dagje uit in de hoop op wat snelle antwoorden jullie zijds.:confused:

Hanna
20 augustus 2007, 13:15
Agatha,

Zolang jouw hoofdhuid nog niet genezen is, is het inderdaad niet verstandig om Volluma of Fullmore en haarlak te gebruiken, want die
chemicaliën mogen niet op je hoofdhuid terechtkomen.

Sorry!

Dundee
20 augustus 2007, 16:05
Met gel schijnt wel goed te kunnen, heb ik gelezen. Zelf gebruikte ik haarlak.
Maar in een cabrio....zou de helft misschien weg waaien.

Zal ik het zelf moeten testen... ,zo erg is die wind nu ook weer niet in mijn auto ,behalve als ik tegen 200km/pu rijd op de snelweg met open dak ,dan is het wel wat heviger. Zou wat zijn...vertrekken met een mooie haardos ,en ariveren met bijna niks meer op men kop haha :D

Freak out
24 augustus 2007, 01:01
Ik probeer geen overbodig topic te maken maar gewoon even een 'nieuwe discusie'. Dus sorry dat dit wat lijkt op n ander toppic.

Ik zou gewoon graag weten welke spray ofzo ik het best kan gebruiken voor mijn haar... Ik heb geen inhammen, maar wel minder en dun haar op heel me bovekant... Nou is de vraag, najah ik ben nog jong en ga graag uit enzo en naar discotheek, ik wil dus me haar nog wel in model kunne brengen... Kan ik me haar eerst helemala inwaxen en dan haarlak , en dan daarna zo'n volumespray gebruiken?? Of moet het andersom???

Zijn er mensen die het wel eens willen gebruiken of die het gebruiken zoals mij..?
Alvast bedankt! :-)

Hanna
24 augustus 2007, 13:48
Volluma of Fullmore en dan gel òf wax òf haarlak. (niet alle drie tesamen)

Freak out
25 augustus 2007, 00:52
Is het ergens in een winkel te koop of moetje online bestellen?
Een winkel zou handiger gaan..

Hanna
25 augustus 2007, 00:55
In winkels, weet ik niet, nooit gezien. Misschien wel in België.:D
Bij hairplus.nl heb je in ieder geval geen credit card nodig en kun je met giro/bankoverschrijving betalen.

mlsbutt
25 augustus 2007, 02:13
Via de site van Hans Bolder kun je het ook onder rembours bestellen.
Kost wat extra's wordt het thuis bezorgd via TNT.

Freak out
28 augustus 2007, 14:55
weet iemand prijs van volluma..?

Dundee
28 augustus 2007, 15:01
weet iemand prijs van volluma..?

http://www.volluma.nl/ ;)

Freak out
30 augustus 2007, 22:51
Kga het een keer bestelle :) en probere...

Kan niet weten en ondervinden als k niet probeer he.. :)

Raye
31 augustus 2007, 20:38
Hey Mustafa. Alles lijkt in goede banen te gaan, en hopelijk gaat het ook zo verder. Ik had héél even een vraagje, ik ben net zo'n 2 kleine maandjes bezig met Finasteride (Proscar 1mg). Hoe gaat het eigelijk in zijn verloop? Want de dermatoloog zei me dat je haaruitval stabiliseert pas NA één jaar, en NA 2 jaar begin je pas terug haargroei te krijgen. Klopt dit? Ik dacht het aan jou te vragen aangezien je er toch al een lange tijd mee bezig bent. Alvast dank voor je respons!

MVG,

Raye.

Raye
1 september 2007, 13:43
Hallo Freddie,

Bij Instituut Hairplus te Barendrecht kan je een gratis demo krijgen van alle haarverdikkingsproducten die er zijn. Aerosols, lotions en vezelproducten.

Oh ja, rembours is heel duur omdat de verzendende partij naast de vaste hoge rembours kosten ook nog een percentage van het factuurbedrag moet

afdragen aan de KPN.

Gegroet,

Diksy..

Hey Diksy, ik heb het gelezen ivm die gratis demo. Ik heb een beetje gegoogled maar vind de site niet van Barendrecht. Zou je me eventueel de link ofzo kunne doorsturen, want ik ben zélf aan het overwegen om een haarverdikkingsmiddel te gebruiken, maar wéét niet welke. Zat namelijk te twijfelen over Toppik of Volluma. Ik heb al gelezen dat toppik tóch wegwaait en vollumma er niet uit te wassen is. Maar als ik zo'n gratis demo toegestuurd zou kunnen krijgen, dan kan ik zélf eens testen wat beter voor me is. Alvast dank voor je hulp en respons.

MVG,

Raye.

Freak out
3 september 2007, 23:06
Ik heb gistereavond volluma besteld... Hopelijk heb ik t deze week dan...

Gebruik je dit best op droog haar..? Na het wassen ofzo...

Hanna
4 september 2007, 08:19
Volluma breng je aan op droog haar, maar zorg dat 't niet op de hoofdhuid komt, omdat je de volgende ochtend veel moeite zult hebben om de Volluma van je hoofdhuid te verwijderen, vóórdat je minoxidil opbrengt.

Dus: wassen, drogen, minox aanbrengen, wachten tot de minox goed ingetrokken is, dan pas Volluma aanbrengen op het haar en niet op de hoofdhuid.

Freak out
4 september 2007, 23:03
Oke dankje voor de info!! :)

Is het trouwens echt supergoede cammouflage..?
De filmpjes op die website lijken me wel heel goed :)

Hanna
4 september 2007, 23:33
Ik vind 't precies hetzelfde als verf. Want ik heb eerst een proefstukje gespoten op mijn bureau en dat kon ik vervolgens met shampoo en zeep niet meer schoon krijgen. Pas toen ik met alcohol 70% heel hard ging poetsen, loste het op.
Daarom heb ik het nooit op mijn haar durven te spuiten. Een donkerbruine beschadigde houten trap in mijn huis is sindsdien weer mooi bijgewerkt en ziet er nog steeds netjes uit, met andere woorden: Volluma is zelfs niet van de traptreden afgesleten waar veel met schoenen en laarzen overheen gelopen wordt.

Van anderen heb ik gehoord dat ze wel 2 of 3 stevige shampoobeurten nodig hebben om de Volluma uit hun haar te krijgen, maar 't lukt hun wel.

Freak out
4 september 2007, 23:43
Ow oke... ik word al bang om het te gaan gebruiken... :o

Je hebt er je trap mee gekleurt..? lol hmz oke ik krijg bedenkingen.. :P

En trouwens al het niet helemaal vanje haar is istoch niet zo erg..?
als de wortel netjes is, zodat de minox kan intrekken is het tochniet zo'n probleem..?

Hanna
4 september 2007, 23:52
Ja, 't zal kunnen meevallen. Zolang de minox maar goed op de huid aangebracht kan worden, gaat 't inderdaad prima.

Probeer maar gewoon. Succes!

Freak out
6 september 2007, 12:27
Zow ik heb het net ontvangen (Volluma) en natuurlijk kon ik het niet laten het meteen uit te proberen... :)

Als je nog genoeg haar hebt hoef je niet zoveel te spuiten... Wel makkelijk want dan komje langer toe.. :)

Enige probleem dat k had was dat ik me haar vooraan ook dikker wou maken maar als ik langs voor spoot, dan zag k eiglijk ene zwarte plek zo net op me voorhoofd... zou t komen door te dicht spuiten? najah... ik heb me haar al gewassen (ging er wel makkelijk uit). En ik moet zo gaan werken, dus ikga niet met een zwarte plek op me voorhoofd werke :P lol

Hanna
6 september 2007, 13:58
Om niet op je voorhoofd te spuiten, zou je even een stuk dunne karton in de vorm van de haarlijn kunnen knippen en die dan met één hand tegen de haarlijn drukken, terwijl je met de andere hand de spuitbus hanteert. Of de klep van een petje gebruiken.

millie
7 september 2007, 07:16
hoi allemaal,ik heb fullmore besteld en dit vond ik erg makkelijk uit mijn haar gaan met douchen,even met de toppen van je vingers goed je hoofdhuid masseren en hoppa het is er echt uit!

Hanna
7 september 2007, 12:48
Hoofdhuid masseren? Dan spuit jij het dus ook op de hoofdhuid?

Maar als ik zo lees dat anderen het toch uit hun haar hebben kunnen wassen, dan heb ik waarschijnlijk een spuitbus gekregen waarvan bij de produktie van de inhoud een fout is gemaakt.

Freak out
8 september 2007, 00:32
Magje er eiglijk mee gaan slapen? of gaat dan me hoofdkussen zwart zijn..?

agatha
10 september 2007, 12:36
Heb us volluma maar nu keek ik bij buitenlicht naar mijn haar en toen zag ik een roetlaag op mijn hoofdhuid liggen. Niet alleen van voren (ik heb geen pony en draag mijn haar naar achteren maar ook in mijn scheiding. Doe ik wat fout of is dit normaal. Heb 's morgens ook roet op mijn kussen en als ik op mijn hoofd tap (zachtjes sla) dan zit er roet aan mijn hand. Dat Hanna het er niet uitkrijgt is ongelooflijk want van mijn hoofdhuid gaat het al af met een beetje water, kan dus leuk worden als het regent. Oh, bof ik even, dat is vandaag.

Wie heeft megatips of verwacht ik teveel van het product?

Thanx Agatha

Hanna
10 september 2007, 13:05
Ik had de spuitbus wel goed geschud, maar misschien toch niet goed genoeg. Het kan ook zijn dat in mijn spuitbus spul zit waarmee een fabrieksfout is begaan.....

Wat betreft "roet"-deeltjes op de hoofdhuid: het is inderdaad erg lastig om dat te voorkomen en je zou kunnen proberen om direct met een wattenstaafje de hoofdhuid weer schoon te maken.
Om te voorkomen dat het kussen (vooral gênant bij de dokter en de tandarts!) bevuild wordt met roetdeeltjes, zou je na het opspuiten van Volluma (en even laten opdrogen) even op bed moeten ploffen met je hoofd op het kussen, waardoor alle overtollige Volluma er af valt. Leg dan eerst b.v. een oude lap op het kussen. Daarna gebruik je haarlak om de Volluma aan je haren te fixeren en weer glans te krijgen.

Zo heb je in ieder geval iets te doen en hoef je je niet te vervelen... ;)

agatha
10 september 2007, 16:44
:DIk kan soms bijna een giechelaanval krijgen van al die toestanden die we met zijn allen uithalen om maar een beetje normaal voor de dag te komen.Bedankt Hanna.:)

Freak out
10 september 2007, 22:31
Haha, best voorje gata slapen je haar ff wassen ;)

gata er makkelijk uit...

en de stujes die zwart ware op me hoofdhuis heb ik idd met een wattestaafje weggedaan.. :) ik voelde me echt zelfzeker toen ik zaterdagavond ging stappen :)

echt een lekker product, alleen ni vergete uit te wassen :)

en roetdeeltjes heb k eiglijk niet, het is mooi glad met me haar...

Hanna
10 september 2007, 23:00
en roetdeeltjes heb k eiglijk niet,...

Waarom moet je je haar dan wassen als je geen roetdeeltjes tegenkomt?

agatha
11 september 2007, 11:05
Ik hoop dat ik hieruit begrijp dat jealleen als je uitgaat volluma gebruikt. Als ik elke avond mijn haar zou wassen eindigt mijn hoofd in een slagveld. Dat wattestaafje had ik ook ontdekt. Trouwens wel geweldig dat het ook grijze haren dekt.

Freak out
12 september 2007, 00:07
Waarom moet je je haar dan wassen als je geen roetdeeltjes tegenkomt?

Ja, je moet t wel uitwassen... :)
Najah als je opstap gaat enzo en egwoon de dag doorkomt heb ik egen roetdeeltjes ofzo... Je moet gewoon na t spuiten gewoon t ff afwerken en met wattestaafje zwarte plekken die zichtbaar zijn verwijderen...

En waarom wel wassen voor t slapen...? Me hoofdkussen zag n beetje zwart ;) is ook begrijpbaar dat t afgaat he.. is n soort van verf..

Hanna
12 september 2007, 00:22
Freak Out,
Dan denk ik dat je er veel te veel Volluma op spuit.
Je hebt veel shampoo nodig om de Volluma eruit te krijgen en iedere dag zoveel shampoo gebruiken is niet gezond voor de hoofdhuid. Dan kun je beter zwarte kussenslopen kopen of een oud T-shirt over de kussensloop heentrekken.

Freak out
12 september 2007, 20:06
Ja maar ik gebruik volluma alleen maar voor t opstap gaan en weekend enzo... niet voor door de week.. k ben tochmaar op me werk...

En teveel..? Nee dat denk ik niet hoor... is toch te begrijpen dat t een beetje afgaat..?

Hanna
13 september 2007, 01:08
Nee, dat begrijp ik niet zo best, want 't hoort er zelfs in de regen en tijdens zwemmen in te blijven zitten.

millie
13 september 2007, 14:03
ik vond het ook al zo makkelijk uit mijn haar gaan hoor ,met wat water en schampoo,niks hard boenen!denk dat vollumaen fullmore echt niet bestand is tegen een zwempartij of fikse regenbui!:confused:

Freak out
13 september 2007, 19:16
Ik zou er ni mee gaan zwemme.. :P

Lichte motregen kan ja... Maar echt n regebui is t ni tege bestand vermoed k..

Hanna
13 september 2007, 19:19
Freak Out,
Test 't dan even onder de douche zonder aan je haar te komen en dus ook zonder shampoo te gebruiken. Het overgrote deel van de Volluma moet er dan in blijven zitten.

Freak out
13 september 2007, 19:59
Daar vrees k voor... Ik probeer t wel eens uit en laat jullie hier weten...

Maar euh, tijdens slapen op je kussen beweeg je ook veel he, en je hoofd kan zweten... en dan kan t wel afgaan he... Dus daarom zei k dat van best uitwasse voor slapengaan...

vito85
29 september 2007, 14:35
nou het gaat gewoon weg hoor na een keer wassen zonder shampoo, geloof me ik heb er ervaring mee

vito85
29 september 2007, 14:36
Waar ik benieuwd naar ben: is er iemand met haarcamouflage producten op vakantie geweest? zonder dat de douane moeilijk deed? laat ff weten:)

Hanna
29 september 2007, 14:53
nou het gaat gewoon weg hoor na een keer wassen zonder shampoo, geloof me ik heb er ervaring mee

Volluma zonder shampoo eruit? Dan zou 't er in de regen dus ook niet in blijven zitten en dat is nu juist het enige voordeel van Volluma en Fullmore ten opzichte van vezeltjes zoals Toppik en Supermillion.
Had je de bus wel goed geschud? Of had je Volluma gespoten op ongewassen vette haren? Het haar en de hoofdhuid dienen namelijk wel vantevoren vetvrij en droog te zijn gemaakt.

Ik heb notabene al bijna een half jaar geleden Volluma op de treden van een houten trap gespoten en ondanks het geregeld nat schoonmaken van de trap en de slijtage die zou moeten optreden door het vele trappenlopen, ziet de trap er nog steeds gaaf uit dankzij de Volluma.
Met andere woorden: dat spul krijg je er met een beetje water echt niet af.

CA.
29 september 2007, 20:40
ik vond het ook al zo makkelijk uit mijn haar gaan hoor ,met wat water en schampoo,niks hard boenen!denk dat vollumaen fullmore echt niet bestand is tegen een zwempartij of fikse regenbui!:confused:

Beste Millie

Het is natuurlijk niet verstandig te gaan zwemmen met welk camouflageproduct dan ook. Ik denk niet dat er iets bestaat dat daar tegen bestand zou zijn. Maar tegen regen moet het gewoon kunnen als je het mij vraagt. Aangezien mijn eigen hairloss geen duidelijk patroon vormt, is het op sommige plekken nog erg vol, en op andere plekken zo dun dat mijn hoofdhuid er duidelijk door te zien is. Een kapper in de buurt verkoopt Fullmore, ik heb het een keer geprobeerd, en het beviel me goed. ik gebruik maar een klein beetje per keer, omdat meer (nog) niet nodig is. als ik onder de douche sta speol ik wel een klein gedeelte van de Fullmore uit mijn haar, maar er blijft nog voldoende achter om het dekkend te houden. Dit is vooral fijn na het sporten, omdat ik me anders echt zou schamen...

Ik vind het sowieso fijn om na het aanbrengen te douchen, omdat Fullmore het haar wel enigzins hard maakt (ik denk op dezelfde manier als bijv. haarlak dat zou doen, maar daar heb ik verder totaal geen ervaring mee), en als ik douche na het aanbrengen (ik zou wel even wachten), voelt het normaal aan, maar het ziet er veel voller uit dan eerst. Met shampoo wast ik het er wel gemakkelijk uit, maar dat is absoluut niet erg.

Voor mij is het een handig product. Ik ben me ervan bewust dat de schade die nu al is aangericht blijvend is, en ik ben blij dat dit op een redelijk eenvoudige manier te verbergen is. Ik maakt me minder zorgen over hoe mijn haar eruit ziet sindsdien, en kijk niet meer in iedere spiegel waar ik langsloop om te kijken of er geen kale(nde) plekken zichtbaar zijn. Het is alleen jammer dat het geen haaruitval stopt, maar daarvoor praat ik volgende week met een specialist in het UMC st. Radboud te Nijmegen.

Maar goed, ik raak weer way off topic, (ben hier al ff niet meer geweest, en moest denk ik weer het een en ander kwijt.) dus ik zal mijn bericht maar eens beeindigen.

Freak out
1 oktober 2007, 01:21
Volluma zonder shampoo eruit? Dan zou 't er in de regen dus ook niet in blijven zitten en dat is nu juist het enige voordeel van Volluma en Fullmore ten opzichte van vezeltjes zoals Toppik en Supermillion.
Had je de bus wel goed geschud? Of had je Volluma gespoten op ongewassen vette haren? Het haar en de hoofdhuid dienen namelijk wel vantevoren vetvrij en droog te zijn gemaakt.

Ik heb notabene al bijna een half jaar geleden Volluma op de treden van een houten trap gespoten en ondanks het geregeld nat schoonmaken van de trap en de slijtage die zou moeten optreden door het vele trappenlopen, ziet de trap er nog steeds gaaf uit dankzij de Volluma.
Met andere woorden: dat spul krijg je er met een beetje water echt niet af.


Sorry hoor, maar als ik thuiskom van stappen en ik houd me hoofd boven het bad en k maak me haar nat met de couhekop en k ga er met me hand door, stroomt de zwarte kleur omlaag hoor :) en oke, niet helemaal, maar met beetje shampoo is alles er SNEL uit.. :)