PDA

View Full Version : Lidteken


melvinpoorter
21 juli 2003, 01:08
Hoe zit het met de mensen die een ht hebben laten doen, met hun lidteken??
Waar heb je de ht laten doen en is het lidteken goed zichtbaar.

Hoe lang moet je haar minimaal zijn om het lidteken goed te verbergen/??

Alonso
21 juli 2003, 17:53
Hoi Melvin,

Ik heb een lidteken van oor tot oor. Je haar moet ongevee 1 cm lang zijn om het te verbergen. Ik had de HT gedaan bij Transhair. Zij zeiden dat als je je kaal zou scheren, het lidteken een klein dun lijntje zou zijn.... nou dit is bullshit, ik kah het lidteken voelen en bovendien is mijn huid op die plek op zijn tijd geiriteerd, dit betekent dat het lidteken duidelijk zichtbaar zal zijn, als ik me kaal zou scheren. Ik vermoed dat bij veel HT patienten die een soortegelijke Ht hebben ondergaan het lidteken goed zichtbaar zal zijn....

Alonso

jornkielman
21 juli 2003, 18:35
Hello lotgenoten,

Ik ben getransplanteerd en bij mij is het litteken niet te zien. OK, als ik me kaal scheer dan zie je een lijntje, maar dat is altijd. Maar dan nog is het litteken vaak amper te zien..............
De schoonheid van het litteken is afhankelijk van:
-de chirurg
-de strakheid van je huid

Wanneer ben je behandeld???Waarom vraag je niet of de chirurg er naar wil kijken......?

Jorn

Francis
21 juli 2003, 19:22
Ook bij mij is het vrij groot en je kan het ook duidelijk voelen (op sommige plaatsen is het echt een kuiltje)!

Ik denk dat de absolute minimumlengte ongeveer 1 cm is - anders is het zichtbaar. In tegenstelling met Alonso heb ik wel geen irritatie op of rond het litteken, maar dat neemt niet weg dat het wel zichtbaar zou zijn bij het wegscheren van het haar :rolleyes:

jornkielman
21 juli 2003, 21:16
Er zijn ontzettend grote verschillen tussen de littekens nav haartransplantaties. MAar geloof me: de hand van de chirurg, de manier van de uitname (verschillende technieken) en de strakheid van de huid spelen een doorslaggevende rol.......

Jorn

veens764
21 juli 2003, 22:19
dan heb ik waaqrschijnlijk een probleem 2,5jaar geleden heb ik
een ht gehad en nu wordt dit litteken duidelijk zichtbaar terwijl
ik mijn achterhaar nooit kort laat kippen ,en bovendienals de haarkrans van achteren gehandhaafd t blijft en verder zakt tot
onder de orenheb je een probleem zoals dat mij overkomen is
want voor dat ik een ht liet plaatsen zeiden ze dat ik uitgekaald was en geschikt was voor een behandeling,dus niet en nu gaat het er net zo hardt weer uit als toen ze opkwamen triest ,en
zit met een litteken die steeds zichtbaarder wordt.

ik probeerde te overtuigen tot 1.5jaar geleden dat het mis ging
maar kreeg steeds te horen dat er niets aan de hand was
nou vergeet het maar er is alleen maar leed aangedaan
eerst mijn blij maken en de emoties daarna tellen zeker niet mee voor de kliniek
namen noem ik niet zelf deze zaak is nog niet afgerond
deze zomer moet ik terugkomen en krijg dan waarschijnlijk
alles vergoed wat ik zeker weet .
helaas eerst blij nu ongelukkig door alle waarschijnlijkheid
onzorgvuldig te werk gaan .

wat ik eraan overheb gehouden is veel emotionele schade

Henk
22 juli 2003, 13:01
Elke ht laat een litteken achter. Die van mij kun je goed zien en voelen en voelt nog steeds een beetje trekkerig af en toe.
Als ik het tondeus met kam 3, (ongeveer 1cm) kun je het nog steeds iets zien, tegen mij hebben ze ook gezegd dat het een klein lijntje zou worden. Inderdaad Bullshit.

Jaapie
22 juli 2003, 14:00
Maar je hebt hier toch ook oplossingen voor als plastische chirurgie waardoor de lijn minder zichtbaar word.

jornkielman
22 juli 2003, 15:41
JA hoor,
bij ons worden frequent littekencorrecties uitgevoerd. Dit gaat bijna altijd om mensen die ontevreden zijn over hun litteken. Vaak zijn deze mensen ook elders behandeld. Ook wordt er vaak gekozen voor een nieuwe HT, alleen wil de chirurg van transhair niet altijd in hetzelfde litteken snijden als de voorganger ivm de kwaliteit van het donorhaar. Klinkt ingewikkeld, maar is het niet.
Wanneer iemand puur voor de correctie komt weet de chirurg dat het litteken minimaal moet worden, maar als iemand gelijk ook een behandelig wil ligt het anders.
Ik zal het eens navragen bij een van de chirurgen.

Groeten Jorn

PS:wie heeft er nog meer ervaringen met propecia na >3 jaar??????

Henk
22 juli 2003, 16:26
Geen fijne situatie waarin je zit Marco.
Er zijn heel weinig mensen die tevreden zijn over hun ht, maar een litteken wat zichtbaar wordt is zeker niet prettig.
Je denkt dat je je geld terug krijgt, maar vindt je niet dat je recht hebt op een behoorlijke schadevergoeding?
Niet dat het het leed zal vergoeden, maar ik denk wel dat je er recht op hebt.

melvinpoorter
22 juli 2003, 23:37
Veens, waarom noem je de naam niet van de kliniek die jou al dit leed heeft aangedaan?? Nu neem je de "schuldige" kliniek in bescherming tegen potentiele "onschuldige klanten".
Een heleboel menesen komen hier om zich te orienteren op een goede kliniek. Door de naam van jou kliniek te noemen voorkom je verder leed aan anderen. Als jij de naam niet noemt en mensen kiezen voor dezelfde kliniek als dat jij 2,5 jaar geleden gedaan hebt en ondervinden hetzelfde leed als jou is overkomen, ben jij ook schuldig en een
kl##tzak dat je de naam niet genoemd hebt.

Dus neem de toekomstige klanten in bescherming en niet de kliniek!!!!!!!!!!

Verder vindt ik het heel rot voor je wat er gebeurt is. Hoeveel grafts heb je laten zetten en op welke manier ben je behandelt???

Misschien dat je jouw vraag ook op www.hairsite.com kunt neerzetten. Ik geloof dat er in Amerika wel oplossingen voor jouw probleem zijn. O.a. het implanteren van borsthaar op je litteken.

Ik wens je veel succes en hoop nogmaals dat je de naam van de kliniek hier gaat noemen.

Melvin

Francis
23 juli 2003, 01:57
Als ik de situatie van veens goed begrijp, is met de jaren zijn haaruitval nog steeds verder gezakt zodat uiteindelijk, door het wegvallen van de bestaande haren, het litteken zichtbaar is geworden... Sowieso betekent dit dat de chirurg te hoog gesneden heeft, maar ik denk dat dit bijna ALTIJD een wilde gok blijft. Niemand kan voorspellen hoe ver je haar zal wegzakken in de toekomst. Ze zullen er wel bepaalde regeltjes voor hebben waar ze normaalgezien veilig snijden, maar dat neemt niet weg dat ze zich kunnen vergissen (blijkbaar).

Veens, mag ik even je leeftijd weten (gewoon om te weten op welke leeftijd je je transplantatie hebt laten uitvoeren)?

Oh ja, ik ben ook wel benieuwd waar je geweest bent - indien ze een goede kliniek zijn, zouden ze je situatie moeten kunnen herstellen (op welke manier dan ook)!

bverotti
16 september 2003, 16:46
Ik heb altijd gedacht dat ik een heel dun litteken had. Het is niet zo gemakkelijk het litteken te bekijken als je langer haar hebt.
Toen ik vorige maand mijn haren heeeeeeel kort heb laten knippen ben ik toch wel geschrokken van het litteken. Zolang je haar lang is kun je het eigenlijk niet zien, maar kort geschoren kun je er niet meer mee rondlopen.